چگونه و کجا اپلیکیشن خود را تبلیغ کنیم؟
پس از ساخت اپلیکیشن، نوبت به معرفی اپلیکیشن به دیگران و تشویق آنها برای نصب آن می رسد. برای تبلیغ اپلیکیشن ، سوالی که پیش می آید این است که چگونه و کجا اپلیکیشن خود را تبلیغ کنیم؟
انتخاب بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن در دنیای پر از نرم افزارهای کاربردی تلفن همراه امروزی، نیاز به توجه زیادی دارد و واقعا کار سختی است. اما با روش هایی که در ادامه توضیح می دهیم، می توانید خیلی سریع تر اپلیکیشن خود را معرفی کنید و تعداد نصب آن را افزایش دهید. پس ما را تا انتهای مقاله همراهی فرمایید.
از چه راههایی اپلیکیشن خود را تبلیغ کنیم؟
هدف شما به عنوان مبلغ یک اپلیکیشن موبایلی، افزایش تعداد بازدید کننده نیست؛ بلکه همه تلاش شما می بایست بر نصب اپلیکیشن توسط تعداد بیشتری از کاربران معطوف گردد. امروزه برای تبلیغ اپلیکیشن ها روش های مختلفی وجود دارند. به همان اندازه که تبلیغات اهمیت دارند انتخاب روش اصولی نیز به توجه و دقت کافی نیاز خواهد داشت. شما هم به صورت حقیقی قادر به معرفی و تشویق کاربران به نصب اپلیکیشن خود را خواهید بود و هم به شکل مجازی. با وجود فراگیر و متداول شدن روش های تبلیغ اپلیکیشن به صورت مجازی نباید از تاثیر تبلیغات زبان به زبان، بیلبوردی و خیابانی و تلویزیونی نیز غافل بود. در ادامه با روش های تبلیغ اپلیکیشن بیشتر آشنا خواهید شد.
راه های افزایش تعداد نصب اپلیکیشن چیست؟ از روش های تبلیغ اپلیکیشن که از گذشته متداول بوده و با آنها آشنایی کامل دارید می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:
۱. بهینه سازی فروشگاه App: با بهینه سازی متاتگ و توضیحات اپلیکیشن در فروشگاه app، می توانید کاربر را متقاعد کنید که اپلیکیشن را نصب کند.
2. راه اندازی وب سایت: با راه اندازی وب سایت و درج تصاویر و لینک نصب اپ، در دنیای گوگل دیده شوید و اپلیکیشن خود را تبلیغ کنید.
3. بازاریابی محتوا: در وب سایتی که راه اندازی کردید، محتوای خوب تولید کنید تا کاربر را متقاعد سازید.
4. شبکه های اجتماعی: با توجه به فعالیت زیاد مردم در شبکه های اجتماعی، شبکه های اجتماعی تبدیل به یکی از بهترین راه ها برای تبلیغات شده است. اپلیکیشن خود را در شبکه های مجازی تبلیغ کنید.
5.نمایش تبلیغات اپلیکیشن در سطح شهر: در صورتی که از نظر بودجه تامین هستید، اپلیکیشن خود را در سطح شهر، تلویزیون، بیلبورد و … تبلیغ کنید.
6. تبلیغ در گوگل پلی و اپ استور : بهترین و سریع ترین راه تبلیغ اپلیکیشن، استفاده از گوگل ادز است. با تبلیغات گوگل ادز، شما به ازای هر نصب اپ، هزینه پرداخت می کنید. تبلیغ شما به صورت بنری در اپ، وب سایت و یا فروشگاه های گوگل پلی و اپ استور نمایش داده می شود.
معرفی بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن
با همگانی شدن گوشی های هوشمند تلفن همراه، اپلیکیشن های کاربردی زیادی نیز ظهور پیدا کردند. طراحی و تولید این برنامه های کاربردی زمان بر، پرهزینه و سخت بوده و به تخصص زیادی نیاز دارد. ایده تولید یک اپلیکیشن جدید برای تلفن همراه به بررسی و تحقیق فراوانی نیاز دارد.
پیاده سازی یک نرم افزار برای موبایل، بر اساس نیاز کاربران انجام می شود. با نیاز سنجی صحیح و تلاش متخصصانه، اپلیکیشنی کامل و بی عیب و نقص تولید خواهد شد.
اما همه ماجرا به اینجا ختم نمی شود. آنچه به توسعه و فراگیر شدن یک برنامه کاربردی کمک خواهد کرد انتخاب موثرترین و بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن و معرفی آن است. بهترین شیوه تبلیغ یک نرم افزار کاربردی روشی است که تعداد مخاطبان آن را در کوتاهترین زمان ممکن به حد چشمگیری افزایش داده و آنها را به نصب آن اپلیکیشن تشویق نماید.
