23 استراتژی جادویی برای افزایش بازدید سایت
افزایش بازدید سایت یکی از مهم ترین دغدغه های یک کسب و کار اینترنتی است و شاهد آن هستیم که برخی از سایت ها با صرف هزینه هایی گزاف و کاملا اشتباه نه تنها باعث افزایش ترافیک سایت خودشان نمی شوند بلکه باعث پنالتی شدن از سوی گوگل و سقوط در نتایج جستجو می شوند.
به جز روش های هزینه دار، روش های اصولی رایگان دیگری نیز برای افزایش بازدید سایت وجود دارد که در این مقاله من (Brian Dean) قصد دارم 23 استراتژی واقعا جادویی را برای افزایش بازدید سایت به شما آموزش دهم. همچنین می توانید ببینید که چطور از این استراتژی ها ترافیک ورودی سایت من را از صفر به 180 هزار بازدید کننده منحصر به فرد در هر ماه رساندند.
تمام این استراتژی ها در حال حاضر به طور شگفت انگیزی بر روی افزایش بازدید سایت موثر هستند.
در ادامه تک تک این استراتژی ها را با هم بررسی خواهیم کرد:
1. پست مهمان غنی شده
این استراتژی در افزایش بازدید سایت بسیار موثر است و شبیه به یک معامله است :
وقتی بیشتر افراد پست مهمان شما را می خوانند، به طور کامل بخش نویسنده را فراموش می کنند. متاسفانه همیشه بیشتر بخش های نویسنده در پایین صفحه به خاک سپرده می شوند، مانند این :
این یک مشکل بزرگ است. اگر مخاطب لینک شما را در بخش نویسنده مشاهده نکند، به طور قطع از سایت شما بازدید نخواهد کرد.
خوشبختانه، یک راه حل ساده برای این مشکل وجود دارد: آن هم چیزی نیست جز پست مهمان غنی شده.
یک فرایند گام به گام وجود دارد:
1. اول، یک پست مهمان بنویسید.
2. بعد، بخش های “منابع مفید” را در سراسر پست مهمان خود قرار دهید. (این بخش ها فقط به 2 تا 3 منبع مفید در مورد موضوعی که شما درباره آن نوشته اید لینک می شوند.)
مثل این :
3. در نهایت محتوای شما به عنوان یکی از منابع مفید است.
به عنوان مثال، تصویر پایین یک پست مهمان است که من آن را چند بار منتشر کرده ام:
و من به طور کاملا استراتژیک داخل آن به عنوان منبع مفید به پست وبلاگ حودم لینک دادم:
این منابع مفید در لابه لای پست مهمان نسبت به لینک های داخل بخش نویسنده، باعث افزایش 78 درصدی ترافیک شد.
2. بروزرسانی و ارتقاء پست های قدیمی
استراتژی بعدی برای افزایش بازدید سایت، بروزرسانی و ارتقاء پست های قدیمی است. این استراتژی ساده 50.95٪ ترافیک بیشتری را طی 7 روز به سمت وبسایت من هدایت کرد :
خب بریم ببینیم من دقیقا چه کاری انجام دادم:
1. اول از همه من یک پست تاریخ انقضا گذشته از وبسایت خودم انتخاب کردم :
2. سپس، آن را بروز رسانی کردم و بهبود دادم.
همچنین تصاویر جدیدی را به آن اضافه کردم :
استراتژی ها و تکنیک های جدید را به این پست اضافه کردم :
و استراتژی های قدیمی که دیگر کار نمی کردند را از آن حذف کردم :
3. در نهایت، پست را بروز رسانی کردم تا تغییرات اعمال شود:
و درست بعد از این کار، ترافیک ورودی به این صفحه مثل یک کشتی پر از موشک منفجر شد.
(همانطور که در گوگل آنالیتیکس وبسایت من در پایین می بینید، بیشتر این افزایش ترافیک، ترافیک طبیعی (Organic) بوده است.)
این فرآیند در کل حدود یک ساعت طول کشید و تاثیر آن تا حدی بود که من را به جای انتشار پست های جدید به بروزرسانی پست های قدیمی تشویق می کرد!
