8 ترفند هک سئو که هیچ کس نمی داند!
امروز من قصد دارم به شما 8 ترفند هک سئو را آموزش دهم که تعداد بسیار کمی از متخصصین سئو با آنها آشنا هستند.
به طور کلی شناخت کامل سئو و تبدیل شدن به یک جادوگر سئو سال ها طول خواهد کشید. چکیده تجربیات من در سئو این 8 موردی است که در ادامه مقاله می خواهم برای شما توضیح دهم.
خب، به جای توضیحات اضافه، سراغ اصل مطلب برویم :
هک سئو شماره 1 – استفاده از کلمات جادویی در عنوان
سال گذشته Ross Hudgens که یک جستجوگر حرفه ای گوگل است، تحقیقاتی را انجام داد. او 7999 صفحه از نتایج گوگل که همه آنها در صفحه اول قرار داشتند را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.
به نظر شما نتیجه تحقیقات او چه چیزی بود؟!
Ross متوجه شد صفحاتی که از این 7 کلمه در عنوان خود استفاده کرده اند، صفحاتی هستند که در رتبه های بالای نتایج در صفحه اول قرار دارند :
همانطور که می دانید گوگل صفحاتی که نرخ کلیک (CTR) طبیعی بالاتری دارند را در نتایج بالاتر قرار می دهد.
به گفته Ross، استفاده از این کلمات به جذب کلیک بیشتر از جستجوگران گوگل منجر می شوند.
و به همین دلیل صفحاتی که از این کلمات در عنوان خود استفاده می کنند، بیشتر کلیک می خورند و رتبه های بالاتری را دریافت می کنند.
علاوه بر کلماتی که Ross پیدا کرده است، در ادامه چند کلمه دیگر نیز هستند که من شخصا برای به دست آوردن حداکثر میزان نرخ کلیک از آنها استفاده کردم :
- امروز
- همین الان
- سریع
- به سرعت جواب می دهد
- آسان
- ساده
- سریع ترین
- گام به گام
- جدید
من یک استراتژی فوق العاده دیگری هم برای افزایش نرخ کلیک دارم که می توانید در همین مقاله با آن نیز آشنا شوید.
اما فعلا اگر اجازه دهید به سراغ ترفند هک شماره 2 برویم :
هک سئو شماره 2 – یافتن کلمات کلیدی دم بلند (Long tail keywords)
به کمک Searches Related To
ابتدا می خواهم نحوه استفاده از این تکنیک را توضیح دهم.
ابتدا، یک کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کنید :
سپس تا انتها اسکرول کنید تا به بخش Search related to برسید :
این بخش جایی است که گوگل به شما کلمات کلیدی مرتبط با جستجو شما را نشان می دهد و از آنجایی که این کلمات کلیدی مستقیما از گوگل می آیند، می توانند به شما در انتخاب و هدف قرار دادن کلمات کلیدی دم بلند کمک کنند.
هک سئو شماره 3 – منابعی کمتر شناخته شده
برای یافتن بهترین کلمات کلیدی
احتمالا تا کنون از پیشنهادات گوگل برای انتخاب کلمات کلیدی دم بلند استفاده کرده اید.
زمانی که شما یک عبارت را در گوگل جستجو می کنید، گوگل یک سری کلمات کلیدی را به شما پیشنهاد می دهد :
این تکنیک به طور کلی خیلی جذاب است اما مشکلی که در مورد آن وجود دارد این است که، هرکسی با آن آشنایی دارد و از آن استفاده می کند !
به همین دلیل توصیه می کنم از منابع نامشخص جهت یافتن کلمات کلیدی پیشنهادی استفاده کنید.
به عنوان مثال، اگر قصد دارید یک مقاله درباره خرید آنلاین بنویسید و می خواهید پر مخاطب ترین موضوع را بیابید، به جای آنکه این کلمه را در گوگل جستجو کنید در آپارات یا بینگ جستجو کنید و پیشنهاد های آن را مورد بررسی قرار دهید :
همانطور که می بینید پیشنهادات بسیاری از سوی آپارات برای این کلمه کلیدی موجود است که می توان از آن ها استفاده کرد. البته به این نکته توجه داشته باشید که (خرید آنلاین) یک مثال است و به دلیل گسترده بودن و عمومی بودن آن پیشنهادات بسیار متنوع هستند.
هک سئو شماره 4 – نرخ پرش (Bounce rate) وبسایت خود را کاهش دهید
و رتبه خود را افزایش دهید.
طبق تحقیقی که من اخیرا روی 1 میلیون صفحه از نتایج گوگل انجام دادم، مشخص شد که نرخ پرش و رتبه وبسایت شما رابطه ای عکس دارد. به این معنی که هرچه نرخ پرش وبسایت شما پایین تر باشد، رتبه صفحات شما در نتایج بالاتر است و بالعکس…
به طور قطع مشخص نیست که آیا گوگل نرخ پرش را مستقیما در رتبه بندی صفحات تاثیر می دهد یا خیر…
اما یافته ها حاکی از آن است که نرخ پرش در برخی از موارد نمی تواند، تاثیری مستقیم بر روی رتبه بندی داشته باشد. به عنوان مثال، صفحاتی با نرخ پرش کم، ممکن است محتوایی بهتر از قبل داشته باشند و به همین دلیل گوگل رتبه آنها را به قدر کافی افزایش می دهد.
