اعتبار دامنه چیست؟ + 11 تکنیک افزایش دامین آتوریتی
دامین آتوریتی یا اعتبار دامنه (Domain Authority) یک معیار معتبر برای بررسی قدرت و اعتبار یک وب سایت است که توسط شرکت ماز (Moz) برای بررسی و تحلیل صاحبان وب سایتها ارائه میشود. وقتی کسب و کارهای اینترنتی به دنبال این هستند که بدانند چقدر دامنه و یا یک صفحه از سایت آنها اعتبار دارد، می توانند به امتیاز دامین آتوریتی یا اعتبار دامنه و پیج آتوریتی یا اعتبار صفحه خود نگاه کنند.
روشهای مختلفی از جمله سئوی داخلی، سئوی خارجی، موبایل فرندلی بودن، سرعت وب سایت، ارائه محتوای جذاب و غیره میتواند بر روی افزایش دامین آتوریتی یک وب سایت مؤثر باشد. افزایش اعتبار دامنه فرآیندی است که نیاز به صبوری دارد و با انجام چند کار محدود امکان پذیر نیست. شما باید سعی کنید در زمینه های مختلف ذکر شده فعال و قوی باشید تا بتوانید یک دامین آتوریتی قابل قبول داشته باشید.
تعریف دامین آتوریتی یا اعتبار دامنه
گوگل برای رتبه بندی وب سایتها در موتور جستجوی خود نکات مختلفی را در وب سایتها بررسی میکند. یکی از این موارد دامین آتوریتی یا اعتبار دامنه است که به آن Domain Authority میگویند. البته گوگل برای رتبه بندی به دامین آتوریتی که توسط MOZ ارائه می شود توجهی ندارد و معیار و ملاک های خودش را دارد اما می توان به کمک سایت MOZ میزان اعتبار دامنه را سنجید و آن را بهبود داد.
امتیاز اعتبار دامنه بیان میکند که صاحبان وب سایتها چقدر برای کاربران خود اهمیت قائل میشوند. امتیاز دامین آتوریتی یا اعتبار دامنه بین 1 تا 100 است و هر چه این عدد به 100 نزدیک تر باشد یعنی سایت اعتبار بالاتری دارد.
سیستم امتیاز دهی وب سایت ماز برای دامین آتوریتی بر مبنای عوامل مختلفی ایجاد شده است که در ادامه به آنها اشاره میکنیم. شما میتوانید ابتدا امتیاز اعتبار دامنه خود را ببینید و بعد با استفاده از راه حلهای مختلف آن را بهبود دهید و بعد مشاهده کنید که چقدر در این زمینه امتیازتان بهبود پیدا کرده است.
اما سؤالی که ممکن است برای صاحبان وب سایتهای مختلف پیش آید این است که امتیاز اعتبار دامنه قابل قبول چه امتیازی است و ما باید هدف خود را برای امتیاز دامین آتوریتی خود بر چه عددی بگذاریم؟ پاسخ این سؤال این است که شما باید امتیاز دامین آتوریتی وب سایتهای رقیب خود را مشاهده کنید و سعی کنید امتیاز خود را از آنها بالاتر ببرید. به طور کلی نحوه اعتبار یک سایت بر اساس امتیاز اعتبار دامنه به صورت زیر میباشد.
- عدد 1 تا 20: سایتهای تازه تأسیس در روز اول امتیاز 1 دارند. امتیاز بین 1 تا 20 امتیاز پایینی است.
- عدد 20 تا 30: سایتهای تازه تأسیس اگر در ابتدا سعی کنند به این مقدار برسند عدد خوبی خواهد بود.
- عدد 30 تا 40: یک امتیاز معمولی است که نه ضعیف و نه قوی است.
- عدد 40 تا 50: این امتیاز خوبی است و بسیاری از وب سایتهای معتبر نیز در این دسته جای میگیرند.
- عدد 50 تا 60: این نشان دهنده قدرتمند بودن سایت در این حوزه است.
- عدد 60 تا 70: این عدد مناسبی است که نشان میدهد سایت برای کسب این عدد استراتژی خاصی داشته است.
- عدد 70 تا 100: این عدد فوق العاده است و اگر سایتی در این محدوده قرار بگیرد در سطح جهانی میتواند یک وبسایت مرجع شود.
