سوشیال سیگنال چیست؟ + 10 دلیل اهمیت آن برای سئو سایت
شاید برای بسیاری از افراد شبکههای اجتماعی فقط بستری برای رد و بدل کردن پیامهای شخصی و تعامل با دوستان خود به حساب آید. اما صاحبان کسب و کار، امروزه به خوبی اهمیت شبکه های اجتماعی و تأثیر آن بر روی رتبه وب سایت خود را درک کردهاند. فعالیتهای کاربران در شبکههای اجتماعی که همان سوشیال سیگنال (Social Signal) نام دارد روی رتبه بندی سایت ها در موتور جستجوی گوگل تأثیر دارد و این یک فرصت برای صاحبان وب سایت است. در ادامه ضمن تعریف سوشیال سیگنال به بررسی چگونگی ایجاد آن و اهمیت آن بر سئو سایت میپردازیم.
سوشیال سیگنال چیست؟
سوشیال سیگنال (Social Signal) مقیاسی برای اندازه گیری میزان فعالیت یک وب سایت در شبکههای اجتماعی است که توسط موتورهای جستجو اندازه گیری میشود. لایک کردن، کامنت گذاشتن، اشتراک گذاری محتواها، تعداد بازدیدها و هر گونه تعامل در شبکههای اجتماعی مختلف میتواند برای یک وب سایت نقطه قوت محسوب شود.
در واقع سوشیال سیگنال به مجموعه تعاملات کاربران شبکه های اجتماعی مختلف با کسب و کار شما گفته می شود که تاثیر مستقیمی روی جایگاه شما در گوگل دارد.
جالب است بدانید که موتورهای جستجو فعالیت کاربران یک وب سایت در شبکههای اجتماعی را زیر نظر دارد و از میزان تعامل آنها به عنوان مقیاسی برای تائید برند و محتوای برند استفاده میکند. در نتیجه میتوان گفت سوشیال سیگنال فرصتی است که صاحبان وب سایت میتوانند از آن در جهت بهتر شدن رتبه خود در موتورهای جستجو استفاده کنند.
به بیان دیگر سوشیال سیگنال، مقدار دیده شدن شما در شبکههای اجتماعی است. برای مثال سایتی را در نظر بگیرید که ویدیوهایش در شبکه یوتیوب بازدید بسیار بالایی داشته است. پس در نتیجه گوگل متوجه محبوبیت این کسب و کار میشود و رتبه وب سایت آن نیز نسبت به قبل رشد میکند.
پس میتوانید برای وب سایت خود در شبکههای اجتماعی مختلف یک صفحه راه اندازی کنید و در آن جا به تعامل با کاربران خود بپردازید. سوشیال سیگنال به سایت شما اعتبار میبخشد و به گوگل میفهماند که مطالب آن برای کاربران مختلف ارزشمند است. سوشیال سیگنال برای شما فرصتی فراهم میکند تا رتبه سایت خود را بالا ببرید.
ایجاد سوشیال سیگنال رایگان
حال که متوجه شدیم سوشیال سیگنال و تعامل با کاربران در شبکههای اجتماعی میتواند تأثیر مثبتی بر سایت ما داشته باشد، باید روش ایجاد سوشیال سیگنال را بررسی کنیم. اگر در کسب و کار و وب سایت خود قبلاً از شبکههای اجتماعی استفاده می کردید باید بیشتر بر روی آن فعالیت کنید و اگر صفحه ای در شبکه های اجتماعی ندارید باید آنها را ایجاد کنید تا بتوانید از مزایای آن استفاده کنید.
اما سؤالی که ممکن است برای خیلی از افراد پیش آید این است که چه اقداماتی در شبکههای اجتماعی سوشیال سیگنال به حساب میآید. این موارد عبارت است از:
- تعداد پستها و فاصله زمانی آنها: پستها باید به صورت مداوم ایجاد شود تا سوشیال سیگنال به حساب آید.
- اشتراک گذاریها: تعداد اشتراک گذاریها میزان محبوبیت آن محتوا را نشان میدهد.
- نظرات: نظرات در شبکههای اجتماعی بسیار مهم هستند و نشان میدهند که کاربر تعامل زیادی با آن صفحه دارد.
- منشن ها: تعداد منشن ها در شبکههایی همچون توییتر و اینستاگرام میتواند یک سوشیال سیگنال به حساب آید.
