آموزش تغییر فونت اینستاگرام با 4 روش مختلف
تغییر فونت اینستاگرام، رنگبندی آن، شیوه تصویرسازی و طراحی گرافیکی، نوع نگارش و ادبیاتی که با آن صحبت میکنید؛ همگی وجه تمایز شما با بقیه برندها، کسبوکارها و حتی بلاگرهای حاضر در اینستاگرام هستند. حتی اگر صاحب کسبوکار نباشید و صرفا یک پیج اینستاگرامی با موضوعات بلاگری داشته باشید هم لازم است هویت بصری مربوط به خودتان را بسازید.
این کار باعث میشود پیج شما به چشم دیگران متمایز بیاید و در ذهن آنها ماندگارتر شود و هرگاه در تایملاین یا استوریهای اینستاگرام، محتوایی مربوط به شما دیدند، قبل از اینکه به اسمتان نگاه کنند بهخوبی بدانند که این محتوا مربوط به پیج شماست. توجه به جزئیات کوچکی مثل تغییر فونت اینستاگرام به افزایش تعامل مخاطبین با شما کمک بسیار زیادی میکند. تغییر فونت اینستاگرام با 4 روش مختلف می تواند انجام شود و تغییر فونت اولین قدم در شخصی سازی هویت بصری پیج شما می باشد.
تاثیر تغییر فونت اینستاگرام بر شخصیت برند شما
مغز انسان اول تصویری که توسط چشمها دیده یا توسط گوشها شنیده شده را ثبت میکند، سپس به پردازش معنای محتوای دریافت شده از این دو طریق میپردازد. بنابراین هرقدر که محتوای ارائه شده توسط شما زیبایی و آراستگی بصری یا گوشنوازی بیشتری داشته باشد، مخاطبین بیشتری تمایل دارند تا انتهای آن همراه شما باشند و مغز خود را برای دریافت محتوای شما آماده کنند.
تغییر فونت اینستاگرام و ایجاد زیباییهای بصری کوچک و جزئی به شما در درگیرکردن نورونهای مغزی مخاطبین بیشتری کمک میکند. با تکرار ارائه محتواهای زیبا، مخاطبین به دنبالکردن شما عادت میکنند و کمکم تعداد فالوورهای فعال بیشتری جذب میکنید.
معیارهای انتخاب فونت مناسب برای پیج اینستاگرام
در وهله اول لازم است مخاطبین خود را بشناسید و سگمنت آنها را تعیین کنید. با این کار شما بهخوبی میدانید که مخاطبینی که قصد دارید توجه آنها را جلب کنید چه کسانی هستند. مثلا بگویید که من میخواهم برای این سگمنت تولید محتوا کنم:
- رنج سنی ۲۰ تا ۴۰ سال
- خانم
- شاغل و دارای منبع درآمد
- اهل آرایش و خرید لوازم آرایش
- ساکن کلانشهرها
حالا ممکن است در بین فالوورهای شما مردهای رنج سنی ۲۰ تا ۴۰ سال هم جذب محتوا شوند یا به هر دلیلی شما را فالو کنند اما مخاطب هدف شما نیستند و شما محتوا، شیوه ارائه آن، فونت و رنگبندی، استایل و همه جزییات پیج خود را متناسب با سلیقه سگمنت انتخابی خودتان تعیین میکنید.
وقتی متوجه و مطمئن شدید که میخواهید توجه چه قشری از جامعه را جلب کنید، انتخاب فونت اینستاگرام و جزییات دیگر برای شما کار سادهای میشود چون میدانید که متناسب با سلیقه چه قشری دارید تولید محتوا را پیش میبرید. بعد از انجام این کار مراحل زیر به شما در انتخاب فونت مناسب برای پیج اینستاگرامتان کمک میکنند.
1- تشخیص لحن برند
اگر برند شما یک برند پرانرژیست، مثل پیجهای فان، انگیزشی، آرایشی، لوازمالتحریر و محصولاتی که برای فروش آنها به انرژی و جذابیت بالایی نیاز است، از انتخاب فونت اینستاگرام شکسته که شما را پیر، کلاسیک، آرام، بیانرژی یا حوصلهسربر نشان میدهند پرهیز کنید.
