سئو خارجی چیست؟ + 17 ترفند عالی بهینه سازی Off-page SEO
موتورهای جستجو هنگام تعیین رتبه یک صفحه، فاکتورهای زیادی را می سنجند. اگر می خواهید سایت شما در گوگل رتبه مناسبی دریافت کند و ترافیک اورگانیک وب سایتتان افزایش پیدا کند، باید به چیزی بیشتر از استراتژی سئو داخلی توجه کنید. سئو خارجی یکی از بخش های ضروری یک استراتژی سئو موفق است.
سئو آف پیج شامل فعالیت هایی است که در خارج از یک وب سایت و با هدف بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو انجام می شوند. از اقدامات رایج سئو خارجی می توان به ایجاد بک لینک، افزایش تعامل با کاربران و اشتراک گذاری محتواها در رسانه های اجتماعی اشاره کرد.
به عبارت دیگر Off page seo به تمام کارهایی گفته می شود که شما در خارج از سایت خود انجام می دهید تا گوگل و سایر موتورهای جستجو، وب سایت شما را قابل اعتمادتر و معتبرتر ببینند و شما را در نتایج خود بالاتر از رقبایتان نمایش دهند.
سئو خارجی چیست؟
تمام تاکتیک های سئو را می توان به سه دسته سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال یا فنی تقسیم بندی کرد. اما چه تفاوتی میان آن ها وجود دارد؟
سئو آن پیج یا همان سئو داخلی شامل تاکتیک هایی است که داخل سایت خود استفاده می کنید و با این کار به موتورهای جستجو کمک می کنید تا محتوای صفحات شما را بهتر درک کرده و در نتیجه رتبه شما افزایش پیدا کند.
سئو فنی به فعالیت هایی گفته می شود که مستقیما بر کراول یا خزیدن ربات های موتورهای جستجو در سایت شما تأثیر می گذارد و شما باید اقدامات لازم برای کراول راحت ربات ها را در این بخش از سئو انجام دهید و معماری سایت خود را برای آن بهینه سازی کنید. در نهایت سئو خارجی به تکنیک های بهینه سازی گفته می شود که می تواند رتبه شما را در صفحات نتایج موتورهای جستجو بهبود بخشد.
موتورهای جستجو هنگام تعیین رتبه یک صفحه، فاکتورهای زیادی را می سنجند که محتوا و عملکرد وب سایت در تعیین رتبه بندی اهمیت بسیاری دارند. اما گوگل نیز برای درک بهتر وبسایت شما از منابع خارجی نیز کمک می گیرد و به همین دلیل سئو خارجی بسیار ارزشمند است.
به عنوان مثال، لینک سازی یک استراتژی موثر سئو آف پیج است و یکی از فاکتورهای برتر در رتبه بندی است. در واقع گوگل برای رتبه بندی سایت ها به PageRank سایت ها نیز توجه می کند. PageRank الگوریتمی است که بک لینک های صفحات یک سایت را از نظر کمیت و کیفیت بررسی می کند و در نهایت اعتبار دامنه و اسپم اسکور آن را مشخص می کند. (ما این موارد را فقط از طریق سایت MOZ می توانیم برای سایت خود چک کنیم و گوگل این موارد را پیش خود مخفی نگه می دارد.)
چرا سئو خارجی مهم است؟
موتورهای جستجو برای چندین دهه است که تلاش کرده اند تا راهی برای پیدا کردن بهترین وب سایت ها و معرفی آن ها به کاربران بیابند. برای دستیابی به این هدف، علاوه بر سئو داخلی باید سئو خارجی را نیز در نظر بگیرند.
سئو خارجی به موتورهای جستجو نحوه درک سایر وب سایت ها و کاربران از وب سایت شما را نشان می دهد. وب سایتی که کیفیت بالایی دارد و برای کاربران مفید است، به احتمال زیاد دارای بک لینک های بسیاری از وب سایت های معتبر دیگر است و در شبکه های اجتماعی نیز نام این برند بسیار ذکر شده و به اصطلاح سوشیال سیگنال قدرتمندی دارد. همه این فاکتورها به موتورهای جستجو چراغ سبز نشان میدهند تا به یک وب سایت توجه بیشتری کنند و آن را در نتایج، بالاتر نشان دهند.
