سئو داخلی چیست؟ + 11 ترفند بهینه سازی On-page SEO
آیا تا به حال درباره سئو داخلی (On-page SEO) شنیدهاید؟ بسیاری از وبمسترها فکر می کنند سئو داخلی فقط یعنی انتشار محتوای همیشه سبز که دارای کلمات کلیدی مشخص و مرتبط هستند. البته درست است که تزریق کلمات کلیدی در مقالات سایت اهمیت بسیاری دارد و یک مهارت محسوب میشود، اما این موارد فقط بخش کوچکی از سئو on page یا همان سئو داخلی را شامل میشوند.
سئو داخلی برخلاف سئو خارجی (Off-page SEO) که مرتبط با فعالیت های خارج است سایت می باشد، به هر بهینه سازی که شما در داخل وب سایت خود انجام میدهید، اشاره دارد. هدف شما از بهینه سازی درون صفحه این است که وب سایت خود را برای کاربران قابل استفادهتر و ارزشمندتر کنید تا رتبه بندی خود را در نتایج جستجوی گوگل بهبود بخشید.
توجه داشته باشید که برای بهینه سازی داخلی سایت خود باید تعیین کنید که موضوع و هدف هر صفحه چیست، باید در مورد مخاطب هدف آن صفحه تصمیم بگیرید و باید کلمات کلیدی و عباراتی را که می خواهید روی آنها تمرکز کنید را انتخاب کنید.
اگر برای On page SEO وب سایت خود به دنبال یک راهنمای کامل و جامع هستید، در این مطلب با 11 ترفند بهبود سئو داخلی آشنا خواهید شد.
سئو داخلی چیست؟
سئو داخلی (On page SEO) به فرآیند بهینه سازی صفحات سایت برای بهبود رتبه بندی و همچنین تجربه کاربری گفته میشود. سئو داخلی در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو حیاتی است زیرا به گوگل کمک می کند تا بفهمد هر قسمت از محتوای وب سایت شما در مورد چیست. هر چه گوگل محتوای شما را بهتر درک کند، رتبه وب سایت شما بالاتر خواهد رفت که این به معنای ترافیک اورگانیک بیشتر، افزایش نرخ تبدیل و درآمد بالاتر است.
عناصر سئو داخلی عبارتند از:
- بهینه سازی عنوان
- لینکدهی داخلی
- کد HTML
- بهینه سازی URL
- محتوای داخل صفحه
- تصاویر
- استراکچر دیتا (Structured Data)
- سرعت سایت
- تجربه کاربری (UX)
چرا سئو داخلی مهم است؟
گوگل به طور منظم الگوریتمهای خود را به روز می کند و توانایی خود را برای درک مقاصد کاربر بالا میبرد تا تجربه کاربر پس از ورود به یک صفحه را بهبود ببخشد. اما با وجود پیشرفت های مداوم، گوگل همچنان برای درک محتوا به کمک نیاز دارد. اینجا جایی است که SEO داخلی اهمیت پیدا میکند.
علاوه بر این، گوگل تجربه کاربر را در اولویت قرار می دهد، در نتیجه مهم است که شیوه های سئو داخلی را در استراتژی کلی وب سایت خود در نظر بگیرید. یک صفحه بهینه شده همچنین به گوگل کمک می کند تا بفهمد محتوا در مورد چیست و این به سازماندهی و رتبه بندی صفحه شما کمک می کند. در اصل، شما به گوگل کمک می کنید تا کار خود را بهتر انجام دهد.
ترفند های بهینه سازی سئو داخلی
ترفند 1 : بهینه سازی محتوا در سئو On page
اکنون که متوجه شدید که چرا سئو داخلی اهمیت دارد، زمان آن رسیده است که بهینه سازی محتوای خود را آغاز کنید. در این قسمت از مقاله به شما نشان میدهیم که چگونه هر صفحه از وب سایت خود را بهینه کنید. بنابراین اگر تا به حال به این فکر کرده اید که «چگونه از کلمات کلیدی در صفحه سایت خود استفاده کنم؟» در این قسمت همراه ما باشید.
