10 راز دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام (راهنمای جامع)
همانطور که می دانید ورود به اکسپلور اینستاگرام و دیده شدن در سرچ اینستاگرام آرزویی دست یافتنی اما دشوار است که تمامی فعالان اینستاگرام به دنبال برآورده کردن آن هستند !
اما سوال اینجاست که چطور می توان این آرزوی شیرین را به واقعیت تبدیل کرد؟ اگر شما هم می خواهید با رازها و ترفندهای ورود به اکسپلور اینستاگرام و به طبع افزایش فالوور طبیعی آشنا شوید فقط کافیست که این مقاله را با دقت تا انتها دنبال کنید!
اکسپلور اینستاگرام چیست؟
در ابتدا به افرادی که آشنایی کامل با این قسمت از اینستاگرام ندارند باید بگوییم که تب اکسپلور اینستاگرام دقیقا جایی است که شما پست هایی از سرتاسر اینستاگرام مشاهده می کنید. این پست ها بر اساس الگوریتم های مختلف اینستاگرام و تشخیص علایق شما به شما نمایش داده می شود.
الگوریتم های اینستاگرام به طور مرتب در حال تغییر هستند و این تغییرات همیشه در جهت کاهش نرخ نمایش پست ها بوده است. در حال حاضر بر اساس تحقیقی که انجام شده است پست جدید شما به طور میانگین فقط به 10 درصد از فالوورهای شما نمایش داده می شود !
بر اساس جدیدترین تغییرات الگوریتم های اینستاگرام میزان نمایش پست های شما ارتباط مستقیمی با میزان جذابیت آن و عکس العمل اولین افرادی که پست شما را مشاهده می کنند دارد. بنابراین فقط در صورتی می توانید پست خود را برای 90 درصد الباقی به نمایش بگذارید که 10 درصد اولیه با پست شما به خوبی تعامل داشته باشند. (90 درصد و 10 درصد هر دو به فالوورهای شما اشاره دارند.)
حال بیایید نحوه عملکرد الگوریتم های اینستاگرام را در تب اکسپلور مورد بررسی قرار دهیم :
اگر به پایین پست هایی که در اکسپلور اینستاگرام وجود دارند دقت کرده باشید در پایین هر پست یکی از 6 جمله کوتاه زیر وجود دارد :
- Instagram Suggested : پیشنهاد اینستاگرام به شما
- Based on Posts You Saved : براساس پست هایی که شما ذخیره کرده اید.
- Based on Photos You Like : براساس تصاویری که شما لایک کرده اید.
- Based On People You Follow : براساس افرادی که شما آنها را فالو کرده اید.
- Based On Video You Have Watched : براساس ویدیوهایی که شما مشاهده کرده اید.
- Similar to Accounts You Interact With : مشابه اکانت هایی که شما با آنها تعامل داشته اید.
بنابراین اینستاگرام بر اساس این 6 فاکتور پست ها را در اکسپلور به شما نمایش می دهد. یعنی اگر شما چند نفر از فوتبالیست های محبوب خود را فالو کرده باشید اینستاگرام این موضوع را متوجه می شود که شما به فوتبال علاقمند هستید و از آن پس شاهد پست های مرتبط با فوتبال نیز در اکسپلور خود خواهید بود.
اینستاگرام به طور مرتب در حال تغییر ظاهر بخش اکسپلور می باشد. بر اساس آخرین تغییرات یک بخش جدید فروشگاهی، یک بخش برای استوری و یک بخش برای ریلزها به اکسپلور اضافه شده است.
حال که با بخش اکسپلور و الگوریتم های اینستاگرام بیشتر آشنا شدید زمان آن رسیده تا به سراغ معرفی راز و رمزهای ورود به اکسپلور اینستاگرام بپردازیم. در ادامه با داناپ همراه باشید.
