Reach در اینستاگرام چیست + 10 روش طلایی افزایش آن
اگر به عنوان یک دارنده پیج بیزنسی در اینستاگرام، به دنبال یادگیری راه های افزایش نرخ ریچ Reach هستید و می دانید که بهبود این متریک در اینستاگرام، می تواند به توسعه و ماندگاری پیج شما کمک شایانی کند، ابتدا لازم است که درباره مفهوم ریچ Reach در اینستاگرام اطلاعاتی را کسب کرده و متوجه شوید که منظور از ریچ در اینستاگرام چیست.
ریچ در اینستاگرام به تعدادی از افرادی خاص اشاره دارد که محتوای شما را دیده اند و با آن ارتباط برقرار کرده اند. به طور کلی دو روش برای افزایش این تعداد از افرادی که مخاطب محتوای شما قرار گرفته اند وجود دارد:
- روش اول، ریچ طبیعی
- روش دوم، ریچ پولی
نحوه افزایش ریچ در اینستاگرام به روش ریچ طبیعی
در روش اول افزایش ریچ، یعنی روش طبیعی، شما از تکنیک ها و فرآیندهایی استفاده می کنید که به صورت طبیعی تعداد بازدیدکنندگان محتوای شما را افزایش می دهد. تکنیک ها و ابزارهایی مانند استفاده از هشتگ در اینستاگرام، کپشن نویسی، برگزاری مسابقه اینستاگرامی، راه اندازی کمپین ها و کلیه اقداماتی که توجه عده بسیار زیادی از بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند.
اگرچه این روش نیازمند داشتن آگاهی و شناخت نسبت به فضای اینستاگرام و نوع مخاطبین شماست و همچنین مستلزم داشتن استراتژی و صرف وقت و شکیبایی است اما اثرات آن نسبت به روش دوم افزایش ریچ که در بخش بعد درباره آن توضیحاتی ارائه خواهیم داد، بسیار بیشتر خواهد بود.
نحوه افزایش ریچ در اینستاگرام به روش ریچ پولی
در این روش شما با پرداخت هزینه هایی برای دریافت خدمات تبلیغات در اینستاگرام، محتوای خود را در معرض دید مخاطبین بیشتری قرار می دهید. در این راستا هم خود کمپانی اینستاگرام ارائه دهنده خدماتی غیر رایگان در جهت افزایش ریچ است هم شرکت های واسطه ای وجود دارند که افزایش ریچ را در قالب یک پکیج و توام با امکانات و خدمات تبلیغاتی دیگر در اختیار شما قرار می دهند. تاثیر این نوع افزایش ریچ نسبت به روش اول یعنی ریچ طبیعی، کمتر است اما این روش از سهولت بیشتری برخوردار است و تنها لازمه آن صرف هزینه مالی است.
10 روش طلایی افزایش ریچ در اینستاگرام به صورت طبیعی
سال ها پیش جذب مخاطب در اینستاگرام و همچنین نگهداری و افزایش تعداد آنها، امری بسیار آسان تر و سریع تر نسبت به روزگار فعلی بود. کافی بود یک پیج اینستاگرام بسازیم، سلیقه مخاطبین خود را بشناسیم و راس ساعت های مشخصی که آمار آن از دست مخاطبین خارج نباشد، اقدام به انتشار محتوا نماییم.
اما امروز اینستاگرام بسیار هوشمندانه تر و پیچیده تر از چند سال گذشته شده است. الگوریتم ها و ساز و کارهایی به زیرساخت ها و روبات های اینستاگرام اضافه شده است که به واسطه آن ها، جذب و جلب توجه مخاطب، نگهداری و افزایش تعداد مخاطبین به امری پیچیده تر و نیازمند برنامه ریزی و شناخت تبدیل شده است.
بنابراین در همین راستا برای آنکه بتوانیم ریچ در اینستاگرام را به صورت طبیعی افزایش دهیم، کارها و اقداماتی وجود دارند که بر اساس الگوریتم های اینستاگرام شکل گرفته اند و شناخت آن ها ما را در رشد و توسعه پیجمان در اینستاگرام یاری می دهد.
1- زمان را جدی بگیرید.
زمانی که صحبت از تحلیل و بررسی ریچ در اینستاگرام می شود، تعداد لایک ها و کامنت های دریافت شده توسط محتوای شما درست بلافاصله پس از نشر آن به موضوعی حائز اهمیت تبدیل می شود.
هر چقدر که این تعداد قابل توجه تر و بیشتر باشد، احتمال آن که اینستاگرام محتوای شما را در قسمت اکسپلور اینستاگرام برای مخاطبین جدید قرار دهد، بیشتر است.
