ابزار KWFinder چیست؟ + آموزش جامع کار با آن
سئو سایت یا بهینه کردن سایت برای موتورهای جستجو از جمله فعالیتهایی است که میتواند نقش مهمی در بازاریابی دیجیتال شما داشته باشد. در فرآیند سئو شما باید ابتدا بتوانید کلمات کلیدی مناسب حوزه خود را پیدا کنید و سپس صفحات مختلف سایت را بر اساس این کلمات بهینه سازی نمایید.
در مطلب قبل به طور کامل به معرفی ابزار Ahrefs پرداختیم و در این مطلب قصد داریم به معرفی ابزار محبوب KwFinder بپردازیم. پیدا کردن کلمات کلیدی که حجم جستجوی بالایی دارند و در عین حال برای سایتتان سودآوری خوبی دارند به دست ابزارهای مختلفی همچون ابزار KWFinder به راحتی انجام میشود. اگر میخواهید کیورد ریسرچ یا تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید و به دنبال یک ابزار عالی هستید در ادامه با ما همراه باشید. در این مقاله به بررسی ابزار KWFinder میپردازیم و سپس نحوه استفاده از آن را به شما آموزش خواهیم داد.
ابزار KWFinder چیست؟
KWFinder یک ابزار عالی برای تحقیق کلمات کلیدی است. این ابزار به شما کمک میکند کیوردهای مورد نظرتان را بیابید و از آنها در سئو سایت خود استفاده کنید. به کمک این سایت میتوانید کلماتی که حجم جستجوی خوبی دارند و رقابت زیادی ندارند و CPC یا نرخ کلیک خوبی دارند را پیدا کنید و صفحات مختلف سایت خود را برای هر کدام از آن کلمات کلیدی هدف بگیرید.
به کمک این ابزار قدرتمند قادر خواهید بود فرآیند کیورد ریسرچ یا همان تحقیق کلمات کلیدی را سادهتر از همیشه انجام دهید و کلمات کلیدی پرجستجو را که ارزش سرمایه گذاری دارند بیابید. KWFinder تلاش میکند اطلاعات مختلف درباره کلمات کلیدی را به طور مستمر پیگیری و آنالیز کند و همیشه به روزترین دیتاها را در اختیار کاربران خود قرار دهد.
مزایا و معایب KWFinder
هر ابزاری صرف نظر از قدرت و امکاناتی که دارد میتواند مزایا و معایب خاص خود را نیز داشته باشد. این موضوع درباره KWFinder هم صدق میکند. اگر تصمیم دارید از این سایت برای تحقیق کلمات کلیدی خود استفاده کنید بدون شک بررسی مزایا و معایب آن به شما کمک میکند بهترین انتخاب را داشته باشید.
مزایای KWFinder
- رابط کاربری زیبا قابل فهمی دارد و استفاده از آن بسیار ساده است.
- تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی به خوبی در آن انجام میشود.
- نمره یا رتبهای به اسم سختی کلمات کلیدی (Keyword difficulty) را در اختیار شما قرار میدهد تا به کمک آن بتوانید تخمین بزنید که گرفتن رتبه در هر کدام از کلمات کلیدی چقدر دشوار است.
- گزینههای متعددی برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط دارد.
- زمان بارگذاری آن بسیار سریع است.
- پیش نمایشی از نتایج جستجو گوگل (SERP) را در اختیارتان قرار میدهد که به کمک آن میتوانید URL های برتر برای هر کیورد را ببینید.
- بیشتر قابلیتهای آن به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد و میتوان بدون پرداخت هزینههای اضافی از آن استفاده کرد.
- به شما اجازه میدهد سایت رقبا را هم آنالیز کنید و کلمات کلیدی که در آنها رتبه دارند را پیدا کنید.
معایب KWFinder
- قابلیتی برای تجزیه و تحلیل کیورد گپ وجود ندارد.
- محدودیت درخواست دادههای روزانه میتواند برای برخی از افراد دردسرساز باشد.
- پیشنهاد کلمه کلیدی یا همان Keyword suggestions برای هر جستجو تنها 700 نتیجه را به نمایش می گذارد.
