چرا ربات های اینستاگرام پیج شما را نابود می کنند؟!
چند سالی است که کاربران اینستاگرام برای افزایش فالوور، لایک و بازدید پست های خود از ربات های اینستاگرام استفاده می کنند. اگرچه برخی از افراد از طریق این ربات ها، فالوورهای بسیار زیادی کسب می کنند اما استفاده از آنها در نهایت باعث نابودی پیج اینستاگرام می شود. امروز قصد داریم معایب استفاده از ربات های فالوور گیر را با یکدیگر مورد بررسی قرار داده و جایگزین های موجود برای آن را به شما معرفی کنیم، پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.
ربات اینستاگرام چیست و چگونه کار می کند؟
ربات های اینستاگرامی (Instagram Bots) سرویس هایی هستند که شما می توانید با استفاده از آنها فالوورهای بسیاری را برای پروفایل اینستاگرام خود بدست آورید. در حقیقت شما برای جذب فالوور، افزایش لایک و بازدید پست های خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام می توانید از روش های بسیار زیادی استفاده کنید که یکی از ساده ترین روش ها برای این کار استفاده از ربات های اینستاگرامی به شمار می رود.
ربات های اینستاگرام در واقع حساب های دیگر را فالو کرده و پست های آنها را لایک می کنند. این سیستم همچنین برای افزایش فالوور، بازدید و تعامل (Reach & Engagement) هرچه بیشتر مخاطبان با یک پیج اینستاگرامی، به صورت خودکار کامنت هایی را زیر پست های دیگران منتشر می کنند. اگر یک چیز آزاردهنده در مورد اینستاگرام وجود داشته باشد، وجود ربات های فالوورگیر در آن است که البته این موضوع اصلا تقصیر اینستاگرام نیست.
چرا نباید از ربات ها فالوورگیر استفاده کرد؟
-
کامنت های بی ربط ارسال می شود :
ربات های اینستاگرام هیچ درکی از موضوع تصاویر یا ویدیوهای منتشر شده در صفحات شما ندارند به گونه ای که آنها فقط بر اساس هشتگ های زیر پست، کامنت های پیش فرضی را برای آن ارسال می کنند. برای مثال فرض کنید که شما تصویری از لوگوی کسب و کار خود را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده اید، در این صورت ربات ها ممکن است کامنتی با مضمون من این عکس را به خاطر زاویه عکاسی دوست دارم را در زیر آن پست ارسال کنند!
-
تعامل مخاطبان واقعی نیست :
ربات های اینستاگرام نمی توانند جای تعاملات انسانی را پر کنند. برای مثال کاربران دیگر به راحتی متوجه می شوند که کامنت های زیر پست شما از طرف ربات ارسال می شود بنابراین بدون شک تعامل و اعتماد آنها به صفحه شما کاهش می یابد.
-
صفحه Feed اینستاگرام شما به هم ریخته می شود :
وقتی هزاران حساب کاربری اینستاگرام را دنبال کرده باشید صفحه Feed شما بسیار به هم ریخته و نامرتب می شود. در حقیقت استفاده از ربات های اینستاگرام باعث می شود که کاربران به صورت کاملا تصادفی فالو شوند. بنابراین شما پست های نامربوطی را در صفحه Feed خود مشاهده می کنید.
-
قوانین استفاده از اینستاگرام (Terms of Use) را نقض می کنند :
نقض قوانین استفاده از اینستاگرام مهم ترین دلیل برای عدم استفاده از ربات های فالوورگیر محسوب می شود. در حقیقت اگر برنامه های فالوورگیر بدون اجازه به API این پلتفرم دسترسی پیدا کنند، حساب کاربری شما قوانین زیر را زیر پا می گذارد:
- شما نباید به غیر از موارد تعیین شده توسط اینستاگرام به آدرس API این پلتفرم دسترسی پیدا کنید.
- شما نباید اطلاعات هویتی و لاگین (نام کاربری و پسورد) خود را ذخیره کنید.
- استفاده از API اینستاگرام برای نمایش محتوای کاربران، وارد کردن یا بک آپ محتوا و مدیریت روابط اینستاگرام بدون اجازه قبلی این پلتفرم مجاز نیست.