محرک های ورود به اکسپلور اینستاگرام
اینستاگرام در تلاش است تا بخش اکسپلور را برای هر شخص به طور مجزا شخصی سازی کند. اگر دقت کرده باشید اکسپلور اکانت شما با اکانت دوستتان تفاوت های زیادی دارد و این به دلیل تفاوت در 6 فاکتوری است که کمی قبل تر راجع به آن صحبت کردیم. اخیرا techcrunch برخی از محرک هایی را که می تواند پست شما را به بخش اکسپلور وارد کند فاش کرده است!
محرک شماره 1 : پست هایی که افراد لایک می کنند و افرادی که آنها را فالو می کنند.
قوی ترین محرکی که باعث می شود اینستاگرام پست شما را در اکسپلور یک فرد نمایش دهد، لایک ها و افرادی است که آن شخص فالو کرده است. بنابراین اگر کسب و کار شما در حوزه لوازم آرایشی است نباید انتظار داشته باشید که در اکسپلور یک پسر 24 ساله عاشق موسیقی راک دیده شوید !
محرک شماره 2 : محتوای ویدیویی
ویدئوها 2 برابر بیشتر از تصاویر شانس ورود به اکسپلور اینستاگرام دارند. ویدیوها (ریلزها) به دلیل خودکار اجرا شدن در اکسپلور می توانند توجه بسیار زیادی را به خود جلب کنند. بنابراین اگر ویدیو شما بتواند به سرچ اینستاگرام وارد شود احتمال صعود به صدر نتایج وجود خواهد داشت.
محرک شماره 3 : تعامل بالا در دقایق ابتدایی
اگر بعد از انتشار پست در دقایق ابتدایی پست شما با تعامل زیادی مواجه شود، اینستاگرام آن را به عنوان یک پست جذاب شناسایی می کند و شانس بیشتری برای ورود به اکسپلور اینستاگرام به آن می دهد. بنابراین باید سعی کنید فالوورهای فیک خودتان (اگر دارید) حذف کنید و محتواهای جذاب تری منتشر کنید که در دقایق و ساعت های اولیه لایک، کامنت، سیو و Share بیشتری دریافت کند.
محرک شماره 4 : ارسال پست کپی شده
اگر هدف شما ورود به اکسپلور اینستاگرام باشد باید کمی در مورد کپی کردن پست هایی که در اکسپلور قرار دارند محتاط باشید! بر اساس گزارش TechCrunch پست های کپی شده از شانس کمتری برای ورود به اکسپلور و افزایش رتبه برخوردار هستند. اما در عین حال می توانید همچنان از استراتژی کپی کردن پست های جذاب استفاده کنید.
رازهای ورود به اکسپلور اینستاگرام
اگر تا به اینجای مقاله را به خوبی مطالعه کرده اید می توان گفت شما در حال حاضر آماده آشنایی با رازهای ورود به تب اکسپلور اینستاگرام هستید ! پس بی مقدمه و حرف پیش به سراغ معرفی 9 راز ورود به بخش جستجو اینستاگرام می رویم :
راز شماره 1 : بررسی دقیق بخش Insights Instagram
همانطور که می دانید پیج های بیزنسی اینستاگرام یک بخش به نام Insights در زیر پست های خود دارند که آمار کاملی از تعداد دفعات مشاهده پست شما، تعداد انگیجمنت ها یا همان تعامل ها، تعداد نفراتی که از طریق دیدن پست شما را فالو کرده اند و… را در اختیار شما قرار می دهد.
خبر خوب این که اخیرا یک قابلیت جدید به بخش Insights اضافه شده است که می توانید به کمک آن میزان دیده شدن پست خود در بخش اکسپلور را رصد کنید و از این طریق اطلاعات بسیار خوبی در مورد میزان جذابیت پست ها و ویژگی های لازم برای ایجاد تعامل بیشتر بدست آورید! شما به کمک این بخش می توانید میزان جذابیت هر پست خود را حدس بزنید و با توجه به ویژگی هایی که آن پست دارد پی به دلیل موفقیت و دیده شدن آن در اکسپلور ببرید.