1- از کلمه کلیدی در پاراگراف اول مقاله استفاده کنید.
این مورد یک تاکتیک قدیمی سئو داخلی است که هنوز هم اهمیت دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از کلمه کلیدی اصلی حداقل یک بار در 100-150 کلمه اول مقاله خود استفاده کنید. در این صورت، گوگل خیلی سریع تر متوجه می شود که مطلب شما درباره چیست. البته باید از زیاده روی در این کار خودداری کنید چرا که نتیجه عکس برای شما می تواند داشته باشد!
استفاده از کلمه کلیدی اصلی در پاراگراف اول به شما این امکان را می دهد که هدف و موضوع خود را از ابتدا برای خوانندگان و موتورهای جستجو روشن کنید. به یاد داشته باشید، الگوریتمهای موتورهای جستجو به دنبال کلمات کلیدی و عباراتی هستند که سرنخ هایی در مورد محتوای شما و نوع اطلاعات موجود در آن ارائه می دهند.
در هنگام تولید محتوا، برای بهینه سازی مقاله خود به جای استفاده بی مورد از کلمه کلیدی از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. به عنوان مثال به جای بک لینک PBN می توان نوشت بک لینک شبکه وبلاگ خصوصی و در واقع این یک کلمه هم معنی و مترادف بک لینک PBN است که ممکن است توسط کاربران نیز جستجو شود.
2- عنوان مقاله وبلاگ خود را در یک تگ H1 قرار دهید.
تگ H1 مانند یک تگ عنوان کوچک است. گوگل اعلام کرده است که استفاده از تگ H1 به گوگل کمک می کند تا ساختار صفحه را بهتر درک کند. اکثر سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس به طور خودکار تگ H1 را عنوان پست وبلاگ شما قرار میدهند. در غیر این صورت، می توانید کد سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید عنوان شما در تگ H1 قرار داده شده است و کلمه کلیدی شما در داخل آن تگ H1 قرار دارد.
3- عناوین فرعی را در تگهای H2 و H3 قرار دهید.
استفاده از تگ H2 و H3 به گوگل نشان میدهند که محتوای شما دارای سلسله مراتب است و به عبارت دیگر، طرح کلی محتوا را برای الگوریتمهای گوگل واضح میسازد تا بفهمد شما چگونه متن خود را سازماندهی کردهاید.
زیرعنوانهایی که در تگ H2 قرار میگیرند، نکات کلیدی را در پاراگراف های بعد از عنوان ارائه می دهند و ثبت اطلاعات مهم در مورد مطالب شما را برای موتورهای جستجو آسان تر می کنند.
به یاد داشته باشید که گوگل محتوایی را که به تجربه کاربری اهمیت بدهد، در اولویت قرار می دهد. خواندن محتوایی که در آن زیرعنوانها مشخص نشدهاند و متن انسجام کافی ندارد، به ویژه برای کاربران موبایل بسیار سخت و آزار دهنده است.
صفحات منظم و خوانا نه تنها برای موتورهای جستجو تعیین می کنند که این صفحه در مورد چیست، بلکه به کاربران نیز کمک می کنند تا اطلاعات مورد نیاز خود را به سادگی پیدا کنند.
ایجاد یک ساختار واضح برای محتوا و استفاده از تگهای H2، یک نکته مهم در On page SEO است که باید هنگام تولید محتوا اجرا کنید. همچنین اگر محتواهای قدیمی وب سایت شما دارای زیرعنوانهای منظم و هدفمند نیستند، باید آنها را اصلاح کنید.
آیا چگالی کلمات کلیدی در سئو داخلی سایت موثر است؟
چگالی کلمه کلیدی به این اشاره دارد که شما چند بار از یک کلمه کلیدی خاص در یک صفحه وب استفاده می کنید. اگر در یک صفحه 100 کلمه وجود دارد و شما پنج بار از کلمه کلیدی مورد نظر خود استفاده می کنید، چگالی کلمه کلیدی شما 5٪ است.
