۵ نکته مهم برای دستیابی به نتایج بهتر در تبلیغات اینترنتی
یکی از نکات بسیار مهمی که استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی باید به آن توجهی ویژه داشته باشند، دقت در تبلیغات اینترنتی است. همانطور که می دانید منابع مالی در دسترس استارتاپ ها بسیار محدود می باشد و بنیانگذاران باید بتوانند به بهترین نحو ممکن از منابع خود استفاده کنند تا بالاترین بازده را بدست آوردند.
در این پست از داناپ می خواهیم به معرفی و توضیح 5 نکته برای دستیابی به نتایج بهتر در تبلیغات اینترنتی بپردازیم :
1. وبسایت خود را آماده نگه دارید
ماموریت اصلی همه روش های تبلیغات اینترنتی، اطلاع رسانی و هدایت کاربران به صفحه فرود مشخص شده است. به همین دلیل باید سایت خود را برای پذیرایی از کاربران ورودی آماده کنید. رعایت نکات تجربه کاربری در کنار طراحی گرافیکی خوب و سرعت بارگذاری مناسب از جمله مواردی است که باید به آن اهمیت دهید.
دانستن اینکه چگونه می شود صفحه فرود را برای دریافت نرخ تبدیل (Conversion rate) بیشتر بهینه سازی کرد می تواند در ارزیابی و نتیجه نهایی کمپین شما تاثیرگذار باشد. تبدیل یا کانورژن Conversion در هر وبسایت به معنای هدف نهایی تلقی می شود و می تواند شامل فروش یک محصول، ارایه خدمات، عضویت در لیست خبرنامه و غیره باشد.
2. بازار هدف خود را بررسی کنید
ممکن است شما از انواع روش های تبلیغات آنلاین استفاده کنید، اما اگر بدون هدف و استراتژی عمل کنید، فقط کاربران را گیج و بودجه خود را هدر داده اید. بنابراین بازار هدف خود را بررسی و شخصیت مخاطبان مورد نظرتان را تعریف کنید. پس از تقسیم بندی آنها می توانید تبلیغات تاثیرگذارتری داشته باشید.
3. انتظار شما از کمپین تبلیغات اینترنتی چیست؟
انتظار شما از اجرای کمپین تبلیغات اینترنتی چیست؟ می خواهید تعداد اعضای خبرنامه افزایش یابد، فروش بیشتر را تجربه کنید، برندینگ داشته باشید یا هر هدف دیگری که مدنظر دارید را باید مشخص و تبلیغات خود را در رسیدن به این هدف متمرکز کنید.
4. طراحی دکمه فراخوان مهم است
در تبلیغات اینترنتی خود سعی کنید از کلماتی روشن برای دکمه های فراخوان استفاده کنید. برای مثال اگر قصد دارید یک کتاب را بصورت رایگان ارایه دهید به روشنی بنوسید ”دریافت رایگان کتاب“ و از کلماتی شبیه ”دانلود“،“اشتراک“ و ”ارسال“ استفاده نکنید.
5. آنالیز را فراموش نکنید!
در واقع جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل آنها به شما کمک می کند تا بدانید چه چیزی انتشار دهید و چگونه مسیر پیش رو را برنامه ریزی کنید. بنابراین گوگل آنالیتیکس را حتما و حتما به طور کامل بیاموزید تا بتوانید داده های وبسایت خود را تجزیه و تحلیل کنید.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
سلام وقتتون بخیر.خیلی ممنون نکات کاملا مفیدی بودند.فقط یک مشکلی که هست توضیحات کم بودند.و اگر بیشتر میشد بهتر متوجه مفهوم میشدم.بازم تشکر میکنم ازتون