چگونه به استوری اینستاگرام لینک اضافه کنیم؟
در حال حاضر بیش از 500 میلیون اکانت اینستاگرام از ویژگی جذاب استوری استفاده می کنند و جالب است بدانید یک سوم استوری هایی که بیشترین بازدید را دریافت می کنند مربوط به صفحات برندهاست. در واقع ویژگی استوری به اندازه کافی در اینستاگرام جا افتاده است و بسیاری از کسب و کارها از این قابلیت برای افزایش تعامل با مخاطبان خود استفاده میکنند.
اما این سوال مطرح است که برندها چگونه باید از استوری اینستاگرام استفاده کنند تا بیشترین بازدهی و بازخورد را از مخاطبان خود دریافت کرده و در نهایت آنها را به مشتری وفادار تبدیل کنند؟ پاسخ این سوال در چگونگی اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام نهفته است. زیرا با این کار برای وبسایت خود ترافیک ایجاد میکنید و مشتریان خود را افزایش می دهید. در ادامه این مقاله به بررسی کامل نحوه افزودن لینک به اینستاگرام میپردازیم.
افزودن لینک به استوری اینستاگرام از آنجایی شروع شد که اینستاگرام قابلیتی را با عنوان “Swipe Up” معرفی کرد. با این ویژگی کاربرانی که استوری را مشاهده میکنند، میتوانند صفحه را بالا بکشند تا لینک مورد نظر برایشان باز شود.
با این ویژگی میتوانید محتوای جذابی در مورد محصولات، خدمات یا رویدادهای پیش رو ایجاد کنید و سپس مخاطبان خود را برای بالا کشیدن صفحه و رفتن به لینک مربوطه تشویق کنید. در واقع قابلیت “Swipe Up” به برندها و صفحات تجاری این امکان را میدهد تا با بازدهی بیشتری از طریق اینستاگرام برای سایت خود ترافیک ایجاد کنند و در طرف دیگر به کاربران اجازه میدهد تا بسیار راحت و سریع از جدیدترین محصولات یا خدمات برندهای مورد علاقه شان باخبر شوند و با آن ارتباط برقرار کنند.
چه کسانی می توانند در استوری اینستاگرام لینک بگذارند؟
قابلیت Swipe Up تنها برای صفحات برندها و کاربران اینستاگرام در نظر گرفته شده است، بنابراین تنها کسانی می توانند از این قابلیت جذاب استفاده کنند که صفحه آنها دارای موارد زیر باشد:
- تنها صفحاتی که با عنوان بیزینس فعالیت می کنند میتوانند از این قابلیت استفاده کنند (Business Profile).
- صفحاتی که یکی از دو شرط زیر را داشته باشند:
- صاحبان آنها احراز هویت شده یا به عبارتی صفحاتی که دارای تیک آبی هستند.
- صفحاتی که حداقل 10,000 فالوور دارند.
چرا اینستاگرام چنین محدودیتی را اعمال کرده است؟
شاید باور آن مشکل باشد اما در واقع اینستاگرام با این کار در حال افزایش تعامل مخاطبان خود در این پلتفرم است! غیر از استوری ها، تنها قسمت دیگری که میتوانید لینک به آن اضافه کنید، بایو پیج هاست. همچنین در قسمت نظرات یا توضیحات پست نیز نمیتوانید لینک قابل کلیک قرار دهید. می توان حدس زد که اینستاگرام هدفی را دنبال میکند که تعامل کاربران را با این روش به حداکثر برساند و هر گونه تعاملی مانند نظرات، بازنشرها و لایک ها فقط در خود پلتفرم اینستاگرام انجام شود، نه جایی بیرون از آن!
قابلیت اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام، اجازه میدهد تا برندها فعالیت های بازاریابی و فروش را مستقیما از خود برنامه انجام دهند و اینستاگرام را به عنوان یک کانال سودآور با مخاطبان زیاد به برندها معرفی میکند. فروشگاه ها میتوانند لینک محصولات داخل سایت را در استوری ها قرار دهند، پیج های شرکتی میتوانند کاربران را به ثبت نام در سایت سوق دهند و بلاگرها از آن برای ایجاد ترافیک به وبلاگ خود استفاده میکنند.