- کامنت های شما باید متناسب با هر کاربر باشد. از پست کردن محتوای تجاری غیرمجاز و اسپم در اینستاگرام خودداری کنید.
- یک کسب و کار نباید بیش از یک اقدام تجاری در اینستاگرام انجام دهد.
- استفاده از پهنای باند غیر معقول و تاثیرگذاری بر روی پایداری سرورهای Instagram.Com و اپلیکشن های دیگری که از API اینستاگرام استفاده می کنند غیرمجاز است.
به طور کلی استفاده از ربات هایی که شرایط استفاده از API اینستاگرام را نقض می کنند موجب مسدود شدن صفحه کاربری شما می شود بنابراین سعی کنید به هیچ وجه از ربات های فالوورگیر استفاده نکنید.
-
اینستاگرام محدودیت های ساعتی و روزانه دارد :
محدودیت های اینستاگرام به شکلی ثابت مشخص نشده اند اما بر اساس سن، تعداد فالوور و فعالیت اکانت تعیین می شوند. برای مثال یک کاربر معمولی در بازه زمانی یک ساعت نباید بیشتر از 150 لایک، 60 کامنت و 60 فال یا آنفالو داشته باشد.
-
اینستاگرام محدودیت شادوبن را بر روی حساب کاربری شما اعمال می کند:
اگر اینستاگرام احساس کند که فعالیت پروفایل شما غیر طبیعی است، آنگاه محدودیت شادوبن اینستاگرام بر روی حساب کاربری شما اعمال می شود. البته در برخی اوقات فعالیت حساب کاربری شما به طور کامل و برای همیشه متوقف می شود. محدودیت شادوبن به این معنی است که پست های شما فقط برای فالوورهایتان قابل مشاهده است و در صفحه مربوط به هشتگ ها نمایش داده نمی شود.
در این حالت شما هنوز می توانید برای فالوورهای فعلی خود تولید محتوا کنید اما تعامل و جذب مخاطبان جدید از طریق استفاده از هشتگ برای شما امکان پذیر نیست.
روش های جایگزین استفاده از ربات های اینستاگرام
1- یک دستیار مجازی یا مدیر شبکه های اجتماعی استخدام کنید :
اگرچه این روش در مقایسه با ربات های اینستاگرام هزینه بیشتری بر روی دست شما می گذارد اما دستیار مجازی (VA) باعث می شود که کامنت های واقعی در زیر پست های شما ارسال شود و از طریق تعامل با فالوورها می تواند افراد حقیقی را با کسب و کار شما درگیر کند.
2- خود شما می توانید به عنوان یک ادمین، کانال اینستاگرام کسب و کارتان را مدیریت کنید :
اگر برای استخدام یک دستیار مجازی بودجه ندارید می توانید هر روز 20 دقیقه الی نیم ساعت از زمان خود را برای تعامل با فالوورها اختصاص دهید. شما با انجام مداوم این کار بهترین نتیجه را خواهید گرفت، در حقیقت اگر دوست دارید کاربران از برند شما حمایت کنند باید با آنها ارتباط برقرار کنید. شما باید یک رابطه صمیمانه با فالوورهای خود بسازید؛ البته ساختن این رابطه به راحتی و با گذاشتن کامنت های ساده مانند یک ایموجی قلب امکان پذیر نیست بلکه باید زمان نسبتا زیادی را صرف این کار کنید.
3- تبلیغات اینستاگرام :
شما می توانید با استفاده از تبلیغات اینستاگرام همانند سرویس Facebook Ads، محصولات و خدمات خود را به گروه هدفمندی از کاربران نمایش دهید. در حقیقت شما با صرف هزینه بالا (در ایران) و زمان کم می توانید کاربران بیشتری را درگیر کسب و کار خود کنید.
4- به جای کمیت بر روی کیفیت تمرکز کنید :
ربات های اینستاگرام فالوورهای بسیار زیادی را به سمت پروفایل شما سرازیر می کنند اما هیچ کدام از آنها به صورت واقعی دنبال کننده محتوای صفحات شما نیستند. در حقیقت 50 فالوور حقیقی که محتوای صفحه شما را می پسندند بهتر از 500 فالوور غیرواقعی است که هیچ گونه تعاملی با صفحه شما ندارند.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.