در حالی که قوانین واضحی در مورد چگالی کلمات کلیدی وجود ندارد، اما بهتر است مطمئن شوید که کلمات کلیدی هدف شما به طور طبیعی در سراسر مقاله گنجانده شدهاند.
علاوه بر کلمه کلیدی اصلی، در متن کلمات کلیدی مترادف و عبارات مرتبطی را که می توانند به درک و رتبه بندی صفحه شما کمک کنند را نیز بگنجانید.
ترفند 2 : لینک سازی داخلی
لینک سازی خارجی صحیح و مرتبط در محتوای شما به گوگل کمک می کند تا درک کند صفحه شما در مورد چیست. اما شما نباید لینک های داخلی را نادیده بگیرید.
لینک سازی داخلی صحیح و اصولی به سازماندهی صفحات سایت شما کمک می کند و همچنین به ربات گوگل اجازه می دهد تا به راحتی در سایت شما خزش کند. مطمئن شوید که هر صفحه در سایت شما حداقل به یک یا چند صفحه مختلف پیوند داده شده است، در غیر این صورت آن صفحه یتیم محسوب می شود.
اغلب از لینکهای داخلی و خارجی برای ارائه اطلاعات اضافی در مورد یک موضوع یا ارائه یک منبع معتبر برای اثبات یک واقعیت استفاده میشود. در حالی که لینک دادن به منابع خارجی به طور مستقیم به بهبود رتبه وب سایت شما کمک نمی کند، اما در صورتی که کاربران را به یک منبع معتبر ارجاع دهید، می توانید اعتماد آنها را جلب کنید.
توجه داشته باشید که داشتن یک ساختار لینکدهی داخلی قوی، تعامل با سایت شما را برای کاربران آسانتر میکند زیرا ممکن است آنها روی لینکها کلیک کرده و به کاوش در دیگر صفحات سایت شما ادامه دهند. این مورد باعث میشود تا بانس ریت وب سایتتان کاهش پیدا کند و رتبه بهتری در موتورهای جستجو دریافت کنید.
این لینک ها همچنین اطلاعاتی در مورد معماری سایت شما در اختیار گوگل قرار می دهند. گوگل می تواند نحوه ارتباط محتوای یک صفحه با یکدیگر صفحات و عمق محتوا را در موضوعات خاص متوجه شود. می توانید وضعیت لینکدهی داخلی سایت خود را با یک ابزار رایگان مانند Screaming Frog بررسی کنید.
ترفند 3 : URL ها را بهینه کنید.
ساختار URL صفحات وب شما نیز در سئو داخلی اهمیت بسیاری دارد. هنگامی که یک URL ایجاد می کنید که شامل کلمات کلیدی مهم است، موضوعی که این صفحه خاص از وب سایت شما پوشش می دهد، برای گوگل و کاربران آشکار می شود. هم موتورهای جستجو و هم کاربران باید به راحتی بتوانند موضوع یک صفحه را بر اساس URL درک کنند. مطمئن شوید که URL صفحات وب سایت شما واضح و دقیق هستند. توجه داشته باشید که در URL باید از کلمات محدودی استفاده کنید و از قرار دادن اعداد بدون کلمات کلیدی در آن نیز اجتناب کنید.
ترفند 4 : اهمیت توضیحات متا و عنوان سئو
یکی دیگر از نکاتی که در بهینه سازی سئو داخلی به شما کمک می کند و اهمیت بالایی دارد، انتخاب عنوان سئو مناسب و توضیحات متا است. اگر دقت کرده باشید توضیحات متا را در نتایج گوگل و زیر عنوان سئو هر نتیجه دیدهاید.
فراموش نکنید که عنوان سئو یک عامل رتبه بندی است و همچنین به کاربرانی که در صفحه نتایج نگاه می کنند اطلاعاتی در مورد محتوای صفحه شما ارائه می دهد.
کاربران در هنگام جستجوی محتوای مورد نظر خود به عنوان سئو هر صفحه نگاه می کنند تا متوجه شوند آیا محتوای وب سایت شما با عبارت جستجوی آنها مطابقت دارد یا خیر. بنابراین، یک عنوان سئو قوی که حاوی کلمات کلیدی مهم است، می تواند باعث تشویق بیشتر کاربر برای کلیک و افزایش ترافیک شود.
