12 بهترین ابزارهای آنالیز اینستاگرام + ویژگی های هر کدام
امروزه افراد مختلفی در سرتاسر دنیا از اپلیکیشن اینستاگرام استفاده میکنند و حتی افراد زیادی کسب و کار خود را در این برنامه پیاده سازی کردهاند و از آن کسب درآمد دارند. اما همیشه افراد به دنبال راه حلی هستند تا بتوانند در این نرم افزار موفق تر عمل کنند، لایک ها و کامنت های بیشتری بگیرند و به طور کلی بیشتر دیده شوند. این تقریباً هدف همه صاحبان پیج های اینستاگرام است. به همین خاطر ابزارهایی تحت عنوان ابزارهای آنالیز اینستاگرام توسعه یافتند که با ارائه اطلاعات بسیار مفیدی نقاط ضعف و قوت صاحبان پیج ها را به آنها گوشزد میکردند.
این ابزارهای آنالیز پیج اینستاگرام به صورت نرم افزار، اپلیکیشن و حتی سایت میباشند که اغلب آنها در دو نسخه رایگان و پرمیوم در اختیار کاربران قرار گرفته اند. این ابزارها امکانات بسیار مختلفی دارند و چون تعداد آنها نیز روز به روز در حال افزایش است کاربران و صاحبان پیج های اینستاگرام را در انتخاب آنها دچار مشکل کرده است. در ادامه ضمن بررسی اهمیت آنالیز پیج اینستاگرام به معرفی بهترین ابزارهای آنالیز اینستاگرام میپردازیم.
چرا آنالیز پیج اینستاگرام مهم است؟
اینستاگرام یکی از پرطرفدار ترین شبکههای اجتماعی است که بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارد و هر روز بیش از 500 میلیون نفر از استوری های آن بازدید میکنند. بر اساس دادههای آماری حدود 63 درصد کاربران اینستاگرام حداقل یک بار در روز به این برنامه سر میزنند. یک سوم استوری های پر بازدید در اینستاگرام مربوط به حسابهای کسب و کار است. این کسب و کارها در هفته به صورت میانگین 2.5 استوری منتشر میکنند.
با توجه به محبوبیت زیاد این شبکه اجتماعی میان مردم، طبیعی است که بسیاری از افراد کسب و کار خود را در آن توسعه دهند و از مزایای آن استفاده کنند. افراد برای تعامل بهتر با کاربران خود و بهتر دیده شدن باید پیج خود را تجزیه و تحلیل کنند. آنالیز پیج اینستاگرام یکی از فعالیتهای مهم صاحبان پیج های کسب و کار است که برای رشد و پیشرفت یک پیج اینستاگرامی حتماً باید انجام شود که در دوره پکیج آموزش جامع کسب درآمد از اینستاگرام به طور کامل آموزش داده ایم.
آنالیز پیج اینستاگرام میتواند بهترین زمان انتشار پست و استوری را به شما نشان دهد و این باعث بهتر دیده شدن شما میشود. شما با آنالیز پیج خود میتوانید کاربران را به سمت پیج خود هدایت کنید و نرخ تعامل خود با آنها را افزایش دهید. افزایش تعامل با کاربران موجب افزایش فالوورهای پیج میشود و میتواند در نهایت منجر به برندسازی و سود سازی پیج های کسب و کار شود.
معرفی بهترین ابزارهای آنالیز پیج اینستاگرام
حال که با اهمیت آنالیز اینستاگرام آشنا شدیم بهتر است بدانیم که چگونه میتوانیم آنالیز پیج اینستاگرام خود را به صورت بهینه انجام دهیم. ابزارهای متنوع و کاربردی در این زمینه توسعه یافتهاند که کار آنالیز پیج اینستاگرام را راحت تر میکند. در ادامه به معرفی بهترین ابزارهای آنالیز پیج اینستاگرام میپردازیم.