- لایک کردن: تعداد لایک های یک پست، توییت و یا عکس نشان دهنده میزان محبوبیت آن است.
حالا که متوجه شدیم چه اقداماتی در شبکههای اجتماعی، سوشیال سیگنال به حساب میآید باید به دنبال راهکارهایی برای افزایش فعالیت و تعامل کاربران در این شبکهها باشیم. شما میتوانید در صفحه ارتباط با ما وب سایت خود، شبکههای اجتماعی که در آن فعال هستید را بیاورید تا مخاطبان بتوانند از آن استفاده کنند. این مهم ترین کاری است که شما میتوانید انجام دهید. علاوه بر آن باید در خود شبکههای اجتماعی نیز سرمایه گذاری کنید تا مخاطبان بتوانند از مطالبتان در این شبکه استفاده کنند.
اما اینکه در خود شبکههای اجتماعی چه فعالیتهایی میتواند موجب بهتر دیده شدن و توسعه آن شبکه شود نیاز بسیار مهم است. شما برای این کار میتوانید از صفحات رقیبان تان بازدید کنید و افرادی را دنبال کنید که رقیبان تان را دنبال کردهاند. این افراد همان کسانی هستند که به حوزه شما علاقه مند هستند. همچنین شما میتوانید با لایک کردن و کامنت گذاری تعامل خود با افراد را افزایش دهید. برگزاری مسابقه در شبکههای اجتماعی، ایجاد پستهای جنجالی و پاسخ به کامنت ها از جمله دیگر کارهایی است که میتواند موجب تقویت سوشیال سیگنال شود.
اما سؤال دیگر این است که فعالیت در کدام شبکهها تأثیر مستقیمی بر سوشیال سیگنال دارد؟ پاسخ این سؤال قطعی نیست ولی طبق منابع معتبر همچون سایت Moz شبکههای اجتماعی پر طرفدار مثل توییتر، فیسبوک، لینکدین، پینترست و یوتیوب از جمله آنهاست. البته شبکههای اجتماعی همچون اینستاگرام، آپارات، توییتر و یوتیوب که در ایران محبوبیت بیشتری دارند برای صاحبان وب سایتهای ایرانی میتواند گزینه مناسب تری برای سرمایه گذاری در بخش سوشیال سیگنال باشد.
اهمیت سوشیال سیگنال برای سئو سایت
سوشیال سیگنال کمک می کند تا تفاوت وب سایتهای محبوب و غیر محبوب مشخص شود. همچنین قانونی بودن و فعال بودن وب سایت از جمله یافتههای دیگر سوشیال سیگنالها هستند. سوشیال سیگنال یکی از مهم ترین عوامل مؤثر بر رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو همچون گوگل است که باید در در مارکتینگ پلن خود حتما به آن بپردازید.
وب سایتهایی که تعامل خوبی با کاربران خود دارند توسط گوگل به عنوان وب سایت محبوب به حساب میآیند و رتبه خوبی از لحاظ سئو میگیرند. امروزه سوشیال سیگنالها در کنار بک لینک ها، ترافیک ورودی از گوگل و برندسازی 4 عامل اصلی و مهم در سئوی خارجی به حساب میآیند. در ادامه به بررسی مهم ترین دلایل اهمیت سوشیال سیگنال در سئو سایت میپردازیم.
1- بهبود رتبه بندی وب سایتها
موتورهای جستجو سوشیال سیگنالها را به صورت ترکیبی از تمایلات کاربران در نظر میگیرند. در واقع هر کاری که در شبکههای اجتماعی نشان دهد که کاربران در حال بحث بر روی کسب و کار شما هستند برای موتورهای جستجو اهمیت دارد و از آن به عنوان سیگنالی برای رتبه بندیهای سایتهای خود استفاده میکند.
اینکه گوگل از چه سیستمی برای رتبه بندیهای وب سایتهای مختلف استفاده میکند و اینکه چه میشود که یک وب سایت به اولین سایت در صفحه اول گوگل میرسد هنوز کامل شفاف نشده است. ولی چیزی که مشخص است این است که گوگل از یک سیستم بسیار قوی برای این کار استفاده میکند چرا که هر چه بر روی تولید محتواهای خوب مثل تولید محتوای همیشه سبز، افزایش نرخ تعامل کاربران در شبکههای اجتماعی و بهبود سئو سایت سرمایه گذاری کنید نتیجه آن را در رتبه بندی وب سایتها در گوگل میبینید.
