13 ترفند برای افزایش فالوور اینستاگرام
اینستاگرام توانست به سرعت جایگاه خود را در میان کاربران ایرانی پیدا کند و در حالی که شما در حال مطالعه این مقاله هستید هزاران کسب و کار بر روی این شبکه اجتماعی به حیات خود ادامه می دهند. یکی از مهم ترین مسائل برای کسب درآمد از اینستاگرام، افزایش فالوور می باشد.
تا به امروز شیوه های مختلفی برای افزایش فالوور اینستاگرام رایگان و یا خرید فالوور به وجود آمده که تنها برخی از آنها موثر هستند و الباقی جز اتلاف پول و زمان چیز دیگری ندارند.
همانطور که می دانید امروزه اینستاگرام تبدیل به یک مکان مهم برای بازاریابی محتوا، فروش و معرفی و ارائه خدمات شده است که اگر کسب و کاری از استفاده از آن غافل بماند، به شدت از رقبای خود عقب خواهد ماند.
این شبکه اجتماعی که بیش از 200 میلیون عضو فعال ماهانه، بیش از 60 میلیون اشتراک گذاری تصویر و 1.6 میلیارد لایک در روز را دارا می باشد، یکی از مهم ترین کانال های بازاریابی برای تمام کسب و کارهای اینترنتی و غیر اینترنتی است که هرگز نمی توان آن را نادیده گرفت.
از معرفی اینستاگرام و آمار و ارقام آن که بگذریم به مبحث داغ افزایش فالوور می رسیم…
هدف شما در اینستاگرام چیست؟ آیا می خواهید برند شخصی خودتان را تقویت کنید و مشهور شوید یا می خواهید کسب و کار خود را به دیگران معرفی کنید و درآمد خود را افزایش دهید؟
در واقع برای ما فرقی نمی کند که شما با چه هدفی در حال مطالعه این مقاله هستید چرا که با استفاده از 11 ترفندی که در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد به راحتی می توانید به یک ستاره و اسطوره در Instagram تبدیل شوید.
پس بیایید بدون توضیحات بیشتر به معرفی این 11 ترفند و توضیح آنها بپردازیم :
1. هشتگ اختصاصی خود را ایجاد و تبلیغ کنید.
بسیار مهم است که شما به عنوان یک کسب و کار و یا شخصی که به دنبال کسب شهرت می باشد، برای خود یک هشتگ مناسب، کوتاه و اختصاصی ایجاد کنید تا دیگران بتوانند با جستجوی هشتگ اختصاصی شما در اینستاگرام به پست ها و محتوای شما دسترسی بیابند.
بعد از اینکه هشتگ مناسب را انتخاب کردید زمان آن می رسد که آن را به خوبی تبلیغ و معرفی کنید. سعی کنید هشتگ خود را در وبسایت، تبلیغات چاپی ، سمینارها و رویدادها و هر جایی که می توانید قرار دهید تا افراد بیشتری آن را ببینند. بنابراین از هر راهی که می توانید هشتگ خود را به مخاطبین معرفی کنید.
2. هشتگ گویی کنید !
زمانی که در حال فکر کردن برای نوشتن یک کپشن (Caption) جذاب هستید، از هشتگ ها غافل نشوید. با کمی خلاقیت می توانید جملات خود را با هشتگ ها مخلوط کنید و کپشن هایی جذاب و بامزه بنویسید و از این طریق بازدیدهای بیشتری را برای پست خود دریافت کنید.
نکته ای که باید در استفاده از این ترفند به آن توجه کنید این است که باید حواستان باشد متن کپشن را فدای هشتگ ها نکنید و مواظب باشید استفاده بیش از حد و غیر طبیعی از هشتگ ها متن شما را به یک متن کسل کننده تبدیل نکند.
3. پروفایل خود را جذاب و کامل ارائه کنید.
اگر شما می خواهید در سال 2019 در جذب فالوور موفق باشید باید بتوانید به خوبی توجه مخاطبان را جلب کنید. آنقدر تعداد صفحات جذاب زیاد شده است که توقع کاربران اینستاگرام افزایش یافته است.
زمانی که شخصی از پروفایل شما دیدن می کند، در عرض چند ثانیه تصمیم می گیرد که شما را فالو کند یا خیر ! حال سوال اینجاست که چطور اینقدر سریع تصمیم می گیرند؟ آنها پس از ورود به یک پیج اینستاگرام، آن صفحه را از بالا تا پایین به سرعت اسکن می کنند. این اسکن از خواندن Bio آغاز می شود و با مشاهده پست های قدیمی و همچنین دیدن Story highlight ها پایان می یابد.