1- ابزار Instagram Insights
اولین و مهم ترین ابزاری که برای آنالیز پیج اینستاگرام میتوان معرفی کرد ابزار Instagram Insights است. این ابزار توسط خود اینستاگرام در اختیار کاربران قرار میگیرد و کاربران با خیال راحت میتوانند از خدمات آن استفاده کنند. البته باید توجه داشته باشید که برای استفاده از خدمات این ابزار لازم است یک حساب تجاری در اینستاگرام داشته باشید. بنابراین میتوانید حساب شخصی خود را به یک حساب کسب و کار تغییر دهید تا این قابلیت را از طریق تنظیمات حساب خود مشاهده کنید.
اگر چه این ابزار یک ابزار حرفهای برای آنالیز پیج اینستاگرام نیست ولی با استفاده از آن میتوانید یک دید کلی از حساب اینستاگرام خود داشته باشید. این ابزار رایگان است و شما برای آنالیز پیج اینستاگرام خود نیاز به پرداخت هزینهای ندارید. شما با این ابزار میتوانید بهترین پستهای حساب خود را پیدا کنید و سعی کنید پستهایی کاربر پسند در صفحه خود قرار دهید. شما میتوانید از این ابزار فقط بر روی گوشی موبایل خود استفاده کنید و نسخه دسکتاپ آن هنوز عرضه نشده است.
شما با ابزار Instagram Insight میتوانید تمامی آمارهای مربوط به لایک ها، بازدید از پستها، اطلاعات مربوط به جمعیت مخاطبان، نظرات، بازدید از پروفایل و به طور کلی تعامل کاربران با پیج اینستاگرام خود را مشاهده کنید. این ابزار سه گزینه در اختیار شما قرار میدهد که این سه گزینه عبارت است از:
- محتوا (Content): محتوا میزان تاثیرگذاری پستهای مختلف را به ترتیب نمایش میدهد. این گزینه میتواند اطلاعات بسیار خوبی برای صاحبان پیج های اینستاگرام داشته باشد. در واقع صاحبان پیج ها میتوانند سلیقه کاربران خود را متوجه شوند و پستهای خود را طوری تهیه کنند که مطابق با سلیقه کاربران خود باشد.
- فعالیت (Activity): این قسمت تعداد بازدید کاربران از پیج شما را نشان میدهد. شما میتوانید ببینید که چند اکانت به پیج شما آمدهاند. اگر عدد ریچ (Reach) مثبت باشد به معنی در حال رشد بودن پیج شما است.
- حاضرین (Audience): رفتار فالوورهای پیج شما در این قسمت مشخص میشود. اینکه فالوورهای شما چه روزها و در چه ساعت هایی در پیج شما فعالیت میکنند در این قسمت مشخص میشود. در واقع شما در این قسمت متوجه خواهید شد که در چه زمانی بهتر است که پستهای خود را انتشار دهید.
یکی از امکانات جالب Instagram Insight این است که شما با استفاده از آن میتوانید میزان مؤثر بودن تبلیغات را در پیج خود اندازه گیری کنید. در واقع شما میتوانید پست اصلی خود را با یک پست تبلیغ شده مقایسه کنید و از این طریق متوجه شوید که پولی که بابت تبلیغ پرداخت کردهاید مفید بوده است یا خیر. آنالیز پیج اینستاگرام با استفاده از این گزینه برای پیج های کسب و کار بسیار مفید خواهد بود.
2- ابزار Hootsuite
Hootsuite یک سایت آنالیز پیج اینستاگرام است که امکانات بسیار خوبی در اختیار کاربران خود قرار میدهد. شما با استفاده از این ابزار میتوانید سایت حسابهای خود در شبکههای اجتماعی مختلف مثل اینستاگرام، توییتر و فیسبوک را ارزیابی کنید. استفاده از این ابزار باعث میشود صاحبان پیج های مختلف اینستاگرام بتوانند اطلاعات خوبی از پیج خود و نحوه تعامل کاربران با پیج خود را متوجه شوند.