مزایای سئو خارجی چیست؟
یک استراتژی موفق Off page SEO مزایای زیر را برای صاحبان وب سایت دارد:
1- بهبود رتبه
این مورد یکی از مهم ترین مزیت های سئو خارجی است چرا که اگر وب سایت شما در نتایج جستجو رتبه بهتری کسب کند ترافیک ورودی بیشتری نیز خواهید داشت.
2- افزایش اعتبار دامنه
اعتبار دامنه شاخصی است که توسط ابزار MOZ اندازه گیری می شود و نشان دهنده این است که یک دامنه و صفحات مختلف آن چقدر اعتبار دارند. این اعتبار با توجه به لینک های خارجی اشاره شده به آن دامنه و صفحات آن و کیفیت و کمیت این لینک ها می تواند متغیر باشد.
3- تعامل بیشتر
رتبه بهتر به معنای قرار گرفتن در معرض تعامل بیشتر است. زمانی که یک وب سایت در رتبه های بالاتری قرار می گیرد، تعداد بک لینک های بیشتری نیز دریافت می کند و تعداد بازدیدکنندگان آن افزایش پیدا می کنند. در نتیجه در رسانه های اجتماعی نیز بیشتر به اشتراک گذاشته می شود و سوشیال سیگنال آن نیز قوی تر می شود.
4- ایجاد اعتماد
گوگل اخیرا اعتماد کاربران و دیگر وب سایت ها را به عنوان یکی از فاکتورهای مهم برای رتبه بندی معرفی کرده است که به طور مستقیم با سئو خارجی مرتبط است. به زبان ساده، گوگل میخواهد به وبسایت هایی رتبه بهتری بدهد که در یک موضوع متخصص هستند و تعداد بک لینک بیشتری دریافت کرده اند. یکی از راههای اطمینان از قابل اعتماد بودن یک وب سایت توسط الگوریتمهای گوگل، تعداد و نوع بک لینک ها است.
تکنیک های سئو خارجی
همانطور که در بالا ذکر شده است، سئو آف پیج به فعالیت هایی گفته می شود که می توانید خارج از محدوده وب سایت خود انجام دهید. مهم ترین تکنیک های سئو خارجی عبارتند از:
- لینک بیلدینگ یا لینک سازی
- بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
- برندینگ
- نظرات مشتریان
چه چیزی برای سئو خارجی خوب است؟
یکی از تصورات غلط رایج در میان مبتدیان سئو این است که آنها فکر می کنند فعالیت های مرتبط با لینک سازی تنها مواردی هستند که در سئو خارجی اهمیت دارند. در واقعیت، الگوریتم گوگل به تعدادی از عوامل برای رتبه بندی محتوا توجه می کند. لینک بیلدینگ فقط می تواند تا حدی به بهبود رتبه وب سایت شما کمک کند.
هنگام کار بر روی سئو خارجی وب سایت خود، باید موارد زیر را به دقت در نظر بگیرید:
1- اعتبار دامنه
این امتیازی است که توسط Moz برای ارائه یک نمای کلی از عملکرد یک وب سایت نمایش داده می شود. هنگام انجام فعالیت های سئو خارجی، همیشه باید اهمیت این معیار را در نظر داشته باشید. Domain Authority یا به سادگی DA، عملکرد و کیفیت یک وب سایت را ارزیابی می کند. اگر یک بک لینک از یک وب سایت با DA بالاتر به وب سایتی با DA پایین تر از طریق پیوند do-follow داده شود، به وبسایت DA پایینتر کمک میکند تا رتبه بهتری از موتورهای جستجو کسب کند. در این مرحله باید به تفاوت لینک فالو و نوفالو از نظر عددی توجه کنید و تعادلی را در میان این دو برای طبیعی جلوه دادن لینک سازی برقرار کنید.
