ابزار Keyword tool چیست؟ + آموزش جامع کار با کیورد تول
ابزار Keyword tool یکی از کاربردی ترین ابزارهای سئو می باشد که در ایران نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. سئوکاران و صاحبان کسبوکارهای اینترنتی همیشه به دنبال افزایش ترافیک ارگانیک از طریق سئو هستند. اولین قدم برای دستیابی به این هدف یافتن کلمات کلیدی مناسبی است که کاربران از آنها برای یافتن پاسخ سوالهایشان استفاده میکنند. به این فرآیند تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ (Keyword Research) میگویند.
رقابت بر سر کلمات کلیدی که در صفحه اول نتایج جستجو نمایش داده میشوند همیشه در حال افزایش است. به همین دلیل یافتن کیوردهایی که نیاز اصلی کاربران را هدف قرار دهد و سوالات و خواستههایشان را به درستی برطرف نماید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به کمک ابزارهایی همچون کیورد تول Keywordtool میتوانید کلمات و عبارتهایی را پیدا کنید که کاربران از آن برای یافتن محصولات و خدمات مدنظر خود استفاده میکنند یا سوالاتشان را به کمک آنها میپرسند. در این مقاله قصد داریم معرفی جامعی نسبت به این ابزار داشته باشیم و روند کار با آن را بیاموزیم. پس همراه ما باشید.
ابزار Keywordtool چیست؟
در طول سالهای اخیر تغییرات اساسی در زمینه سئو ایجاد شده است. حالا دیگر نمیتوانید کارهای دیگران را کپی کنید و منتظر دریافت نتایج شگفتانگیز از طرف گوگل بمانید. برای اینکه بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارید و جایگاه برتر را در موتورهای جستجو به دست آورید به یک پژوهش جامع و همه جانبه نیاز دارید. پژوهشی که از کلمات کلیدی آغاز میشود و گامهای دیگر را یک به یک طی میکند. در میان ابزارهای مختلفی که برای کیورد ریسرچ وجود دارد ابزار Keywordtool یک گزینه عالی به شمار میرود. از گزینه های دیگر می توان به KwFinder و Moz و Ahrefs اشاره کرد.
این ابزار جایگزینی برای کیورد پلنر گوگل است و به شما کمک میکند به طور خودکار کلمات کلیدی طولانی را بیابید و از آنها برای تولید محتوای سایت خود استفاده کنید. این سایت تلاش میکند از قابلیت Autocomplete (تکمیل خودکار) گوگل برای تولید این کلمات کلیدی متنوع استفاده کند.
اگر با قابلیت Autocomplete گوگل آشنا نیستید عیبی ندارد. سری به این موتور جستجو بزنید و بخشی از عبارت مدنظر خود را بنویسید. همانطور که میبینید گوگل به کمک الگوریتمهای هوش مصنوعی خود تلاش میکند عبارت شما را تکمیل کند و چندین گزینه را پیشنهاد نماید. این همان قابلیت تکمیل خودکار کلمات کلیدی است.
ابزار Keywordtool چگونه کار میکند؟
قبل از اینکه بخواهیم به سراغ کار با این ابزار جذاب برویم بهتر است نحوه کار آن را به دقت بررسی کنیم. ابزار Keywordtool.io یکی از ابزارهای رایگان برای سئو کلمات کلیدی محسوب میشود. شما میتوانید نسخه رایگان آن را در آدرس Keywordtool.io پیدا کنید و از آن به خوبی بهره مند شوید.
همانطور که قبلاً هم بیان کردیم نسخه رایگان این ابزار، کلماتِ کلیدی مورد نیاز را از طریق پیشنهادهای گوگل که به آن تکمیل خودکار میگویند به دست میآورد. زمانی که کلمه کلیدی مدنظر خود را در آن وارد میکنید رباتها شروع به کار میکنند و بیش از 750 کلمه کلیدی طولانی یا همان دم دراز را در اختیارتان قرار میدهند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این ابزار برای هر واژه جستجو شده بیش از 10 پیشنهاد خودکار ارائه میکند و همین امر آن را به یک گزینه بی نظیر تبدیل میکند.