خب وقت آن رسیده که به سراغ استراتژی سوم برویم. با من همراه باشید…
3. از لینک های “برای توییت کردن اینجا کلیک کنید” استفاده کنید.
این یکی از بهترین راه های افزایش تعداد اشتراک گذاری پست های شماست. دقیقا استفاده از همین لینک باعث شد این پست وبلاگ من 6000 بار در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود:
اجازه دهید به شما آموزش دهم که چطور می توان این تعداد اشتراک گذاری را بدست آورد:
1. اول از همه در محتوای خود به دنبال چیزی که قابل توییت کردن باشد بگردید. چیز قابل توییت کردن می تواند یک متن کوتاه، استراتژی، نقل قول و یا یک آمار باشد.
به عنوان مثال، داخل پست من فهرستی از استراتژی های ساخت لیست نوشته شده که کاملا قابل توییت کردن می باشد.
بنابراین هر یک از این استراتژی ها می تواند به اشتراک گذاشته شود.
2. یک لینک “برای توییت کردن اینجا کلیک کنید” ایجاد کنید.
سپس به ClickToTweet.com بروید و توییت خود را بنویسید:
این ابزار لینک خاصی برای شما ایجاد خواهد کرد:
3. در نهایت، این لینک را در محتوای خود قرار دهید.
آنها به کمک این لینک یک توییت آماده و خاص را برای به اشتراک گذاشتن با دیگران دریافت می کنند.
4. بهینه سازی محتوا با استفاده از کلمات کلیدی LSI
هیج شکی نیست که جستجوگرها یکی از بهترین راه ها برای افزایش بازدید سایت شما هستند. گفته می شود که در حال حاضر بسیاری از استراتژی های قدیمی سئو دیگر موثر نیستند و این عمدتا به این دلیل است که الگوریتم مرغ مگس خوار (Humming bird) گوگل همه چیز را در مورد سئو تغییر داد :
اکنون گوگل به جای توجه کردن به کلمات کلیدی، موضوعات را درک می کند.
(این تغییرات چقدر بزرگ بوده؟ گوگل گفته است: الگوریتم مرغ مگس خوار روی 90٪ از جستجوها تاثیر می گذارد !).
اما سوال این است که:
چطور مطمئن شویم که گوگل موضوع پست ما را به خوبی درک می کند؟
پاسخ کلمات کلیدی LSI است.
کلمات کلیدی LSI، کلمات و عبارات مربوط به کلمات کلیدی مورد نظر شما هستند.
به عنوان مثال، فرض می کنیم که شما یک پست در مورد شبکه های اجتماعی نوشته اید.
کلمات کلیدی LSI، برای این پست کلمات و عباراتی مانند:
صفحه فیس بوک
توییتر
لینکدین
محتوای ویروسی
پینترست
می باشد و هنگامی که Google این کلمات کلیدی LSI را در محتوای شما می بیند، پیش خودش می گوید: “عالیه. این محتوا قطعا در مورد شبکه های اجتماعی نوشته شده “.
حال شاید بپرسید چطور این کلمات کلیدی LSI را پیدا کنید؟
به کمک یک ابزار رایگان و فوق العاده به نام LSI Graph.
این ابزار کلمات کلیدی LSI بسیاری را مربوط به موضوع پست شما تولید می کند:
در نهایت از این کلمات کلیدی در پست خود استفاده کنید.
5. به کمک “تبدیل محتوا” تعداد بازدیدهای وبسایت خود را افزایش دهید.
تبدیل محتوا استراتژی بعدی ما برای افزایش بازدید سایت است که یک راه حل بسیار ساده برای این کار می باشد :
به سادگی یکی از پست های وبلاگ خود را به فرمت دیگری تبدیل کنید. (مانند یک کتاب الکترونیکی، ویدیو و یا پادکست).