2- ارتباط موضوعی
گرفتن لینک از سایت هایی با DA بالا راهی برای بهبود رتبه در موتورهای جستجو است. با این حال، مهم است که این سایتها با سایت شما ارتباط موضوعی داشته باشند.
3- ترافیک سایت
هنگام انجام فعالیتهای سئو خارجی باید بدانید که هر کدام از این ترفندها و روش ها چقدر ترافیک میتوانند به سمت وب سایت شما هدایت کنند.
17 ترفند بهبود Off page seo
ترفند اول: لینک سازی
با توجه به الگوریتم های گوگل، لینک بیلدینگ بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی سئو خارجی است. اما مهم است که بدانیم چگونه می توان بهترین لینک سازی را برای وب سایت خود انجام داد.
دریافت بک لینک از وب سایت های معتبر کمک می کند تا وب سایت شما به عنوان یک مرجع معتبر شناخته شود. این لینک های معتبر مانند یک رای اعتماد از یک سایت به سایت دیگر هستند. هدف اول لینک سازی باید کسب لینک های با کیفیت از سایت های معتبر باشد.
شما باید همیشه به دنبال لینک از سایتهایی باشید که به صورت موضوعی با سایت شما هماهنگ هستند. به عنوان مثال، اگر شما یک سایت مسافرتی راه اندازی می کنید، باید بیشتر بک لینک هایی که به دست می آورید از وب سایت های مسافرتی باشد. البته بک لینک گرفتن از سایت هایی با موضوعات دیگر در صورتی که طبیعی و منطقی باشد، اشکالی ندارد.
ترفند دوم: برند سازی
جالب است بدانید که گوگل به برندها پاداش می دهد. به همین خاطر فعالیتهای مربوط به برندسازی باید بخش مهمی از استراتژی سئو و بازاریابی و بخشی از رویکرد شما در سئو خارجی باشد. یکی از مهم ترین شاخص هایی که در برندینگ اهمیت دارد، افزایش جستجوی نام برند است.
دلیل دیگری نیز وجود دارد که چرا تمرکز بر برند سازی اهمیت بسیاری دارد و آن SERP های برند است. SERP های برند به نتایج جستجویی گفته می شود که وقتی شخصی نام برند شما را جستجو می کند نمایش داده می شود.
ممکن است تصور کنید که برند سازی به شهرت آن کسب و کار ارتباط دارد، اما یک سئو خارجی قوی نیز می تواند تاثیر بسزایی در برند سازی داشته باشد. تلاش برای برند سازی به گوگل کمک میکند تا اعتبار شما را درک کند. به همین دلیل است که برند سازی به یک تاکتیک ضروری SEO خارجی تبدیل شده است.
ترفند سوم: بازاریابی محتوایی
اغلب تصور می کنند که بازاریابی محتوایی یک تاکتیک سئو داخلی است و فقط به معنای ایجاد و انتشار محتوایی در داخل وب سایت است. اما لازم به ذکر است که بازاریابی محتوایی هم بخشی از استراتژی سئو داخلی است و هم یک تاکتیک سئو خارجی محسوب می شود.
انتشار محتوا در داخل سایت تنها بخشی از بازاریابی محتوایی است و هر محتوایی که در هر نقطه از وب ایجاد و منتشر می کنید، قسمتی از بازاریابی محتوایی محسوب می شود. برای مثال اگر یک رپورتاژ آگهی بنویسید یا یک اینفوگرافی در فضای وب منتشر کنید که از یک سایت معتبر لینک می گیرد، به آن نیز بازاریابی محتوایی گفته می شود.