این ابزار رایگان از زبانهای مختلفی پشتیبانی میکند و کشورهای متعددی برای انتخاب دارد. شما میتوانید از ترکیب کشور و زبان مدنظر برای کیورد ریسرچ خود استفاده کنید و کلمات کلیدی لوکال را هم مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال ممکن است دامنه خاصی را انتخاب کنید و زبان خاصی را هم برای جستجو داشته باشید. به کمک این سایت میتوانید بیش از 192 دامنه و 83 زبان مختلف را با هم ترکیب کنید و نتایج جذابی به دست آورید.
کاربردهای Keywordtool
همه سئوکاران و صاحبان سایتها به دنبال ابزارهای رایگان اما قدرتمندی میگردند که فرآیند تحقیق بر روی کلمات کلیدی را برایشان سادهتر کند. همانطور که میدانید طیف وسیعی از ابزارها برای اینکار توسعه پیدا کرده است اما استفاده از ابزارهای رایگان هنوز هم محبوبیت خاص خود را دارد. این سایت به دلیل قابلیتهای رایگانی که در اختیار کاربران قرار میدهد یک جایگزین مناسب برای ابزارهای پولی است. در ادامه کارهایی که به کمک این سایت میتوانید انجام دهید را مرور میکنیم.
1- یافتن کلمات کلیدی ارزشمند
کیورد پلنر یکی از بهترین ابزارها برای یافتن کلمات کلیدی است. اما اگر دسترسی کافی به این ابزار نداشته باشید چه میشود؟ اگر اکانت گوگل ادز نداشته باشید چگونه میتوانید از کیورد پلنر به طور کامل استفاده کنید؟ کیورد پلنر برای تبلیغ کنندگان ساخته شده و ابزاری برای تولید محتوا یا سئو نیست. هر چند سئوکاران از این ابزار هم برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده میکنند. کیورد پلنر در خود کیوردهای طولانی ارزشمندی را پنهان کرده است که هر کدام از آنها ماهانه هزاران بار جستجو میشوند و برای تولید محتوای سایت عالی هستند.
به کمک Keywordtool میتوانید از امکانات کیورد پلنر به صورت رایگان استفاده کنید و بازاریابی محتوایی و فرآیند سئو سایت خود را یک قدم به سمت جلو ببرید.
2- تولید محتوا و سئو سایت با Keywordtool
همه افرادی که سایت خود را راهاندازی میکنند رویای یکسانی در سر میپرورانند. آنها دوست دارند سایتشان ماهانه چند هزار بازدیدکننده داشته باشد و برایشان درآمدزایی کند. با اینحال جذب ترافیک به سمت سایت به همین سادگی انجام نمیشود. موفقیت شما در دنیای آنلاین از فیلترهای مختلفی عبور میکند و فاکتورهای متعددی بر روی این فیلتر اثر میگذارد.
اگرمیخواهید ترافیک زیادی از گوگل یا سایر موتورهای جستجو بگیرید باید مطمئن شوید که برای تولید محتوا از کلمات کلیدی مناسب استفاده میکنید. این اولین فاکتوری است که باید در نظر داشته باشید. بهترین راه برای دستیابی به این هدف استفاده از ابزارهایی است که کیوردهای مدنظر کاربران را پیدا میکنند و در اختیار شما میگذارند.
با تولید محتوا برای این کلمات کلیدی و سئو مناسب میتوانید به مخاطبان کمک کنید اطلاعات مورد نیازشان را راحتتر پیدا کنند و به راحتی به سایت شما برسند. حالا که شما محتوای ارزشمند تولید کردهاید و نیازهای مخاطبان را در اولویت اول خود جای دادهاید گوگل هم دست به کار میشود و با دادن رتبههای برتر در صفحه اول به شما پاداش میدهد.
3- استفاده از این ابزار برای سئو بینالمللی
ابزار Keywordtool زبانهای مختلفی را تحت پوشش خود قرار میدهد. میدانید این موضوع به چه معناست؟ به کمک این قابلیت میتوانید کلمات کلیدی 192 دامنه و 83 زبان مختلف را واکاوی کنید و ببینید مردم سرتاسر دنیا برای پاسخ دادن به سوالات خود از چه کیوردهایی استفاده میکنند.