یکی از دلایلی که افراد مختلف بعضاً در شبکههای اجتماعی کمتر فعالیت میکنند این است که زمانی برای مدیریت مشتریان در صفحات مجازی و پاسخگویی به نیازهای آنها ندارند. سایت آنالیز پیج اینستاگرام Hootsuite به شما کمک میکند تا امور مشتریان خود را به آسانی مدیریت کنید و حتی میتوانید لیستی از سؤالات متداول آنها داشته باشید که هر زمان مشتری سؤال مورد نظر را پرسید جواب مشخصی برای او ارسال شود. این ابزار امکانات مختلف دیگری نیز دارد که عبارت است از:
- ارائه تمامی فعالیتهای شما در گذشته پیج اینستاگرام
- امکان ارائه گزارشهای سفارشی سازی شده و قابل دانلود
- ارائه نسخه رایگان به مدت 30 روز برای همه کاربران
- رتبه بندی نظرات مختلف کاربران اینستاگرام بر مبنای احساسات (مثبت یا منفی بودن)
- امکان بررسی حساب در یک موضوع مشخص و در یک زمان مشخص به منظور مقایسه و تجزیه و تحلیل
- دارای برنامه زمانبندی برای پستهای اینستاگرام
- امکان پیگیری یک پست مشخص با استفاده از معیارهای مختلف
- امکان ارائه بهترین زمان ارسال پستها
- امکان ادغام همه تحلیلها به علت پشتیبانی از پلتفرمهای مختلف شبکههای اجتماعی
3- ابزار Iconosquare
آیکونوسکوئر (Iconosquare) یکی از ابزارهای خوب و رایگان برای آنالیز پیج اینستاگرام و مخصوص حسابهای تجاری است. شما با استفاده از این ابزار میتوانید برتریهای پیج خود را در حوزههای مختلف پیدا کنید. این ابزار پستهایی که در 30 روز اخیر برای کاربران منتشر کردهاید را ارزیابی میکند.
Iconosquare یک ابزار قدرتمند برای بازاریابی شبکه اجتماعی است که برای مدیریت بازاریابی شبکههای اجتماعی و خصوصاً اینستاگرام یک راه حل سه گانه در اختیار شما میگذارد. شما با استفاده از این ابزار میتوانید زمانبندی پستهای جدید را انجام دهید، بر آنچه کاربران در مورد برند شما میگویند نظارت داشته باشید و اینستاگرام خود را تجزیه و تحلیل نمایید.
با استفاده از این ابزار اینستاگرام خود را میتوانید طوری مدیریت کنید که در بلند مدت پستهای بیشتری مطابق با نظر و سلیقه کاربران خود تولید کنید. در نتیجه در بلند مدت شاهد رشد پیج اینستاگرام خود خواهید بود.
از جمله ویژگیهای دیگر این ابزار به موارد زیر میتوانیم اشاره کنیم:
- امکان بررسی عملکرد استوری اینستاگرام
- امکان استفاده رایگان به مدت دو هفته
- امکان بررسی نرخ تعامل و آمار دنبال کنندهها
- مدیریت رسانههای اجتماعی (اینستاگرام و فیسبوک)
- مشاهده تعداد لایک ها، کامنت ها و ذخیره شدن پستها
- امکان بررسی هشتگ های رقیب به منظور درک سلیقه کاربران
- ارائه ابزار رایگان Instagram Audit
- امکان برنامه ریزی برای پستهای جدید
4- ابزار Union Metrics
Union Metric یکی از ابزارهای آنالیز پیج اینستاگرام است که تجزیه و تحلیلها را به صورت نموداری به کاربران خود ارائه میدهد. اطلاعاتی که توسط این ابزار ارائه میشود قابل اطمینان است و در دو نسخه رایگان و پولی در اختیار کاربران قرار میگیرد. کاربران بسته به امکانات مورد نیاز خود میتوانند نسخه مد نظر خود را انتخاب کنند.
سایت آنالیز اینستاگرام Union Metrics این امکان را به شما میدهد تا شما بتوانید تشخیص دهید که کدام پستها برای مخاطبان جذابیت بیشتری دارد و استفاده از کدام هشتگ ها میتواند پیج شما را رشد دهد. شما با استفاده از این ابزار متوجه خواهید شد که فالوورهای شما در چه زمانهایی از این برنامه استفاده میکنند. این امکان بسیار جذابی است که اگر شما بتوانید انتشار پستهای خود را در این زمانها انجام دهید شانس بیشتری برای دیده شدن، لایک شدن و حتی گرفتن کامنت خواهید داشت.