به عنوان مثال، من این مطالعه موردی را در وبلاگم منتشر کردم:
همانطور که می بینید، این پست به دفعات به اشتراک گذاشته شده است…
و کامنت ها…
اما من می دانستم که این پست حتی بازدهی بیشتر از این می تواند داشته باشد :
پس این پست را به یک ویدیو برای یوتیوب تبدیل کردم :
این ویدیو بیش از 150 کامنت و صدها بازدیدکننده برای وبسایت ایجاد کرد.
(همه اینها به این خاطر بود که سالها پیش من یکی از پست هایم را به ویدئو تبدیل کردم.)
این قدرت تبدیل محتواست.
6. پادکست بسازید.
پادکست ها در افزایش بازدید سایت کولاک می کنند!
یکی از نظرسنجی ها نشان داد که 24 درصد از آمریکایی ها به طور منظم به پادکست ها گوش می دهند. (البته در ایران فکر نمی کنم این مقدار باشد. اما با این وجود باز هم توصیه می شود.)
آیا این یعنی شما باید نزدیکترین میکروفون را بردارید و خیلی سریع یک پادکست را شروع کنید؟
قطعا نه…
در عوض، من توصیه می کنم به عنوان مهمان در پادکست دیگران حضور بیابید.
این استراتژی در حدی موثر است که من سعی می کنم هرماه در 2 تا 3 پادکست شرکت کنم!
در حقیقت، تا به حال من در بیش از 100 پادکست شرکت کرده ام:
این پادکست ها ده ها هزار بازدید کننده را به وبسایت من آوردند.
برای مثال، یکی از پادکست های من در طی 60 روز، 984 بازدید کننده را به ارمغان آورد:
توجه داشته باشید که لینک پست و وبلاگ خود را می توانید در پایین پادکست خود، در بخش لینک ها قرار دهید.
7. وبسایت خود را با استفاده از وبلاگ نویسان تبلیغ و معرفی کنید.
فرض می کنیم شما یک محتوای فوق العاده غنی و با ارزش را تولید کردید.
حال چه کار باید کرد؟
وقت آن است که آن را به کمک یک وبلاگ نویس تبلیغ کنید.
در حقیقت، یکی از آخرین پست های وبلاگ من، به دلیل توییت شدن توسط یکی از وبلاگ نویسان معروف، بازدید بسیاری را بدست آورد.
اما سوال اینجاست که چگونه؟
تمام کاری که باید انجام دهید این است که وبلاگ نویسانی را پیدا کنید که در مورد موضوعات مورد نظر شما محتوا تولید می کنند.
در اینجا یک مثال واقعی از این فرآیند عملی را آورده ام:
اول از همه، من یک ایمیل شخصی برای وبلاگ نویسی که در حال حاضر مطالبی با موضوعات مشابه پست من تولید می کند، ارسال کردم :
من می دانستم که او دوست دارد پست من را بخواند. پس در ایمیل بعدی لینک پست را برای او ارسال کردم:
(نکته مهم : از طرف مقابل (وبلاگ نویس) درخواست نکنید که پست شما را به اشتراک بگذارد یا به آن لینک دهد. اگر مطلب شما از نظر وی با ارزش باشد خودش اینکار را خواهد کرد.)
وبلاگ نویسی که من با او ارتباط برقرار کرده بودم از پست من خوشش آمده بود و آن را در توییتر خود منتشر کرد.
8. استراتژی بازسازی محتوا
این استراتژی مشابه استراتژی شماره 2 همین مقاله است.
با یک تفاوت بسیار مهم.
به جای بهبود و بروزرسانی محتوای خود، باید به طور کامل آن را دوباره منتشر کنید.
به عبارت دیگر:
با محتوای بهبود یافته خود مثل یک پست جدید رفتار کنید.
برای مثال:
من اخیرا این فهرست از تاکتیک های سئو برای تولید محتوا را بروزرسانی و مجددا منتشر کردم:
سپس این پست را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتم:
همچنین برای مشترکین یک ایمیل ارسال کردم:
که منجر به افزایش قابل توجه ترافیک شد (حدود 5000 نفر بازدید کننده فقط در یک روز):
9. ایجاد محتوایی که توجه افراد تاثیرگذار را برانگیزد.