تا چند وقت پیش کسی تصور نمیکرد که گوگل حتی شبکههای اجتماعی وب سایتهای مختلف را به عنوان عاملی برای رتبه بندی سایتها در نظر میگیرد. اما امروز ثابت شده است که گوگل اهمیت زیادی برای این مورد قائل است. در واقع سوشیال سیگنالها، به مانند توصیه نامه هایی هستند که اعتبار سایت شما را گوگل به اثبات میرساند.
سایتهایی که اصلاً از شبکههای اجتماعی استفاده نمیکنند و یا اگر شبکه اجتماعی هم دارند اصلاً بر روی آن سرمایه گذاری نکردهاند نمیتوانند رتبه خوبی از گوگل بگیرند چرا که گوگل متوجه میشود که تعامل با کاربران برای این وب سایت مهم نیست و قاعدتاً این وب سایت محبوب نیز نخواهد بود.
حتماً شما هم سایتهای اسپم زیادی را دیدهاید که فقط به قصد کلاهبرداری و یا فروش کالای بی کیفیت توسعه یافتهاند. این سایتها شبکه اجتماعی ندارند و در اکثر اوقات نیز هویت صاحب اصلی سایت نیز هیچ وقت نمایان نمیشود. یکی از هدفهای مهم گوگل از استفاده سوشیال سیگنالها برای رتبه بندی سایتها این است که وب سایتهای اسپم، غیر محبوب و کلاهبردار شناسایی شود و آنها به کاربران نمایش داده نشود.
2- افزایش اعتبار دامنه
راههای مختلفی برای افزایش اعتبار دامنه یک وب سایت وجود دارد. راههایی همچون افزایش سرعت صفحات وب سایت، کار بر روی سئوی فنی، بهینه سازی سئوی داخلی و بهبود لینک پروفایل و… اما یکی از مهم ترین کارهایی که میتوانید برای افزایش اعتبار دامنه سایت خود انجام دهید افزایش تعامل با کاربران در شبکههای اجتماعی است. نتایج نشان داده است که سوشیال سیگنالها تأثیر بسیار زیادی بر روی افزایش اعتبار دامنه یک وب سایت دارد.
اعتبار دامنه یک وب سایت برای رتبه بندی آن در موتورهای جستجو بسیار مهم است. اگر صاحب یک وب سایت هستید و به دنبال یافتن اعتبار دامنه سایت خود هستید ابزار Serpstat Backlink Analysis میتواند به خوبی این کار را برای شما انجام دهد. نحوه کار این ابزار نیز به این صورت است که شاخصی ارائه میکند که این شاخص از محاسبه تعداد سایتهای لینک خورده به دامنه و یا تعداد سایتهای لینک خورده به سایتهای متصل به سایت شماست.
بنابراین برای افزایش بازدید وب سایت خود از طریق شبکههای اجتماعی و همچنین افزایش اعتبار دامنه سایت خود در موتورهای جستجو باید سوشیال سیگنال را بهبود دهید. در واقع شما باید تعامل خود را با کاربران در شبکههای اجتماعی افزایش دهید. فعالیتهای زیر میتواند باعث افزایش سوشیال سیگنال و نهایتاً موجب افزایش اعتبار دامنه شما شود.
- سعی کنید در شبکههای اجتماعی فالوورهای بیشتری بگیرید. در این شبکهها فعالیت کسب و کار خود را به همگان و خصوصاً علاقه مندان نشان دهید.
- محتوایی جذاب در شبکههای اجتماعی ایجاد کنید. تا هم لایک و کامنت بخورد و هم برای دیگران ارسال شود.
- در وب سایت خود و در انتهای مطالب دکمههای اشتراک گذاری قرار بدهید.
- اگر کاربران در مورد کار شما سؤالی دارند و در کامنت ها آن را مطرح میکنند با زبانی خوش به آنها پاسخ دهید.
3- تولید لینکهای داخلی
سوشیال سیگنالها قابلیتی دارند که میتوانند به تولید لینکهای داخلی کمک زیادی کنند. هنگامی که شخصی یک هایپرلینک را به سایت شما درون محتواهای خود قرار میدهد لینک داخلی ایجاد میکند. زمانی که دیگران محتواهای سایت شما را به اشتراک میگذارند یک سیگنال اجتماعی به وجود میآید و در بسیاری از موارد یک لینک داخلی هم به وجود میآید. سایتهایی که تعداد بک لینکهای با کیفیت آنها بالاست رتبه بندی بهتری توسط موتورهای جستجو کسب میکنند. علاوه بر آن لینکهای داخلی، قابلیت دیده شدن و آگاهی از برند را هم افزایش میدهد.