همانطور که گفتیم، مناسب ترین راه تبلیغ اپلیکیشن، سریع ترین حالت آن است . تبلیغ اپلیکیشن با گوگل ادز ، سریع ترین و بهترین راه تبلیغ اپلیکیشن است. چرا که با این روش، شما با ایجاد کمپین تبلیغاتی گوگل ادز، می توانید به بیش از ۶۰ میلیون کاربر دسترسی پیدا کنید. با تبلیغات گوگل ادز، گوگل اپلیکیشن شما را به کاربران مرتبط و علاقه مند نشان می دهد
و از این طریق تبلیغات اپلیکیشن خود را به آن ها نشان داده و آن ها را به کاربران اپلیکیشن خود تبدیل کنید. این روش سریعترین روش ممکن برای افزایش تعداد کاربرانی است که برنامه را نصب میکنند
انواع روشهای تبلیغ اپلیکیشن موبایل با گوگل ادز
برای تبلیغ اپلیکیشن روش های مختلفی وجود دارند. انتخاب روش مناسب به مخاطب هدف و مدل تبلیغ شما بستگی دارد. بر این اساس یکی از روش های زیر را برای تبلیغات اپلیکیشن خود برگزینید.
تبلیغ اپلیکیشن در محیط های پربازدید برای نصب
تعداد جستجوی بالایی که در هر ثانیه در موتور جستجوگر گوگل به انجام میرسد آن را به یکی از بسترهای مناسب برای معرفی و تبلیغ اپلیکیشن تبدیل ساخته است. بدین ترتیب از دو طریق می توانید از گوگل ادز برای تبلیغ خود کمک بگیرید. یک لندینگ ایجاد کرده و در صفحه نتایج جستجوی گوگل دیده شوید یا به کمک کمپین نصب اپلیکیشن در گوگل ادز، کاربر خود را مستقیما به سمت دانلود اپلیکیشن هدایت کنید. شما با قرار دادن بنرها و کلیپ های تبلیغاتی خود در بازار و Share IT نیز قادر خواهید بود کاربران تان را به نصب اپلیکیشن سوق دهید.
پوش نوتیفیکیشن ها ارتباط موثر با کاربران شما
یکی دیگر از روش های مناسب برای تبلیغ اپلیکیشن ارسال پیام از طریق پوش نوتیفیکیشن هاست. بدین ترتیب قادر خواهید بود اپلیکیشن را به شکل موثری به کاربران خود یادآوری نمایید.
هزینه تبلیغات اپلیکیشن با گوگل ادز چگونه محاسبه میشود؟
روش محاسبه هزینه تبلیغ اپلیکیشن های موبایل بسته به نوع پرداخت آن متغیر خواهد بود. بر همین اساس سه روش برای پرداخت هزینه این تبلیغات وجود خواهند داشت که در ادامه به طور خلاصه به بیان آنها می پردازیم.
- پرداخت CPA یا Cost Per Action یا پرداخت در ازای عملیات کاربر: در این روش در ازای عمل یا اقدامی از جانب کاربر یا بازدید کننده هزینه ای که از قبل تعیین شده است از حساب تبلیغ دهنده کسر می گردد. این روش به PPA یا Pay Per Action نیز نامیده می شود. زمانی که شما به انجام عملی فراتر از بازدید یا نصب اپلیکیشن خود از طرف کاربر می اندیشید، این روش مناسب شما خواهد بود.
- پرداخت CPI یا Cost Per Install یا پرداخت در ازای نصب اپلیکیشن: در این روش تبلیغ دهنده به ازای نصب اپلیکیشن خود بر روی گوشی هر کاربر ملزم به پرداخت هزینه به تبلیغ کننده خواهد شد.
- پرداخت CPC یا Cost Per Click یا پرداخت در ازای کلیک: در این شیوه، به ازای هر کلیکی که کاربر بر روی تبلیغ می کند، تبلیغ کننده هزینه تعیین شده را پرداخت خواهد کرد. این روش یکی از قدیمی ترین و متداول ترین شیوه پرداخت تبلیغات برای اپلیکیشن ها و نرم افزارهای کاربردی محسوب می شود. با قرار دادن تبلیغ اپلیکیشن در سایت های پربازدید می توانید از این روش پرداخت استفاده کنید.
ختم کلام – کار را به کاردان بسپارید
آیا در انتخاب روش مناسب برای تبلیغ اپلیکیشن خود دچار مشکل و شک شده اید؟ از آنجایی که انجام تبلیغات با هزینه های زیادی همراه است به شما پیشنهاد می کنیم که پیش از شروع به کار و صرف سرمایه فراوان برای این کار، از کارشناسان خبره و با تجربه در این زمینه کمک بخواهید. یکی از شرکت های معتبر، با سابقه و فعال در زمینه تبلیغات اپلیکیشن مجموعه تبلیغات آنلاین افراک است. در کنار این مجموعه و کارشناسان خبره و حرفه ای آن در معرفی اپلیکیشن خود موثر تر و موفق تر پیش خواهید رفت.
این مطلب تبلیغاتی بوده و داناپ نسبت به محتوای آن از خود سلب مسئولیت می کند.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.