4- انجام تبلیغات موثر و پربازدید
اگر تصمیم گرفتهاید تبلیغات کلیکی همان PPC را اجرا کنید باید به سراغ کلمات کلیدی مناسبی بروید که کاربران در گوگل تایپ میکنند. هرچقدر از اهمیت این موضوع بگوییم کم گفتهایم. پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای تبلیغات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر بتوانید کلمات کلیدی مرتبطی را بیابید که کاربران به دنبالش هستند قادر خواهید بود افراد بیشتری را به سمت سایتتان هدایت کنید. نمایش تبلیغات شما به مخاطبان درست و در زمان مناسب میتوانید بهترین گزینه برای معرفی سایت و خدماتتان باشد. در این شرایط نرخ کلیک بالا میرود و هزینهتان به ازای هر کلیک کاهش پیدا میکند.
5- تولید هشتگهای اینستاگرامی
اگر سری به صفحه اول این سایت بزنید متوجه میشوید که آیکونهای مختلفی در آن گنجانده شده است. هر کدام از این آیکونها کارکرد خاص خود را دارند و امکانات ویژهای برایتان فراهم میآورند. روی آیکون اینستاگرام کلیک کنید. در این بخش میتوانید یک کلمه کلیدی وارد کنید و هشتگهای اینستاگرامی مرتبط با آن را ببینید.
به عنوان مثال من عبارت کسب وکار را وارد کردم. همانطور که در تصویر میبینید هشتگهای مختلفی همچون کسب وکار اینترنتی، کسب وکار خانگی، کسب وکار آنلاین و کسب وکار موفق در اختیارمان قرار گرفته است.
حالا اگر بخواهیم در اینستاگرام تولید محتوا کنیم میتوانیم از همین هشتگها برای یافتن ترندهای موجود بهره ببریم و حتی پستهای بهتر و قویتری بسازیم. اگر از گزینه پولی این ابزار استفاده کنید اطلاعات بیشتری همچون تعداد کل پستهای مربوط به این هشتگ، ترند و حجم جستجوی ماهانه را خواهید دید.
6- یافتن کلمات کلیدی برای توییتر
اگر دوست دارید در توییتر هم تولید محتوا کنید Keywordtool امکانات مختلفی برایتان در نظر گرفته است. به کمک این ابزار میتوانید کلمات کلیدی و هشتگهای ترند را بیابید و بر اساس آنها شروع به تولید مطلب کنید. هرچند بیشتر افراد توییتر را رسانه اجتماعی محبوبی برای بازاریابی نمیدانند اما استفاده از آن میتواند یک انتخاب عالی برای متمایز کردن کسب وکارتان باشد.
7- استفاده از Keywordtool.io برای یوتیوب
برای افرادی که به دنبال بهبود صفحه یوتیوبی خود هستند هم این ابزار قابلیتهای مختلفی دارد. به کمک این ابزار میتوان کلمات کلیدی مختلفی که در یوتیوب سرچ میشود را مشاهده کرد. مثلاً فرض کنید متخصص دکوراسیون داخلی هستید و میخواهید رفتار کاربرانتان را در یوتیوب آنالیز کنید.
عبارت دکوراسیون یا دکوراسیون داخلی را وارد کنید و بخش یوتیوب را انتخاب نمایید. همانطور که مشاهده می کنید چندین عبارت کلیدی برایتان نمایش داده میشود که از طریق آنها میتوانید نیاز کاربران خود را شناسایی کنید و تولید محتوای بهتری داشته باشید.
مزایای Keywordtool نسبت به ابزارهای دیگر
ابزار کیورد تول در مقایسه با ابزارهای مشابه چندین مزیت دارد که آشنایی با آنها میتواند فرآیند انتخاب را برایتان تسهیل کند. اولین مزیتی که برای این ابزار میتوان برشمرد راحتی استفاده از آن است. این سایت رابط کاربری بسیار سادهای دارد و نیاز به دانش پیچیده برای استفاده از آن نیست. تنها کاری که شما باید انجام دهید وارد کردن آدرس سایت در مرورگر و سپس وارد کردن کلمه کلیدی صنعت خود در نوار جستجوست. همین سادگی باعث شده است کاربران زیادی به سمت استفاده از این ابزار سوق پیدا کنند و تحقیق بر روی کلمات کلیدی را با این ابزار آغاز نمایند.