4- افزایش تعداد صفحات بازدید شده سایت
زمانی که شما در شبکههای اجتماعی فعال باشید میتوانید کاربران بیشتری را پوشش دهید. کاربرانی که در شبکههای اجتماعی فعال هستند و از وجود سایت شما بی خبرند با دیدن پستهای مربوط به کسب و کار شما به آن علاقه مند میشوند و احتمال اینکه به سایت شما بیایند افزایش مییابد.
اگر فردی از طریق شبکههای اجتماعی به سایت شما بیاید این نشان میدهد که محتوای پستهای شما برای او جذاب بوده است. پس مدت زمانی که او در وب سایت شما خواهد بود قاعدتاً بالاتر خواهد بود. افزایش زمان ماندن کاربران در وب سایت شما چیزی است که سوشیال سیگنال به حساب میآید و به موتورهای جستجو مثل گوگل میفهماند که این وب سایت محبوب است.
بنابراین اگر سعی کنید در شبکههای اجتماعی پستهای جذاب ایجاد کنید و فالوور بیشتری بگیرید میتوانید کاری کنید تا تعداد افراد علاقه مند به کسب و کار و وب سایت خود را افزایش دهید و این سوشیال سیگنال موجب میشود تا وب سایت شما خود به خود محبوب تر شود. نتیجه نهایی آن شناخته تر شدن هر چه بیشتر برند و کسب و کار شماست که نقطه قوتی برای کار شما محسوب خواهد شد.
اگر کاربرانی که به هر شکلی به وب سایت شما میآیند مدت زمان کمی در سایت شما میمانند این یعنی سایت شما برای آنها جذاب نبوده است. پس علاوه بر بهبود وب سایت خود میتوانید بر روی شبکههای اجتماعی کسب و کار خود نیز سرمایه گذاری کنید. در ادامه به چند راه حل برای جذاب تر شدن محتواهای موجود در شبکههای اجتماعی برای کاربران اشاره میکنیم.
- اگر محصولاتی برای فروش دارید بهترین آن را برای نمایش در شبکههای اجتماعی قرار دهید. شبکههای اجتماعی مثل ویترین مغازه شما هستند، پس باید محصولی در آن جا باشد که برای همگان جذابیت داشته باشد.
- همه اطلاعات کسب و کار خود را در شبکههای اجتماعی به کاربران نگویید. کاری کنید که کاربر برای یافتن اطلاعات دیگر شما مجذوب سایت شما شود.
- با مخاطبان خود کال تو اکشن برقرار کنید. برای این کار میتوانید در هر پست خود کاربر را دعوت کنید تا به سایت شما نیز سر بزند.
5- یافتن مخاطبان واقعی
افزایش سرمایه گذاری بر روی شبکههای اجتماعی علاوه بر آنکه یک سوشیال سیگنال برای رتبه بندی بهتر وب سایت شماست، به شما کمک میکند تا مخاطبان و مشتریان واقعی خود را پیدا کنید. برای هر کسب و کاری بسیار مهم است که مشتریان واقعی خود را پیدا کند. برای مثال یک کلینیک که خدمات کاشت مو را ارائه میدهد به دنبال آن است که افرادی که از ریزش مو رنج میبرد را شناسایی کند. پس میتواند یک پست در مورد علل ریزش مو در اینستاگرام منتشر کند و مخاطبان واقعی خود را شناسایی کند.
فعالیت هر چه بیشتر در شبکههای اجتماعی باعث میشود تا مخاطبان و مشتریان واقعی از طریق صفحات این شبکهها به سایت شما سر بزنند. شما در واقع با این کار جامعه هدف خود را پیدا کردهاید. با این کار شما افرادی را پیدا میکنید که احتمالاً با سر زدن به سایت شما، نام سایت تان را به ذهن میسپارند تا بعداً بتوانند از خدمات آن استفاده کنند.
کمتر سیستمی را میتوان شناسایی کرد که به وسیله آن بتوان مخاطبان واقعی یک کسب و کار را شناخت. شبکههای اجتماعی این کار را به خوبی انجام میدهند. افزایش فعالیت در شبکههای اجتماعی باعث ایجاد سوشیال سیگنال و در نتیجه افزایش تعداد بازدید کنندگان وب سایت شما میشود. البته این کار ممکن است زمان بر باشد و نیاز به صبور بودن داشته باشد.
