پکیج جامع آموزش سئو آپولو
آموزش تولید محتوا سئو شده
انقلاب سئو : انواع سبک محتوا قدرتمند + انواع بک لینک حرفه ای
آموزش کار با Moz + ساخت بی نهایت اکانت Moz Pro
آموزش نکات عملی کسب درآمد از سئو
آموزش جامع افزایش سرعت سایت با بهبود GTMetrix
آموزش تجربیات سئو – افزایش چند برابری کلیک ظرف دو ماه
آموزش جامع سئو سایت های فروشگاهی
آموزش جامع تحقیق کلمات کلیدی
آموزش جامع گوگل سرچ کنسول
سئو چیست؟
به تمامی فعالیت هایی که یک وبسایت در جهت بهینه سازی نتایج موتورهای جستجو و بهبود رتبه خود در نتایج انجام می دهد، سئو (SEO) گفته می شود. سئو یکی از مهم ترین کانال های دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود که می تواند بازدید و فروش یک وبسایت را متحول کند.
کسب رتبه های برتر در نتایج گوگل می تواند شانس موفقیت یک کسب و کار را به شدت افزایش دهد. به همین دلیل کسب و کارهای امروزی هزینه های سنگینی برای گرفتن رتبه در گوگل می پردازند و بسیار برایشان اهمیت دارد که در رتبه های بالا قرار بگیرند.
امروزه سئو (SEO) به یکی از مهم ترین تخصص ها تبدیل شده است. بزرگترین شرکت ها به دنبال رتبه گرفتن از گوگل و رقابت با رقبای خود هستند و به همین دلیل نیاز به متخصصین سئو دارند. احتمالا شما هم به دلیل تقاضای بالا برای این تخصص به دنبال آموزش سئو و یادگیری حرفه ای آن هستید.
آموزش seo بسیار مباحث گسترده ای دارد و اینطور نیست که بتوان تمام آن را در یک الی 2 ساعت آموخت. گذراندن یکسری دوره آموزش رایگان سئو می تواند شما را با مقدمات سئو آشنا کند شما را آماده برای گذراندن دوره های تخصصی تر کند.
شما برای یادگیری سئو علاوه بر گذراندن دوره های آموزش سئو سایت نیاز دارید تا مطالب گفته شده را در قالب یک یا چند پروژه به طور عملی پیاده کنید تا به طور کامل به آن مسلط شوید.
تفاوت سئو و گوگل ادز چیست؟
شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که برخی از سایت های تازه کار چطور در نتایج ابتدایی گوگل قرار می گیرند. در واقع این سایت ها به کمک پلتفرم تبلیغاتی گوگل ادز و با پرداخت هزینه به ازای کلیک (CPC) در نتایج اولیه قرار می گیرند. جالب است بدانید که روش اصلی درآمدزایی گوگل از همین طریق می باشد و با دریافت هزینه از سایت ها آنها را در نتایج ابتدایی خود نمایش می دهد.
بنابراین می توان گفت سئو و گوگل ادز تفاوت های زیر را دارا هستند:
1- هزینه: در سئو شما هزینه ای بابت قرارگیری در نتایج ابتدایی پرداخت نمی کنید اما در گوگل ادز باید بابت هر کلیک و با توجه به حوزه ای که در آن فعال هستید هزینه ای را پرداخت کنید.
2- تعامل: معمولا تعامل کاربران با نتایج تبلیغاتی گوگل خوب نیست و آنها ترجیح می دهند تا با گذر از نتایج تبلیغاتی بر روی اولین نتیجه اورگانیک کلیک کنند. بر اساس تجربه آنها به این نتیجه گیری رسیده اند که سایت هایی که بدون تبلیغ در ابتدا هستند دارای محتوای با کیفیت تری بوده و مفیدتر هستند بنابراین بسیاری از کاربران علاقه ای به کلیک بر روی نتایج تبلیغاتی ندارند.
3- استمرار: جذب ترافیک به کمک SEO به طور همیشگی و کاملا رایگان می تواند برای وبسایت شما بازدیدکننده بیاورد اما در گوگل ادز تا زمانی که شما شارژ کیف پولتان کافی باشد در نتایج نمایش داده می شوید و بعد از آن از نتایج حذف می شوید و فقط در نتایج اورگانیک نمایش داده می شوید.