برای مشاهده این بخش ابتدا در زیر پست مربوطه بر روی View Insights کلیک کنید و صفحه آمار باز شده را به بالا بکشید تا آمارهای بخش Discovery را نیز به شما نشان دهد. حال در این بخش یک متریک بسیار مهم به نام From Explore وجود دارد که همان تعداد دفعاتی است که پست شما در اکسپلور به نمایش درآمده است :
همانطور که مشاهده می کنید 658 نفر این پست را در اکسپلور خود مشاهده کرده اند.
بنابراین می توانید از طریق رصد کردن این آمار در پست های خود پی به موارد جذاب ببرید و در آینده از این موارد بیشتر در پست های خود استفاده کنید. همین حالا دست به کار شوید و پس از آپدیت کردن اینستاگرام خود به آخرین نسخه این متریک را برای تمامی پست های خود چک کنید و به همین سادگی می توانید یکسری از نکات جذاب را جمع آوری کنید. (به عنوان مثال ما به کمک همین روش متوجه شدیم که محتواهای ویدیویی که تاکنون منتشر کرده ایم بیشتر از سایر پست ها در اکسپلور در معرض نمایش قرار گرفته و به همین دلیل سعی کردیم از آن به بعد ویدیوهای بیشتری تولید و منتشر کنیم.)
راز شماره 2 : بهترین زمان ارسال پست را پیدا کنید.
دانستن بهترین زمان ارسال پست به دو دلیل از اهمیت بسیار بالایی برای ورود به سرچ اینستاگرام برخوردار است. یک اینکه برای ورود به اکسپلور ابتدا باید فالوورهای شما در دقایق ابتدایی ارسال پست با آن تعامل خوبی نشان دهند و این زمانی ممکن است که به هنگام ارسال پست بیشترین تعداد از فالوورهای شما آنلاین باشند. بنابراین باید به خوبی بدانید که در چه بازه های زمانی بیشترین تعداد از فالوورهای شما آنلاین هستند.
دلیل دوم اینکه اگر شما این بازه های زمانی را به خوبی بدانید می توانید بیشترین تعداد جذب از طریق اکسپلور را نیز داشته باشید. چرا که این افراد دارای علایق و احتمالا عادات مشابه یکدیگر هستند. بنابراین اگر بهترین بازه زمانی برای ارسال پست را بدست آورید نه تنها فالوورهای شما بیشتر پست ارسالی را مشاهده خواهند کرد بلکه پس از ورود به اکسپلور نیز بیشترین میزان جذب را خواهید داشت.
برای اینکه بیشترین میزان بازدید در طول روز را مشاهده کنید باید مطابق شکل زیر ابتدا بر روی آیکون 3 خط کلیک کنید و بعد از باز شدن منو جانبی بر روی Insights کلیک کنید تا بخش آمارها برایتان نمایش داده شود. سپس با رفتن به سربرگ Audience می توانید اطلاعات مفیدی در مورد فالوورهای خود و همچنین زمان فعالیت آنها کسب کنید.
بر اساس آمار منتشر شده از سوی وبسایت Later که با تحلیل بیش از 12 میلیون پست اینستاگرامی بدست آمده است زمان های درج شده در تصویر زیر بیشترین زمان آنلاین شدن و استفاده کردن از اینستاگرام در دنیاست :
(رنگ ها در تصویر زیر معنای خاصی ندارند و در هر روز ساعت هایی که بیشترین پست ها ارسال شده مشخص شده است.)
راز شماره 3 : پست های کاربردی تولید و منتشر کنید.
بیشترین تعامل با پست هایی صورت می گیرد که کاربردی هستند. کاربران پست های کاربردی را Save می کنند و به همین خاطر تعداد Saveها و Shareهای اینگونه پست ها به شدت بیشتر از سایر پست هاست که همین مساله باعث می شود شانس بیشتری برای ورود به سرچ اینستاگرام داشته باشید. در هر حوزه ای که فعال هستید، یکسری مطالب کاربردی برای ارائه وجود دارد که می تواند از آن مطالب برای تولید محتوا استفاده کنید. مثلا اگر در حوزه طراحی گرافیک فعال هستید یک پست در مورد معرفی بهترین پلاگین های فتوشاپ می تواند یک پست کاربردی و مفید باشد.
راز شماره 4 : عکس ها و تصاویر خود را به ویدئو تبدیل کنید!
