تدریس آنلاین در داناپ
اگر شما هم در حوزه های زیر متخصص هستید و می توانید دوره های آموزش ویدئویی باکیفیت ضبط و تولید کنید، جای شما در خانواده بزرگ مدرسین داناپ خالی است :
برنامه نویسی | دیجیتال مارکتینگ | کسب و کار و استارتاپ | کلان داده و هوش مصنوعی
بورس و ارز دیجیتال | طراحی گرافیک | چندرسانه ای | انیمیشن و بازی سازی
زبان های خارجه | امنیت و شبکه | توسعه فردی
نحوه تسویه حساب
مدرسین عزیز می توانند از طریق داشبورد اختصاصی خود میزان فروش را مشاهده کرده و هرگاه مبلغ موجودی حساب آنها به حداقل 200 هزار تومان برسد، می توانند درخواست برداشت موجودی حساب خود را ثبت نمایند. تمامی درخواست های برداشت در روز یکم هر ماه بررسی و به حساب مدرسین واریز می شود. لازم به ذکر است که مدرسین می توانند تا قبل از روز یکم هر ماه درخواست های خود را لغو کرده و با مبالغ جدید ثبت نمایند.
شرایط قیمت گذاری دوره ها
تعیین قیمت دوره به عهده مدرسین می باشد اما اگر نیاز به مشاوره داشته باشید، بخش پشتیبانی مدرسین داناپ شما را راهنمایی خواهند کرد تا بهترین قیمت ممکن را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است که قیمت گذاری باید با توجه به فاکتورهای مختلف از جمله جدید یا قدیمی بودن دوره، موضوع و مباحث دوره، تسلط و تجربه مدرس و طول مدت زمان دوره انجام شود و بدیهی است قیمت گذاری اشتباه دوره منجربه کاهش فروش خواهد شد.
شرایط همکاری
اگر محتوای تولید شده توسط مدرس به طور انحصاری برای وبسایت داناپ تولید شود و تنها در این وبسایت به فروش برسد، 70% فروش به عنوان سهم مدرس در نظر گرفته خواهد شد و اگر مدرس قصد انتشار دوره به صورت غیرانحصاری را داشته باشد، 50% از فروش به عنوان سهم مدرس در نظر گرفته خواهد شد.
انحصاری: 70% مدرس + 20% تبلیغات + 10% داناپ
غیرانحصاری: 50% مدرس + 20% تبلیغات + 30% داناپ
چرا باید با داناپ همکاری کنم؟
پلتفرم آموزشی داناپ از سال 1396 تاکنون با ارائه بیش از یک میلیون دقیقه آموزش به دانشجویان یکی از تاثیرگذارترین بازیگران در حوزه آموزش آنلاین در کشور بوده است و تاکنون به بیش از 100 هزار دانشجو در سطح ایران خدمات آموزشی خود را ارائه کرده است. همچنین ما در داناپ تاکنون میزبان بیش از 300 مدرس بوده ایم و به آنها در اشتراک گذاری دانش و تجربه شان با دانشجویان کمک کرده ایم.
خدمات ویژه داناپ به مدرسین
- ارائه داشبورد اختصاصی جهت رصد آمار دقیق درآمد حاصل از فروش دوره ها
- طراحی و پیاده سازی استراتژی های مارکتینگ مختلف در جهت فروش بیشتر
- انجام تبلیغات همسان (Native) و ریتارگتینگ (Retargeting) به صورت همیشگی و بدون نیاز به پرداخت هزینه توسط مدرس
- ارائه پشتیبانی به دانشجویان در جهت رفع مشکلات و ابهامات
- ارائه زیرساخت میزبانی باکیفیت جهت ارائه دوره های آموزشی به دانشجویان
- و بسیاری از خدمات دیگر…
چطور همکاری خود را شروع کنیم؟
در ابتدا شما باید موضوع دوره آموزشی مورد نظر خود را با توجه به دسته های اصلی (کسب و کار، برنامه نویسی، دیجیتال مارکتینگ، کلان داده و هوش مصنوعی، بورس و ارز دیجیتال، امنیت و شبکه، طراحی، چندرسانه ای، انیمیشن و بازی سازی، توسعه فردی و زبان های خارجه) انتخاب کرده و سپس آن را به همراه توضیحاتی در مورد رزومه کاری و تحصیلی خود و همچنین اطلاعات تماس، از طریق یکی از دو روش روبه رو برای ما ارسال نمایید.