شما میتوانید با استفاده از نسخه رایگان این ابزار، آنالیز پیج اینستاگرام خود را برای 30 روز گذشته داشته باشید. اگر چه 30 روز زمان خوبی برای مقایسه تعاملهای کاربران و تجزیه و تحلیل رفتارهای آنها میباشد اما اگر به زمان بیشتری برای بررسی پیج خود نیاز دارید میتوانید نسخه خود را ارتقا دهید. امکاناتی که در نسخه رایگان ابزار Union Metrics در اختیار شما قرار میگیرد شامل موارد زیر میباشد:
- ارائه بهترین زمان انتشار پست برای دریافت واکنش سریع از مخاطبان با بررسی سوابق رفتارهای آنها
- امکان مشخص کردن پستهایی که در میان دنبال کنندگان شما محبوب تر میباشد.
- امکان مشخص کردن پستهایی که اصلاً محبوب نیستند و دیده نمیشوند.
- امکان بررسی هشتگ های پر مخاطب
- امکان ارائه گزارش کمپینها
- ابزار تحلیل کلیدواژهها
- ابزار تحلیل پروفایل
سایت آنالیز پیج اینستاگرام Union Metrics تمرکز خود را بر مقایسه پستهای حساب شما با میانگین نرخ تعامل سایر پستهای شما میگذارد و بهترین الگو را برای بهتر دیده شدن پیجتان ارائه میدهد. شما میتوانید گزارشی که این وب سایت در اختیار شما میگذارد را هر روز به روز کنید و به این ترتیب متوجه خواهید شد که پستهای جدید شما با میانگین کلی پستهای شما چه تفاوتی داشته است و استفاده از چه استراتژی میتواند پیج شما را جذاب تر کند.
5- نرم افزار Phlanx
یکی از مشخصههای اصلی نرم افزار Phlanx به عنوان یک ابزار آنالیز اینستاگرام سادگی کار با آن است. این برنامه دسکتاپ نوعی ماشین حساب است که با تجزیه و تحلیلهای مختلف پیج اینستاگرام، نرخ تعامل هر حسابی را مشخص میکند. سازندگان این نرم افزار بیان کردهاند که این ابزار آنالیز پیج اینستاگرام برای اینفلوئنسرها مناسب است، ولی صاحبان پیج های شخصی و تجاری نیز میتواند از آن استفاده کنند.
شما با استفاده از این نرم افزار نرخ تعامل کاربران با پیج خود را متوجه میشوید. نرخ تعامل از تقسیم کردن تعداد لایک ها و نظرات پستها بر تعداد کل فالورهای پیج به دست میآید. نرخ تعامل وسیله بسیار خوبی برای تشخیص حسابهایی است که از فالور فیک استفاده میکنند. در واقع اگر نرخ تعامل این پیج ها کمتر از 3 درصد باشد میتوان متوجه شد که احتمال وجود فالور فیک در این حساب وجود دارد. شما میتوانید با ارتباط بیشتر با کاربران، نرخ تعامل خود را بالا ببرید.
شما میتوانید نرخ تعامل پیج خود را با پیج های رقیبان خود مقایسه کنید و همیشه برای بالا بردن آن برنامه ریزی داشته باشید. بنابراین شما با استفاده از نرم افزار Phlanx یک قدم از رقیبان خود جلو خواهید بود. اگر به جای استفاده از ابزارهایی که گزارشهای پیچیده به شما ارائه میکنند به دنبال یک ابزار ساده ولی کاربردی هستید ابزار Phlanx میتواند برای شما مناسب باشد.