بنابراین سعی کنید با تولید تصاویری جذاب، نوشتن یک بایو مشخص و خوانا و قرار دادن استوری هایلایت های مناسب و حاوی پیام کسب و کارتان، کار و هدف خود را به راحتی به مخاطب معرفی کنید.
ابزارهای ایجاد یک پروفایل جذاب :
1. شما می توانید از اپلیکیشن Lightroom که یک ابزار رایگان و حرفه ای برای ویرایش تصاویر است استفاده کنید و به کمک آن تصاویر خود را قبل از ارسال زیبا و جذاب کنید.
2. از نمونه قالب های آماده برای استوری های خود استفاده کنید. برای اینکار می توانید از اپلیکیشن هایی مانند Canva و Unfold استفاده کنید.
3. برند و کسب و کار خود را از طریق هایلایت استوری ها معرفی کنید. در این قسمت می توانید محتواهای جذاب خود را قرار دهید و یا توضیحاتی از کار خود ارائه کنید.
4. از لینک موجود در بایو (Bio) هوشمندانه استفاده کنید.
بسیاری از پیج های اینستاگرام در این قسمت آدرس وبسایت خود را می نویسند و هیچ گاه آن را تغییر نمی دهند. این در حالی است که لینک موجود در بایو صفحه شما می تواند ترافیک بسیار مناسبی را برای محتوای وبسایتتان ایجاد کند. بنابراین سعی کنید هفته ای 2 یا 3 بار این لینک را تغییر دهید و از تمام پتانسیل آن استفاده کنید.
همچنین اگر در این قسمت لینک های لازم برای معرفی بهتر کسب وکار خود را قرار دهید، می توانید مخاطبان پروفایل خود را به دنبال کننده (Follower) تبدیل کنید.
5. با نوشتن کپشن هایی جذاب مخاطب را جذب کنید.
تصاویر هزاران کلمه ارزش دارند و شما می توانید درباره یک تصویر به راحتی 4 خط و یا بیشتر کپشن بنویسید. به خاطر داشته باشید که کپشن ها جزئی از محتوای پست شما هستند و اگر بتوانید به درستی از آنها استفاده کنید، مخاطبین بیشتری را تحت تاثیر خود قرار می دهید و در نهایت به سادگی تعداد فالوورهای خود را افزایش می دهید.
شاید این ترفند چیزی نباشد که شما مشتاقانه به دنبال انجام دادن آن باشید. چرا که نگارش یک متن و نوشتن آن نیازمند کمی حوصله و زمان است که به مرور زمان می توانید مهارت لازم برای نوشتن یک کپشن طولانی و جذاب را پیدا کنید.
6. با افراد تاثیرگذار در حوزه خود ارتباط برقرار کنید.
افراد تاثیرگذار (Influencer) افرادی هستند که در حوزه شغلی مرتبط با خودشان افراد مشهوری هستند و معمولا افراد زیادی آنها را دنبال می کنند. تنها کاری که نیاز است شما انجام دهید نزدیک شدن به این افراد و برقراری ارتباط با آنهاست. برای اینکار کافیست فعالیت آنها را با دقت زیر نظر داشته باشید و با علایق آنها بیشتر آشنا شوید.
اگر به اندازه کافی در انجام این کار دقیق و باهوش عمل کنید شاید این شانس را داشته باشید که شما تبدیل به یکی از افراد و یا برندهای مورد علاقه آنها شوید و اگر موفق به این کار شوید می توانید از آنها درخواست کنید تا شما یا کسب و کارتان را در صفحه خودشان معرفی کنند و از این طریق فالورهای بسیاری را جذب کنید.
7. تصاویری که ناخواسته تگ شده اند را حذف کنید.
احتمالا شما نیز دوست ندارید مخاطبین و یا مشتریانتان نظرات و یا صحبت هایی منفی درباره شما و کسب و کارتان بشنوند و یا ببینند. بنابراین تصاویری را که شما در آنها تگ شده اید و به نکته ای منفی درباره شما اشاره دارند را از بین ببرید. برای اینکار می توانید ابتدا بر روی Edit tags و سپس تصویر مورد نظر خود را بیابید و بر روی Hide from Profile بزنید و بدین صورت این تصاویر تگ شده از پروفایل شما حذف می شوند.