از زمانی که فیلم ها به طور خودکار در سرج اینستاگرام و در ابعادی بزرگ به نمایش درمی آیند، نسبت به عکس های استاتیک و ثابت از شانس افزایش رتبه و توجه بسیار بیشتری برخوردار هستند.
چطور می توانیم تصاویر را در اینستاگرام به فیلم تبدیل کنیم؟
روش اول – نمایش متن بر روی تصویر
اگر دقت کرده باشید بسیاری از افراد یک جمله جذاب مرتبط با تصویر را بر روی عکس به صورت فیلم نمایش می دهند که البته این کار بیشتر در ایران مرسوم است اما می تواند یک روش خوب برای تبدیل عکس به فیلم باشد.
روش دوم – تبدیل چند تصویر ثابت به Gif
یکی دیگر از روش های تبدیل عکس به فیلم پشت سر هم گذاشتن تصاویر و تولید یک gif می باشد که این روش بسیار پرطرفدار بوده و در اغلب موارد نتایج خوبی را هم دربر داشته است. برای این کار می توانید از Photoshop استفاده کنید و اگر زمان و تخصص کافی برای اینکار ندارید می توانید از برنامه Life Lapse به راحتی استفاده کنید.
روش سوم – استفاده از StoryZ
با استفاده از اپلیکیشن محبوب StoryZ تصاویر خود را به بهترین نحو ممکن به تصاویر متحرک تبدیل کنید. حتما تا به حال دیده اید تصاویری را که در آن امواج دریا، ابرها و یا یک آبشار در حال حرکت هستند و بقیه المان های تصویر ثابت مانده اند. این تصاویر به کمک همین اپلیکیشن ساخته و طراحی شده اند که کار با آن نیز بسیار ساده می باشد.
روش چهارم – اضافه کردن انیمیشن و المان های متحرک به تصویر
اگر استفاده از روش های قبل برای شما ممکن نبود یا تصویر شما آنقدر هنری و جذاب بود که نمی توانستید این روش ها را پیاده سازی کنید، پیشنهاد به شما استفاده از المان های متحرک و انیمیشن هاست.
شما می توانید به راحتی تصویر خود را در قسمت استوری آپلود کنید و از استیکرها و المان های متحرک اینستاگرام بر روی تصویر استفاده کنید و در آخر به راحتی فیلم تولید شده را در گالری خود ذخیره کنید و در پست های خود از آن استفاده کنید. در فیلم زیر استفاده از عنصر درخشش را در عکس مشاهده می کنید که نه تنها آن را به یک فیلم تبدیل کرده بلکه به جذابیت های آن نیز افزوده است :
روش پنجم – تصویر را بر روی یک فیلم قرار دهید
یکی دیگر از روش ها این است که تصویر ثابت خود را بر روی یک فیلم در بک گراند قرار دهید و علاوه بر تبدیل کردن یک تصویر ثابت به فیلم آن را جذاب تر کنید. این کار را می توانید به کمک اپلیکیشن های Over ، PicMonkey، Mojo و Inshot انجام دهید.
روش ششم – استفاده از بومرنگ (Boomerang)
اگر می خواهید یک عکس بگیرید و آن را به همان شکل در اینستاگرام پست کنید راه دیگری به نام بومرنگ نیز در جلو شما قرار دارد که می توانید همان تصویر را به سادگی به شکل یک فیلم بسیار کوتاه منتشر کنید. این قابلیت در خود اینستاگرام و داخل تنظیمات دوربین بسیاری از گوشی ها وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید.
بر اساس یک بررسی انجام شده در مورد این موضوع مشخص شد که بومرنگ ها 63 درصد بیشتر از تصاویر ثابت در اکسپلور اینستاگرام دیده شدند!
راز شماره 5 : ویدیوهای کوتاه و جذاب منتشر کنید.
همانطور که می دانید اینستاگرام پر از ویدیوها و پست های جذاب و بامزه ای است که در بخش های مختلف از جمله اکسپلور یا آنها مواجه می شویم. بنابراین اگر شما صاحب یک کسب و کار باشید و بخواهید محصولات خود را به خوبی در اینستاگرام معرفی کنید کار بسیار دشواری را برای ورود به اکسپلور در پیش خواهید داشت.