یک حقیقت وجود دارد:
اگر می خواهید افراد تاثیرگذار (Influencer) مطالب شما را به اشتراک بگذارند و از این طریق بازدید وبسایت خود را افزایش دهید، باید مطالبی مرتبط با علایق و حوزه کاری آنها بنویسید.
برای مثال:
چند سال پیش من یک اینفوگرافیک با موضوع تورم طراحی کردم که خیلی هم جذاب نبود اما به دلیل مرتبط بودن با شرایط آن زمان و اینکه بسیاری از وبلاگ نویسان درباره آن موضوع در حال تولید محتوا بودند، حسابی ویروسی (Viral) شد. اینفوگراقیکی که از آن صحبت می کنم را در پایین مشاهده می کنید :
بنابراین تصمیم گرفتم یک اینفوگرافیک دیگر با مسائلی که بیشتر مورد توجه وبلاگ نویسان بود طراحی و تولید کنم و این منجر به اشتراک گذاری و گرفتن بک لینگ از چندین سایت قدرتمند شد…
10. اشتراک گذاری فیلم ها در لینکدین
لینکدین به سرعت در حال رشد است.
در واقع، مطالعه اخیر نشان می دهد، تعداد افرادی که در سال 2018 در لینکدین مطالب و ویدئوهای خود را به اشتراک می گذارند، به طرز قابل توجهی افزایش یافته است (در ایران هم روز به روز روبه افزایش است پس از این استراتژی هم غافل نشوید) :
این عالیه، اما چگونه می توانید از لینکدین در جهت افزایش ترافیک وبسایت خود استفاده کنید؟
پاسخ “ارسال محتواهای ویدئویی” است.
به عنوان مثال، این یک ویدیویی است که من اخیرا در لینکدین پست کرده ام:
2 هفته بعد :
634 نفر آن را لایک کردند.
106 کامنت نفر کامنت گذاشتند.
31 هزار بار نمایش داده شد.
11. افزایش بازدید سایت به کمک برگزاری مسابقه
مردم چیزهای رایگان را دوست دارند. (تعجبی هم ندارد)
اما چیزی که ممکن است شما را شگفت زده کند این است که: شما می توانید از چیزهای رایگان برای گرفتن ترافیک بیشتر استفاده کنید.
چطور؟
میزبان یک مسابقه شوید.
در ادامه یک نمونه مسابقه که دوست من نوح کاگان (Noah Kagan) به تازگی برگزار کرده است را می بینید :
برای ورود به مسابقه، مردم باید آدرس ایمیل خود را به شما بدهند. (سپس آنها را به لیست ایمیل خود اضافه کنید).
خیلی بهتر خواهد شد اگر شما مردم را به اشتراک گذاری مسابقه با دوستانشان تشویق کنید:
(پس این کار ترافیک بیشتری را به وب سایت شما منتقل می کند و لیست ایمیل شما را افزایش می دهد.)
اکنون:
این مسابقه به کمک KingSumo برگزار شد. اما اگر شما دانش فنی داشته باشید، می توانید این کار را خودتان انجام دهید.
12. اضافه کردن “محرک (Trigger)” به محتوا
تجربه نشان داده است که یک محتوا، یا به احتمال زیاد موفق خواهد شد و یا به یک دلیل شکست خواهد خورد آن هم اینکه آیا این محتوا به محرک های اشتراک گذاری مجهز شده است یا خیر…
محرک های اشتراک گذاری چیست؟
این محرک ها چیزهایی هستند که شما در محتوای خود قرار می دهید و افراد را برای به اشتراک گذاری آن پست تشویق می کنید و از این طریق بازدید وبسایت خود را افزایش می دهید.
اصول این محرک ها ابتدا توسط دانشمندان علوم رفتاری مانند دکتر یونان برگ، دکتر کاترین میلکمن و جور لسکووچ کشف شدند و چیزی را که من با سعی و خطا به آن رسیدم آنها با تحقیقات آزمایشگاهی به آن دست یافته اند.