8. برای تصاویر تگ شده محدودیت ایجاد کنید.
اگر می خواهید دنبال کنندگان شما به تصاویر تگ شده دسترسی نداشته باشند، می توانید با تغییر تنظیمات پروفایلتان این کار را انجام دهید. برای این کار ابتدا وارد Settings شوید سپس روی Photos and Videos of you بزنید. در منو باز شده می توانید Add automatically را خاموش کنید تا از این به بعد قبل از اضافه شدن تصاویری که شما در آنها تگ شده اید آنها را تایید کنید.
9. استایل اینستاگرامی مختص به خود را طراحی کنید !
خاص بودن مزیتی است که شما را در ذهن مخاطبین میخکوب می کند. سعی کنید از قوه خلاقیت خود استفاده کنید و شیوه هایی جدید را برای تولید محتوا ایجاد کنید برای مثال در تصویر زیر یک برند نوشیدنی هندی را مشاهده می کنید که تصاویر خود را با سبکی متفاوت منتشر می کند. این برند با این کار باعث ایجاد تمایز بین تصاویر خود و دیگران می شود و شما می توانید تصاویر این برند را از میان تصاویر دیگر در explorer اینستاگرام خود تشخیص دهید :
10. استفاده از موقعیت مکانی برای اهداف بازاریابی
یکی از مهم ترین گام های بازاریابی اینستاگرامی انجام تحقیقات است. اگر کار شما مرتبط با یک مکان جغرافیایی خاص می باشد به راحتی می توانید با استفاده از سربرگ Places اتفاقات، رویدادها و فعالیت رقبای خود را در منطقه خود شناسایی کنید و بر اساس آن شیوه های بازاریابی جدیدی را برای صفحه اینستاگرامی خود استفاده کنید.
11. استفاده از هشتگ ها و تگ های مکانی در استوری
یکی از ترفندهایی که بسیاری از افراد از آن غافل می مانند، استفاده از هشتگ ها و تگ های جغرافیایی در استوری هاست. همانطور که می دانید استوری ها در قسمت Explorer اینستاگرام قابل مشاهده هستند و این یعنی شما می توانید از طریق استوری نیز فالوورهای خود را افزایش دهید.
برخی از افراد به طور کاملا هوشمندانه از هشتگ ها در استوری های خود استفاده می کنند به گونه ای که هشتگ ها قابل دیدن نباشند !! به تصاویر زیر توجه کنید :
همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید می توان هشتگ ها را با استفاده از استیکرها پوشاند.
علاوه بر هشتگ ها، استفاده از تگ های مکانی این فرصت را به شما می دهد تا در معرض دید مخاطبین منطقه خود قرار بگیرید. بنابراین پیشنهاد می شود در استوری های خود از این دو مورد بهره کافی را ببرید.
12. از IGTV استفاده کنید.
همانطور که احتمالا می دانید، پیش از عرضه IGTV اینستاگرام ویدئوهای طولانی تر از یک دقیقه را نمی توانستیم بر روی پیج خود قرار دهیم. اما حالا با استفاده از IGTV کاربران معمولی میتوانند حداکثر تا ده دقیقه ویدئو آپلود کنند و البته این زمان برای افرادی که فالوورهای زیادی دارند تا یک ساعت افزایش می یابد.
شما به راحتی و با کمک IGTV اینستاگرام می توانید ویدئوهایی جذاب آپلود کنید و در زیر آن از هشتگ های مرتبط با ویدئو برای جذب فالوور استفاده کنید.
13. Reels های جذاب تولید کنید.
Reels در اینستاگرام یکی از قابلیت های جدید است که به واسطه آن افراد قادر به ساختن ویدیوهای کوتاه و جذاب در اینستاگرام هستند. ریلز، شما را به تهیه فیلم ها و ویدیوهای بامزه و کوتاه و به اشتراک گذاشتن آنها با دوستان و افراد دیگر در اینستاگرام، دعوت می کند.
در اصل شما، قابلیت ضبط ویدئو 15 ثانیه ای به همراه افکت ها، جلوه های ویژه و قابلیت استفاده از ابزارهای جدید و خلاقانه را در برنامه اینستاگرام، توسط Reels خواهید داشت.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.