- ممکن است اطلاعات همه سایتها و URL ها در دیتابیس آن وجود نداشته باشد.
با وجود معایبی که برای کیورد فایندر بیان کردیم باز هم میتوانید از مزایای بی نظیر آن بهرهمند شوید و تحقیق کلمات کلیدی خود را یک سطح بالاتر ببرید. همانطور که در بخش مزایا گفتیم بیشتر قابلیتهایی که این ابزار در اختیار شما قرار میدهد رایگان است. اما برای استفاده از قابلیت های بیشتر یا جستجو تعداد کلمات بیشتر در روز باید به سراغ خرید اکانت kwfinder بروید. در ادامه میخواهیم نحوه کار با این سایت را یاد بگیریم و از آن برای سئو سایتمان استفاده کنیم.
آموزش کار با KWFinder
اگر به دنبال یک روش سریع و ارزان برای یافتن کلمات کلیدی سایت خود هستید ابزار خوبی را برای یادگیری انتخاب کردهاید. استفاده از ابزار کیورد فایندر به شما کمک میکند بهترین کلمات کلیدی دم بلند (Longtail Keyword) یا همان کیوردهای طولانی را بیابید و در بخشهای مختلف سایت خود هدف قرار دهید.
گام اول: ثبت نام در سایت
برای کار با این ابزار کافیست وارد وبسایت آن شده و یک اکانت رایگان بسازید. مرورگر خود را باز کنید و آدرس https://mangools.com/kwfinder را در آن تایپ کنید. اگر دوست داشتید میتوانید در گوگل عبارت KWFinder را جستجو کرده و بر روی آدرس آن کلیک کنید.
خوب حالا که وارد سایت شدهاید اولین مرحلهای که پیش رو دارید ایجاد یک اکانت رایگان است. پلن رایگان در این سایت به شما اجازه میدهد روزانه 3 بار کلمه کلیدی مدنظر خود را مورد بررسی قرار دهید و SERP را هم زیر و رو کنید. به خاطر داشته باشید که در پلن رایگان حداکثر 50 کلمه کلیدی مرتبط به ازای هر بار جستجو به شما پیشنهاد داده میشود. بنابراین برای استفاده از قابلیتهای اضافی باید پلن خود را ارتقا دهید.
گام دوم: یافتن کلمات کلیدی با KWFinder
حالا که اکانتتان آماده است وارد سایت شوید. همانطور که قبلاً هم گفتیم این سایت رابط کاربری بسیار سادهای دارد و کار با آن به راحتی انجام میشود. وقتی وارد سایت شدید یک جعبه ساده برای جستجو خواهید دید که به شما اجازه میدهد عبارت یا کلمه کلیدی مدنظر را انتخاب کنید، یک زبان خاص را انتخاب نمایید و حتی نتایجی که میخواهید ببینید را به یک کشور یا شهر خاص محدود کنید. از آنجایی که ایران در کشورها وجود ندارد باید زبان را به فارسی تغییر دهید.
برای سایتهایی که میخواهند بر روی سئو محلی خود کار کنند نتایج مبتنی بر لوکیشن یا همان موقعیت کاربران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هر چند این قابلیت برای زبان فارسی و شهرهای ایران چندان کاربردی نیست اما اگر سایت بینالمللی دارید و میخواهید بر روی کاربران خارج از ایران کار کنید بهترین گزینه برایتان خواهد بود.
علاوه بر موارد ذکر شده، میتوانید یک فهرست از کلمات کلیدی را تهیه کنید و آن را به شکل فایل CSV به KWFinder بدهید. در مرحله بعدی، باید موقعیت و زبان مدنظرتان را انتخاب کنید و بر روی دکمه find keywords کلیک کنید. همه نتایجی که باید ببینید در یک صفحه به شما نمایش داده میشود. بعد از وارد کردن کلمه کلیدی این ابزار تلاش میکند کیوردهای مرتبط را به همراه حجم جستجو، هزینه CPC و نمره سختی رتبهبندی در سمت چپ داشبورد در اختیارتان قرار دهد. علاوه بر این، نتایج SERP هم به همراه معیارهای ارزشمند سئو در سمت راست نشان داده میشود و به شما کمک میکند بهترین اطلاعات را درباره کیوردها بیابید و از آنها برای بهینه سازی سایتتان استفاده کنید.