تولید محتوای عالی و جذاب میتواند تبلیغی برای وب سایت و برند شما باشد و میتواند دیگران را نیز تشویق کند تا آن را به اشتراک بگذارند. تاکتیک های معمول بازاریابی محتوایی که به تقویت استراتژی سئو خارجی کمک میکنند عبارتند از:
- پست های وبلاگ
- اینفوگرافی
- نظر سنجی و مقالات تحقیقاتی
- کتاب های الکترونیکی
ترفند چهارم: روابط عمومی
روابط عمومی (PR) و سئو برای مدت طولانی به عنوان دو رشته بازاریابی متفاوت در نظر گرفته می شدند، اما در سال های اخیر این دو در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.
روابط عمومی دیجیتال در حال حاضر تاکتیک انتخابی بسیاری از سئوکاران برای لینک سازی است، چرا که روشی عالی برای به دست آوردن لینک های معتبر است. میتوانید از تاکتیک های روابط عمومی برای تبلیغ کسب و کار خود و لینکدهی محتواهای مرتبط استفاده کنید و در نتیجه میتوانید تعداد قابل توجهی بک لینک به دست آورید.
داشتن روابط عمومی بیشتر از اینکه به لینک سازی کمک کند، در بهبود سئو خارجی موثر است. یک کمپین روابط عمومی عالی می تواند:
- باعث افزایش آگاهی از برند و نتایج جستجوی برند شود.
- کسب و کار را در معرض دید مخاطبان هدف قرار دهد و مخاطبان را وادار کند تا در مورد کسب و کار او صحبت کنند.
- ترافیک اورگانیک برای وب سایت به همراه بیاورد.
- فرد را به عنوان یک متخصص در صنعت خود نشان دهد و منجر به جلب اعتماد دیگران شود.
ترفند پنجم: سئو محلی
سئو محلی فرآیند بهینه سازی یک کسب و کار، محصول یا خدمت برای یک جستجوی خاص است. گوگل و سایر موتورهای جستجو از موقعیت مکانی کاربر بر اساس آدرس IP و موقعیت جغرافیایی استفاده می کنند تا مشخص کنند چه نتایجی باید به کاربر نشان داده شود. بنابراین هنگامی که شخصی یک جستجوی محلی برای دندانپزشک، کارواش یا قفل ساز انجام می دهد، موتور جستجو مشاغل محلی مرتبط با موقعیت مکانی فرد را به او نشان می دهد.
اخیرا گزارش شده است که 46 درصد از کل جستجوهای Google به دنبال اطلاعات محلی هستند و از هر 5 کاربر 4 نفر از موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات محلی استفاده می کنند. این یک واقعیت ساده است که اگر کسب و کار شما در بین نتایج محلی نمایش داده نمی شود، حجم زیادی از مخاطبان خود را از دست داده اید.
اگر یک کسب و کار محلی هستید نمی توانید از اهمیت قرار دادن اطلاعات کسب و کار خود در گوگل غافل شوید. چرا که یکی از کلیدهای موفقیت، ثبت نام برند، آدرس و شماره تلفن در بخش معرفی کسب و کار گوگل است.
ترفند ششم: شبکه های اجتماعی
نمی توان انکار کرد که رسانه های اجتماعی نقش بزرگی در زندگی ما دارند و برای پاسخ به سوالات خود از آن ها استفاده می کنیم. شبکه های اجتماعی بخشی از استراتژی سئو خارجی محسوب می شوند، اما باید بدانید که اشتراک گذاری محتوای وب سایت تان در شبکه های اجتماعی یک عامل رتبه بندی مستقیم نیست و تنها در برندسازی و جذب مخاطبان هدف به شما کمک می کند.
حضور شما در شبکه های اجتماعی می تواند شما را در مقابل مشتریان بالقوه و مشتریانی که به دنبال پاسخ به سوالات خود هستند، قرار دهد. توجه داشته باشید که مشتری می خواهد درباره برند شما اطلاعات کسب کند و اکثر مشتریان شما به عنوان اولین درگاه تماس با شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار می کنند. شما باید در رسانه های اجتماعی حضوری قوی داشته باشید، ارتباط حرفه ای برقرار کنید و شبکه های اجتماعی را به عنوان کانال دیگری برای ارتباط با محاطبانتان در نظر بگیرید.