تفاوت اعتبار دامنه (Domain Authority) و اعتبار صفحه (Page Authority)
دامین آتوریتی و پیج آتوریتی هر دو دامنه 1 تا 100 دارند و توسط یک وب سایت ارائه میشوند. اگرچه فرمول محاسبه این دو معیار تقریباً شبیه به هم است ولی تفاوتهایی با یکدیگر دارند. دامین آتوریتی امتیازی است که به کل دامنه شما تعلق گرفته است و پیج آتوریتی امتیازی است که به هر صفحه از وب سایت شما تعلق دارد.
در پیج آتوریتی اعتبار صفحات یک وب سایت بررسی میشود و امتیازی که ارائه میشود بر مبنای همین صفحات است. در پیج آتوریتی صفحه اول یک وب سایت اهمیت فوق العاده ای دارد و اگر شما سعی در بهینه سازی این صفحه کنید میتوانید نتیجه خوبی بگیرید. پیج آتوریتی معیاری است که امروزه توانسته است به خوبی جای پیج رنک را بگیرد.
فرمول محاسبه اعتبار دامنه و پیج آتوریتی با استفاده از یک نمودار لگاریتمی است و این به آن معناست که کار در شروع شاید آسان باشد ولی هر چه امتیاز شما بالاتر میرود کار شما برای گرفتن امتیاز بیشتر سخت تر میشود. به عنوان مثال رسیدن از امتیاز 20 به امتیاز 30 از رسیدن امتیاز 70 به 80 به مراتب آسان تر است.
11 تکنیک افزایش دامین آتوریتی
برای افزایش دامین آتوریتی روشهای مختلفی وجود دارد که ما در ادامه به شرح مهم ترین آنها میپردازیم. نکته مهم این است که این روشها مکمل هم هستند و صاحبان وب سایت باید بر روی همه آنها سرمایه گذاری کنند. تمرکز بر یک یا دو مورد از موارد ذکر شده طبیعتاً نمیتواند نتیجه خوبی برای صاحبان وب سایتها به همراه داشته باشد. صاحبان وب سایتها باید رضایت کاربران را در تمامی ابعاد در نظر داشته باشند و باید بدانند که این روشها به صورت مداوم باید استفاده شود تا بتوانند اعتبار دامنه خود را افزایش دهند.
1- افزایش سرعت سایت
سرعت لود شدن صفحات سایت یکی از مهم ترین عوامل تأثیر گذار بر افزایش دامین آتوریتی است. شاید برای شما جالب باشد بدانید که نتایج تحقیقات نشان میدهد که تقریباً 40 درصد کاربران، وب سایتی که بارگذاری آن بیش از 3 ثانیه طول بکشد را ترک میکنند. به دلیل وجود سایتهای مختلف، کاربران وب سایتی که سرعت بالایی داشته باشد را بیشتر میپسندند. نتایج نشان میدهد وب سایتهایی که سرعت لود شدن آنها بالاتر است علاوه بر داشتن اعتبار دامنه بالاتر، کاربران راضی تری نیز دارند.
سایت Gtmetrix یک سایت معتبر است که سرعت وب سایت شما را بررسی میکند و شما میتوانید بفهمید که میانگین لود شدن صفحات شما چند ثانیه است. بنابراین برای افزایش سرعت وب سایت خود باید برنامه ریزی کنید. اما افزایش سرعت سایت کار آسانی نیست و اگر دانش برنامه نویسی نداشته باشید بهتر است که سایت خود را در اختیار برنامه نویسان قرار دهید تا سرعت سایت شما را افزایش دهند.
اما راه حلهایی وجود دارد که با استفاده از آنها میتوانید سرعت لود شدن صفحات وب سایت خود را افزایش دهید. اگر شما این موارد را انجام دهید میتوانید اعتبار دامنه بالاتری داشته باشید.
- تصاویر بخش مهمی از وب سایتها هستند که اغلب به علت حجم و تعداد زیاد سرعت یک سایت را کاهش میدهند. بنابراین باید تصاویر وب سایت خود را فشرده کنید و سعی کنید با استفاده از روشهای مختلف، بدون کم کردن کیفیت، عکسهای وب سایت خود را کم حجم کنید.