شما باید برای چنین پیجهایی از فونتهایی که استایل پیج اینستاگرامتان را لوکس، پرانگیزه، مدرن و ترندی نشان میدهند استفاده کنید.
2- انتخاب فونت خوانا
فرقی ندارد محتوای پیج شما چیست و سگمنت مخاطبین هدفتان را چه افرادی تشکیل میدهند، اگر فونت انتخابی شما خوانایی لازم را نداشته باشد و در آن محیط شلوغ و پر زرقوبرق اینستاگرام نتواند در اولین ثانیههای دیده شدن توسط مخاطبین، خوانده و فهمیده شود، آنها خیلی زود از محتوای شما عبور میکنند.
3- هماهنگی با سایر المانهای بصری پیج
اگر تصویرسازی پیج شما بیشتر از اشکال گرد، منحنیهای نرم و خطوط ظریف تشکیل شدهاست، اصلا سراغ فونتهای شکسته، بولد، قطور و خشن نروید. همچنین اگر پالت رنگی که در تصاویر اینستاگرام خود استفاده میکنید، دارای رنگهای آرامشبخش و ملایم هستند، باید فونت مینیمالی با جزییات و بهمریختگی بسیار کم انتخاب کنید تا با محتوای بصری پیج خود در تضاد قرار نگیرید.
4- ثابت قدم بودن در استفاده از فونت
فونتی را انتخاب کنید که برای انواع فرمهای محتواییتان بتوانید از آن استفاده کنید. مثلا اگر ویدیوهای رئال میسازید و فونت شما روی ویدیو خوانایی خود را از دست میدهد و مجبور میشوید برای ویدیوها از فونت دیگری استفاده کنید، این کار اشتباه است. شما باید فونتی را انتخاب کنید که اگر در آینده خواستید، بتوانید از آن روی یک استوری تسلیت (برای مواقعی که میخواهید فعالیتهای مسئولیت اجتماعی انجام دهید) هم استفاده کنید.
آموزش تغییر فونت اینستاگرام با 3 روش
4 روش و ابزار مختلف برای انتخاب فونت مناسب پیج اینستاگرامی شما وجود دارد:
- استفاده از فونت های پیشفرض اینستاگرام
- سایتهای پیشنهاد فونت
- اپلیکیشنهای انتخاب فونت
- تغییر فونت اینستاگرام با ابزار تاوبیو
حتما بهخوبی میدانید که موقع استوری گذاشتن خود اینستاگرام به شما تعدادی فونت پیشفرض پیشنهاد میدهد، ولی از آنجایی که این فونتها را به بقیه پیجها هم پیشنهاد میکند، احتمال متمایز شدن شما نسبت به بقیه بسیار کم میشود. بنابراین مورد دو و سه یعنی سایتها و اپلیکیشنهای تغییر فونت را پیشنهاد میکنیم.
روش اول : استفاده از فونت های پیشفرض اینستاگرام
در روش اول شما فقط می توانید فونت استوری خود را تغییر دهید. برای اینکار کافیست تا مطابق تصویر زیر ابتدا روی علامت + در کنار تصویر پروفایل خود ضربه بزنید تا صفحه انتشار استوری جدید برایتان باز شود. حالا می توانید به سادگی از منو پایین فونت خود را تغییر دهید.
روش دوم : استفاده از سایت های پیشنهاد فونت اینستاگرام
وارد این سایت ها شوید و جمله مورد نظر خود را بنویسید:
- coolsymbol.com
- igfonts.io
- fontsforinstagram.com
- sprezzkeyboard.com
- metatags.io
- lingojam.com/FancyTextGenerator
روش سوم: استفاده از اپلیکیشن های انتخاب فونت اینستاگرام
این اپلیکیشنها هم درست مانند سایتهایی که در بالا معرفی کردیم عمل میکنند با این تفاوت که همیشه روی گوشی موبایل شما نصب شده و در دسترس هستند و احتمالا رابط کاربری راحتتری دارند.