ترفند هفتم: اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ امروزه به اشکال مختلف ارائه می شود. در گذشته تاکتیک این بود که وبلاگ نویسان پست های حمایتی درباره یک برند منتشر کنند، اما درحال حاضر همه چیز در اینستاگرام، یوتیوب و تیک تاک اتفاق می افتد.
اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند روشی فوق العاده برای برند سازی، تقویت محتوای شما، دستیابی به مخاطبان جدید و در نهایت تقویت سئو خارجی باشد.
همانطور که می دانید شبکه های اجتماعی به خودی خود نوعی موتور جستجو هستند. درست است که از آن ها متفاوت از گوگل استفاده می شود، اما شکلی از موتور جستجو محسوب می شوند که در آن کاربران فعالانه به دنبال یافتن محتوا هستند. اینفلوئنسرها می توانند کمک زیادی به حضور پر رنگ و سپس برندسازی شما به عنوان یک کسب و کار در این پلتفرم ها کنند.
ترفند هشتم: انتشار پادکست
پادکست ها در حال حاضر بسیار محبوب هستند و هر ماه شنوندگان بیشتری را به دست می آورند. 57 درصد از آمریکایی ها حداقل یک بار به پادکست گوش داده اند. اگر از پادکست به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی و سئو خارجی وب سایت خود استفاده نمی کنید، ممکن است فرصت های بزرگی را از دست بدهید.
بررسی مزایای پادکست و اهمیت آن در سئو خارجی :
- اکثر کسب و کارها هنوز از پادکست به عنوان بخشی از استراتژی خود استفاده نمی کنند، که راهی عالی برای کسب مزیت رقابتی است.
- پادکست یک راه عالی برای دستیابی به مخاطبان جدید، به اشتراک گذاشتن تخصص خود و دیده شدن در شبکه های اجتماعی است.
کسب و کارهایی که تشخیص میدهند برای بهبود سئو خارجی وب سایت خود باید موتورهای جستجوی بیشتری را پوشش دهند، در نهایت آنهایی هستند که موفق میشوند برندینگ کنند و راههایی را برای هدف قرار دادن مخاطبان بالقوهشان بیابند.
ترفند نهم: اهمیت نظرات کاربران
آیا میدانستید که 89 درصد از مردم قبل از خرید نظرات کاربران دیگر را می خوانند؟ نظرات و کامنت هایی که کاربران در شبکه های اجتماعی یا وب سایت شما منتشر می کنند، تاثیر به سزایی در سئو آف پیج سایت شما دارد که البته همچنان دست کم گرفته شده است.
شاید از نگاه شما بررسی نظرات کاربران زمان بر و خسته کننده باشد، اما کامنت ها به کاربران و گوگل کمک می کنند تا سایت شما را بهتر بشناسند. گوگل از نظرات کاربران برای درک برند شما استفاده می کند و این مورد می تواند اعتبار دامنه سایت شما را نیز افزایش دهد.
ترفند دهم: رپورتاژ آگهی
برخی از سایت ها به انتشار رپورتاژ آگهی می پردازند و در ازای انتشار محتوای شما در وب سایت شان و لینکدهی به سایت شما، هزینه ای را دریافت می کنند. رپورتاژ آگهی میتواند فرصتی عالی برای دریافت بک لینکهای ارزشمند باشد.
شما اغلب می توانید با انتشار محتوای باکیفیت در سایت های شخص ثالث به مخاطبان جدیدی دست پیدا کنید. این مورد می تواند افراد بیشتری را به سمت وب سایت شما سوق دهد.
علاوه بر این انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های خبری با دامین آتوریتی بالا و درج لینک ها با انکرتکست صحیح، می تواند تاثیر فوق العاده ای بر روی رتبه صفحات مرتبط با لینک ها داشته باشد و البته می تواند بر روی کل سایت نیز تاثیر مثبتی بگذارد و تمامی صفحات رتبه بهتری در نتایج بگیرند.