- کدهای وب سایت خود را اصلاح نمایید. اگر هنوز وب سایت خود را تأسیس نکردهاید در هنگام کد نویسی باید دقت کنید که از نوشتن کدهای اضافه خودداری کنید. کدهای اضافه غیر لازم میتواند نتیجه منفی بر روی سرعت وب سایت شما بگذارد. اما اگر وب سایت شما تازه تأسیس نیست، باید سری به کدهای خود بزنید و تا جای ممکن آنها را اصلاح نمایید. اگر تخصصی در کد نویسی و برنامه نویسی ندارید، این مورد را باید به برنامه نویسان واگذار نمایید.
- در انتخاب هاست و دامنه دقت داشته باشید. بی توجهی به اندازه پهنای باند، مشخصات سخت افزاری سیستمهای سرور و نوع سیستم عامل میتواند وب سایت شما را با کاهش سرعت مواجه کند. بنابراین قبل از راه اندازی وب سایت خود با توجه به نوع فعالیتتان، در مورد اینکه به چه مقدار حجم و پهنای باندی نیاز دارید فکر کنید.
- یکی از دلایل افت سرعت وب سایت میتواند مربوط به قالب و تم اصلی وب سایت باشد. اگر از یک قالب قدیمی در سایت خود استفاده میکنید، باید نسبت به بهینه سازی آن اقدام نمایید. اگر قالب، قابلیت بهینه سازی نداشت میتوانید حتی آن را عوض کنید و از یک قالب مدرن استفاده کنید.
2- برندسازی و دامین آتوریتی
اگر افراد مختلفی نام وب سایت شما را در موتور جستجوی گوگل سرچ کنند، گوگل متوجه میشود که وب سایت و برند شما در بین کاربران محبوب تر شده است. بنابراین علاوه بر آن که در جستجوها رتبه بالاتری کسب خواهید کرد دامین آتوریتی بالاتری نیز خواهید گرفت. هر چه کاربران بیشتری برند شما را بیشتر بشناسند، شما اعتبار دامنه بالاتری کسب خواهید کرد. وب سایت شرکتهایی که معمولاً با تبلیغات تلویزیونی محصولاتشان معروف شده است، اعتبار دامنه بالاتری خواهند داشت.
اگر وب سایت شما مربوط به کسب و کار شما باشد، بهتر است که نام و برند کسب و کار خود را به همگان بشناسانید. این باعث میشود تا علاوه بر اینکه مشتریان بیشتری داشته باشید و سودآوری بیشتری کسب کنید، کاربران بیشتری نیز نام وب سایت شما را جستجو کنند و به آن سر بزنند. اما اگر وب سایت شما مربوط به کسب و کارتان نیست، میتوانید با راهکارهای مختلف کاری کنید تا کاربران بیشتری نام وب سایت شما را بشنوند و آن را در گوگل سرچ کنند.
برای برندینگ و شناخته تر شدن هر چه بیشتر راهکارهای زیادی وجود دارد که این راهکارها عبارت است از:
- تولید محتوای جذاب و کاربردی مطابق با نیاز کاربران
- انجام تبلیغات مختلف از جمله تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات در شبکههای اجتماعی و …
- داشتن خلاقیت در محتوا سازی و ارائه محصولات وب سایت
- لینک سازی داخلی و خارجی
دقت کنید که برندسازی کار آسانی نیست و چه بسیار کسب و کارها و صاحبان وب سایتی بودهاند که علیرغم تلاشهای زیادی در این راه موفق نبودهاند. بهترین راه کار در برندسازی صبور بودن و تلاش مستمر در این زمینه است. برند شما کم کم در بین مردم جا میافتد و این طور نیست که یک شبه همه مردم از وجود وب سایت شما آگاه شوند.
3- تاثیر شبکههای اجتماعی بر اعتبار دامنه
امروزه شبکههای اجتماعی بیشتر از هر زمان دیگری بین مردم جا افتاده است. مردم هر روز به شبکههای اجتماعی مختلف سر میزنند. بیشتر آنها از چندین شبکه اجتماعی بر روی تلفن همراه خود استفاده میکنند و روزانه چندین ساعت از زمان خود را در این شبکهها سپری میکنند. گوگل نیز به خوبی از شبکههای اجتماعی و توسعه آنها میان مردم آگاه است و در رتبه بندی سایتها از میزان محبوبیت در شبکههای اجتماعی استفاده میکند.