حالا که تا حدودی با ظاهر این سایت و عملکرد آن آشنا شدیم بیایید آن را با چند مثال ساده مورد بررسی قرار دهیم. اولین کلمه کلیدی که میخواهیم در KWFinder بررسی کنیم کلمه کلیدی online marketing است. این عبارت را در سایت و در جعبه جستجو وارد میکنیم. همانطور که در تصویر زیر میبینید کلمات کلیدی مرتبط به همراه معیارهای مختلف به ما نشان داده میشود. هر کدام از این معیارها معنا و مفهوم خاصی دارند و اطلاعات خاصی را هم در اختیارمان قرار میدهند.
سختی کلمات کلیدی (Keyword difficulty): همانطور که در تصویر بالا می بینید کیورد online marketing یک کلمه کلیدی سخت به حساب میآید. سختی این کلمه کلیدی در نتیجه اول عدد 64 از 100 می باشد. KWFinder سختی کلمات کلیدی را به صورت لحظهای و بر اساس آمارهای سئو در صفحه اول نتایج گوگل محاسبه میکند. یعنی هرچقدر رقابت بر روی یک کلمه کلیدی بیشتر باشد رتبه گرفتن در آن کلمه کلیدی در صفحات اول سختتر خواهد بود و به استراتژی بهتر و جامعتری نیاز خواهد داشت.
اگر سایتتان تازه تاسیس است یا بودجه زیادی ندارید بهتر است در مراحل اول به سراغ هدف قرار دادن کلمات کلیدی بروید که سختی پایینی دارند و در عین حال کلمات کلیدی دم بلند یا طولانی هستند. این نوع کلمات اگرچه حجم جستجوی پایینتری دارند اما میتوانند به سرعت رتبه بگیرند و شما را در بازاریابیتان یک گام به جلو هدایت کنند.
در بخش سختی کلمات کلیدی یک مقیاس عددی از 0 تا 100 وجود دارد که هر کدام از آنها سطوح مختلفی را نشان میدهند:
- 0 تا 9: گرفتن رتبه در کلمات کلیدی با این میزان سختی بسیار ساده است و میتوان به راحتی کار در آنها رتبه گرفت.
- 10 الی 19: کار بر روی این کلمه کلیدی بسیار ساده است.
- 20 الی 29: رتبه گرفتن برای این کلمه کلیدی ساده است.
- 30 الی 39: رتبه گرفتن برای این کلمه کلیدی زیاد سخت نیست.
- 40 الی 54: رتبه گرفتن برای این کلمه کلیدی شدنی است.
- 55 الی 74: رتبه گرفتن برای این کلمه کلیدی سخت است و باید استراتژیهای خاصی به کار برد.
- 75 الی 89: کار بر روی این واژه خیلی سخت است.
- 90 الی 100: بهتر است کلمات کلیدی با این میزان سختی را از فهرست کلمات کلیدی خود خارج کنید.
معیار Trends: معیار بعدی که در ابزار KWFinder نشان داده میشود ترند است. برای هر کلمه کلیدی که در این ابزار نشان داده میشود یک نمودار کوچک هم به نمایش در میآید که ترند جستجوی ماهانه برای آن واژه را در 12 ماه گذشته نشان میدهد. به کمک این بخش میتوانید محبوبیت کیورد مورد نظر را ببینید و بر اساس آن یک استراتژی هوشمندانه بچینید.
حجم جستجوی ماهانه (Monthly search volumes): معیار دیگری که در این سایت در اختیارتان قرار میگیرد حجم جستجوی ماهانه است. این معیار یکی از معیارهای مهم برای سئوکاران محسوب میشود و میانگین حجم جستجوی ماهانه را در 12 ماه گذشته نشان میدهد. بیشتر سئوکاران ایرانی بر این باورند که در صنایع مختلف (در ایران) باید این عدد را در 8 یا 10 ضرب کنیم تا با عدد واقعی برسیم.