همانطور که میدانید محبوبیت برنامه اینستاگرام در چند سال اخیر بشدت افزایش پیدا کرده است و تاثیر این قابلیت جدید را بر محبوبیت ایجاد شده نمیتوان نادیده گرفت. برای شما هم پیش آمده که ساعت ها وقت خود را در اینستاگرام گذراندید، بدون اینکه متوجه گذر زمان شوید. بنابراین محبوبیت روز افزون اینستاگرام بر کسی پوشیده نیست.
گزینه های جایگزین برای قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام
حتما شما هم با پست هایی مواجه شدهاید که در قسمت توضیحات نوشته شده، لینک در بایو. دقت کنید که می توانید لینک های زیادی را در لینک بایو قرار دهید! به عنوان مثال با ایجاد یک لندینگ پیج و قرار دادن لینک ها یا قسمت های مختلف سایت خود در آن، لینک های زیادی را در یک لینک خلاصه کرده و تنها آن را در قسمت بایو وارد میکنید. روش دیگر این است که لینک ها را بصورت دایرکت برای افراد بفرستید، البته این روش برای استفاده در حجم بالا کارایی ندارد.
راه دیگر گذاشتن لینک در قسمت نظرات است که البته آن هم موثر نخواهد بود، چرا که قابل کلیک نیستند و نمی توان آن را به راحتی کپی کنید. همچنین زیر پست های صفحات بزرگ، هزاران نفر نظر خود را قرار می دهند و کامنت شما احتمالا بین آنها ناپدید خواهد شد!
آموزش اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام
پس از اینکه مطمئن شدید صفحه شما شرایط لازم برای افزودن لینک به استوری را دارد برای استفاده از این قابلیت، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
1- هنگام انتشار استوری، روی آیکون بالا سمت راست صفحه کلیک کنید (تصویر این آیکون شبیه زنجیر است).
2- روی گزینه “+URL” کلیک کنید تا بتوانید لینک موردنظر را قرار دهید.
این گزینه به شما کمک میکند تا تعیین کنید چه نوع لینکی را میخواهید در استوری اضافه کنید. اگر بخواهید ویدیو IGTV خود را در استوری خود لینک کنید، باید گزینه “+IGTV Video” را انتخاب کنید.
3- لینک مربوطه در باکس نمایش داده شده تایپ کنید.
دقت کنید آدرس صفحه را وارد کنید که میخواهید کاربر مستقیم به آنجا هدایت شود. همچنین در صورت ذخیره لینک در حافظه میتوانید آن را در باکس کپی کنید.
- سپس گزینه “Done” که در بالا سمت راست صفحه قرار دارد را بزنید.
- زمانی که آماده انتشار استوری شدید، روی گزینه “+Story” کلیک کنید.
پس از انتشار می بینید که در زیر استوری شما عبارت “See More” وجود دارد و کاربر با بالا کشیدن صفحه به لینک مورد نظر شما هدایت میشود.
سالهاست که قابلیت اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام تنها مختص صفحات با بیش از 10 هزار دنبال کننده است. اما اخیرا، اینستاگرام قابلیتی را برای برندهای کوچک تر و صفحاتی که هنوز به 10 هزار دنبال کننده نرسیده اند ایجاد کرده است که به هر صفحهای اجازه میدهد تا در استوری خود لینک اضافه کند! در ادامه به تمام راه های ممکن برای افزودن لینک به استوری اینستاگرام بدون داشتن 10 هزار دنبال کننده میپردازیم.
چگونه بدون داشتن 10K دنبال کننده به استوری اینستاگرام لینک اضافه کنیم؟
مدتهاست کاربرانی که تعداد دنبال کننده های آنها کمتر از 10 هزارتاست، از اینستاگرام درخواست دارند تا این قابلیت جذاب برای آنها نیز اضافه شود. در نهایت به نظر میرسد این درخواست ها مورد توجه اینستاگرام قرار گرفته است!