در هر صورت توصیه می کنم صفحات با نرخ پرش بالا را در وبسایت خود بیابید و آنها را از طریق بهبود محتوا کاهش دهید.
هک سئو شماره 5 – از تبلیغات گوگل برای بهبود
نرخ کلیک (CTR) استفاده کنید.
من قبلا به شما توضیح دادم که چگونه CTR بالاتر می تواند به شما در کسب رتبه بندی بالاتر کمک کند و اکنون می خواهم شما را با یکی از روش های افزایش نرخ کلیک که مورد علاقه خودم نیز هست آشنا کنم.
بله منظور من تبلیغات گوگل است. هر تبلیغی که شما در گوگل مشاهده می کنید، با هدف افزایش نرخ کلیک قرار داده شده است و زمانی که من متوجه شدم به کمک این تبلیغات می توانم عنوان و توضیحات متای مناسب برای صفحات خود را پیدا کنم، بسیار هیجان زده شدم.
می خواهم این تکنیک جذاب را در ادامه برای شما توضیح دهم…
ابتدا کلمه کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید :
سپس به تبلیغاتی که در بالا و پایین صفحه ظاهر می شوند، توجه کنید :
اگر به خوبی توجه کنید یک سری عبارات و جملات در تمام این تبلیغات استفاده شده است :
حال می توانید از این کلمات و عبارات در عنوان و توضیحات سئو خود استفاده کنید.
احتمالا پس از این کار رشدی را در نرخ کلیک خود احساس خواهید کرد ! به همین سادگی !
هک سئو شماره 6 – محتواهایی غنی منتشر کنید !
پارسال یکی از مخاطبین وبسایت من پیامی فرستاد و گفت : “من به تازگی یک محتوای کامل و طولانی منتشر کردم که به سرعت در کلمه کلیدی مورد هدف رتبه اول نتایج را مال خود کرد ! ”
فکر می کنید او چطور این کار را انجام داده است؟ فقط به دلیل تولید و انتشار محتوایی غنی…
ما بعد از کمی تحقیق متوجه شدیم محتواهای جامع و طولانی رتبه های خوبی را از طرف گوگل بدست می آورند.
محتوای جامع و طولانی به چه معناست؟
به این معنی است که دیگر مقالاتی مانند “5 راهنمایی برای X” و یا “4 راه برای Y” کار نمی کنند.
امروزه برای رتبه بندی، محتوای شما نیاز به پوشش تمام مواردی دارد که مخاطب لازم است بداند. برای مثال اگر شما می خواهید درباره ابزارهای سئو بنویسید، توضیح یک یا دو مورد از آنها بی فایده است. به جای آن بیشتر وقت بگذارید و تمام ابزارهای موجود را به همراه نحوه استفاده هر کدام توضیح دهید ! به طور قطع در کلمه کلیدی مورد نظر در رتبه 1 تا 5 قرار خواهید گرفت.
هک سئو شماره 7 – به ویژگی های گوگل بیشتر توجه کنید !
احتمالا متوجه شده اید که گوگل مرتبا چیزهای جدیدی را به نتایج خود اضافه می کند. برخی از این موارد را در ادامه برای شما مثال خواهم زذ :
گراف دانش :
Rich snippet : (برای آشنایی کامل با آن مقاله ” اسکیما چیست و چه تاثیری بر روی سئو دارد؟ ” را مطالعه فرمایید.)
نتایج ویدئویی :
فکر می کنید چرا این ها مهم هستند؟
به طور کلی اکثر مردم یک کلمه کلیدی را بر اساس دو چیز انتخاب می کنند :
1. حجم جستجو
2. رقابت در صفحه اول
اما آنها در نظر نمی گیرند که ویژگی های جدید گوگل می تواند کلیک های نتایج طبیعی را کاهش دهد.
به عنوان مثال، اجازه دهید کلمه کلیدی “کاهش وزن” را در گوگل جستجو کنیم :
همانطور که می بینید، گوگل در بالای صفحه تبلیغات را نمایش می دهد و یک جعبه غول پیکر به نام “Top stories” بعد از آن قرار دارد.
با توجه به این ویژگی های جدید گوگل، Ahrefs تحقیقی انجام داده است که نشان می دهد تنها 35 درصد از افرادی که با چنین نتایجی (مانند تصویر بالا) مواجه می شوند، بر روی نتایج و لینک های اورگانیک و طبیعی کلیک می کنند و اکثر آنها یکی از لینک های بالای نتایج را انتخاب می کنند و به پایین اسکرول نمی کنند !
پس در نتیجه متوجه می شویم که ما نباید چنین کلمات کلیدی را مورد هدف قرار دهیم چرا که نرخ کلیک طبیعی آنها به همان دلیلی که در بالا ذکر شد بسیار پایین است.
هک سئو شماره 8 – استفاده از تصاویر و ویدئو در محتوا
بر اساس تحقیقاتی که Skyword research انجام داده است، مقالاتی که حاوی حداقل یک تصویر هستند به طور میانگین 94 درصد بیشتر از مقالات بدون تصویر ترافیک داشتند.
همچنین بر اساس تحقیقاتی که ما بر روی نتایج گوگل انجام دادیم، متوجه شدیم که گوگل محتواهای غنی شده با تصاویر و ویدئوها را خیلی بهتر رتبه بندی می کند.
پس در نتیجه سعی کنید در مقالات خود از تصاویر و ویدئوها استفاده کنید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.