CPC: متوسط هزینه پرداختی به ازای هر کلیک هم معیار دیگری است که بر اساس اطلاعات ادوردز برای هر کلمه کلیدی نشان داده میشود.
PPC: سطح رقابت در تبلیغات PPC هم در این بخش مشخص میشود. حداقل رقابت صفر و حداکثر رقابت 100 است.
بخش SERP گوگل: زمانی که یک کلمه کلیدی را جستجو میکنید، KWFinder برترین نتایج گوگل برای آن کلمه کلیدی را به همراه دامین آتوریتی، پیج آتوریتی، تعداد بک لینکها و سایر موارد ارائه میکند. این اطلاعات نشان میدهد رقبای شما چقدر قدرتمند هستند و برای رسیدن به صدر نتایج گوگل باید چقدر تلاش کنید. هر کدام از معیارهای این بخش معنا و مفهوم خاصی دارند که در ادامه به شما توضیح خواهیم داد:
URL: اولین قسمتی که در سمت راست و در بخش SERP overview میبینید URL است. در این بخش آدرس سایتهایی که به ترتیب در نتایج گوگل برای کلمه کلیدی مدنظر ظاهر شدهاند را مشاهده خواهید کرد.
DA: اتوریتی دامنه گزینه بعدی است که در اختیار شما قرار دارد. در این بخش میتوانید دامین اتوریتی سایت مدنظر را هم ببینید.
PA: این بخش اطلاعات پیج اتوریتی هر سایت را به خوبی نشان میدهد.
CF: این معیار نشان میدهد آدرس مدنظر چقدر تاثیرگذار است. این فاکتور بر اساس تعداد سایتهایی که به این آدرس لینک دادهاند سنجیده میشود.
TF: این معیار به شما میگوید لینکهای داخلی سایت مدنظر چگونه است. هرچقدر این عدد بیشتر و بزرگتر باشد نشان میدهد صفحه بررسی شده به منابع معتبری لینک داده است.
Links: در این ستون تعداد بکلینکهای خارجی آن سایت را مشاهده میکنید.
FB: نشان دهنده تعداد دفعاتی است که این صفحه در فیس بوک به اشتراک گذاشته شده است.
LPS: این معیار نشان دهنده قدرت بک لینک پروفایل (مجموعه بک لینک هایی که به آن سایت اشاره دارد) آن سایت است. فرمول و نحوه محاسبه این معیار در حال حاضر مشخص نیست.
EV: در این ستون میتوانید تعداد بازدیدهای تخمین زده شده در ماه را مشاهده کنید.
استفاده از قابلیت سوال و Autocomplete در کیورد فایندر
شاید برایتان جالب باشد که بدانید این ابزار اطلاعات زیادی درباره کلمات کلیدی دارد و میتواند بهترین دادهها را در اختیار شما قرار دهد. نگاهی به سمت چپ صفحه نمایش خود بیندازید. در این بخش دو قابلیت بی نظیر و البته مهم نهفته است که میتوانید از آنها در پروژههای مختلف خود استفاده کنید.
قابلیت Autocomplete: تا به حال به نحوه کار گوگل توجه کردهاید؟ زمانی که شروع به تایپ در نوار جستجوی گوگل میکنید یک سری عبارتها و واژهها به طور خودکار تکمیل میشوند و به نمایش در میآیند. این همان قابلیت تکمیل خودکار یا همان Autocomplete است. این قابلیت در ابزار kwfinder هم گنجانده شده است. اگر بر روی تب Autocomplete در سمت راست Related Keywords کلیک کنید پیشنهادهای بیشتری درباره کلمه کلیدی مدنظرتان دریافت میکنید. این قابلیت به شما کمک میکند رفتار کاربران در گوگل را سریعتر آنالیز کنید و بفهمید این افراد به دنبال چه اطلاعاتی هستند.