ترفند یازدهم: اشتراک فید RSS را به سایت خود اضافه کنید.
هر شخصی که وارد وب سایت شما می شود، یک برگ برنده به حساب می آید. با این حال، تعداد کمی از سایت ها می توانند موفقیت طولانی مدت در سئو را تنها بر اساس بازدیدکنندگان جدید به دست آورند. اگر میخواهید یک جریان ثابت از ترافیک را جذب کنید، باید بازدیدکنندگان جدید را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.
به همین دلیل، ممکن است بخواهید بازدیدکنندگان را تشویق کنید تا در فید RSS شما مشترک شوند. این ویژگی به کاربران این امکان را می دهد تا وب سایت شما را از طریق یک فیدخوان نظارت کنند.
همه سایت های وردپرس دارای پشتیبانی داخلی برای فیدهای RSS هستند. میتوانید با وارد کردن نشانی اینترنتی سایت خود و به دنبال آن «/feed»، این فید را بررسی کنید:
ترفند دوازدهم: برگزاری رویداد آنلاین
یکی از بهترین تکنیک ها و ترفندهای سئو خارجی که به برندسازی شما نیز کمک می کند، برگزاری رویدادهاست. درست است که برگزاری یک رویداد آنلاین (وبینار) زمان زیادی می برد و زحمت بسیاری برای کسب و کارتان دارد، اما در صورتی که همه چیز به درستی انجام شود، هیچ ترفندی به اندازه برگزاری رویداد های آنلاین نمیتواند در برندسازی به شما کمک کند. اگر رویداد آنلاینی که ترتیب داده اید، با موفقیت برگزار شود، مردم در رسانه های اجتماعی در مورد شما صحبت خواهند کرد و فرصتی بسیار خوب برای گرفتن بک لینک برایتان فراهم خواهد شد.
ترفند سیزدهم: نشر محتوای وب سایت در دیگر وب سایت ها
تعدادی زیادی از وب سایت های تازه کار هستند که به جای تولید محتوای یونیک به باز نشر محتواهای پرطرفدار و ارزشمند وب سایت های دیگر می پردازند. شما می توانید از این مورد به عنوان یک ترفند برای بهبود سئو خارجی استفاده کنید.
در این تاکتیک سئو آف پیج، شما می توانید مقاله ها و محتواهای خود را بر روی سایت های دیگر باز نشر کنید و به مطلب اصلی که در وب سایتتان منتشر شده است، لینک دهید تا با مشکل انتشار مطالب تکراری روبرو نشوید. گوگل پیشنهاد میکند که از سایتی که محتوای شما را باز نشر کرده است نیز بخواهید که در مطلب باز نشر شده از تگ noindex استفاده کند. با استفاده از این ترفند محتوای شما در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار می گیرد و وب سایتتان بک لینک نیز دریافت خواهد کرد.
برخی از سرویس های وبلاگدهی مثل ویرگول این امکان را برای شما فراهم می کنند که در آنها تولید محتوا کنید و به منبع مورد نظر خودتان لینک دهید. البته این لینک ها به صورت NoFollow هستند اما می توانند برای سئو خارجی شما و جذب ترافیک بسیار مفید باشند.
ترفند چهاردهم: پست مهمان
پست مهمان شامل ارسال محتوا به وب سایتی دیگر برای انتشار و ارائه اطلاعات به مخاطبان آن وبسایت است. زمانی که ترفند پست مهمان به درستی انجام شود، می تواند به کل استراتژی بازاریابی شما کمک کند.
پست مهمان، برند شما را در مقابل مخاطبان هدف قرار می دهد و کمک می کند تا ترافیک هدفمندتری را به دست آورید و به شما کمک می کند تا به عنوان یک متخصص در حوزه کاری خود شناخته شوید.