عامل دیگری که در افزایش دامین آتوریتی مؤثر است محبوبیت و شناخته تر شدن در شبکههای اجتماعی یا همان سوشیال سیگنال است. امروزه با گسترش هر چه بیشتر شبکههای اجتماعی، تأثیر آنها در سئو وب سایت بیشتر شده است و برای گوگل مهم است که وب سایت شما در شبکههای اجتماعی مختلف چگونه فعالیت میکند.
واقعیت این است که اگر صفحهای از وب سایت شما در شبکههای اجتماعی بیشتر به اشتراک گذاشته شود و یا صفحات اصلی کسب و کار شما در شبکههای اجتماعی طرفداران بسیار زیادی داشته باشد، وب سایت شما دامین آتوریتی بیشتری کسب میکند و در نتیجه گوگل هم به محتوای وب سایت شما اطمینان بیشتری میکند و شما رتبه خوبی در این موتور جستجو میگیرید.
شما باید با صرف زمان مداوم در شبکههای اجتماعی و به اشتراک گذاری مطالب جدید وب سایت خود در این شبکه از مزایای مختلف آن استفاده کنید. شبکههای اجتماعی میتواند به خوبی به برندسازی کسب و کار و وب سایت شما کمک کند. بنابراین فعالیت در شبکههای اجتماعی علاوه بر شناخته تر شدن هر چه بیشتر شما و وب سایتتان باعث میشود تا وب سایت شما بازدید بیشتری نیز داشته باشد.
اما سؤالی که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش آید این است که گوگل کدام یک از شبکههای اجتماعی را معتبر میداند و فعالیت در کدام شبکه اجتماعی دامین آتوریتی یک وب سایت را افزایش میدهد؟ پاسخ این سؤال این است که گوگل شبکههای اجتماعی محبوب را در صدر محاسبات خود قرار میدهد. بنابراین در ایران شبکههای اجتماعی همچون اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و تلگرام میتواند فضای خوبی برای فعالیت شما باشد. گوگل هیچ شبکه اجتماعی را نامعتبر نمیداند و به دنبال آن است که محبوبیت شما را به صورت کلی در شبکههای اجتماعی اندازه گیری کند.
4- موبایل فرندلی بودن
تقریباً 15 الی 20 سال قبل تقریباً اکثر وب گردیها و مراجعه به وب سایتها از طریق کامپیوترها بود و موبایلها در این زمینه نقشی نداشتند. اما امروزه تقریباً نیمی از جستجوها در فضای وب از طریق تلفنهای همراه انجام میگیرد. تلفنهای همراه کار کاربران را راحت تر کردهاند. اگر کاربری در خیابان، مترو و خارج از منزل نیاز به بازدید از یک وب سایت یا جستجو در گوگل داشته باشد، به راحتی میتواند این کار را از طریق تلفن همراه خود انجام دهد.
حالا که استفاده از تلفنهای همراه آن قدر گسترش یافته است، برای نمایش مناسب وب سایت خود در انواع تلفنهای همراه باید برنامه داشته باشید. تلفنهای همراه اندازههای مختلفی دارند و کاربران انتظار دارند تا هنگام مراجعه به وب سایت شما مطالب را به صورت صحیح و به اندازه تلفن همراه خود ببینند.
راحتی کاربران برای گوگل بسیار اهمیت دارد و در واقع تمام تلاش بر این است تا متوجه شود کاربران با کدام سایتها بهتر میتوانند ارتباط برقرار کنند و در کدام سایتها کمترین مشکل را دارند. بنابراین اگر وب سایت شما موبایل فرندلی باشد خیال گوگل از اینکه کاربران در هنگام مشاهده سایت شما مشکلی ندارند راحت میشود.
بنابراین قابلیت ریسپانسیو بودن بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. شما باید سعی کنید تا کاری کنید تا نحوه نمایش وب سایتتان در انواع تلفنهای همراه مناسب باشد و اگر در این کار موفق باشید میتوانید امتیاز دامین آتوریتی خوبی در این مورد دریافت کنید. البته ریسپانسیو کردن وب سایت کار تخصصی است که بهتر است آن را برنامه نویسان انجام دهند.
5- حذف لینکهای شکسته و بک لینک های با اسپم اسکور بالا
یکی دیگر از راهکارهای افزایش دامین آتوریتی، حذف لینک شکسته و بک لینک های با اسپم اسکور بالاست. بنابراین شما باید هر چند وقت یکبار لینکهای موجود در وب سایت خود را بررسی کنید و اگر لینک مخربی پیدا کردید آن را حذف و یا اصلاح نمایید. این کار باعث میشود تا لینکهایی که به اعتبار سایت شما لطمه میزند از بین برود و در نتیجه شما امتیاز خوبی از دامین آتوریتی کسب خواهید کرد.