درست است که توضیحات متا در رتبه بندی به صورت مستقیم تاثیرگذار نیست، اما توضیحات متا می تواند به بهبود تجربه کاربر کمک کند و نرخ کلیک (CTR) را بالا ببرد که افزایش نرخ کلیک به بهبود رتبه شما در نتایج کمک خواهد کرد.
اگر شما توضیحات متا را خودتان ننویسید گوگل بخشی از متن و محتوای صفحات شما را استخراج می کند و به عنوان توضیحات متا قرار می دهد. اما بهتر است توضیحات متا را خودتان به صورت بهینه سازی شده بنویسید.
جالب است بدانید که گوگل توضیحات متا را برخی مواقع (70 درصد مواقع) به دلایل زیادی از جمله به روز رسانی آن برای مطابقت یافتن با هدف جستجوی کاربر بازنویسی می کند! بنابراین، اگرچه شاید تغییر توضیحات متا توسط گوگل کمی می تواند ناامید کننده باشد، اما نباید فراموش کنیم که این کار برای بهتر شدن تجربه کاربری است.
نکات مهم برای بهینه سازی عنوان سئو و توضیحات متا
- بهتر است کلمه کلیدی اصلی در ابتدای عنوان سئو آورده شود.
- عنوان سئو باید در حدود 55 تا 60 کاراکتر باشد تا در نتایج جستجو به صورت کامل نشان داده شود. افزونه های وردپرس مانند Yoast می توانند به شما بگویند که متا تگ های شما بیش از حد طولانی هستند.
- به هر صفحه یک عنوان سئو منحصر به فرد بدهید تا گوگل فکر نکند که صفحات تکراری دارید.
- عناوین سئو واضح و جذابی بنویسید که کاربران تمایل داشته باشند بر روی آنها کلیک کنند.
- کلمه کلیدی اصلی خود را در توضیحات متا خود بگنجانید. هنگامی که شخصی آن کلمه کلیدی را جستجو می کند، گوگل آن را در نتایج جستجو پررنگ می کند.
- توضیحات متا نباید بیشتر از 155 کاراکتر باشد.
- توضیحات متا خود را طوری بنویسید که به طور دقیق مطالب موجود در صفحه را توصیف کند. با آن مانند یک تبلیغ رفتار کنید و از کلماتی استفاده کنید که کاربران تمایل به کلیک کردن بر روی آن صفحه را داشته باشند.
ترفند 5 : محتوای منحصر به فرد بنویسید.
محتوا در دنیای سئو اهمیت بسیاری دارد و تنها وظیفه گوگل این است که به کاربران دقیقا آنچه را که به دنبال آن هستند ارائه کند، بنابراین موتورهای جستجو محتوای مرتبط، ارزشمند و بهینه را که نیازهای کاربران را تا حد امکان به طور کامل برآورده می کند، در اولویت قرار می دهند.
محتوای شما باید منحصر به فرد باشد. این مورد نه تنها به شما کمک میکند تا از رقبا متمایز شوید، بلکه از هر گونه سرقت ادبی تصادفی نیز جلوگیری میکند که میتواند بر قابلیت اعتماد سایت شما تأثیر منفی بگذارد و احتمالا جریمه نیز برای شما به همراه داشت.
ترفند 6 : بهینه سازی تصاویر در سئو داخلی
واقعیت این است که کاربران احتمالا کمتر با متن صفحات وب سایت شما درگیر می شوند. اینجاست که تصاویر اهمیت پیدا می کنند. هر چه تصاویر موجود در سایت شما بهتر باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که کاربران با سایت شما تعامل بیشتری داشته باشند.
در نتیجه لازم است تا تصاویری را به محتوای خود اضافه کنید که آن را غنی تر می کنند. اگر به طراحی گرافیکی نیز تسلط دارید، می توانید اینفوگرافیک های جذاب ایجاد کنید و با انتشار این تصاویر یونیک در وب سایت خود، رتبه بهتری از موتورهای جستجو دریافت کنید.
