10 نکته طلایی بازاریابی در لینکدین Linkedin
بازاریابی در لینکدین Linkedin یک امر رایج و پر بازده برای کسب و کارها به حساب می آید. لینکداین Linkedin یک شبکه اجتماعی حرفه ای است که علیرغم آنکه قوانین و محدودیت های خاصی برای ساخت پیج و به اشتراک گذاری تصاویر و پست ندارد، اما چندین سال است که بافت آن به صورت رسمی و مختص کسب و کارها باقی مانده است.
حتی افرادی که سعی در ساخت پیج های غیر کاری در آن داشتند به صورت ناخودآگاه و اتوماتیک وار به مرور زمان دست از پست گذاشتن در این شبکه اجتماعی بیزینسی بر می دارند چرا که به زودی متوجه می شوند که محتوای آنها در این شبکه خریدار زیادی ندارد.
از این رو مدت هاست که لینکداین یک شبکه اجتماعی مختص بیزینس ها و کسب و کارها باقی مانده است و افراد با ادبیات و محتوایی حرفه ای در آن فعالیت می کنند. بنابراین محتواهای درج شده در این شبکه اجتماعی و لینک های منتشر شده در آن حتی برای موتور جستجوی گوگل نیز مهم و قابل ارزیابی است تا جایی که برخی از این محتواها را در نتایج جستجوی کاربرانش به آنها نمایش می دهد.
سیگنال های ارسال شده از شبکه اجتماعی لینکداین برای گوگل مهم هستند و حتی افراد امکان پردازش و تحلیل این سیگنال ها و بازخوردهای ثبت شده از لینکدین را در گوگل آنالیتیکس خود دارا هستند.
همچنین بسیاری از خدمات لینکدین به عنوان یک شبکه اجتماعی حرفه ای رایگان بوده و افراد در سرتاسر جهان می توانند برای رونق و توسعه کسب و کار خود از آن ها بهره مند شوند.
بنابراین بسیار مفید خواهد بود اگر هرشخصی به عنوان دارنده یک کسب و کار، به بازاریابی در Linkedin واقف بوده و از مزایای آن برای گسترش و معرفی بیزنس خود به مخاطبین بیشتر استفاده نماید.
چگونه در لینکدین بازاریابی کنیم؟
به گفته سایت لینکدین در صورتی که کسب و کاری در سال 2021 وارد شبکه لینکدین شود و فعالیت خود را آغاز نماید، در واقع قادر به معرفی کسب و کار خود به بیش از 660 میلیون کاربر حرفه ای و بیزنسی این شبکه است.
اما برای شروع چه باید کرد؟ آیا راهکارها و قوانین خاصی برای ورود به لینکدین و معرفی کسب و کارمان وجود دارد؟ در ادامه 10 نکته طلایی که شما را در تحقق یک بازاریابی موفق در لینکدین یاری می کند، ارائه می دهیم.
10 نکته طلایی بازاریابی در لینکدین
1- پروفایل شما، اولین فرصت تاثیرگذاریتان بر دیگران است.
فرقی ندارد که در لینکدین برای شرکتتان یک پیج کاری باز می کنید یا قصد دارید برای خودتان به عنوان یک مدیر یا یک شخص حقوقی پیجی را تاسیس کنید. در هر صورت پروفایل شما اولین شانس و فرصت برای تاثیرگذاری بر روی دیگران است. هرچه پروفایل شما ماهیتی زنده تر داشته باشد تاثیرگذاری آن بر افراد بیشتر است. به عبارت دیگر نباید گمان کنید که مردم به یک لوگو به همان اندازه اهمیت می دهند که به تصویر یک شخص اهمیت می دهند.
- بنابراین اگر به عنوان یک شخصیت حقوقی در لینکدین فعالیت می کند، حتما از تصاویر پرتره حرفه ای که از خودتان گرفته اید برای پروفایلتان استفاده نمایید. همچنین اگر برای کسب و کارتان پیجی را راه اندازی کرده اید، حتما هر ماه لوگوی خود را در یک قاب یا پس زمینه جدید قرار دهید تا مشخص باشد که فضای پیج شما زنده است و افرادی آن پشت مشغول فعالیت هستند.
- درباره خودتان، کارهای جدیدی که انجام می دهید، درباره شرکت و فعالیت های به روزش، اطلاعاتی را در پروفایلتان درج کنید و سعی کنید همواره آنها را بروز رسانی کنید تا افرادی که پس از 6 ماه وارد پروفایل شما می شوند همان اطلاعات قبلی را نبینند.