6- افزایش سرعت سایت شما!
شاید تصور کنید که سوشیال سیگنال و استفاده از شبکههای اجتماعی بر روی سرعت وب سایت شما تأثیری ندارد. ولی این باور کاملاً غلط است. شما هنگامی که از شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام استفاده کنید میتوانید محتواهای مختلف خود از جمله محتواهای ویدیویی که حجم بالایی دارند را در آن جا برای مخاطبان قرار دهید. این باعث میشود تا سرعت لود شدن سایت شما بالا رود و کاربران هنگام ورود به سایت شما آزرده خاطر نشوند.
علاوه بر آن استفاده از شبکههای اجتماعی باعث میشود تا شما نخواهید همه مطالب خود را فقط از طریق سایت به مخاطبان نمایش دهید. ارائه یکجای مطالب متنی، ویدیویی، عکس و غیره برای مخاطب جالب نخواهد بود. بنابراین شما میتوانید فایلهای سنگین خود مثل فایلهای صوتی، ویدیویی و یا بعضی از عکسها را در شبکههای اجتماعی قرار دهید و با ارائه لینک وب سایت خود مخاطبان خود را از شبکههای اجتماعی به وب سایت بکشانید.
کاربری را تصور کنید که علاقه بسیار زیادی به یوتیوب دارد و مدت زمان زیادی در روز در این شبکه اجتماعی سپری میکند. حال شما اگر ویدیوهای طولانی خود را در یوتیوب قرار دهید علاوه بر اینکه از کند شدن وب سایت خود جلوگیری کردهاید محتوای مورد نظر را که ویدیو است را دقیقاً برای فرد علاقمند به ویدیو فرستادهاید. در واقع سوشیال سیگنال باعث بهبودی کار و هدفمند شدن شما نیز میشود.
افزایش سرعت وب سایت علاوه بر اینکه رضایت خاطر کاربران را افزایش میدهد عامل مهمی در سئوی وب سایت برای رتبه بندی در موتورهای جستجو است. پس سوشیال سیگنالها با بالا بردن سرعت وب سایت شما به سئو و بهتر دیده شدن سایت شما نیز کمک میکنند. اگر تاکنون از شبکههای اجتماعی استفاده نمیکردید و همه محتواهای تصویری، متنی، صوتی و ویدیویی را همه را در وب سایت خود جای میدادهاید الان بهترین فرصت برای انجام تغییرات است.
7- افزایش بازدید سایت
تعداد بازدید کنندگان یک سایت مهم ترین عاملی است که در سئو وب سایت و افزایش رتبه وب سایت مؤثر است. گوگل هنگام رتبه بندی سایتها برای نمایش به مخاطبانی که عبارت خاصی را جستجو کردهاند سعی میکند وب سایتهایی را در رتبههای بالاتر قرار دهد که تعداد بازدید کنندگان بیشتری داشتهاند. در واقع از نظر گوگل تعداد زیاد بازدید کنندگان یعنی اینکه کاربران به این سایت علاقه مند بودهاند.
افزایش فعالیت در شبکههای اجتماعی یک سوشیال سیگنال است که چون تعداد بازدید کنندگان وب سایت شما را افزایش میدهد باعث میشود تا رتبه خوبی از گوگل کسب کنید. شاید باور نکنید که بیش از نیمی از بازدید کنندگان یک سایت که محصولات خود را در شبکههایی مثل اینستاگرام، یوتیوب و آپارات ارائه میکند از طریق همین شبکههای اجتماعی به سایت هدایت شدهاند. پس بهترین کار سرمایه گذاری بر روی شبکههای اجتماعی و بهره مند شدن از مزایای سوشیال سیگنالهاست.
8- برندسازی
یک کسب و کار که فقط در وبسایت خود تولید محتوا انجام می دهد در عصر امروز که عصر شبکههای اجتماعی است قاعدتاً نمیتواند موفق باشد و به فکر برندسازی و شناخته شدن هر چه بیشتر باشد. یک فرد هوشمند از فرصتهای پیش رو به خوبی استفاده میکند. شبکههای اجتماعی و سوشیال سیگنالها میتوانند کمک زیادی به برندسازی یک کسب و کار کنند.
