8 ابزار فوق العاده برای آنالیز هشتگ اینستاگرام
اگرچه توییتر اولین شبکه اجتماعی بود که از هشتگ ها برای دسته بندی پست های مرتبط به یک موضوع خاص استفاده کرد اما این شبکه اجتماعی اینستاگرام بود که باعث شکوفایی و محبوبیت استفاده از هشتگ ها شد. اینستاگرام به شما این امکان را می دهد تا 30 هشتگ را در زیر پست های خود منتشر کنید و بیشتر کارشناسان اعتقاد دارند که حداقل 20 هشتگ برای هر پست باید در نظر گرفته شود.
البته اینستاگرام افرادی که از هشتگ های تکراری برای پست های خود استفاده می کنند را شادوبن می کند. بنابراین شما باید بر اساس محتوای پست های خود، هشتگ های مناسبی را بر روی آنها اعمال کنید. در این مقاله قصد داریم 8 ابزار آنلاین برای آنالیز هشتگ اینستاگرام را به شما معرفی کنیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
8 ابزار آنالیز هشتگ
1- ابزار هشتگ ساز Influencer Marketing Hub
شما می توانید عکس مورد نظر خود را در این ابزار آپلود کرده و 10 هشتگ مرتبط با آن را مشاهده کنید. علاوه بر این حدود 20 کلیدواژه مرتبط با تصاویر شما و محبوبیت هر کدام از آنها در اینستاگرام نیز توسط این ابزار به شما نمایش داده می شود. شما با انتخاب هر کلیدواژه می توانید 5 مورد از مرتبط ترین هشتگ های مربوط به آن را مشاهده کنید به گونه ای که با انتخاب 6 کلیدواژه حداکثر 30 هشتگ پیشنهادی در اختیارتان قرار می گیرد.
علاوه بر این اگر از قبل کلیدواژه های خود را انتخاب کرده اید نیز می توانید با استفاده از قابلیت تولید هشتگ (Hashtag Generator) این ابزار، هشتگ های مناسب را برای پست های خود پیدا کنید.
2- ابزار All Hashtag
وبسایت All-Hashtag به عنوان یک ابزار هشتگ ساز بسیار ساده در سال 2015 شروع به کار کرد. امروزه این وبسایت قابلیت های پیشرفته زیر را در اختیار کاربران قرار می دهد:
- تولید هشتگ (Hashtag Generator) : این قابلیت بهترین و ترندترین هشتگ های مرتبط روز را تولید می نماید.
- ساخت هشتگ (Hashtag Creator) : این قابلیت به شما در ساخت هشتگ کمک می کند.
- تجزیه و تحلیل هشتگ (Hashtag Analytics) : هشتگ های مورد نظر را در راستای استراتژی بازاریابی شما بررسی می کند.
- هشتگ های برتر (Top Hashtag) : داغ ترین و محبوب ترین هشتگ های روز را به شما نمایش می دهد.
بخش Hashtag Generator این ابزار 30 عدد از بهترین هشتگ ها را در اختیار شما قرار می دهد. در حقیقت شما با تایپ کردن کلیدواژه مورد نظر می توانید هشتگ های مربوطه را بر اساس سه فیلتر Top، Random و Live مشاهده کنید. اگر گزینه Top را انتخاب کنید، نرم افزار بهترین هشتگ های مرتبط با کلیدواژه را به شما نمایش می دهد. البته در برخی از مواقع ممکن است هشتگ های تولید شده با موضوع کلیدواژه مرتبط نباشند اما به هرحال هشتگ هایی محبوب با بازدهی بسیار بالا محسوب می شوند.
با انتخاب گزینه Random، نرم افزار بر اساس کلیدواژه مربوطه هشتگ های تصادفی برای شما تولید می کند که شامل خود کلیدواژه نیز می شوند. در نهایت با انتخاب گزینه Live، نرم افزار هشتگ های مورد استفاده توسط کاربران دیگر را به شما نمایش می دهد.
3- نرم افزار Instavast
نرم افزار Instavast مجموعه ای از ابزارهای بازاریابی اینستاگرام را در اختیار شما قرار می دهد که تولید و آنالیز هشتگ نیز یکی از امکانات بی نظیر آن به شمار می رود. این ابزار به طور خودکار هشتگ های مرتبط با تصویر، URL و کلیدواژه مورد نظر شما را تولید می کند.
علاوه بر این یک ابزار رایگان دیگری نیز در این نرم افزار وجود دارد که هشتگ های بَن شده (Banned) را نیز به کاربران ارائه می دهد. هشتگ هایی که دارای الفاظ رکیک و توهین آمیز هستند و یا به طور موقتی مسدود باشند در این بخش به کاربران نمایش داده می شود تا از آنها استفاده نشود.
4- ابزار Photerloo
این وبسایت به لطف تکنولوژی یادگیری ماشین (Machine Learning) می تواند با بررسی تصاویر، کلیدواژه و هشتگ های مربوط به آن را در اختیار شما قرار دهد. رابط کاربری این نرم افزار بسیار ساده است به گونه ای که شما می توانید تصاویر را به صورت Drag&Drop به راحتی درون آن آپلود کنید. پس از آپلود تصاویر، دو فهرست به نام های کلیدواژه های پیشنهادی مربوط به تصویر (Suggested Photo Keywords) و هشتگ های پیشنهادی برای اینستاگرام (Suggested Instagram Hashtags) به شما نمایش داده می شود.
