8 گام طلایی برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام
استوری اینستاگرام یک ابزار بسیار قدرتمند برای سوشیال مارکتینگ و برندسازی شخصی است. به طور کلی افزایش بازدید (Reach) و تعامل (Engagement) پیج اینستاگرام شما در گرو افزایش بازدید پست و استوری های آن است. افزایش بازدید استوری های اینستاگرام کار دشواری است، اما در این مطلب ترفندهایی به شما آموزش می دهیم که با استفاده از آنها می توانید بازدید استوری های خود را به میزان چشمگیری افزایش دهید.
گام اول : انتشار استوری های خلاقانه
اگر قصد دارید فالوورهای جدید صفحه اینستاگرام را به بازدیدکنندگان همیشگی استوری های خود تبدیل کنید باید محتوای خلاقانه ای منتشر کنید. محتوای استوری را به عنوان یک پست معمولی Feed در نظر بگیرید، البته ابعاد تصویر یا ویدیوی استوری را باید به 1920 در 1080 پیکسل تغییر دهید که نسبت تصاویر 9:16 را برای شما به ارمغان می آورد.
شما همچنین نباید از کیفیت استوری های اینستاگرام غافل شوید. در حقیقت برای افزایش بازدید در این بخش باید محتوایی با کیفیت مطلوب را ویرایش و منتشر کنید چرا که محتوای کم کیفیت میزان بازدید استوری های شما را به شدت کاهش می دهد. علاوه بر این، یکی از نکات مثبت استوری این است که محتوای منتشر شده بعد از 24 ساعت پاک می شود بنابراین شما می توانید استراتژی و طرح های جدید خود را در این بخش به طور مرتب مورد آزمایش قرار دهید.
گام دوم : انتشار مداوم استوری
معمولا چند بار در روز استوری در صفحه خود منتشر می کنید؟ برای مثال اگر همانند کاربران دیگر روزانه یک استوری پست کنید، آنگاه قابلیت دسترسی به مخاطبان (Reach) استوری شما به میزان چشمگیری کاهش می یابد. تنظیمات اینستاگرام به گونه ای است که استوری های اخیر (Recent stories) فالوورها به ترتیب در بالای صفحه Feed نمایش داده می شوند.
کلمه اخیر (Recent) به این دلیل مورد استفاده قرار گرفته است که در حالت عادی فقط 4 استوری در بالای Home Page قابل مشاهده می باشد. بنابراین برای این که همواره استوری شما جلوی چشم کاربران قرار داشته باشد باید از فالوورهای دیگر آنها سبقت بگیرید. البته این کار بسیار سخت و زمان گیر است و اکثر ما زمان کافی نداریم که هر ساعت محتوایی جدید برای استوری خود آماده کنیم.
البته نگران نباشید چون به جای این کار می توانید استوری های خود را در ساعت های اوج بازدید کاربران منتشر کنید تا از این طریق افراد بیشتری آن را مشاهده کنند. ساعت اوج با توجه به منظقه جغرافیایی مخاطبان متفاوت است که اطلاعات مربوط به آن را می توانید از بخش Audience در ابزار Insight اینستاگرام مشاهده کنید.
گام سوم : پرسیدن سوال یا برگزاری نظر سنجی (Poll) در استوری
تا به حال به این فکر کرده اید که مخاطبان چه نظری درباره محتوای شما دارند؟ شما می توانید به راحتی نظر آنها را در استوری بپرسید! یکی از جذاب ترین قابلیت های اینستاگرام برگزاری نظرسنجی یا پرسیدن سوال در اینستاگرام است، برای مثال شما می توانید نظر فالوورها درباره آخرین محصول خود را از طریق نظرسنجی استوری بپرسید.
در حقیقت این قابلیت یکی از بهترین ابزارها برای دیجیتال مارکترها محسوب می شود چرا که مخاطبان نظرات خود را صادقانه به آنها منتقل می کنند. این اطلاعات بسیار با ارزش است و برخی از کمپانی ها هزینه های زیادی را برای گردآوری آن پرداخت می کنند.
گام چهارم : تگ های جغرافیایی
آیا قصد دارید فالوورهای بومی بدست بیاورید؟ یا اینکه می خواهید حضور فیزیکی کاربران در محل کسب و کار خود را افزایش دهید؟ به طور کلی استفاده از تگ های جغرافیایی (Location Tag) در استوری یکی از بهترین روش های افزایش بازدیدهای حضوری است.