به همین منظور، برای آنکه بتوانید بیشترین تعداد لایک و کامنت را پس از درج محتوای خود دریافت نمایید، باید بدانید که چه زمانی مناسب ترین زمان برای نشر آن است و بیشتر فالوورها یا همان دنبال کنندگان شما آنلاین و فعال هستند.
به این ترتیب به محض نشر محتوای خود در اینستاگرام با بیشترین بازخورد از سمت دنبال کنندگان خود که بیشتر آنها آنلاین و فعال هستند رو به رو می شوید و همین موضوع با توجه به الگوریتم های اینستاگرام یک ارزش برای محتوای شما محسوب شده و سبب نمایش آن در قسمت اکسپلور برای دیگر کاربران می شود.
برای آگاهی از ساعت هایی که دنبال کنندگان شما در آن بیشترین نرخ فعالیت را در اینستاگرام دارند، می توانید از قسمت Insights پروفایل پیج خود وارد شده و به اطلاعات مدنظر دست یابید.
2- از هشتگ های درستی استفاده کنید.
در صورتی که از هشتگ های مناسب برای پست خود استفاده نکنید، هیچ راهی برای افزایش ریچ در اینستاگرام ندارید. هشتگ ها در اینستاگرام از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند. آنها علاوه بر آنکه به مخاطبین کمک می کنند تا محتوای مورد نظر خود را سریع تر و آسان تر بیابند، به دارندگان پیج ها نیز کمک می کنند تا وضعیت پست ها و استوری های خود را آنالیز کنند.
هشتگ ها می توانند به سه نوع زیر تقسیم شوند:
- هشتگ های ترند
- هشتگ های عمومی
- هشتگ های تخصصی
حال از کجا بدانیم که کدام هشتگ ها مناسب پست ما هستند؟ ابزارهای زیادی برای کمک به این دغدغه فعالان اینستاگرام وجود دارند. با یک جستجوی ساده در گوگل قادر هستید حتی در برخی موارد به صورت رایگان، از ابزارهای مانیتورینگ هشتگ ها که به شما کمک می کنند بیشترین هشتگ های جستجو شده توسط کاربران را درباره یک موضوع خاص مشاهده نمایید، آگاه شوید و از آنها استفاده کنید.
3- از کشف جنبه اجتماعی اینستاگرام غافل نشوید.
اینستاگرام یک فضای اجتماعی صمیمی، آزاد و بی قید و شرط است که همه افراد در هر طیفی از سن و سال و سلیقه از آن استفاده می کنند. بنابراین تلاش شما برای زنده نگه داشتن فضای پیجتان و نمایش جنبه اجتماعی پیجتان به مخاطبین می تواند تا حد بسیار زیادی در افزایش ریچ اینستاگرام تاثیر داشته باشد. برای تحقق این امر کافی است کارهایی مانند موارد زیر را انجام دهید:
- در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی کامنت ها و دایرکت های مخاطبین خود باشید.
- قدردان لایک ها، توجهات و حمایت های مخاطبینتان باشید. از آنها بابت فعالیتشان بر روی پیج شما تشکر کنید.
- از پست ها و محتواهای انتشار یافته در صفحات دیگر دیدن کنید و تا جای ممکن سعی کنید با آنها ارتباط برقرار کنید. برای مثال آن هایی را که به حوزه شما مرتبط است و از نظر بیزنسی برای شما مشکلی به وجود نمی آورد را در استوری معرفی کنید یا درباره آن ها در پست های خود صحبت کنید. آن ها را لایک کنید و برایشان کامنت بگذارید.
4- محتوایی درج کنید که توسط کابران به اشتراک گذاشته شود.
سعی کنید برخی اوقات محتواهایی تولید کنید که افراد برای انتشار آنها در استوری های خود ترغیب شوند. به اشتراک گذاشته شدن محتواها در استوری مخاطبین 35% بیشتر از تماشای آنها در پیج شما در ذهن مخاطبین می ماند. همچنین 50% بیشتر قابل اعتماد خواهد بود. این کار همچنین سبب برقراری یک ارتباط دو طرفه و صمیمانه میان شما و مخاطبینتان خواهد شد.
5- استوری اینستاگرام را فراموش نکنید.
استوری ها در اینستاگرام به دو دلیل حائز اهمیت هستند:
- استوری به شما این امکان را می دهد که آن وجه از کسب و کارتان را که در پست ها قادر به نمایشش نیستید، در معرض دید مخاطبین بگذارید.
- استوری ها از آنجایی که در اولین ردیف بخش اکسپلور اینستاگرام قرار دارند، از امکان دیده شدن بیشتری نسبت به پست ها برخوردارند.