نکاتی برای بهینه سازی تصاویر:
- اطمینان از آپلود سریع تصاویر با استفاده از استراتژی هایی مانند کاهش حجم فایل
- افزودن تگ alt تصاویر که به موتورهای جستجو میگوید تصویر درباره چیست تا گوگل بتواند تصویر را به عنوان یک محتوای ارزشمند در سایت شما ببیند.
- انتخاب اصولی عناوین و نام فایل ها برای تصاویر که منعکس کننده تصویر و کلمات کلیدی مورد نظر در محتوا هستند.
ترفند 7 : انتخاب کلمه کلیدی
هر صفحه در سایت شما باید حاوی محتوای متنی باشد تا موضوع صفحه را به درستی برای کاربران و موتورهای جستجو مشخص کند حتی صفحاتی مانند صفحه «تماس با ما» معمولا به آنها توجهی نمیشود، میتوانند به سئو شما کمک کنند. استفاده از کلمات کلیدی در سراسر متن، به گوگل کمک می کند تا محتوای آن صفحه را متوجه شود و آن را به درستی رتبه بندی کند.
شما باید کلمات کلیدی را برای هر صفحه در وب سایت خود تحقیق و جمع آوری کنید. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مختلفی وجود دارند که می توانند به شما در درک کلمات کلیدی مرتبط با محصولات و خدماتتان کمک کنند که از بین آنها می توان به KWFinder اشاره کرد. این ابزارها بر اساس معیارهایی مانند حجم جستجو و رقابت ماهانه مشخص می کنند که کدام کلمات کلیدی ارزش بیشتری دارند و یا رتبه گرفتن در کدام کلمات کلیدی سخت تر است.
اغلب سایتهای تازه کار بر روی کلمات کلیدی طولانی که دارای سه تا چهار کلمه هستند، تمرکز میکنند. این دسته از کیووردها که به کلمات کلیدی دم بلند (Longtail Keyword) مشهورند، اغلب حجم جستجوی ماهانه کمتری دارند و رقابت در این کلمات نیز کمتر است. همچنین کاربرانی که این دسته از کلمات کلیدی را سرچ می کنند، هدف خود از جستجو را به صورت دقیق و مشخص می دانند و نرخ تبدیل این دسته از مخاطبان بیشتر است.
به عنوان مثال، اگر کسی عبارت کوتاه «غذای مناسب برای سگها» را جستجو کند، تشخیص اینکه دقیقا چه غذایی مورد نظر اوست، دشوار است. شاید آنها در حال تحقیق در مورد بهترین خوراکی ها برای سگ های کوچک هستند و یا ممکن است به دنبال دستوری برای غذای سگ باشند.
از سوی دیگر، اگر کسی عبارت دم بلند «خرید خوراکی برای تولهسگها» را جستجو کند، دقیقا میداند که میخواهد چه چیزی را پیدا کند و آماده خرید محصول مورد نظرش است.
ترفند 8 : بهینه سازی سرعت سایت
بر اساس آمار به دسته آمده، 50 درصد از کاربران در صورتی که بارگذاری یک صفحه بیش از 3 ثانیه طول بکشد، آن را رها می کنند. موتورهای جستجو مانند گوگل نیز از سرعت صفحه به عنوان یک فاکتور رتبه بندی استفاده می کنند. شما می توانید سرعت سایت و سرعت صفحه خود را بهینه کنید و باعث شوید تا وب سایت تان سریعتر بارگذاری شود تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کنید.
از PageSpeed Insights برای بررسی سرعت سایت خود استفاده کنید. PageSpeed Insights توصیه هایی را برای بهینه سازی سرعت سایت به شما ارائه می دهد، مانند فشردهسازی تصاویر، حذف کدهای غیرضروری وبسایت و موارد دیگر.