شناخته شدن یک برند مزیت بزرگی برای یک کسب و کار است که به راحتی به دست نمیآید و باید برای رسیدن به آن تبلیغات و سرمایه گذاری کرد. اما خوشبختانه شبکههای اجتماعی فرصت نابی را فراهم کردهاند که این کار امروزه آسان تر شده است. پس اگر به فکر هرچه بیشتر شناخته تر شدن و برندسازی کسب و کار نوپای خود هستید همین الان شبکههای اجتماعی پر طرفدار را نصب کنید و برای توسعه تعامل با کاربران و مشتریان خود در این شبکهها برنامه ریزی کنید.
9- سوشیال سیگنال جایگزینی برای مطالب سئو نشده سایت
امروزه رقابت بین سایتها برای کسب رتبه بهتر در گوگل و بیشتر دیده شدن بسیار سخت شده است. سایتهای مختلف همیشه سعی میکنند اصول سئو را رعایت کنند و به صفحه اول گوگل بروند. البته رعایت تمامی نکاتی که توسط موتورهای جستجو و گوگل مورد انتظار است کمی سخت است و همه سایتها نمیتوانند همه الزامات گوگل برای بهینه سازی سئو را انجام دهند.
با توجه به سخت تر شدن سئو و افزایش رقابت سایتها برای کسب رتبه بهتر، سایتها به دنبال روشهای جایگزینی هستند تا بتوانند سئو سایت خود را بهینه کنند. سوشیال سیگنالها یا فعالیت در شبکههای اجتماعی میتواند یک جایگزین بسیار خوب برای افرادی باشد که برآورده کردن الزامات سئو برایشان سخت است.
برای شروع فعالیت در شبکههای اجتماعی به منظور بهینه سازی سایت ابتدا باید شبکههای اجتماعی پر طرفدار را پیدا کنید و بعد از آن ببینید که طرفداران یا مخاطبان کسب و کار شما در کدام شبکه اجتماعی فعال هستند. شما در شبکههای اجتماعی میتوانید به صورت مستقیم با کاربران و مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. برای آنها محتوای ویژه برگزار کنید. صحبتهای آنها را شنوید و در دایرکت به مشکلات آنها پاسخ دهید.
سوشیال سیگنال فرصتی فراهم نموده است تا به صورت مستقیم با کاربران خود در ارتباط باشید. کاربران و مشتریان بزرگ ترین سرمایه یک کسب و کار است که اگر به نیازهای آنها در شبکههای اجتماعی توجه شود میتواند سودآوری خوبی برای کسب و کار مورد نظر ایجاد کند.
10- اعتماد کاربران به شبکههای اجتماعی
اعتماد کاربران به شبکههای اجتماعی در مقایسه با سالهای گذشته بسیار افزایش یافته است. امروزه بسیاری از کسب و کارها پایه خود را در شبکههای اجتماعی بنا کردهاند و روزانه تعداد افراد زیادی در این شبکهها محصولات و خدمات مورد نظر خود را خریداری میکنند.
در زمانهای قدیم شبکههای اجتماعی فقط بستری برای ارسال و دریافت پیام بود. اما شبکههای اجتماعی خود را بهبود دادند و امروزه سوشیال سیگنال که از فعالیت در شبکههای اجتماعی به دست میآید به یک عامل بسیار مهم در سئو تبدیل شده است. کاربران به این فضا اعتماد کردهاند و در آن فعالیت زیادی دارند.
شبکههای اجتماعی فضای امنی ایجاد کرده اند و به یک عامل مهم سوشیال سیگنال تبدیل شدهاند. شبکههای اجتماعی امروز به یک سرگرمی بسیار خوب برای افراد تبدیل شده است و کمتر کسی را میتوان یافت که به صورت روزانه به این شبکهها سر نزند. سوشیال سیگنالها فرصتی فراهم کردهاند تا در یک فضای امن که کاربران آن را دوست دارند خدمات ارائه کنید و یا مخاطبان واقعی خود ارتباط برقرار کنید.
پس سایتها و کسب و کارها میتوانند در شبکههای اجتماعی مختلف فعالیت کنند و محصولات و خدمات به روز خود را در آن جا به اشتراک بگذارند. علاوه بر آن شبکههای اجتماعی فرصتهای جذاب و مختلفی برای تبلیغات و بهتر دیده شدن ایجاد کردهاند که هر کسب و کاری از آن استفاده کند زودتر به موفقیت و داشتن مشتریان پایدار میرسد.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.