قابلیت سوال: تولید محتوا کار چندان سادهای نیست. شما باید همیشه به روز باشید و نیازهای کاربرانتان را بدانید. اینجاست که ابزارهایی همچون KWFinder وارد میدان میشوند و پیشنهادهای جذابی در اختیارتان میگذارند. قابلیت سوال نشان میدهد کاربران شما در رابطه کلمه کلیدی که وارد کردهاید چه سوالاتی دارند. بعد از یافتن این سوالات میتوانید از آنها برای تولید محتوا استفاده کنید و نیازهایی که مخاطبانتان دارند را برطرف نمایید.
یک مثال فارسی در KWFinder
برای اینکه کار با این ابزار فوقالعاده را بهتر یاد بگیریم میخواهیم بر روی یک مثال واقعی کار کنیم. کلمه کلیدی که قرار است آن را آنالیز کنیم میوه خشک است. میخواهیم ببینیم چه اطلاعاتی از این ابزار قرار است به دست آوریم و چگونه از آن برای سئو سایت فرضیمان استفاده کنیم.
همانطور که میبینید در سمت چپ داشبورد بخش Related keyword یا همان کلمات کلیدی مرتبط با عبارت میوه خشک را داریم. عباراتی همچون میوه خشک، خرید میوه خشک، قیمت میوه خشک، خواص میوه خشک از جمله کلماتی هستند که توسط این ابزار به ما پیشنهاد شدهاند.
خود عبارت میوه خشک حجم جستجوی 1300 را دارد که بهتر است آن را در عدد 8 یا 10 ضرب کنیم تا به حجم واقعی جستجوی این کلمه برسیم. سختی این کلمه 12 است و میتوان بر اساس مقیاس سختی کلمات کلیدی به راحتی بر روی آن کار کرد.
در سمت راست داشبورد هم پیش نمایشی از SERP را میبینید که نشان دهنده سایتهای برتر در گوگل برای عبارت میوه خشک است. همانطور که میبینید سایتهای موجود در این بخش بر اساس معیارهای مختلفی همچون اتوریتی دامنه، پیج اتوریتی، جریان اعتماد، تعداد بازدیدهای تخمین زده شده، قدرت لینک و سایر موارد نشان داده میشود.
اگر در سمت چپ داشبورد بر روی عبارت Question یا همان سوال کلیک کنید سوالاتی که کاربران درباره میوه خشک پرسیدهاند را هم میبینید. حالا اگر در این زمینه فعالیت میکنید میتوانید از همین سوالات برای نوشتن پستهای وبلاگی، تولید ویدئو یا پادکست استفاده کنید و کاربرانتان را شگفت زده نمایید.
جمع بندی
در این مقاله سعی کردیم ابزار kwfinder را با هم بررسی کنیم و قابلیتهای آن را مرور کنیم. در ابتدا مزایا و معایب این ابزار را مورد بررسی قرار دادیم و سپس بخشهای آن را یک به یک توضیح دادیم. همانطور که در بخشهای قبلی مقاله ذکر کردیم استفاده از این ابزار رایگان است اما اگر به دنبال امکانات بیشتری هستید و میخواهید کلمات کلیدی بیشتری را در روز مورد بررسی قرار دهید بهتر است اکانت پرمیوم آن را تهیه کنید.
مطمئن باشید که این ابزار با دادههای هوشمندی که در خود دارد میتواند دستیار شما در یافتن کلمات کلیدی و سختی آن ها باشد و بهترین نتایج را در اختیارتان قرار دهد. این سایت در کنار سایر روشهای کیورد ریسرچ به شما کمک میکند استراتژی مناسبی برای سئو سایت خود تدارک ببینید و در برابر رقبا پیروز شوید.
مطالعه مقالات زیر به شما پیشنهاد می شود:
سوالات متداول
کاربرد اصلی kwfinder چیست؟
از ابزار KWfinder بیش از هر چیز دیگر برای انجام تحقیق کلمات کلیدی در فرآیند سئو استفاده می شود.
آیا استفاده از KWfinder رایگان است؟
در این ابزار پلن رایگان نیز وجود دارد اما در این پلن شما فقط روزانه 3 کلمه کلیدی و در مجموع 50 کلمه کلیدی را می توانید جستجو کنید و برای جستجو کلمات بیشتر و استفاده از امکانات بیشتر باید اکانت این ابزار را خریداری کنید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.