آموزش مباحث جاری در حسابداری
مباحث جاری در حسابداری در واقع یکی از شاخه های مهم حسابداری صنعتی یا بهای تمام شده است که به کمک آن هزینه تمام شده قراردادهای بلندمدت محاسبه می شود. …
ارائه شده توسط< نادر نوروزی
آموزش اکسل برای کارهای اداری (اکسل ICDL)
ارائه شده توسط< محسن باباپیری
آموزش حسابداری صنعتی 3 (به همراه جزوه)
ارائه شده توسط< نادر نوروزی
آموزش استفاده از اکسل در حسابداری
ارائه شده توسط< نادر نوروزی
آموزش حسابداری شرکت بازرگانی (پروژه محور)
ارائه شده توسط< نادر نوروزی
آموزش مدیریت مالی برای مدیران کسب و کار
ارائه شده توسط< نادر نوروزی
پکیج آموزش حسابداری با اکسل (ویژه بازار کار)
ارائه شده توسط< محمد ذبیحی
پکیج آموزش جامع نرم افزار حسابداری سپیدار (ویژه بازار کار)
ارائه شده توسط< محمد ذبیحی
پکیج آموزش جامع نرم افزار حسابداری هلو (ویژه بازار کار)
ارائه شده توسط< محمد ذبیحی
آموزش حسابداری پیشرفته 2 (به همراه جزوه)
ارائه شده توسط< نادر نوروزی
آموزش حسابداری پیشرفته 1 (به همراه جزوه)
ارائه شده توسط< نادر نوروزی
حسابداری چیست؟
به تمامی فرآیندهایی که در جهت ثبت و بررسی امور مالی شرکت ها و سازمان ها انجام می شوند حسابداری گفته می شود. در پروسه حسابداری ابتدا اطلاعات مالی جمع آوری و طبقه بندی می شوند و بعد از ثبت و خلاصه سازی، گزارش های مالی از آنها استخراج می شوند که اطلاعات بسیار مفیدی را ارائه می کنند.
مراحل انجام حسابداری
مرحله اول – جمع آوری و درج اطلاعات
حسابدار در این مرحله تمامی اطلاعات مالی شرکت را شامل معاملات انجام شده، درآمدها، هزینه ها، مالیات و… را پس از جمع آوری به صورت کاملا ساماندهی شده در سیستم درج می کند تا بتوان در مراحل بعدی از آنها استفاده کرد.
مرحله دوم – طبقه بندی و خلاصه سازی اطلاعات
در این مرحله حسابدار باید داده های مالی که در مرحله اول جمع آوری شده است را با دقت غربال کند و اطلاعات ضروری و مهم را نگه دارد. سپس باید اطلاعات بر اساس موضوع طبقه بندی و خلاصه سازی شوند. هدف از انجام این مرحله رسیدن به داده های مالی مهمی است که می تواند در تصمیم گیری ها تعیین استراتژی سازمان موثر و مفید باشد.
مرحله سوم – تهیه گزارش مالی
گزارش مالی سندی است که به طور کاملا واضح و خلاصه اطلاعاتی را درباره وضعیت مالی یک دوره زمانی خاص از شرکت ارائه می کند که مدیران به کمک آنها می توانند تصمیم گیری های لازم را انجام دهند. در این مرحله حسابدار باید با دقت تمام در بازه های زمانی مشخص گزارش های مالی را آماده و به مدیران خود ارائه کند.
مرحله چهارم – تجزیه و تحلیل داده ها
پس از ارائه گزارش مالی نوبت به تجزیه تحلیل اطلاعات می رسد. هدف در این مرحله رسیدن به یک جمع بندی گرفتن تصمیمات مهم است. حسابدار به خوبی بتواند از میان اطلاعات گزارش مالی تجزیه و تحلیل خود را انجام دهد و به مدیران برای درک بهتر آن و تصمیم گیری صحیح کمک کند.