- Fontgram
- Change Typefaces
- Fonts – for instagram
- Fontify – Fonts for Instagram
- Fonts Art – Stylish Text
برای استفاده از سایت ها و اپلیکیشن هایی که در بالا معرفی شد کافیست تا مراحل زیر را طی کنید:
مرحله اول: وارد کردن متن دلخواه و تغییر فونت آن
متن بایو، اسلوگان یا جملهای که میخواهید در اینستاگرام روی استوریها یا پستهای خود بنویسید را در این سایتها یا اپلیکیشنها وارد کنید و از بین فونتها و شیوههای مختلف نگارش آنها یکی را که با معیارهای پیج شما همخوانی دارد انتخاب کنید.
مرحله دوم: کپی کردن فونت دلخواه در اینستاگرام
وقتی از بین پیشنهادهای سایت یا اپلیکیشنی که بهعنوان ابزار تغییر فونت اینستاگرام از آن استفاده کردید، مورد مناسب را انتخاب کردید، آن را کپی کنید. وارد اینستاگرامتان شوید و آن متن یا جمله را در جای دلخواه خود paste کنید.
ممکن است فونت یک متن برای کپشن یک پست را تغییر داده باشید که در این صورت باید آن را در قسمت کپشن پیست کنید. ممکن است میخواستید بایوی پیج شما با فونت متمایزی باشد که در آن صورت باید آن را در قسمت بایو پیست کنید. همچنین ممکن است که آن متن را برای استفاده روی یکی از استوریهایتان انتخاب کرده باشید که در آن صورت باید آن را در استوری مدنظر پیست کنید.
نکته اول: تغییر فونت اینستاگرام به زبان فارسی
احتمالا میدانید که بیشتر ابزارها، سایتها و اپلیکیشینهایی که معرفی شد از زبان انگلیسی پشتیبانی میکنند. اما در بین آنها مواردی هم هست که پیشنهادهایی برای زبان فارسی دارد. در چنین شرایطی سعی کنید یک جمله یا اسلوگان را با زبان انگلیسی و فونت متمایز درج کنید و بقیه متن را فارسی بنویسید تا تفاوت فونت به چشم مخاطبین بیاید و بدانند این نوشتهها شبیه بقیه نوشتههایی که در پیجهای دیگر اینستاگرام میبینند نیست.
نکته دوم: تغییر فونت اینستاگرام در پست ها
همانطور که میدانید موقع آپلود کردن یک پست هم میتوانید روی آن متن بنویسید و در نتیجه میتوانید از ابزارهایی که در بالا معرفی کردیم برای انتخاب فونت و نوشتن روی ویدیوها و تصاویری که پست میکنید، استفاده کنید. اما اگر میخواهید دستتان در انتخاب فونت فارسی بازتر باشد بهتر از اپلیکیشنهای زیر در تهیه پستهایتان استفاده کنید:
- Inshot
- Picsart
- CapCut
- Lightroom
یک یا چند مورد از این اپلیکیشنهای ادیت ویدیو و عکس را دانلود کنید. از سایتهای انتخاب فونت فارسی مثل fontyab.com یک فونت را بهعنوان فونت ثابت هویت بصری خود انتخاب کنید. مثلا B nazanin، Iran Yekan، Dastnevis و… .
سپس فونت مورد نظر را دانلود کنید و آن را در اپلیکیشنهای ادیت ویدیو و عکس Import کنید. از این به بعد میتوانید روی هر ویدیو یا عکسی که ادیت و تدوین کردید، متنی با فونت هویت بصری خودتان بنویسید. از آن خروجی بگیرید و در اینستاگرام بهصورت کامل بدون نیاز به ادیت مجدد آپلود کنید.
روش چهارم: تغییر فونت اینستاگرام با ابزار تاوبیو
روش چهارم استفاده از سایت Taw-bio است. وبسایت TawBio به شما این امکان را می دهد تا فونت های خاص و متفاوتی را برای متن خود انتخاب کنید. شما به کمک این ابزار آنلاین می توانید متن های فارسی خودتان را با فونت دلخواه خود ایجاد کنید و در بخش های مختلف اینستاگرام از جمله بایو پیج، استوری یا حتی پست از آن استفاده کنید.