هنگامی که شما محرک ها را در محتوای خود قرار می دهید، تمایل افراد برای به اشتراک گذاری پست شما به مراتب افزایش می یابد.
برای مثال:
یکی از قدرتمندترین محرک های اشتراک گذاری، پول اجتماعی (Social Currency) است.
پول اجتماعی در واقع بدین معنی است که ما یک پست را به این دلیل که چهره خوبی برای ما در اجتماع به وجود می آورد به اشتراک می گذاریم.
این محرک اشتراک گذاری بزرگترین دلیل وایرال شدن اینفوگرافیک من (همان که در استراتژی شماره 9 گفته شد) بود. در واقع این اینفوگرافیک علاوه بر اینکه تاییدی بر صحبت های افراد تاثیرگذار (influencer) بود، در اصل یک پول اجتماعی بود که دیگران به خاطر نشان دادن چهره ای جذاب از خودشان، آن را به اشتراک می گذاشتند.
هر بار که یکی از افراد تاثیرگذار اینفوگرافیک من را به اشتراک می گذاشت ارزش اجتماعی آن افزایش می یافت و مردم دیگر نیز آن را به اشتراک می گذاشتند.
(به عنوان مثالی دیگر می توانید کمپین های تامین مالی برای زلزله زدگان را در نظر بگیرید که از ارزش اجتماعی بالایی برخوردارند و افراد برای نشان دادن چهره ای خوب از خود، آن را به اشتراک می گذارند)
13. نرخ پرش (Bounce rate) وبسایت خود را کاهش دهید.
نرخ بالای پرش می تواند به تعداد بازدید، نرخ تبدیل و حتی به SEO وبسایت شما آسیب برساند.
(در حقیقت، به لطف الگوریتم RankBrain گوگل، میزان نرخ پرش در حال حاضر یک عامل قوی برای رتبه بندی وبسایت هاست).
در واقع این خبر بدی است…
اما خبر خوب این است که بهبود میزان نرخ پرش کار بسیار آسانی است و از این طریق می توانید ترافیک ورودی به وبسایت خود را افزایش دهید.
برای مطالعه بیشتر در این باره مطلب نرخ پرش چیست و چگونه می توان آن را کاهش داد؟ را مطالعه فرمایید.
14. محتوای طولانی منتشر کنید.
BuzzSumo یک میلیون مقاله را برای یافتن عوامل موفقیت یک محتوا بررسی کرد و در نهایت به این نتیجه رسید که محتواهای طولانی به مراتب از محتواهای کوتاه (کمتر از 1000 کلمه) بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند و بیشتر بک لینک می گیرند.
در حقیقت، همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، محتوای طولانی (بیش از 3000 کلمه) به طور متوسط 208٪ بیشتر از مقالات کوتاه به اشتراک گذاشته می شود.
من خودم این را تجربه کرده ام.
به عنوان مثال، در تصویر زیر یک محتوای طولانی از وبلاگ من (یک لیست غول پیکر از تکنیک های SEO) را می بینید:
این پست 6558 کلمه است که 12/909 بار به اشتراک گذاشته شده و بیش از 50/000 بازدید کننده به وبسایت من فرستاده است !
15. بهینه سازی برای شاخص موبایل گوگل
همانطور که شما ممکن است شنیده باشید، گوگل به تازگی ویژگی “اولویت ایندکس موبایل (Mobile-First Index)” خود را معرفی کرده است:
این به روز رسانی بدین معنی است که گوگل از این به بعد ابتدا نسخه موبایل وبسایت شما را ایندکس می کند. (همچنین بدین معنی است که گوگل تا حد زیادی نسخه دسکتاپ وبسایت شما را نادیده می گیرد.)
بنابراین:
شما از کجا می توانید تشخیص دهید وبسایتتان به خوبی برای موبایل بهینه سازی شده است یا خیر؟
خوب پاسخ اینجاست، گوگل یک ابزار رایگان برای انجام این کار ایجاد کرده است: آزمایش میزان موبایل-دوست بودن وبسایت (Mobile-Friendly Test).