- از مهارت ها و توانایی های خود، تجربه و دانشی که دارید و همچنین خصوصیات اخلاقی و کاریتان اطلاعاتی را در پروفایلتان قرار دهد. برای شرکتتان نیز می توانید همین موارد را بنویسید، خدماتی که شرکتتان در ارائه آنها توانا و حرفه ای است یا خصوصیات بارز شرکت و کارکنانش می تواند در این بخش درج شود.
2- یک پیج تاثیرگذار بسازید.
پروفایل شما باید به گونه ای باشد که فرصت های کافی را به مشتریان احتمالی آینده شما پیشنهاد دهد و آن ها را درباره منافعی که می توانند توسط کسب و کار شما داشته باشند آگاه سازد. بیش از آنکه به خودستایی یا تعریف کردن از کمپانی یا شخصیت خودتان بپردازید، بر روی دستاوردهایی که افراد در صورت آشنا شدن با شما و کسب و کارتان می توانند از آن خود کنند، تمرکز کنید.
3- مخاطبین و اهداف خود را بشناسید.
به طور مشخص بدانید که قصد جذب چه نوع مخاطبینی را دارید، می خواهید بر روی کدام دسته از افراد تاثیر بگذارید و اهدافتان از استفاده از لینکدین LinkedIn چیست.
زمانی که درباره این سوالات پاسخ های شفافی را به دست آورده و بر روی کاغذی یادداشت کنید، دیگر هر قدمی که برای پیج خود در لینکدین بر می دارید حساب شده و هوشمندانه است و دقیقا سبب جذب همان افرادی می شود که شما منتظرشان هستید.
وقتی بدانید که مخاطبین شما چه کسانی هستند، خواه ناخواه مسائلی که برای آنها مهم است را در پیج خود بازگو می کنید و درباره آنچه که آنها را جذب می نمایید اطلاعاتی را به اشتراک می گذارید.
4- پیج خود را برای نمایش در نتایج جستجو کاربران لینکدین، بهینه سازی کنید
پیجی که هدف آن مشخص باشد، قاعدتا از محتوای یکپارچه و هدفمندی برخوردار است. طبیعی است که برخی کلمات کلیدی در آن به کررات استفاده شده است و لینک هایی که همه آنها به موضوعی خاص اشاره دارند در آن درج شده است.
از این رو در نتایج جستجو لینکدین برای کاربران این شبکه اجتماعی بیزنسی به سرعت بالا آمده و نمایش داده می شود و به این ترتیب شانس بیشتری برای در معرض دید بودن دارد.
برای تحقق این موضوع چند راهکار زیر را مدنظر داشته باشید:
- لینکدین از محدودیت کارکتر برای نوشتن متون و تیترها برخوردار است. از این رو سعی کنید در همان جملات ابتدایی پست هایی که قصد به اشتراک گذاریشان را دارید، از کلمات کلیدی که با کسب و کار و هدف شما مرتبط است استفاده نمایید تا در نتیجه جستجو همان کلمات کلیدی یا مشابه آنها، در نتایج جستجوی لینکدین حضور داشته باشید و در معرض دید مخاطبین قرار بگیرید.
- از لینک های شبکه های اجتماعی دیگر یا مقالات و سایت هایی که به محتوای شما مرتبط است در پیج خود استفاده نمایید.
- و در آخر سعی کنید تا جای ممکن از به اشتراک گذاشتن محتواهای نامرتبط که هدف پیج شما را نامعلوم جلوه می دهد، خودداری کنید.
5- فالوورهای پیجتان را افزایش دهید.
به طور کلی افزایش فالوور در لینکدین با افزایش فالوور توییتر یا اینستاگرام کمی متفاوت است. تفاوتی که شبکه اجتماعی LinkedIn با سایر شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام دارد، این است که در لینکدین، با هر آپدیتی که بر روی پیج خود انجام می دهید، خود لینکدین به صورت اتوماتیک وار پیج شما را به طیف گسترده ای از افرادی که بیشترین شباهت را به فالوورهای شما دارند، معرفی و پیشنهاد می کند.
اما در کنار این امکان کارآمد، خود شما نیز می توانید کارهایی را برای افزایش فالوور پیج لینکدین انجام دهید:
- در صفحه اصلی سایت یا بلاگ خود، جایی که برای کاربران مشخص و قابل دسترس باشد، یک آیکون یا دکمه با مضمون «ما را در لینکدین دنبال کنید» قرار دهید.