از جمله امکانات نرم افزار Phlanx میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- پشتیبانی از شبکههای اجتماعی مختلف (اینستاگرام، یوتیوب، تیک تاک، توئیچ، توییتر و فیسبوک)
- دارای ابزار مشاهده بیشترین هشتگ های استفاده شده در یک پیج اینستاگرام
- دارای ابزار مشاهده بیشترین کلمات کلیدی استفاده شده در یک پیج اینستاگرام
- دارای ابزار راه اندازی کمپین برای انجام تجزیه و تحلیل
- دسترسی 30 روز رایگان برای استفاده از خدمات مختلف نرم افزار
- دارای ابزار مقایسه حسابهای کاربری مختلف
- امکان گرفتن خروجی از گزارشهایی که نرم افزار به شما ارائه میدهد.
- عدم وجود محدودیت در تعداد آنالیز و راه اندازی کمپینهای مختلف
6- ابزار Pixlee
Pixlee یکی از ابزارهای قدرتمند آنالیز پیج اینستاگرام است که اغلب توسط برندهای بزرگ استفاده میشود. شما با استفاده از این پلتفرم میتوانید گزارشهای قابل اشتراکی را به دست بیاورید و آنها را با کل تیم بازاریابی خود به اشتراک بگذارید.
تحلیل کردن معیارهایی که باعث ایجاد تعامل بیشتر کاربران با پیج شما میشود یکی از مزیتهای پر کاربرد و مهم این ابزار میباشد. شما با استفاده از این ابزار میتوانید افرادی را پیدا کنید که امکان تبلیغ پیج اینستاگرام شما را دارند و در نتیجه تعامل بیشتری با کاربران خود داشته باشید و فالوور بیشتری نیز به دست آورید.
Pixlee بهترین ابزار برای برندسازی است. در واقع شما با استفاده از این ابزار میتوانید ارتباط خوبی با طرفداران برند خود برقرار کنید و در نتیجه محبوب تر و مشهور تر شوید. امکان نظارت بر مکالمات و محتوای پر سود نیز برای شما در این ابزار وجود دارد. از جمله قابلیتهای دیگر این ابزار میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
- امکان ردیابی هشتگ ها و ارائه رشد دنبال کنندگان در پیج های اینستاگرام
- امکان دسترسی به پستهای مرتبط با برند مشخصی
- امکان مشاهده بهترین پستهای هواداران
- امکان مشاهده نرخ تعامل کلی پیج
- امکان ارائه نرخ تعامل هر پست به صورت جداگانه
7- ابزار Socialbakers
ابزار Socialbakers یکی از جامعترین و کاربردی ترین ابزارهای آنالیز پیج اینستاگرام است که بیش از 10 هزار دیجیتال مارکتر و کاربر از آن استفاده میکنند. البته باید خاطر نشان کنیم که این ابزار به صورت رایگان عرضه نشده و برای استفاده از خدمات آن باید هزینهای پرداخت کنید. شما با خرید این ابزار میتوانید چند پروفایل شبکه مورد نظر را آنالیز کنید و آنالیز همه آنها در یک اکانت داشته باشید.
ابزار Socilabakers امکان زمان بندی پستهای اینستاگرام را به شما میدهد و شما میتوانید در زمان مشخصی پست دلخواه خود را منتشر کنید. این ابزار میتواند به شما در پیدا کردن یک استراتژی خوب برای رشد دادن پیج اینستاگرام کمک کند. این ابزار برای پیج های شخصی و تجاری قابل استفاده است و مخصوص اکانت های خاصی طراحی نشده است. پس با خیال راحت میتوانید از امکانات آن استفاده کنید. با توجه به امکانات بسیار خوبی که این ابزار در اختیار کاربران قرار میدهد ارزش امتحان کردن و خرید کردن دارد. از جمله امکانات خوب این ابزار میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
- ارائه آماری از محبوب ترین پستهای اینستاگرامی
- امکان یافتن نقاط ضعف پیج اینستاگرام
- امکان استفاده از هوش مصنوعی در پلتفرم بازاریابی شبکههای اجتماعی
- ارائه زمان انتشار پست و نوع پست توسط هوش مصنوعی برای بهتر دیده شدن
- امکان استفاده آزمایشی برای یادگیری بهتر و سریع تر
8- ابزار Hashtagify
هشتگ گذاری یکی از بحثهای بسیار مهم در هنگام انتشار پستهای اینستاگرام است. افرادی که در هنگام انتشار پستهای خود از هشتگ های مرتبط استفاده نمیکنند شانس دیده شدن پستهای خود از طرف کاربران مختلف را از دست میدهند و در واقع کار سختی برای رشد پیج خود دارند. اما اینکه افراد چگونه باید اقدام به هشتگ گذاری کنند خود به عوامل مختلفی بستگی دارد.