6- از موقعیت جغرافیایی برای پست های خود استفاده کنید.
این مورد نیز تاثیر بسیار زیادی در افزایش ریچ پست ها در اینستاگرام دارد، به این دلیل که عده زیادی از مخاطبین ممکن است با استفاده از هشتگ ها به دنبال محتوای مدنظر خود نباشند و از موقعیت های جغرافیایی برای جستجوی خود استفاده کنند.
7- با اینفلوئنسرهای اینستاگرامی در ارتباط باشید.
ارتباط با اینفلوئنسرهای اینستاگرام و به طور کلی استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ مانند یک اسلحه مخفی به شما در به دست آوردن موارد زیر کمک می کند:
- کمک می کند بازدیدکنندگان و مخاطبین جدیدی پیدا کنید.
- کمک می کند محتوای جدید تولید کنید.
- روشی است برای قرار دادن محصولات و خدمات شما در معرض دید بیشمار مخاطب جدید
- به شما سرنخ هایی برای ایجاد مسیرهای جدید در اینستاگرام ارائه می دهد.
- سبب افزایش آگاهی از برند شما می شود و افراد بیشتری اسم برند شما را می شنوند و نسبت به آن آگاه می شوند.
8- با استفاده از روش ها و ابزارهای موجود در اینستاگرام، با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید.
در استوری سوال هایی مطرح کنید، کمپین راه بیاندازید یا نظرسنجی انجام دهید. کاری کنید که مخاطبین با شما به تعامل بپردازند و پیج به فضایی پویا و زنده تبدیل شود. این قسمت از اینستاگرام جایی است که شما می توانید در آن شوخی کرده یا از قسمت طنز گونه ای از بیزینس خود رونمایی کنید.
9- در IGTV فعال باشید.
انتشار پست های IGTV سبب می شود شما در این قسمت از اینستاگرام نیز حرفی برای گفتن داشته باشید و اعلام حضور کنید. همچنین می توانید بدون نیاز به ایجاد برش های یک دقیقه ای بر روی ویدیوهای خود، یک ویدیوی کامل و غیر منقطع را در مدت زمان حداکثر یک ساعت، در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.
10- از کسب اطلاعات نسبت به تبلیغات پولی در اینستاگرام غافل نشوید.
تمام این راهکارها می توانند در کنار یک یا دو مورد تبلیغ پولی اینستاگرام یا اسپانسر شدن در آن بسیار موثرتر از حالت عادی خود واقع شوند. پس همواره درباره نحوه تبلیغات پولی در اینستاگرام اطلاعات کسب کنید.
فواید افزایش ریچ در اینستاگرام
افزایش ریچ در اینستاگرام به معنی آن است که شما توانسته اید الگوریتم های اینستاگرام را درک کنید و با احترام به قوانین حاکم بر این شبکه اجتماعی پیش بروید و پیج خود را توسعه دهید. به این ترتیب اینستاگرام نیز برای پیج شما ارزش بیشتری قائل است و آن را بیشتر از پیج های دیگر در معرض دید افراد جدید قرار می دهد و به شما کمک می کند بتوانید کسب و کار خود را از طریق اینستاگرام توسعه دهید.
اما در این بین هرگز به صورت روبات گونه رفتار نکنید و مطالب گفته شده را یکی پس از دیگری بدون در نظر گرفتن نیاز مخاطبین خود اجرا نکنید. همیشه حواستان به رفتار مخاطبین خود باشد. اگر می بینید برای مثال هزاران نفر استوری های شما را می بینند اما پست های شما از تعداد کمی لایک، بازدید و کامنت برخوردار است شما در حال دریافت یک پیغام از سمت مخاطبین خود هستید و نباید آن را نادیده بگیرید.
در چنین شرایطی بدیهی است که مخاطبین شما از محتوایی که در استوری ها می گذارید بیشتر لذت می برند. اگر این محتواها حالت ویدیویی دارند احتمالا مخاطبین شما علاقه دارند بیشتر محتوای ویدیویی تماشا کنند تا عکس و متن. اگر خود شما در استوری ها حضور پیدا کرده و با ادبیاتی طنزگونه با مخاطبین ارتباط برقرار می کنید، احتمالا آنها این ادبیات و گویش را بیشتر از ادبیات رسمی حاکم بر پست های شما می پسندند.
در مدنظر قرار دادن این علاقه مندی ها و تمایلات دنبال کنندگان خود کوشا باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن ریچ Reach در اینستاگرام را افزایش داده و وضعیت آن را بهبود ببخشید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.