بنابراین می توان گفت سرمایه گذاری میان مدت الی بلند مدت در سئو می تواند به صرفه تر باشد و نتایج مثبت بلند مدتی نیز برای ما به همراه داشته باشد.
موانع و دشواری های سئو
قطعا رسیدن به نتایج اولیه در کلمات کلیدی مختلف برای تمامی وبسایت ها آرزوست. اما آیا واقعا می توان به راحتی به چنین شرایط مطلوبی دست پیدا کرد؟ قطعا خیر. گوگل برای نمایش سایت ها در صفحه اول و در نتایج ابتدایی بسیار سخت گیرانه عمل می کند و شما باید از نظر فاکتورهای بسیاری مورد تایید گوگل قرار بگیرید تا در نتایج اولیه به نمایش دربیایید.
در ادامه موانع و دشواری هایی که در مسیر سئو کردن سایت خود دارید بیشتر آشنا خواهید شد:
1- مدت زمان مورد نیاز زیاد
سئو یک فرآیند یک هفته ای یا یک ماهه نیست بلکه شما در سئو باید استمرار داشته باشید و برای یک مدت زمان طولانی سعی کنید تا در تمامی فاکتورها خود را بهتر کنید تا موفق شوید به نتایج بالا دست پیدا کنید.
2- تغییرات همیشگی الگوریتم های گوگل
یکی از سختی های سئو همسو شدن با الگوریتم های گوگل است. گوگل به طور مرتب در حال آپدیت الگوریتم های خود می باشد و با هر تغییر، نتایج نیز تغییر می کنند. بنابراین شما همیشه باید از تغییرات جدید آگاه باشید و سعی کنید به سرعت خود را با فاکتورهای جدید همسو کنید و اگر بر اساس تغییرات جدید نواقص یا ضعف هایی در سایت موجود است آنها را به سرعت برطرف کنید.
3- هزینه های بالا
درست که دریافت ترافیک از طریق گوگل به صورت ارگانیک و از طریق سئو کردن سایت هزینه ای ندارد. اما منظور این است که فقط برای کلیک کردن بر روی نتایج نباید هزینه ای را پرداخت کرد. شما برای سئو نیاز به تولید محتوای با کیفیت دارید، علاوه بر این نیاز به درج رپورتاژ آگهی در سایت های دیگر برای لینک سازی خارجی دارید و شاید نیاز داشته باشید یک متخصص سئو به صورت ماهیانه کل کارها را دست بگیرد. بنابراین شما برای سئو کردن سایت خود هزینه های بسیاری را برای بلند مدت باید بپردازید تا نتیجه بگیرید.
4- نداشتن میانبر
بعضی از وبسایت ها در تلاش هستند که به کمک تکنیک های سئو کلاه خاکستری و یا سئو کلاه سیاه خیلی سریع به نتیجه برسند و در نتایج گوگل به رتبه های برتر صعود کنند. اما با تغییرات اخیر طی سال های گذشته می توان با اطمینان گفت که میانبری برای رسیدن به موفقیت در سئو وجود ندارد و شما ناچار هستید تا مسیر طولانی که دیگر سایت ها برای رسیدن به نتایج برتر طی می کنند را طی کنید.
مهم ترین مباحث آموزش سئو
سئو یک حوزه بسیار گسترده است که شامل چندین زیر مجموعه می شود و شما برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو باید به تمامی این زیر مجموعه ها مسلط باشید. در ادامه به اختصار به معرفی این زیر مجموعه ها می پردازیم :
1- آموزش مقدمات سئو
2- آموزش تولید محتوا
3- آموزش تحقیق کلمات کلیدی (Keyword Research)
4- آموزش هدف گیری کلمات کلیدی (Keyword Targeting)
5- آموزش سئو داخلی
6- آموزش سئو خارجی و لینک سازی
شما بهتر است برای انتخاب یک دوره اموزش صفر تا صد سئو این موارد را در نظر داشته باشید. البته می توانید این مباحث را در قالب چند دوره جداگانه نیز بیاموزید.
ما در این صفحه بهترین دوره های آموزش سئو را برای شما گردآوری کرده ایم تا شما بهترین دوره آموزش seo را انتخاب کرده و آن را بیاموزید.