اگر به دنبال نمایش محصولات خود در اکسپلور هستید به جای تلاش برای تولید عکس های متنوع، به دنبال تولید ویدیوهای کوتاه و جذاب برای معرفی محصول خود باشید. به عنوان مثال ویدیو زیر را که توسط یکی از برندهای لوازم آرایشی منتشر شده است را مشاهده کنید :
این ویدیو نزدیک به 750 هزار بار مشاهده شده است که در مقایسه با دیگر پست های این صفحه از برتری بالایی برخوردار است. به نظر شما این میزان بازدید به چه دلیل است؟ 1.کوتاه بودن ویدیو 2.جذابیت آن
این برند برای معرفی این محصول به سادگی می توانست یک عکس ثابت از این چشم به همراه آرایش سایه آن منتشر کند اما به جای آن این ویدیو جذاب را که به خوبی و بهتر از یک تصویر ثابت معرف محصول آنها می باشد را منتشر کرده است که علاوه بر اینها به دلیل ویدیو بودن از شانس بسیار بیشتری برای ورود به اکسپلور برخوردار است.
بنابراین سعی کنید محصولات خود را با ویدیوهایی جذاب و سرگرم کننده معرفی کنید تا شانس بیشتری برای دیده شدن در سرچ اینستاگرام داشته باشید.
راز شماره 6 : به محصولات خود تگ فروش اضافه کنید تا در بخش فروشگاهی اکسپلور ظاهر شوید!
همانطور که می دانید در آخرین نسخه از اینستاگرام یک بخش معرفی محصولات فروشگاهی به تب اکسپلور اضافه شده است که بعضی مواقع در میان آنها محصولات ایرانی نیز دیده می شود! شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چطور یک برند یا فروشگاه ایرانی توانسته به این بخش راه پیدا کند.
در واقع اینستاگرام این بخش را برای نمایش و معرفی محصولاتی در نظر گرفته که کاربر به آنها علاقه نشان داده است. البته تمامی این محصولات دارای تگ فروش هستند و محصولاتی که این تگ را نداشته باشند نمی توانند وارد این بخش شوند.
بنابراین اگر می خواهید از این شانس فوق العاده استفاده کنید باید ابتدا پیج خود را فروشگاهی کنید و به تمامی محصولات خود تگ یا برچسب فروش اضافه کنید.
راز شماره 7 : در پست ها و استوزی های خود برندهای مرتبط با محصولات خود را تگ کنید!
زمانی که شما در یک استوری یا یک پست برندها و پیج های مرتبط با کار و محصول خود را تگ می کنید، در واقع به الگوریتم های اینستاگرام اعلام می کنید که میان پست و استوری شما و برند یا پیج تگ شده ارتباطی وجود دارد.
در واقع زمانی که شما تصویر یک کفش نایک را پست می کنید و روی آن پیج رسمی کفش نایک را تگ می کنید این ارتباط را به الگوریتم های اینستاگرام نشان می دهید. (منشن کردن هم همین تاثیر را خواهد داشت.) بنابراین اینستاگرام شانس نمایش پست شما در اکسپلور فالوورهای پیج نایک را افزایش می دهد!
این تکنیک در واقع چیزی بیشتر از یک راز است که می تواند به راحتی شانس ورود شما به اکسپلور را چندین و چند برابر کند. البته حتما به این موضوع توجه داشته باشید که تگ کردن تعداد پیج های زیاد و نامرتبط می تواند به سادگی برای شما معکوس عمل کند! پس الگوریتم های اینستاگرام را به هیچ عنوان دست کم نگیرید…
راز شماره 8 : با انتشار ریلز Reels پیج خود را منفجر کنید!
ریلزها به شدت در بین کاربران اینستاگرام محبوب شده و به یکی از داغ ترین محتواها در اینستاگرام تبدیل شده اند. با انتشار 3 الی 4 ریلز در هفته می توانید از قدرت عجیب آن در دیده شدن در اکسپلور بهرمند شوید.