شما می توانید 1 الی 50 کلیدواژه و 1 الی 30 هشتگ اینستاگرام را انتخاب کنید. همچنین شما می توانید میزان محبوبیت هشتگ های مورد نظر خود را مشخص کرده و سپس گزینه های مناسب را برای استفاده در پست های خود کپی کنید.
5- نرم افزار Hashtagify
هدف اصلی این نرم افزار یافتن، آنالیز و تقویت استراتژی های مربوط به هشتگ به شمار می رود. در حقیقت شما با استفاده از این ابزار می توانید تمام اطلاعات مربوط به هشتگ های توییتر و اینستاگرام نظیر رتبه محبوبیت، هشتگ های مرتبط و ترند را به صورت زنده (Real-Time) مشاهده کنید.
از قابلیت های دیگر ابزار Hashtagify این است که با استفاده از آن می توانید تمام اطلاعات مربوط به صفحات رقیب و اینفلوئنسرهای مرتبط با کسب و کار خود را در آن مشاهده کنید. شما همچنین می توانید نمودارهای مربوط به هشتگ ها و صفحاتی که تجزیه و تحلیل کرده اید را دانلود کنید.
6- ابزار Ingramer
نرم افزار Ingramer یک نرم افزار با قابلیت هوش مصنوعی (AI) است که امکان جستجوی هشتگ بر اساس تصاویر، کلیدواژه و لینک را در اختیار کاربران قرار می دهد. در حقیقت با وارد کردن یک کلیدواژه فهرستی از هشتگ های مرتبط به شما نمایش داده می شود. هشتگ های پیشنهادی در قالب 3 گروه به نام های هشتگ های رایج (Frequent) یا محبوب، هشتگ های متوسط (Average) و کمیاب (Rare) طبقه بندی می شوند.
این ابزار پیشنهاد می کند که حداقل از 2 هشتگ رایج، 8 هشتگ متوسط و 10 الی 12 هشتگ کمیاب استفاده کنید. اگرچه این کار ممکن است کمی غیر منطقی به نظر برسد اما نرم افزار Ingramer به خاطر رقابت بین صفحات این کار را توصیه می کند. البته قابلیت رتبه بندی (Grading Tool) این نرم افزار به طور کامل شما را در این زمینه کمک می کند به گونه ای که کل تعداد پست های مربوط به هشتگ، تعداد پست های روزانه و سختی رقابت در آن را به شما ارائه می کند.
7- نرم افزار Sistrix
این نرم افزار توسط متخصص سئو Johannes Beus در سال 2008 راه اندازی شد، این ابزار در حال حاضر 6 سرویس غیر رایگان دارد اما بخش هشتگ ساز آن به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. بنابر ادعای Sistrix، هشتگ ساز این ابزار قادر است بیش از 15 میلیارد ترکیب هشتگ را مدیریت کند و به طور کلی حدود 8 میلیون هشتگ دارد که به صورت زنده و مستمر بروز رسانی می شوند.
استفاده از این ابزار بسیار ساده است به گونه ای که شما کلیدواژه مورد نظر خود را در آن وارد کرده و تمام هشتگ های مرتبط با آن نمایش داده می شود؛ البته به خاطر داشته باشید که در پلن رایگان این ابزار، روزانه بیش از 25 کلیدواژه را نمی توان در آن جستجو کرد.
8- ابزار Daily Purpose
نرم افزار Daily Purpose یکی از جذاب ترین و کاربردی ترین ابزارهای آنالیز هشتگ اینستاگرام به شمار می رود که با وارد کردن کلیدوازه مورد نظر تمام هشتگ های مربوط به آن بر روی صفحه به نمایش در می آید. نکته بسیار جالب در مورد این ابزار طراحی و رابط کاربری بسیار ساده و کلاسیک آن است. اگرچه ظاهر و الگوی رنگی این نرم افزار بسیار پیش پا افتاده به نظر می رسد اما قابلیت های آن فراتر از انتظار است. برای مثال دو گزینه تگ دستی و اتوماتیک (Manual Or Auto Tag) در این ابزار وجود دارد که حالت Auto هشتگ های مرتبط را به صورت خودکار برای شما انتخاب کرده و حالت Manual امکان گزینش دستی را در اختیار شما قرار می دهد.
این ابزار ویژگی های بسیار پیشرفته آنالیز هشتگ در اینستاگرام را به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد. برای مثال تعداد پست هایی که از هشتگ مربوطه استفاده کرده اند یا مناطق جغرافیایی که بیشترین استفاده از آن هشتگ را داشته اند به شما نمایش داده می دهد. علاوه بر این 10 تگ برتر مربوط به کلیدواژه مورد نظر و نمایی از 9 پست اینستاگرامی که از هشتگ اصلی استفاده کرده اند به شما نمایش داده می شود.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.