اگر شما در وب سایت خود و در خلال محتواهای خود از لینکهایی استفاده کردهاید که به سایتهای اسپم با اسپم اسکور بالا هدایت شده باشد، از اعتبار وب سایت شما نیز کم میشود. اگر در وب سایت خود از لینکهای شکسته یا به بیان دیگر از لینکهایی استفاده کردهاید که به صفحات 404 ختم میشوند شما باید سریعاً آن را اصلاح کنید، چرا که حتماً نمره پایینی از دامین آتوریتی کسب میکنید.
شما برای یافتن و اصلاح لینکهای مخرب در وب سایت خود باید از سایتهای مختلف مثل سایت ahref یا سایت Moz استفاده کنید. شما در این سایتها با وارد کردن آدرس وب سایت خود لیست همه لینکهای شکسته و مخرب را میبینید و دیگر نیاز نیست که به صورت دستی و تک به تک آنها را پیدا کنید.
6- بهبود سئو داخلی و افزایش دامین آتوریتی
بعضی اوقات صاحبان وب سایت توجه خود را به سئو خارجی معطوف میکنند و از سئوی داخلی سایت خود غافل میشوند. با توجه به اینکه سئو داخلی وب سایت نیز اندازه سئوی خارجی برای گوگل اهمیت دارد، حتماً باید بر روی بهینه سازی آن برنامه ریزی کرد و به آن توجه کرد.
لینک سازی داخلی یعنی شما به ساختار داخلی صفحات خود توجه کنید و طوری آن را بهینه کنید که هم گوگل و هم کاربران به آسانی با آن ارتباط برقرار کنند. لینک سازی داخلی به صورت دقیق یعنی دسترسی آسان کاربران به بخشهای هدر، منوی اصلی، فوتر سایت، سایدبار صفحات اصلی و محتوای مقالات موجود در وب سایت شما انجام شود.
برای بهینه سازی سئو داخلی وب سایت و گرفتن دامین آتوریتی بالاتر لازم است که اقدامات زیر را انجام دهید.
- مطالب وب سایت شما همگی باید دارای عنوان باشد. مطالب و صفحات بدون عنوان در سئوی داخلی نمره منفی به حساب میآید.
- حتماً برای تمام صفحات وب سایت خود توضیحات متا بنویسید. توضیحات متا علاوه بر اینکه برای گوگل اهمیت دارد برای کاربران نیز بسیار مهم است. نکته مهم در نوشتن توضیحات متا این است که این توضیحات باید برای کاربر شفاف و قابل فهم باشد.
- حتماً در مطالب خود از تگهای H1، H2، H3 و … استفاده کنید و آنها را به صورت درست در متون خود جای دهید.
- حتماً برای مطالب وب سایت خود دسته بندی داشته باشید. مثلاً اگر در مورد لوازم برقی در سایت خود تولید محتوا انجام داده اید آنها را با دسته بندیهای تلویزیون، جارو برقی، اتو لباس، آبمیوه گیری و … ارائه دهید.
- در ساختار آدرس صفحات خود، از کلمات کلیدی استفاده کنید و به گونهای آن را تنظیم کنید که دسته بندی سایت شما را نمایش دهد. با این کار علاوه بر اینکه امتیاز قبولی از گوگل میگیرید کاربران راضی تری نیز خواهید داشت.
- در محتوای متنی وب سایت خود دقت داشته باشید که از کلمه کلیدی به اندازه مناسب استفاده کنید. همچنین میتوانید از کلمات کلیدی هم خانواده و یا مترادف نیز استفاده نمایید.
- لینک سازی داخلی را فراموش نکنید. شما با لینک سازی داخلی کاربر را به ماندن در وب سایت خود و خواندن سایر مطالبتان ترغیب میکنید.
7- تولید محتوای باکیفیت
اینکه شما در وب سایت خود از محتوای منحصر به فرد و با کیفیت استفاده کنید نکته بسیار مهمی است که علاوه بر آن که در سئو سایت به شما کمک میکند باعث افزایش دامین آتوریتی وب سایت شما نیز میشود. جنبه مثبت دیگر تولید محتوای خوب در یک وب سایت این است که کاربران ارتباط بهتری با آن میگیرند و تعداد بازدید وب سایت بالا خواهد رفت و این همان چیزی است که یک وب سایت به دنبال آن است.