دومین مزیتی که کاربران اشاره میکنند وجود فیلترهای پیشرفته همچون زبان و کشور است. بهتر است بدانید که این ابزار از زبان فارسی هم به خوبی پشتیبانی میکند و میتواند کلمات کلیدی که در زبان فارسی جستجو میشود هم در اختیارتان قرار دهد.
البته این دو مزیت تنها نفعی نیست که میتوانید از کیورد تول ببرید. قابلیت یافتن هشتگهای مربوط به شبکههای مجازی همچون توییتر و اینستاگرام، یافتن کلمات کلیدی مربوط به موتور جستجوی بینگ و یافتن کلمات کلیدی طولانی که حجم جستجوی خوبی دارند از جمله سایر مزایایی است که میتوان برای این ابزار ساده اما قدرتمند اشاره کرد. به کمک کیورد تول میتوانید به راحتی کلمات کلیدی متنوعی پیدا کنید و در سئو سایت خود از آن بهره مند شوید.
آموزش کار با KeywordTool.io
حالا که با این ابزار رایگان و امکانات آن آشنا شدیم بهتر است به سراغ نحوه کار با آن برویم. وارد این سایت شوید و کلمه کلیدی که میخواهید بر روی آن کار کنید را وارد نمایید. من عبارت بازاریابی دیجیتال را در این ابزار وارد کردم. همانطور که میبینید بدون هیچ تنظیماتی کلمات کلیدی مرتبط با این عبارت در اختیارمان قرار گرفته است.
اولین بخشی که در تصویر میبینید keyword suggestion است. در این بخش پیشنهادی مربوط به کلمات کلیدی نمایش داده میشود و بهترین مکان برای یافتن کلمات کلیدی دم بلند (long tail) است. در ابزار رایگان اطلاعاتی همچون حجم جستجوی کل، ترند، رقابت و هزینه متوسط نمایش داده نمیشود. برای استفاده از این امکانات باید به سراغ خرید اکانت Keywordtool بروید.
اگر کمی به سمت پایین اسکرول کنید کلمات کلیدی که توسط این ابزار تولید شده اند را مشاهده میکنید. مواردی همچون حجم جستجوی ماهانه، ترند یا محبوبیت آن واژه، متوسط CPC و رقابت برای رتبه گرفتن در آن کلیدواژه هم برایتان نمایش داده میشود.
بخش بعدی، تب Question است. در این بخش میتوانید سوالات مربوط به عبارت یا کلمه کلیدی که جستجو کرده اید را مشاهده کنید. هر چند این بخش برای کلمات کلیدی فارسی به خوبی کار نمیکند اما استفاده از آن چندین مزیت مختلف دارد.
اول اینکه شما میتوانید عبارتهای طولانی بیشتری را به کمک این بخش بیابید. در این شرایط قادر خواهید بود استراتژی سئو و تولید محتوای خود را با قدرت بیشتری بچینید و از عبارتهایی استفاده کنید که برای کاربرانتان مفید و کاربردی هستند.
علاوه بر مزیتی که در بالا به آن اشاره کردیم این بخش قابلیتهای دیگری هم دارد. کافیست عبارت مدنظرتان را به انگلیسی سرچ کنید. حالا وارد این بخش شوید و سوالاتی که نشان داده میشود را بررسی کنید. بدون شک با بررسی این قسمت ایدههای بیشتری برای تولید محتوا خواهید یافت که ارزشمند و جذاب هستند.