ترفند 9 : موبایل فرندلی بودن سایت
تمامی وب سایت ها باید با موبایل سازگار باشند چرا که بیش از 50 درصد ترافیک اینترنت متعلق به دستگاه های تلفن همراه است. اگر افرادی که از گوشی های هوشمند و تبلت استفاده می کنند نتوانند به سایت شما دسترسی داشته باشند، رتبه شما در نتایج جستجو کاهش پیدا می کند.
به عنوان مثال، موتورهای جستجو مانند Google از موبایل فرندلی بودن به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده می کنند. به این معنا که اگر سایت شما برای کاربران تلفن همراه بهینه نشده باشد، مخاطبان بالقوه و درآمد ارزشمندی را از دست خواهید داد.
فاکتور موبایل فرندلی بودن دیگر یک پیشنهاد نیست، بلکه یک الزام است. اگر می خواهید برای کلمات کلیدی خود رتبه خوبی کسب کنید، از ابزار Google’s Mobile-Friendly Test برای بررسی موبایل فرندلی بودن سایت خود استفاده کنید.
ترفند 10 : اهمیت تجربه کاربری در سئو داخلی
محتوای صفحه شما باید خواننده را جذب کرده و او را درگیر کند چرا که شما می خواهید زمان حضور کاربران را در سایت خود افزایش دهید و در عین حال نرخ پرش را نیز کاهش دهید. این موارد به گوگل نشان می دهد که محتوای شما برای کاربران مفید بوده است. اگر به دنبال بهبود تجربه کاربری و افزایش تعامل مخاطبان با وب سایت خود هستید، لازم است تا نکات زیر را رعایت کنید:
- استفاده از عناوین واضح که موضوع هر بخش از محتوای شما را مشخص می کند.
- ایجاد فهرست در ابتدای مقاله برای آسانتر شدن اسکن مطالب موجود در صفحه
- گنجاندن تصاویر و ویدئوهای جذاب در محتوای خود
- قرار دادن CTA مرتبط که کاربران را تشویق به کلیک کردن و تعامل بیشتر می کند.
- داشتن یک طرح بندی تمیز و واضح که کاربران را از محتوای شما منحرف نمی کند.
- مطمئن شوید سرعت صفحات وب سایتتان مناسب است.
ترفند 11 : استفاده از دادههای ساختار یافته
داده های ساختار یافته (Structured Data) به گوگل کمک می کنند تا محتوای شما را بهتر درک کند، بنابراین باید بخش مهمی از سئو داخلی در صفحه شما باشند. گوگل اغلب دادههای ساختار یافته را مستقیما در نتایج جستجو قرار میدهد. استفاده از دادههای ساختار یافته شانس اینکه کسی روی صفحه شما کلیک کند را افزایش می دهد.
سادهترین راه برای پیادهسازی دادههای ساختار یافته، استفاده از راهنمای نشانهگذاری دادههای ساختار یافته گوگل است. URL یک صفحه از وب سایت خود را وارد کنید تا گوگل شما را در فرآیند افزودن داده های ساختار یافته راهنمایی کند. سپس میتوانید دادههای ساختار یافته را با استفاده از ابزار تست استراکچر دیتا گوگل آزمایش کنید.
با استفاده از ابزار DeepCrawl و Screaming Frog میتوانید دادههای ساختار یافتهای که سایت های رقیب از آنها استفاده میکنند را مشاهده کنید، همچنین از این دو ابزار می توانید برای رفع خطاهای موجود در وب سایت خود نیز کمک بگیرید.
اهمیت کپی رایتینگ در سئو داخلی
کپی رایتینگ میتواند در بهبود سئو داخلی سایت شما نقش موثری داشته باشد. وقتی در صفحات فرود از متن های جذاب استفاده می کنید، کاربران بیشتر درگیر آن صفحه می شوند. استفاده از کپی رایتینگ نه تنها توجه رباتهای گوگل را به خود جذب می کند، بلکه باعث تقویت بازاریابی محتوایی نیز می شود.
تکنیک های کپی رایتینگ:
- مقدمه ای مختصر و قانع کننده بنویسید. مشکلی که در مقاله بررسی کردهاید را برای کاربر مشخص کنید و همچنین راه حل خود را به وضوح بیان کنید.