گوگل همه تلاش خود را میکند تا رضایت کاربران را کسب کند. در واقع هدف اصلی گوگل این است که کاربر به موضوعی که در ذهن دارد در کمترین زمان و به بهترین صورت دست پیدا کند. به همین دلیل است که وب سایتهایی که محتوای جذاب، جدید و خاص تولید میکنند اعتبار دامنه بالاتری نیز دارند.
اما سؤالی که ممکن است برای بسیاری از تولید کنندگان محتوا و صاحبان وب سایتها به وجود آید، این است که چطور محتوای خوب تولید کنیم و اصلاً محتوای خوب از نظر گوگل چه ویژگیهایی دارد؟ اگر شما موارد زیر را رعایت کنید یک محتوای خوب در وب سایت خود خواهید داشت و دامین آتوریتی بالایی کسب خواهید کرد.
- در محتواهای خود سعی کنید به صورت عمیق به یک موضوع بپردازید. ارائه یک مقاله جامع 1500 کلمهای قاعدتاً از یک مقاله 400 کلمهای مناسب تر خواهد بود.
- استفاده از اصطلاحات عجیب و غریب میتواند اعتبار محتوای شما را پایین بیاورد. شما وظیفه دارید یک محتوای جذاب برای کاربران خود تولید کنید نه آن که از کلمات عامیانه استفاده کنید.
- مقاله شما باید مشکلات کاربران را حل کند. به دنبال مسئلههای کاربران خود باشید و برای آن محتوا تولید کنید. ارائه مطالب تکراری و عمومی که مشکلات کاربران در آن در نظر نگرفته باشد محتوای شما را بی اعتبار میکند و شما دامین آتوریتی پایینی کسب خواهید کرد.
- از ارائه جملات نا مفهوم و کلمات دارای غلط املایی در متون خود بپرهیزید.
- مطالب وب سایت خود را طوری بنویسید که خواننده هنگام خواندن آن جذب مطلب شود و خواندن ادامه مطلب برای او جذابیت داشته باشد. مثل سریالی که بیننده با دیدن چند قسمت اول آن قدر علاقه مند میشود که میخواهد سریعاً تمام قسمتهای آن را ببیند. بنابراین هر پاراگراف شما باید با این هدف نوشته شود که علاقه مخاطب را بیش از پیش افزایش دهد.
- محتوای شما نباید یکنواخت باشد و حوصله کاربر را سر ببرد. استفاده از اعداد، درصدها، ارائه نتایج تحقیقات و مطالعات روز جهانی و کلمات خاص میتواند مخاطب را به خواندن ادامه مطالب سایت شما ترغیب کند.
- سعی کنید محتوای همیشه سبز بنویسید تا در طول زمان محتوا ارزش و کاربرد خود را از دست ندهد.
8- بهبود سئو خارجی
منظور از سئوی خارجی، تلاش و تمرکز بر روی تولید محتوا به صورتی است که از دیدگاه گوگل و کاربران رضایت بخش باشد. گوگل با استفاده از الگوریتم رنک برین میزان رضایت کاربران از محتواهای شما و دریافت لینکهای با ارزش از سایتهای معتبر را تخمین میزند. هر چقدر میزان صفحات سایت شما از طریق سایتهای معتبر معرفی و پیشنهاد شود، گوگل متوجه میشود که وب سایت شما ارزش و اعتبار بالایی دارد و امتیاز دامین آتوریتی بالاتری کسب میکنید.
برای بهبود سئوی خارجی راه حلهای مختلفی وجود دارد که در ادامه به چندین مورد آنها اشاره میکنیم.
- در وبسایت های معتبر رپورتاژ آگهی منتشر کنید و به بخش های مختلف سایت خود لینک بدهید. به عنوان مثال گرفتن بک لینک از سایت های خبری و یا بک لینک EDU که از وبسایت دانشگاه ها می باشد می تواند خیلی موثر باشد چرا که اعتبار دامنه این وبسایت ها بسیار بالاست و گوگل نیز به آنها اهمیت زیادی می دهد.
- با کسب و کارها و وب سایتهای معتبر تماس برقرار کنید و از آنها بخواهید تا محتوای شما را در سایت خود به اشتراک بگذارند.