همکاران ما درخواست شما را با توجه به موضوع دوره ای که انتخاب کرده اید و همچنین اطلاعات ارسالی بررسی کرده و در صورت تایید با شما تماس خواهند گرفت.
در مرحله بعد شما باید سرفصل های مورد نیاز را از موضوع انتخابی خود استخراج نمایید. در این مرحله باید توجه داشته باشید که سرفصل های استخراج شده توسط شما در مجموع بتوانند موضوع اصلی دوره را پوشش دهند و انتظار دانشجویان را برآورده کند.
پس از تایید و شروع همکاری با داناپ و استخراج سرفصل ها، زمان آن فرا رسیده است که دوره خود را ضبط کنید. نگران نباشید قرار نیست برای ضبط دوره هزینه ای پرداخت کنید. فقط کافیست با استفاده از برنامه کمتازیا (Camtasia) و با توجه به استانداردهایی که درباره آن در بالا صحبت شد به توضیح سرفصل ها و بخش های مختلف دوره بپردازید. (برای دریافت فایل نصبی برنامه کمتازیا به سربرگ فایل های مورد نیاز و جهت یادگیری نحوه کار با این نرم افزار به دوره آموزشی «آموزش جامع کار با نرم افزار کمتازیا» مراجعه نمایید.)
قبل از اینکه تمام دوره را ضبط کنید، ابتدا بخش معرفی دوره را ضبط و جهت بررسی کیفیت و استانداردها برای ما به نشانی [email protected] ارسال کنید. ما پس از بررسی از طریق ایمیل شما را مطلع خواهیم کرد.
پس از ضبط دوره، فایل های مربوطه را بر روی یکی از سرویس های آپلود فایل (مانند mega.nz) قرار دهید و لینک های آن را به همراه فرم تکمیل شده توضیحات دوره که در بخش فایل های مورد نیاز قرار دارد، برای ما به نشانی [email protected] ارسال نمایید.
پس از انتشار دوره بر روی سایت، دسترسی شما به داشبورد مدرس باز خواهد شد و از آن به بعد می توانید آمار بازدیدها و فروش دوره های خود را مشاهده نمایید.
مدرسینی که به صورت انحصاری با داناپ همکاری می کنند موظف هستند به سوالاتی که دانشجویان در مورد دوره ها می پرسند پاسخ دهند تا به درک و یادگیری هرچه بیشتر دانشجو کمک شود.
نکته اول : پشتیبانی فقط برای دوره های پولی الزامی است و در مورد دوره های رایگان مدرس در پاسخگویی یا عدم پاسخگویی به سوالات مختار می باشد.
نکته دوم : پشتیبانی فقط برای مسائل و سوالات مرتبط با دوره ضروری است. بنابراین اگر دانشجو سوالی خارج از مباحث مطرح شده در دوره بپرسد، مدرس در پاسخگویی یا عد پاسخگویی به آن تیکت مختار می باشد.
نکته سوم : در صورتی که مشاهده شود مدرسی به تیکت های مرتبط با دوره خود پاسخ نمی دهد ابتدا با تذکر از سوی مدیریت داناپ مواجه خواهد شد و اگر باز هم بی توجهی دیده شود داناپ نسبت به تغییر وضعیت همکاری دوره به غیر انحصاری اقدام خواهد کرد.
- الزامی برای نشان دادن چهره خود در دوره آموزشی ندارید اما بهتر است در ویدئو معرفی دوره حضور بیابید و توضیحات لازمه را برای دانشجویان ارائه کنید.
- برخی از موضوعات اساسی که بهتر است در ویدئوی معرفی دوره خود به آن اشاره کنید :
- 1. معرفی مدرس
- 2. سابقه کاری و تحصیلی (در صورت تمایل)
- 3. موضوع دوره و موضوعاتی که در دوره به آن اشاره خواهد شد.