- از جملات و پاراگراف های طولانی خودداری کنید. با این حال، پاراگراف ها را به طور کامل رها نکنید وگرنه محتوای شما به درستی جریان پیدا نمی کند.
- بخش هایی از مقاله که بیش از 300 کلمه هستند را با عنوان فرعی جدا کنید.
- کلمه کلیدی اصلی را به طور طبیعی در سراسر متن مقاله بگنجانید.
- همیشه محتوا را برای خوانندگان خود بنویسید.
- از داستان نویسی برای برانگیختن علاقه خوانندگان در مقاله خود استفاده کنید.
چگونه سئو داخلی صفحات سایت را ارزیابی کنیم؟
اکنون که در مورد سئو داخلی به طور کامل اطلاعات دارید و با ترفندهای آن آشنا شدهاید، می توانید عملکرد سایت خود را ارزیابی کنید. شما می توانید برای بررسی و بهینه سازی سایت خود از ابزارها استفاده کنید یا می توانید سئو داخلی صفحات وب سایتتان را به صورت دستی بررسی کنید. اگر به صورت دستی نگاه کنید، می توانید از این معیارها به عنوان مبنایی برای بهینه سازی صفحه استفاده کنید:
- آیا از کلمات کلیدی مناسب برای هر صفحه استفاده کردهاید؟ آیا این کلمات کلیدی باعث جذب مخاطبان هدف به وب سایت شما شدهاند؟ اگر آنها نبوده اند، چرا هنوز از کلمات کلیدی استفاده می کنید؟
- آیا صفحات سایت خود را به یکدیگر پیوند دادهاید؟ آیا لینکدهی داخلی می تواند راهی برای کمک به مخاطبان باشد تا فقط با یک یا دو کلیک از یک صفحه به صفحه دیگر بروند؟
- آیا سرعت بارگذاری سایت شما مناسب است؟ یا اینکه برخی از صفحات زمان زیادی برای بارگذاری نیاز دارند؟ اگر مشکلی وجود دارد، ببینید مشکل از کجاست. یک وب سایت با سرعت پایین چیزی است که نه انسانها و نه رباتها از آن لذت می برند.
- آیا سایت شما محتوایی بهینه و جدید دارد؟ از کدام محتواهای وب سایتتان بیشتر از یکی دو سال گذشته است؟ کدام صفحات نیاز به بازبینی و تغییرات دارند؟
نحوه بررسی سئو On-page رقبا
متاسفانه رقبای شما نیز به سختی تلاش می کنند تا برند خود را در ذهن مخاطب ماندگار کنند و می توانید مطمئن باشید که آنها نیز مانند شما از سئو On-page استفاده می کنند. وب سایتهای رقبای خود را بررسی کنید و به کارهایی که انجام میدهند نگاهی بیندازید. مطمئن باشید که می توانید تنها با بررسی چند صفحه اطلاعات زیادی به دست آورید.
بررسی وب سایت رقبا همچنین میتواند ایدههایی را در ذهن شما ایجاد کند تا باعث پیشرفت وب سایت خود شوید و کسبوکارتان را تقویت کنید و احتمالا در هفتهها و ماههای آینده شاهد بهبود رتبه بندی صفحات سایت خود خواهید بود.
جمع بندی
بهینه سازی سئو داخلی یا همان On-page SEO یکی از مهم ترین کارهایی است که در راستای بهینه سازی سئو یک سایت باید انجام شود. اگر شما بهترین کمپین سئو خارجی را داشته باشید و بیشترین هزینه ها را برای خرید رپورتاژ آگهی پرداخته باشید، اما به سئو داخلی توجهی نکرده باشید تمامی سرمایه و زمان شما به هدر خواهد رفت. در واقع شما باید قبل از اینکه به سراغ سئو خارجی و لینک سازی خارجی بروید، ابتدا بر روی سئو داخلی سایت خود کار کنید و نواقص آن را برطرف کنید که ما در این مطلب به طور کامل کارهایی را که برای بهینه سازی سئو داخلی باید بر روی سایت خود انجام دهید به شما آموزش دادیم.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.