- شما میتوانید در انجمنهای گفتگو که مربوط به کسب و کار و موضوع سایت شماست شرکت کنید و به سؤالات کاربران در آن محیط پاسخ دهید. در حین پاسخ دادن میتوانید لینک مطالب مرتبط وب سایت خود را نیز اضافه کنید.
- مطالب و محتوای قوی و جدید تولید کنید. بارها دیده شده است که اگر مطلبی جدید و بسیار مناسب در فضای وب تولید و ارائه شود، وب سایتهای معتبر خود به خود آن را به اشتراک میگذارند و شما میتوانید یک سئوی خارجی خوب و یک امتیاز خوب دامین آتوریتی کسب کنید.
9- سئو تکنیکال و افزایش اعتبار دامنه
یکی از مهم ترین موارد تاثیرگذار بر دامین آتوریتی، سئو تکنیکال در یک وب سایت است. سئو تکنیکال یعنی شما به ساختار صفحه وب سایت، المانهای آن و کدنویسی آن توجه داشته باشید و آن را بهینه نمایید. کدهای HTML یک وب سایت علاوه بر آن که باعث میشود صفحات وب سایت به درستی به کاربران نمایش داده شود، درک محتوای وب سایت شما را برای رباتهای گوگل نیز آسان تر میکند.
سئو تکنیکال فقط بر یک موضوع تمرکز ندارد بلکه موضوعات مختلفی از جمله امنیت یک وب سایت و دسترسی آسان به آن را در بر میگیرد. نکته مهم دیگر در بحث بهبود سئو تکنیکال به منظور افزایش دامین آتوریتی این است که بعضی از فعالیتهای آن تخصصی است و ممکن است که به دانش برنامه نویسی نیاز داشته باشد. پس حتماً برای این کار از یک برنامه نویس کمک بگیرید.
اگر به منظور افزایش دامین آتوریتی وب سایت خود به دنبال بهبود سئو تکنیکال در وب سایت خود هستید، نکات زیر به شما کمک زیادی خواهد کرد.
- بهینه سازی نقشه وب سایت خود برای گوگل
- اطمینان از اینکه گوگل به تمامی قسمتهای وب سایت شما دسترسی داشته باشد.
- استفاده از زبان نشانه گذاری برای راحت تر کردن کار گوگل به منظور درک محتوای سایت شما
- اطمینان از https بودن دامنه یک وب سایت
- ثبت وب سایت در گوگل سرچ کنسول
10- عمر دامنه سایت و دامین آتوریتی
بالا بودن عمر دامنه سایت بر روی دامین آتوریتی مؤثر خواهد بود. اما منظور از عمر دامنه سایت، زمانی است که یک وب سایت شروع به تولید مطالب و محتوای جذاب میکند و به اصطلاح فعال است. اگر یک سایت عمر 5 ساله داشته باشد ولی برای مخاطبان خود مطالبی منتشر نکند این سایت نمیتواند اعتبار دامنه بالایی داشته باشد.
پس عمر دامنه سایت بر روی دامین آتوریتی تاثیرگذار است، اما به شرطی که وب سایت فعال باشد و برای کاربران خود محتوای خوب تولید کند. اگر یک وب سایت تازه تأسیس دارید باید بدانید که با ارائه محتوای خوب میتوانید در بلند مدت امتیاز دامین آتوریتی خوبی کسب کنید.
11- تاثیر معماری سایت بر اعتبار دامنه
معماری سایت یک عامل مهم و تأثیر گذار بر دامین آتوریتی یک وب سایت است. معماری سایت یعنی شما برای ارائه همه مطالب وب سایت خود استراتژی داشته باشید و در ساختار وب سایت خود به کاربران خود توجه داشته باشید. کاربر باید هنگام ورود به سایت شما احساس راحتی کند و در کمترین زمان بتواند با آن ارتباط برقرار کند.
یک معماری سایت خوب یعنی شما به اصول رنگبندی آشنا باشید. به عنوان مثال ارائه مطالب با رنگ سفید در پس زمینه زرد رنگ موجب ناخوانا شدن مطالب میشود و این جالب نخواهد بود. از طرفی جایگذاری مطالب در منوها، داشتن منوی ارتباط با ما و استفاده از تصویرهای بهینه از جمله موارد دیگری است که میتواند بر دامین آتوریتی سایت شما مؤثر باشد.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.