شما با استفاده از هشتگ گذاری تعامل خود را با کاربران افزایش میدهید. ابزار Hashtagify یکی از قدرتمند ترین ابزارهای آنالیز پیج اینستاگرام است که در زمینه هشتگ گذاری میتواند کمک زیادی به شما بکند. رایگان بودن و ارائه گزارشات جامع و دقیق دو دلیلی است که باعث شده است بسیاری از افراد برای آنالیز پیج اینستاگرام خود از این ابزار استفاده کنند.
شما با استفاده از ابزار Hashtagify میتوانید آنالیز دقیقی از هشتگ های رقیبان خود به دست آورید و نحوه استفاده از آن را در زمانهای مختلف یاد خواهید گرفت. شما میتوانید هشتگ های مورد استفاده اینفلوئنسرهای مختلف را ببینید و در واقع از آنها ایدههای خوبی برای رشد پیج خود بگیرید.
هدف اصلی این ابزار تقویت استراتژیهای کاربران خود به منظور استفاده صحیح از هشتگ گذاری است. شما در این ابزار میتوانید نمودارهای مربوط به هشتگ ها و صفحاتی که تجزیه و تحلیل کردهاید را دانلود نمایید. این ابزار علاوه بر اینستاگرام برای کاربران توییتر نیز میتواند مثمر ثمر باشد. پس اگر به خوبی از اهمیت هشتگ گذاری در بهتر دیده شده پیج اینستاگرام و خصوصاً پیج های تجاری آگاه هستید حتماً از این ابزار برای آنالیز پیج اینستاگرام خود استفاده کنید.
9- ابزار Keyhole
Keyhole یکی از ابزارهای رقابتی و ویژه است که برای آنالیز پیج اینستاگرام از آن استفاده میشود. امکان مقایسه پیج اینستاگرام شما با پیج های رقیبان باعث شده است تا بسیاری از افراد برای آنالیز پیج اینستاگرام خود از آن استفاده کنند.
Keyhole یک ترکر زنده هشتگ و کلیدواژهها برای شبکههای اجتماعی اینستاگرام، توییتر و یا اخبار میباشد. شما با استفاده از این ابزار علاوه بر آن که میتوانید انتشار پستهای خود را برنامه ریزی کنید، از نام برده شدن برند شما در وب سایتهای مختلف نیز اطلاع پیدا خواهید کرد.
امکان رهگیری هشتگ ها، امکان استفاده به صورت رایگان، امکان اندازه گیری کمپینهای مختلف و امکان تحلیل مسابقههای اینستاگرامی از جمله امکاناتی است که این ابزار را به یک ابزار کاربردی برای آنالیز پیج اینستاگرام تبدیل کرده است. از جمله امکانات دیگر این ابزار میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
- امکان تجزیه و تحلیل احساسات
- امکان تجزیه و تحلیل نقشه منشن ها
- امکان تجزیه و تحلیل ابر کلیدواژه ها
- وجود چندین پلن مختلف با هزینههای متفاوت
- امکان آنلاک کردن منشن های قدیمی
- امکان دسترسی به API
10- ابزار HypeAuditor
HypeAuditor یک پایگاه داده گسترده است که به وسیله هوش مصنوعی پشتیبانی میشود و چیزی در حدود 3 میلیون پروفایل اینستاگرام را نمایه سازی کرده است. امروزه بسیاری از پیج ها با استفاده از عضوهای فیک اقدام به افزایش فالوور میکنند. بسیاری از کاربران نیز به دنبال شناسایی پیج های واقعی از پیج های فیک هستند. ابزار HypeAuditor به منظور آنالیز پیج اینستاگرام ساخته شده است و با استفاده از آن به خوبی میتوان اکانت های واقعی را از اکانت های مجازی شناسایی کرد.