هدف اصلی شما از استفاده از ترفند پست مهمان باید دستیابی به مخاطبین جدید، افرایش ترافیک وب سایت و برندسازی باشد. توجه داشته باشید که گرفتن بک لینک نباید تنها دلیل استفاده از پست مهمان باشد و در صورتی که بتوانید از سایتی دیگر بک لینک دریافت کنید، یک مزیت اضافه محسوب می شود.
ترفند پانزدهم: فعالیت در انجمن ها
سال های بسیاری است که سئوکاران انجمنها، کامنت ها و دیگر پلتفرم های UGC را به عنوان راهی برای دریافت بک لینک، اسپم معرفی کرده اند. به همین دلیل، توجه بسیاری از افراد به طور کامل از انجمن ها دور شده است.
هنگامی که به عنوان بخشی از یک استراتژی جامع تر سئو از انجمن ها استفاده کنید، می توانند ارزش واقعی خود را در جذب مخاطبان به شما نشان دهند.
به جای استفاده از انجمن ها برای دریافت بک لینک، با یک طرز فکر متفاوت تر وارد انجمن شوید. از انجمن ها به عنوان راهی برای شرکت در گفتگو هایی که به تخصص شما مربوط می شوند، برای نشان دادن خود به عنوان یک متخصص استفاده کنید.
تعداد بسیار کمی از پلتفرم ها به شما اجازه میدهند تا با مشتریان بالقوهای که درباره محصولات یا خدمات سؤال میپرسند، گفتگوهای آزاد داشته باشید. این یک راه فوق العاده برای ایجاد اعتماد است.
ترفند شانزدهم: وبلاگ نویسی
وبلاگ نویسی یک راه عالی برای بهبود سئو خارجی است، چرا که می توانید با تولید محتوای باکیفیت از دیگر وب سایت ها بک لینک بگیرید و برند خود را تبلیغ کنید.
در وبلاگ شما، مخاطبان میتوانند نظر بدهند و محتوای شما را به اشتراک بگذارند که این مورد باعث میشود محتوای شما مورد توجه قرار بگیرد و بک لینک های معتبر دریافت کنید.
با انتشار پستهای مداوم و تخصصی می توانید به یک متخصص در حوزه فعالیت خود تبدیل شوید. مخاطبان برای کسب اطلاعات در مورد اتفاقات اخیر صنعت شما و همچنین استفاده از راهنماها و مقالات معتبر و مناسب به شما مراجعه می کنند.
بنابراین کسب و کار شما در هر حوزه ای که باشد فرقی نمی کند، شما می توانید بر روی سایت خود یک بخش وبلاگ ایجاد کنید و در مورد حوزه فعالیت خود مطالب رایگان و مفید برای مخاطبان تهیه و تولید کنید. با این کار علاوه بر تقویت سئو داخلی، می توانید بک لینک های فراوانی را در صورت باکیفیت بودن محتواهایتان دریافت کنید و سئو خارجی خود را نیز تقویت کنید.
ترفند هفدهم: تولید محتوا برای نشریات
تولید محتوا برای نشریات مختلف یک راه عالی برای نشان دادن این است که شما در صنعت خود یک مرجع هستید. در عین حال نیز می توانید از این طریق خدمات کسب و کار خود را تبلیغ کنید. این نوع تبلیغات به شما امکان این را می دهد تا به جذب مشتریانی بپردازید که در غیر این صورت ممکن است نام شما را هم نشنیده باشند.
جمع بندی
سئو خارجی یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین بخش های استراتژی سئو می باشد که اگر به درستی پیاده سازی شود می تواند ترافیک یک وب سایت را به طور چشم گیری افزایش دهد. البته در این مسیر باید مراقب باشید که از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده نکنید و فقط از روش های سئو کلاه سفید و سئو کلاه خاکستری استفاده کنید تا مورد پنالتی گوگل قرار نگیرید. ما در این مطلب 17 ترفند فوق العاده موثر برای تقویت سئو خارجی را به شما عزیزان معرفی کردیم که امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.