این ابزار فوق العاده به شما نشان می دهد که وبسایت شما برای موبایل به خوبی بهینه سازی شده است یا خیر…
همچنین توصیه های ویژه ای برای بهبود وبسایت شما می دهد:
16. یک کانال فعال در آپارات ایجاد کنید.
اگر می خواهید ترافیک بیشتری را در وب سایت خود بگذارید، آپارات این کار به خوبی برای شما انجام می دهد.
در واقع، آپارات یکی از منابع اصلی برای جذب ترافیک است که خیلی ها از آن غافل هستند.
تنها کاری که باید انجام دهید تولید محتوای تصویری و انتشار در آپارات می باشد. فقط توجه داشته باشید که در قسمت پایینی ویدئو به وبسایت یا مطلب وبلاگ خود لینک دهید تا بتوانید به خوبی ترافیک جذب کنید.
17. تولید محتوای ویروسی
آیا واقعا فرمولی برای تولید محتوای ویروسی وجود دارد؟
جواب منفی است! اگر اینطور بود همه اینکار را می کردند.
اما 3 چیز وجود دارد که شما با انجام آنها می توانید شانس خود را برای ویروسی شدن محتوایتان افزایش دهید :
1. محتوای ویروسی تمایل دارد حاوی تصاویر زیادی باشد.
این می تواند یک دسته از تصاویر، یا یک اینفوگرافیک و یا یک ویدیو باشد.
نوع تصویر مهم نیست مهم این است که شما در واقع از تصاویر در محتوای خود استفاده کنید.
چرا؟
چون مطالعات نشان داده است که یک محتوای غنی شده با محتوای تصویری، 94% بیشتر از محتواهای بدون تصویر به اشتراک گذاشته می شوند.
2. دوم اینکه محتوای ویروسی شدیدا تمایل به مفید بودن دارد.
این به سادگی قابل درک می باشد. منظور من این است که محتوای شما باید به نحوی برای مخاطب مفید واقع شود.
تحقیقات نشان می دهد که محتواهای کاربردی (مثل آموزش کار با گوگل آنالیتیکس یا چک لیست سئو) به مراتب احتمال ویروسی شدن بیشتری نسبت به سایر محتواها دارند.
3. مورد آخر اینکه، محتوای ویروسی نیاز به یک فشار اولیه دارد.
به عنوان مثال، کریس گیمر (Chris Gimmer) به لطف یکی از پست های وبلاگش فقط در یک روز بیش از 17 هزار بازدید کننده جذب کرد:
و اگر کریس محتوایش را در سایت هایی مانند Reddit تبلیغ نمی کرد، هرگز چنین اتفاقی برایش رخ نمی داد. این امر منجر به جذب صدها بازدید کننده در عرض چند ساعت شد.
18. از یک «تحلیلگر سوال» برای ایجاد محتوا استفاده کنید.
این استراتژی یک ترفند بسیار جذاب برای بهتر کردن محتوای شماست.
(همانطور که می دانید محتوای بهتر = ترافیک بیشتر)
همه کاری که باید انجام دهید این است که سوالاتی را که مخاطبان هدف شما می پرسند بیابید و سپس به این سؤالات در محتوای خود پاسخ دهید. (ابزارهایی برای زبان انگلیسی وجود دارد اما شما می توانید با جستجو در گوگل و مشاهده پیشنهادات به هنگام جستجو این کار را انجام دهید.)
19. محتوای اغوا کننده به پست های شبکه های اجتماعی خود اضافه کنید.
مشکلی که بسیاری از مردم دارند این است که آنها در پست های خود در شبکه های اجتماعی دلیلی برای کلیک کردن به مخاطبان خود نمی دهند.
برای مثال :
البته من خودم هم تا به حال این کار را کرده ام:
همانطور که در دو تصویر بالا می بینید، محتوایی بسیار کوتاه درباره این پست ها نوشته شده است.
من اخیرا چیز جدیدی کشف کردم. آن هم اینکه اضافه کردن محتوای جذاب به پست های شبکه های اجتماعی به طرز چشمگیری باعث افزایش نرخ کلیک (CTR) شما می شود.