در مصاحبه ای که اخیرا توسط The Verge انجام شد، Vishal Shah یکی از مدیران بالارده اینستاگرام تایید کرد که اینستاگرام در حال آزمایش است تا قابلیت افزودن لینک به استوری را برای همه صفحات با هر تعداد دنبال کننده فعال کند. در حال حاضر اینستاگرام بیشتر روی این قضیه متمرکز است که کاربران میخواهند چگونه از این ویژگی استفاده کنند و در حال سنجیدن تمام جوانب آن هستند تا با مشکلی روبرو نشوند. در زیر به دو روش کاربردی اشاره میکنیم که بدون توجه به تعداد دنبال کنندگان میتوانید به استوری ها لینک اضافه کنید و ترافیک خوبی را روانه سایت خود کنید:
1. به ویدئوهای IGTV لینک اضافه کنید!
احتمالا تا الان نمیدانستید که ویدئوهای IGTV نیز این قابلیت را دارند تا به آنها لینک اضافه کنید و کاربران با استفاده از آنها به صفحه مورد نظر شما هدایت شوند. این قابلیت ممکن است به اندازه افزودن لینک به استوری جذاب نباشد، اما نکته مهمی که وجود دارد این است که میتوانید چندین لینک قابل کلیک را در قسمت توضیحات هر ویدئو IGTV قرار دهید!
در واقع با این کار میتوانید از از ویدئوهای IGTV به عنوان یک صفحه فرود کوچک برای لینک دهی به استوری های اینستاگرام خود اضافه کنید. برای این کار کافی است مراحل زیر را انجام دهید:
- ویدئو IGTV خود را آماده کنید و لینک های مورد نظر را در قسمت توضیحات آن اضافه کنید.
- استوری بسازید و یک CTA جذاب به آن اضافه کنید تا کاربران ترغیب شوند صفحه را بالا بکشند و روی فلش کوچک کنار عنوان ویدئو IGTV شما کلیک کنند و وارد لینک های شما بشوند.
- روی آیکون لینک دهی در بالای صفحه کلیک کنید و سپس “IGTV Video” را انتخاب کنید. با این کار ویدئو IGTV شما بطور مستقیم از استوری قابل دسترس خواهد بود.
برای ایجاد CTA جذاب میتوانید از تصاویر متحرک، انیمیشن یا گیف ها استفاده کنید.
CTA : مخفف کلمه Call To Action به معنی اقدام به عمل است.
2. در قسمت فروشگاه لینک اضافه کنید!
روش دیگری که با آن میتوانید از استوری های خود ترافیک ایجاد کنید (بدون داشتن 10 هزار دنبال کننده)، اضافه کردن لینک در قسمت فروشگاه است! برای این کار باید قابلیت فروشگاه را در اکانت اینستاگرام خود فعال کرده باشید. پس از اینکه لینک مورد نظر را در قسمت فروشگاه پیج خود قرار دادید، میتوانید در هر استوری اینستاگرام، لینک فروشگاه را اضافه کنید. برای این کار کافی است مراحل زیر را انجام دهید:
- قابلیت فروشگاه یا Shopping را برای پیج خود فعال کنید.
- یک استوری بسازید.
- آیکون لینک دهی را در بالای صفحه انتخاب کرده و روی گزینه “Shop” کلیک کنید. حالا فروشگاه اینستاگرام شما از طریق استوری بطور مستقیم قابل دسترس خواهد بود.
نتیجه گیری
در حال حاضر اینستاگرام یک بستر قدرتمند است که احتمالا طیف زیادی از مشتریان کسب و کارهای مختلف در آن حضور دارند. بنابراین استفاده از این تکنیک ها یا هر استراتژی دیگری که برند شما را به مخاطبان واقعی نزدیک تر کند، برای رشد و پیشرفت بیزینس شما ضروری است. افزودن لینک به استوری اینستاگرام یکی از این روشهاست که با ایجاد ترافیک با کیفیت برای سایت، شما را به یک فروش موفقیت آمیز نزدیک میکند.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.