به طور کلی فلسفه ساخت HypeAuditor کشف تقلب بوده است. این ابزار پروفایلهای اینفلوئنسر های مختلف را بررسی میکند و به دنبال دادههایی است که میتواند کلاهبرداری های مختلف را افشا کند. این ابزار نسخه رایگان ندارد اما شما میتوانید با پرداخت هزینه اندکی از همه خدمات آن استفاده کنید. این ابزار 28 معیار و امتیاز به کاربران میدهد که کاربران با استفاده از آن میتوانند پیج های ایمن را از پیج های نا ایمن تشخیص دهند. پیج هایی که از این ابزار نمره 70 به بالا دارند پیج های امنی هستند و کاربران میتوانند به آن اعتماد کنند.
HypeAuditor فقط آمار پیج های ایمن را نشان نمیدهد بلکه میتواند به عنوان ابزاری برای آنالیز پیج های اینستاگرام استفاده شود. نرخ تعامل، تعامل واقعی، قابلیتهای دسترسی فالورها و موارد دیگر از جمله امکاناتی است که این ابزار در اختیار صاحبان پیج ها قرار میدهد.
11- ابزار Falcon
ابزار Falcon یکی از ابزارهای آنالیز پیج اینستاگرام است که خدمات خود را به صورت رایگان ارائه نمیدهد. البته اگر شما نسخه پولی این ابزار را خریداری کنید امکان استفاده 14 روزه رایگان از آن را خواهید داشت. جالب است بدانید که Falcon بیش از 100 معیار برای فیسبوک و اینستاگرام ارائه میدهد که شما با استفاده از آنها میتوانید یک تحلیل همه جانبه از پیج خود داشته باشید.
شما در این ابزار میتوانید داشبوردهای سفارشی بسازید و بسته به نوع پیج و سلیقه خود از معیارهایی استفاده کنید که میتواند برای شما کاربردی تر باشد. گزارشهای این ابزار نامحدود است و شما با ترکیب هر معیاری میتوانید یک گزارش از این ابزار دریافت کنید. گزارشهایی که شما دریافت میکنید را میتوانید در فرمتهای PNG، PDF، CSV، JPG و XLS داشته باشید.
Falcon یک ابزاری است که علاوه بر آنالیز پیج اینستاگرام میتواند شما را در مدیریت کامل شبکههای اجتماعی یاری کند. در این ابزار شما یک تقویم محتوای یکپارچه خواهید داشته که محتواهای برنامه ریزی شده شما را نشان خواهد داد. محتواهای مختلفی همچون تصاویر، ویدیوها، استوری ها و پستهای ورق خوردنی فیسبوک در این برنامه امکان برنامه ریزی خواهند داشت.
12- ابزار Analisa
آنالیزا یک ابزار بازاریابی اینفلوئنسری است که تمرکز خود را بر آنالیز پیج اینستاگرام گذاشته است. این ابزار علاوه بر در اختیار گذاشتن تمام دادههای مربوط به فعالیت اینستاگرام، تجزیه و تحلیلهای این دادهها را نیز به شما ارائه میکند. آنالیزا بیشتر خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران میگذارد و افرادی که به دنبال تجزیه و تحلیلهای عمیق هستند میتوانند نسخه پرمیوم آن را خریداری کنند.
از جمله امکاناتی که آنالیزا در اختیار کاربران خود قرار میدهد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- ارائه نرخ تعامل و نرخ کامنت
- ارائه میانگین پستها در روز، هفته و ماه با نمودار تحلیلی
- امکان ارسال نقشه
- امکان محاسبه میانگین لایک ها و کامنت ها برای هر پست
- ارائه هشتگ ها و کلماتی که بیشترین استفاده را میکنند.
- ارائه موقعیت جغرافیایی
- ارائه تعداد کل فالوورها در روز
- ارسال فعالیت و call to action برای مخاطب
همچنین بخوانید : 4 روش بازگردانی پیج هک شده اینستاگرام + 4 نکته جلوگیری از هک مجدد
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.