به عنوان مثال، وقتی من یک پست جدید را توییت کردم، لیستی از ویژگی های ذکر شده در پست را نیز به آن اضافه کردم:
همانطور که می بینید، محتوای اضافی من باعث ایجاد تعامل زیاد مخاطبین شده است.
20. بهبود نرخ کلیک طبیعی
خبرهای خوبی برایتان دارم:
اگر می خواهید ترافیک ورودی بیشتری از گوگل داشته باشید، شما نیازی به رتبه های بالاتر ندارید !
در عوض، می توانید روی نرخ کلیک (CTR) خود تمرکز کنید.
نرخ کلیک در حال حاضر یک عامل مهم برای رتبه بندی توسط الگوریتم گوگل است.
پس زمانی که نرخ کلیک را افزایش می دهید، همزمان رتبه خود را در نتایج نیز بهبود می بخشید.
اما چگونه می توان نرخ کلیک را افزایش داد؟
در اینجا چند نکته وجود دارد که تاثیر فوق العاده زیادی روی افزایش نرخ کلیک وبسایت شما می گذارند:
1. سعی کنید در عناوین خود از اعداد استفاده کنید (مثل “17” یا “58٪”)
2. توضیحات متای جذاب برای پست خود بنویسید.
3. عناوین مختلف را تست کنید و ببینید کدام یک از آنها بهترین نرخ کلیک را ایجاد می کنند.
4. از عناوین بسیار احساسی استفاده کنید.
5. از کلمه کلیدی مورد نظر خود در آدرس صفحه استفاده کنید.
21. پست های لیستی بیشتری منتشر کنید.
پست های لیستی (مثل همین پست) به افزایش بازدید سایت شما کمک شایانی می کند.
منظور من دقیقا پست هایی است مانند همین پستی که شما در حال مطالعه آن هستید. طبق تحقیقات انجام شده، یک پست شامل فهرست (لیست) 6 برابر پست های معمولی و 40 برابر اینفوگرافیک ها به اشتراک گذاشته می شوند!
22. منابع ترافیکی رقبا را سرقت کنید!
تصور کنید اگر شما دقیقا راه هایی که رقبایتان بعد از مدت ها سعی و خطا از آنها برای جذب ترافیک استفاده می کنند را بدانید چه می شود!
به طور قطع این می تواند برای شما حکم معدنی پر از طلا را داشته باشد.
خوب، رقبای شما به طور حتم پسورد گوگل آنالیتیکس خود را برای شما ارسال نمی کنند. پس چه باید کرد؟
خوشبختانه، شما به آن نیاز ندارید چون شما می توانید بهترین منابع جذب ترافیک آنها را به صورت رایگان به کمک SimilarWeb ببینید. (می توانید افزونه آن را نیز کاملا رایگان روی مرورگر خود نصب کنید.)
SimilarWeb نه تنها یک نمای کلی از ترافیک سایت هدف را نشان می دهد بلکه دقیقا نشان می دهد ترافیک وبسایتشان را از چه راه هایی دریافت می کنند!
23. افزایش بازدید سایت از طریق انجمن ها
انجمن ها منابع ترافیکی بسیار با ارزشی هستند که بیشتر افراد آنها را دست کم می گیرند.
هنگامی که شما به یک عضو فعال در یک انجمن تبدیل می شوید، در اصل شما یک قیف رشد (funnel) ساخته اید.
قیف رشدی که باعث بازگشت چندین باره مردم به سایت شما می شود.
حال که با این 23 ترفند جادویی برای افزایش ترافیک وبسایتتان آشنا شدید، وقت آن رسیده تا تک تک این استراتژی ها را در وبسایت و وبلاگ خود استفاده کنید و شاهد افزایش چشم گیر ترافیک باشید.
راستی دوستان اگر می خواهید این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، می توانید به کمک ویجت واقع در سمت چپ تصویر این کار را انجام دهید 🙂 موفق باشید.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
عالی بود
از وبسایت ما به آدرس khoonevadeirani.irبازدید کنید خوشحال میشیم