برای استفاده از این ابزار باید ابتدا وارد سایت TawBio شوید و از منو سمت راست روی گزینه فونت فارسی کلیک کنید. حالا باید متن خودتان را در باکس مشخص شده تایپ کنید و در نهایت از بین فونت های پیشنهادی سایت یکی را انتخاب کنید. حالا تنها کاری که باید انجام دهید این است که متن با فونت جدید را کپی کنید و در مکان مورد نظر خودتان paste کنید.
تغییر فونت هایلایت ها را فراموش نکنید
یکی از قسمتهای پیج اینستاگرام که در اولین لحظه ورود یک مخاطب به پیجتان، چشم او را بهخود جلب میکند و در زیبایی و آراستگی پیج شما نقش موثری دارد، هایلایتها هستند.
- اولا که همیشه اسمهای کوتاه برای آنها انتخاب کنید تا کامل دیده شوند و باقی نوشته شما به شکل سه نقطه نمایان نشود. مثلا خانه ماد… یا کتابخانههای ب… شیوه جالبی نیستند و مخاطب ممکن است اصلا روی آنها کلیک نکند.
- دوما حتما برای همه هایلایتهای پیج اینستاگرام خود، تصاویر یکسان یا منظمی در نظر بگیرید که یکپارچگی خاصی به پیج شما بدهد.
- سوما حتما از تغییر فونت اینستاگرام در این قسمت فاغل نشوید. شما میتوانید کلمات کوتاه برای موضوعات هایلایتهایتان انتخاب کنید و شیوه نوشتن آنها را با استفاده از ابزارهایی که گفته شد به شکلی یکسان درآورید.
هشدار؛ ساختار اینستاگرام را برهم نزنید!
توجه داشته باشید که اینجا هدف ما از تغییر فونت اینستاگرام، ایجاد یکپارچگی، تمایز بهجا، بهاندازه و مورد پسند کاربران است. از افراط در استفاده از فونتهای خاص و عجیبوغریب پرهیز کنید، ساختار اینستاگرام را برهم نزنید و تجربه کاربری مخاطبین اینستاگرام را جدی بگیرید.
آنها به این ساختار، چیدمان، فونت و استایل کلی اینستاگرام عادت دارند و پیجهایی که بیشاز حد عجیبوغریب هستند اعتماد آنها را از بین میبرد و دوست ندارند مخاطب آن باشند. از تغییر فونت اینستاگرام صرفا در قسمت بایو، هایلایتها و استوری استفاده کنید. حتی استفاده از آن در کپشننویسی یا کامنتگذاری هم توصیه نمیشود، زیرا چشم مخاطب به دیدن یک متن عجیبوغریب در پایین پست اینستاگرام عادت ندارد.
جمعبندی
یادتان نرود، چه صاحب کسبوکار باشید، برند خودتان را داشته باشید و بهصورت حرفهای برای فروش محصول یا خدمتی در اینستاگرام فعالیت کنید؛ چه یک شخص حقیقی باشید که روایتهایی از روز خود را در اینستاگرام با دیگران به اشتراک میگذارد یا یک بلاگر غذا، لوازم آرایش و… فرقی ندارد، مخاطبین شما را با وجه تمایزهایتان از سایرین میشناسند.
اولین چیزی که در ذهن آنها میماند، محصول، خدمت یا حتی محتوای شما نیست؛ آنها رنگ، صدا، فونت، سلیقه و آنچه شما را از خودشان و بقیه متفاوت نشان میدهد را به یاد میسپارند. تغییر فونت اینستاگرام با روش های ساده ای که در بالا ذکر شده انجام میشود اما شما باید در کنار تغییر فونت حفظ خوانایی را نیز جدی بگیرید و نگذارید خوانایی فدای زیبایی یا متمایز بودن شود.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.