- اگر به جز پیج شخصی خود در لینکدین، یک پیج نیز برای کسب و کارتان راه اندازی کرده اید، از فالوورهای پیج شخصیتان بخواهید که کسب و کارتان را نیز دنبال کنند. این کار را می توانید با انتشار یک پست معرفی کسب و کارتان انجام دهید.
- از دیگران همکاران خود بخواهید، پست های مهم پیج شرکت را در صفحات خود در لینکداین به اشتراک بگذارند، این گونه علاوه بر آنکه به طور همزمان در معرض دید مخاطبین زیادی قرار می گیرید، لینکدین نیز به پیج کسب و کارتان که برخی از پست های آن در یک بازه مشخص توسط چندین نفر به اشتراک گذاشته شده است، اهمیت بیشتری می دهد.
- در ایمیل های خبرنامه از کاربرانتان دعوت کنید از پیج لینکدین شما دیدن کنند.
6- پست های به روز و خلاقانه منتشر کنید.
افراد در لینکدین، علاقه بسیاری به مطالعه ایده های جدید و خبرهای جدید در زمینه های کاری مختلف دارند. از این رو سعی کنید هر از چند گاهی با یک رونمایی، با یک خبر جدید، یک کمپین نو، یک ایده خلاقانه و یک اتفاق متفاوت به استقبال آنها بروید و پست هایی با این مضمون طراحی کرده و به اشتراک بگذارید.
7- معجزه تصاویر را دست کم نگیرید.
به خوبی می دانیم که در دنیای امروز تصاویر از متن ها حرف های بیشتری برای گفتن دارند. مردم عموما جذب تماشای تصاویر می شوند اما به ندرت پیش می آید که یک متن را تا انتها مطالعه کنند.
از این رو از تصاویر باکیفیت استفاده کنید، رنگ بندی ها را جدی بگیرید و سعی کنید برای یک پست خود از چندین عکس استفاده نمایید به این ترتیب اشخاص ترغیب به ورق زدن و تماشای عکس ها شده و ناخودآگاه نوشته های شما را نیز مطالعه خواهند کرد و زمان بیشتری را بر روی پست شما صرف می کنند. همچنین می توانید از ویدیوهای 1 تا 2 دقیقه ای با کیفیت برای پیج خود استفاده نمایید.
8- بهترین محتواهای خود را هایلایت کنید.
- آپدیت های جدیدتان را هایلایت کنید و مطمئن شوید که بیشتر افراد آن را دیده اند.
- اگر برایتان مقدور است می توانید از خدمات غیر رایگان لینکدین برای جذب مخاطبین بیشتر یا جذب توجه مخطابین فعلی خود استفاده نمایید.
9- کمپین های تبلیغاتی لینکدین را فراموش نکنید.
لینکدین یک امکان غیر رایگان برای شرکت در کمپین های تبلیغاتی ارائه شده توسط خود این کمپانی دارد که در صورتی که برایتان مقدور است می توانید در آنها شرکت کنید. اما به دلیل آنکه ممکن است از کشور ایران شرکت در این کمپین ها و استفاده از این خدمات غیر رایگان اندکی دشوار باشد، می توانید برخی از شرکت های ارائه دهنده تبلیغات لینکدین ایرانی را پیدا کنید و پس از بررسی پکیج های تبلیغاتی آنها، کار مشارکت پیجتان در کمپین تبلیغاتی و بازاریابی در لینکدین را به آنها واگذار کنید.
10- آنالیتیکس، چراغ راه شما برای بازاریابی در لینکداین
همیشه گوگل آنالیتیکس خود را بررسی کنید و در قسمت مربوط به شبکه های اجتماعی، اطلاعات ثبت شده از لینکدین را مورد مطالعه و آنالیز قرار دهید. به این ترتیب خواهید دید که کدام محتوای شما بیشترین بازخورد را داشته است یا در چه ساعتی بیشتری ترافیک در پیج شما حضور داشته است.
داشتن این اطلاعات به شما کمک می کند بازاریابی در لینکدین را هدفمندتر و جدی تر دنبال کنید و سلیقه مخاطبین و عادات رفتاری آنها را بهتر بشناسید و بتوانید به بهترین شکل ممکن در برابر آنها ظاهر شوید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.