الگوریتم های اینستاگرام محتوای موجود در این پلتفرم را بر اساس مکان جغرافیایی دسته بندی می کنند. بنابراین کاربر با جستجوی یک لوکیشن خاص قادر است تا تمام کسب و کارها و فعالیت های مربوط به آن منطقه را مشاهده کند. برای مثال کسب و کارهای موجود در شهرهایی با صنعت گردشگری و توریسم می توانند با استفاده از تگ های جغرافیایی، آگاهی از برند (Brand Awareness) و ترافیک حضوری کاربران خود را به شکل چشمگیری افزایش دهند.
گام پنجم : استفاده از نام اکانت های دیگر
منشن کردن (@Mention) کاربران و فالوورهای وفادار یکی از بهترین روش های افزایش بازدید استوری اینستاگرام به شمار می رود. علاوه بر این برای تعامل با برندها یا اینفلوئنسرهای دیگر، شما می توانید به عنوان طرفدار یا حتی شریک تجاری نام پیج آنها را در استوری خود منشن کنید.
برندهای بزرگ معمولا محتوای تولید شده توسط کاربران را بازنشر می کنند. شما نیز می توانید با این کار شانس دیده شدن استوری خود را افزایش دهید که در نهایت باعث جذب فالوور بیشتر نیز می شود. سپاس و قدردانی از فالوورها در استوری یکی از بهترین روش های تحکیم رابطه با آنها محسوب می شود به گونه ای که احساس ارزشمند بودن در جمع فالوورها به آنها دست می دهد.
به طور کلی سعی کنید همواره با فالوورهای فعال خود در ارتباط باشید و آنهایی که دائما دنبال کننده محتوای شما هستند را زیر ذره بین قرار دهید و با قدردانی از چنین کاربرانی آنها را به مشتریان وفادار و حامی تبدیل کنید.
گام ششم : استفاده از هشتگ
همانطور که می دانید کاربران می توانند هشتگ های مختلف را فالو کرده و پست ها و استوری های مربوط به آن را مشاهده کنند. در حقیقت کمپین های هشتگی بسیار زیادی مانند #برنامه_نویسی یا #ارزهای_دیجیتال در اینستاگرام به راه افتاده است که با استفاده از آنها می توان مخاطبان بسیار زیادی را جذب کرد. شما می توانید نیچ مارکت های (Niche Market) بسیار خوبی در این کمپین ها پیدا کنید و با قرار دادن هشتگ مربوطه در استوری، کسب و کار خود را در معرض دید کاربران بالقوه یا همان لید ها قرار دهید.
علاوه بر این، اینستاگرام به تازگی محتوای صفحات را بر اساس نیچ مارکت هایی نظیر فیتنس، خوراکی، موزیک و غیره دسته بندی کرده و هشتگ های پرطرفدار مربوط به هر یک را در بخش Explore تبلیغ می کند. این قسمت در بالای صفحه Explore قرار دارد و همین امر باعث می شود که محتوای هشتگ دار در معرض دید حجم بسیار زیادی از کاربران قرار گیرد.
گاه هفتم : نمایش تبلیغات و هدیه
شما می توانید برای قدردانی و تشکر از فالوورهای خود هدایا یا بسته های تخفیفی برای آنها در استوری در نظر بگیرید. برای مثال می توانید پستی منتشر کنید و در آن به کاربران در ازای فالو و بازدید از استوری های شما یک بسته تخفیفی یا شرکت در قرعه کشی را پیشنهاد دهید.
علاوه بر این شما می توانید از فالوورها بخواهید که برای دریافت پاداش یا بسته تخفیفی استوری شما را در صفحه خود به اشتراک بگذارند. این کار در حقیقت تعداد بازدیدکنندگان استوری شما را به میزان چشم گیری افزایش می دهد.
گام هشتم : استفاده از ویجت ها و استیکرهای پرطرفدار
اینستاگرام همیشه قابلیت های جدیدی را بر روی بخش استوری مورد آزمایش قرار می دهد. بنابراین شما می توانید با استفاده از استیکرها و ویجت های پرطرفدار و جدید اینستاگرام تعامل کلی مخاطبان با استوری های خود را افزایش دهید. برای مثال تگ های جدید اینستاگرام همانند Stay Home یا Support Small Business پروفایل و محتوای شما را به کاربران دیگری که از این ویجت استفاده می کنند نمایش می دهد.
استفاده از چنین ابزارهایی همچنین باعث می شود که مخاطبان جدیدی استوری شما را مشاهده کنند بنابراین شما باید همواره از جدیدترین استیکرها و ویجت های جدید اینستاگرام مطلع باشید تا از آنها در استوری های آتی خود استفاده کرده و مخاطبان بیشتری را جذب کنید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.