- 4. این دوره برای چه کسانی مناسب است؟
- 5. پیش نیاز دوره چیست؟
- 6. در انتها کاربران چه مطالبی می آموزند؟
- کیفیت صدا نکته بسیار مهمی است که باید در این مرحله به آن توجهی ویژه داشته باشید. اکثر لپ تاپ های جدید دارای میکروفون های با کیفیتی هستند اما اگر احساس می کنید میکروفون لپ تاپ شما ضعیف است و یا ایجاد نویز می کند، با صرف هزینه ای اندک می توانید میکروفون های usb را تهیه نمایید که از کیفیت صدای قابل قبولی برخوردار هستند.
- دوره خود را به بخش های کوتاه تقسیم کنید و سعی کنید هر ویدئو کمتر از ده دقیقه باشد تا از حوصله دانشجویان خارج نشود.
- کلامی شیوا و سلیس نکته دیگری است که باید در ضبط دوره به آن توجهی ویژه داشته باشید. شما در صورتی می توانید درآمدهای بالا کسب کنید که دانش آموختگان از دوره شما راضی باشند. آنها رضایت خود را از طریق بررسی های ستاره ای و یا درج نظرات نشان می دهند که این دو از ملاک های مهم برای تصمیم به خرید دانشجویان است.
- قطع اسلاید هایی که به شما داده شده با نسبت 16:9 است. دقت کنید که هنگام ضبط با پاورپوینت حتما از قطع 16:9 استفاده کنید. (از آنجا که ممکن است طراحی اسلایدها به روز شود، آخرین نسخه آن را از بخش فایل های مورد نیاز در همین صفحه دریافت کنید.)
- اندازه تصویر در ویدئوی آموزشی باید به گونهای باشد که کاربر بتواند به راحتی جزئیات تصویر را مشاهده و آموزش را دنبال کند. پیشنهاد داناپ اندازه (1280×720)HD است که اگر از نرم افزار کمتازیا برای ضبط دوره استفاده می کنید، باید هنگام خروجی گرفتن از فایل ها از گزینه (Mp4 only (up to 720p استفاده کنید.
- از توضیحات زیاد و بدون حرکت در یک اسلاید خودداری کنید چرا که یکی از وجوه تمایز ویدئو و کتاب، انتقال مفاهیم از طریق حافظه بصری است.
- شیوه بیان مدرس باید به گونه ای باشد که تسلط خود بر روی مباحث را به دانشجو نشان دهد و بهتر است مدرسین به تلفظ صحیح کلمات فارسی و انگلیسی توجهی ویژه داشته باشند.
- داناپ هیچ گونه تغییری در دوره ها ایجاد نکرده و به همان صورتی که از مدرسان دریافت می کند، بر روی وبسایت قرار می دهد.
- درج هرگونه تبلیغات در دوره های آموزشی (واترمارک، لوگو، زیرنویس و…) ممنوع بوده و در صورت مشاهده دوره جهت اصلاح به مدرس بازگردانده می شود.
- تمامی دوره ها باید دارای یک ویدئو معرفی باشد و در صورتی که دوره ای فاقد این بخش باشد اولین ویدئو به عنوان پیش نمایش دوره به مخاطبین نشان داده خواهد شد.
- تکمیل تمامی بخش های فرم توضیحات دوره الزامی است و تا زمانی که این فرم ارسال نشود دوره بر روی سایت قرار نخواهد گرفت.
- اگر بعد از ارسال دوره بر روی سایت مدرس قصد ویرایش یک بخش یا کل دوره را داشته باشد می تواند بعد از ایجاد تغییرات فایل های جدید را برای پشتیبانی ارسال نماید.
- مدرس موظف است متن قرارداد موجود در سربرگ فایل های مورد نیاز در بخش «چگونه به یک مدرس تبدیل شویم؟» را با دقت مطالعه کرده و شروع همکاری با داناپ به منزله قبول تمامی موارد و شرایط موجود در این قرارداد از سوی مدرس می باشد.