مدت زمان ریلزها نهایت تا 90 ثانیه می باشد که نسبت به نسخه قدیمی ویدئوها در اینستاگرام که 60 ثانیه بود، 30 ثانیه بیشتر است. ریلزها در اکسپلور به صورت اختصاصی نمایش داده می شوند و چون با رسیدن به آنها در اکسپلور، شروع به Play شدن می کنند، توجه بیشتری را به خود جلب می کنند و شاید این مساله یکی از دلایل زیاد دیده شدن ریلزها در اینستاگرام باشد.
راز شماره 9 : حتما از هشتگ ها استفاده کنید.
بر اساس تحقیقی که بر روی پست های اینستاگرام انجام شده، پست هایی که حداقل دارای یک هشتگ هستند 12.6% بیشتر از پست های فاقد هشتگ دیده می شوند. بنابراین استفاده صحیح از آنها را جدی بگیرید.
علاوه بر این زمانی که شما از هشتگ استفاده می کنید احتمال دیده شدن در اکسپلور افرادی که به این هشتگ ها علاقه نشان داده اند را افزایش می دهید. زمانی که پست شما بیشتر دیده شود بیشتر نیز مورد تعامل قرار خواهد گرفت و زمانی که تعامل افزایش یابد الگوریتم های اینستاگرام رتبه شما را افزایش خواهند داد.
همچنین استفاده از هشتگ ها در استوری اینستاگرام نیز تاثیر مشابهی خواهد داشت و می توانید شانس خود را برای ورود به بخش استوری های اکسپلور افزایش دهید. بنابراین هیچ دلیلی برای استفاده نکردن از هشتگ ها وجود نخواهد داشت.
البته باید به عنوان یک نکته مهم در نظر داشته باشید که استراتژی مناسبی را برای استفاده از هشتگ ها باید در پیش بگیرید. اگر از هشتگ های نامربوط و به تعداد زیاد استفاده کنید از سوی اینستاگرام بن خواهید شد و زمانی که این اتفاق بیافتد دیگر پست های شما در هشتگ ها نمایش داده نخواهد شد. پس به جای استفاده از هشتگ های پرطرفدار و نامرتبط، از هشتگ های مرتبط با تصویر یا ویدئو خود به تعداد مناسب (بین 5 الی 7) استفاده کنید.
راز شماره 10 : قدرت ماورایی عکس نوشته ها را فراموش نکنید!
عکس نوشته های جذاب یکی از محبوب ترین انواع محتواهای جذاب در اینستاگرام هستند که به تعداد زیاد در تب اکسپلور دیده می شوند. می توان دلیل موفقیت این نوع محتوا را تفاوت آن با دیگر پست ها دانست. معمولا کاربران زمانی که در اکسپلور در حال جستجو هستند بر روی این تصاویر مکس کوتاهی می کنند و جملات درج شده بر روی تصاویر را می خوانند. فقط کافیست شما به اندازه کافی در انتخاب عکس ها و جملات خلاقیت به خرج داده باشید، همین کافیست تا فرد تصویر را باز کند و بعد از آن پیج شما را فالو کند!
تحقیقات نشان داده است که عکس نوشته هایی که به صورت فیلم هستند بسیار موثر تر از نوع تصویر ثابت این محتوا عمل می کنند و از شانس بیشتری برای دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام برخوردارند.
برتری که عکس نوشته ها نسبت به سایر محتواها دارند تنوع بسیار زیاد آنهاست. پیج و کسب و کار شما با هر موضوع و عنوانی باشد می توان از این نوع محتوا برای آن استفاده کرد. فقط کافیست یک تصویر جذاب و مرتبط با جمله را انتخاب کنید و با یک اندازه فونت مناسب (طوری که از داخل اکسپلور قابل مشاهده باشد.) بر روی آن جمله مورد نظر را بنویسید. اگر به اندازه کافی در خلق تصویر نوشته ها خلاق باشید به سرعت شاهد افزایش فالوورهای خود خواهید بود.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.