ابزار Keywordtool جایگزینی برای گوگل ترندز
آیا دوست دارید بدانید افراد در گوگل به دنبال چه چیزی هستند و روند جستجوها در طول زمان چگونه تغییر میکند؟ میتوانید از گوگل ترندز استفاده کنید. گوگل ترندز یک ابزار فوقالعاده است که به شما کمک میکند جستجوهای برتر در طول زمان را پیدا کنید و با کلمات کلیدی که بسیار پرطرفدار هستند آشنا شوید. استفاده از این ابزار کار چندان سختی نیست. کافیست کلمه کلیدی مدنظر خود را به آن بدهید و منتظر نتایج بمانید. با اینحال مشکلی که بیشتر افراد با گوگل ترندز دارند کمبود اطلاعات ارائه شده است. به کمک Keywordtool میتوانید صدها و برخی از اوقات هزاران کلمه کلیدی محبوب را از گوگل استخراج کنید و دیگر نیازی به گوگل ترندز هم نداشته باشید.
سایر بخشهای کیورد تول
در کنار بخشهای مهمی که به آن اشاره کردیم چند بخش دیگر هم در Keywordtool وجود دارد که بررسی آن خالی از لطف نیست. در بخش بالای این سایت نواری میبینید که چندین گزینه در آن تعبیه شده است. با برخی از گزینههای موجود در این نوار قبلاً آشنا شدیم. با اینحال اگر سایت بینالمللی دارید میتوانید از سایر قابلیتهای موجود در این سایت هم استفاده کنید.
- Bing: در این بخش میتوانید کلمات کلیدی که مردم در موتور جستجوی بینگ به دنبالش هستند را پیدا کنید.
- Amazon: آمازون یکی از محبوبترین سایتهایی است که در زمینه خردهفروشی فعالیت دارد. به کمک این بخش میتوانید کلمات کلیدی که افراد در آمازون به دنبالش میگردند را هم بیابید.
- Ebay: اگر فعالیتی در ای بی دارید در این بخش میتوانید کلمات جستجو شده در این سایت را هم پیدا کنید.
- Pinterest: پینترست یکی از سایتهای جذاب برای یافتن تصاویر ارزشمند در حوزه های مختلف است. به کمک این بخش از کیورد تول میتوانید کلمات جستجو شده در این سایت را هم ببینید.
- پلی استور و اپ استور: افرادی که در حال توسعه نرمافزار هستند میتوانند از این بخش برای یافتن علایق و خواستههای کاربران استفاده کنند.
بعد از اینکه فرآیند تحقیق کلمات کلیدی تان تمام شد از بخش پایین صفحه میتوانید اطلاعات ارائه شده را به شکل فایل اکسل یا CVS اکسپورت کنید.
جمع بندی
همانطور که مشاهده کردید به کمک ابزار کیورد تول تلاش کردیم تحقیقات خوبی بر روی کلمات کلیدی مدنظرمان داشته باشیم. تحقیق کلمه کلیدی اولین گام برای سئو سایت محسوب میشود و اگر به درستی انجام شود مزایای بی نظیری برایتان به همراه خواهد داشت. ابزارهای متعدد و سایتهای مختلف تلاش میکنند این فرآیند را برای کاربران سادهتر کنند و مسیر توسعه سئو سایت را بهبود ببخشند.
به کمک ابزار Keywordtool.io میتوانید کیورد ریسرچ کنید و از گزینه پولی آن هم برای دسترسی به امکانات بیشتر و متنوعتر استفاده کنید. آنچه مسلم است این است که شما به عنوان سئوکار یا صاحب سایت باید بتوانید از ابزارهای مختلف برای یافتن کلمات کلیدی استفاده کنید تا در نهایت به اطلاعات جامع و کاملی دست یابید و از این اطلاعات برای جذب ترافیک بیشتر استفاده کنید.
مطالعه مقالات زیر به شما پیشنهاد می شود:
سوالات متداول
کاربرد اصلی Keywordtool چیست؟
شما از این ابزار برای اهداف مختلفی می توانید استفاده کنید اما یکی از محبوب ترین کاربردهای آن انجام تحقیق کلمات کلیدی است.
آیا استفاده از کیورد تول رایگان است؟
خیر، شما برای دسترسی به یکسری از قابلیت ها و انجام تعداد جستجوهای بیشتر در این ابزار نیاز به خرید اکانت خواهید داشت.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.