42 بهترین ابزارهای مدیریت پروژه

یکی از چالش های بزرگ در تیم های مختلف مدیریت پروژه است. مدیریت پروژه اگر به طور صحیح انجام نشود می تواند باعث شکست پروژه شود و به همین دلیل بسیار حیاتی است که به دقت انجام شود. ابزارهای مدیریت پروژه به شما کمک می کنند تا تسک ها یا همان وظایف افراد مختلف تیم را نظارت کنید و پروژه را به بهترین شکل ممکن پیش ببرید.
در این مقاله 42 مورد از بهترین ابزارهای مدیریت پروژه را به شما معرفی خواهیم کرد تا به راحتی با مزایا، قیمت و ویژگی های منحصر بفرد هر یک از آنها آشنا شده و سپس مناسب ترین گزینه را برای استفاده در سازمان خود انتخاب کنید.
بهترین ابزارهای مدیریت پروژه
1- Scoro
ابزار Scoro، نرم افزاری جامع با تمام ویژگی های مورد نیاز است. برای مثال بخش پنل مربوط به وظایف و پروژه ها، مدیریت کاربران، نقل قول و گزارش ها از ویژگی های مهم آن به شمار می روند.
- امکان بخش بندی پروژه ها بر اساس مهلت زمانی و تخصیص امور فرعی به هرکدام از آنها
- دارای یک داشبورد KPI با قابلیت بروز رسانی لحظه ای (Real-Time)
- حاوی تقویم اشتراکی و برنامه ریزی جلسات تیمی
- مدیریت مخاطبان
- پیگیری زمان پرداخت صورت حساب
- گزارش دقیق از پیشرفت پروژه و امور مالی
- نرخ گذاری و تعیین صورت وضعیت از طریق قالب های آماده
ابزار Scoro روند پروژه را سرعت می بخشد و تمام اطلاعات مورد نیاز شما را در یک مکان گردآوری می کند.
هزینه اشتراک : ماهانه 26 دلار
2- PROOFHUB
این ابزار یکی از بهترین ابزارهای مدیریت پروژه محسوب می شود. با استفاده از این نرم افزار دیگر به ابزارها و روش های قدیمی پیام رسانی نیاز ندارید و در واقع چندین ابزار مدیریت پروژه را یکجا در اختیار خواهید داشت.
- تعیین وظایف هر کاربر
- چت و گفتگوی آنلاین کاربران
- تعیین تکالیف مربوط به هر پروژه
- پیگیری تاریخچه و گزارش هر پروژه
- فضای ذخیره سازی با امنیت بالا
ابزار PROOFHUB رابط کاربری بسیار ساده ای دارد که باعث می شود اعضای تیم به راحتی با یکدیگر ارتباط داشته باشند.
هزینه اشتراک : 20 دلار در ماه برای 10 پروژه/ 150 دلار در ماه با اشتراک نامحدود
3- Basecamp
ابزار Basecamp در کمپانی های بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد، چرا که محیط آن همانند شبکه های اجتماعی مدرن است و ویژگی های ارتباطی بسیاری دارد.
- قابلیت مدیریت پروژه های چند کاربره
- ویژگی پیام رسانی و تعامل کاربران درباره یک پروژه
- قابلیت مشارکت درون برنامه ای با اعضای تیم
- گزارش مربوط به عملکرد پروژه
- داشبوردهای جداگانه
- قابلیت نوتیفیکیشن برای ایمیل و کامپیوتر
استفاده از این نرم افزار برای معلمین و دانش آموزان رایگان است (البته نه در ایران!)
هزینه اشتراک : ماهانه 99 دلار با اشتراک نامحدود
4- Asana
این ابزار یکی از بهترین ابزارهای مدیریت پروژه محسوب می شود. ابزار Asana چند مولفه نظیر حافظه ذخیره سازی، قابلیت تعاملی و ارتباطی را یکجا دارد، این ابزار همچنین امکان مدیریت پروژه بدون ارسال ایمیل به اعضای تیم را در اختیار مدیر پروژه قرار می دهد.
- پروژه مورد نظر را دسته بندی کرده و هر بخش را به نام یکی از اعضای تیم می زند.
- برای ترسیم نقشه کار و جدول زمانی، تکالیف مربوط به هر پروژه را سازماندهی می کند.
- با بازبینی معیارهای مربوطه، روند پیشرفت اعضای تیم را بررسی می کند.
- در هنگام بروزرسانی هر پروژه برای کاربران نوتیفیکیشن ارسال می کند.
- به منظور بررسی اجمالی پروژه، مجهز به داشبوردهای مختلفی است.
اگر تیم شما آنچنان بزرگ نیست که پروژه های پیچیده ای داشته باشد، نرم افزار Asana بهترین گزینه برای شما محسوب می شود.
هزینه اشتراک : تا 15 نفر رایگان/ ورژن پریمیوم ماهانه 8 دلار برای هر کاربر
5- Podio
این ابزار یکی دیگر از بهترین ابزارهای مدیریت پروژه می باشد. نرم افزار Podio یک ابزار انعطاف پذیر آنلاین است که قابلیت شخصی سازی و تعامل کاربران را در اختیار مدیران پروژه قرار می دهد.
- امکان تعیین وظایف، پیوست فایل و گفتگو درباره جزییات پروژه
- قابلیت به اشتراک گذاری فایل های رمز نگاری شده
- فرآیند مسیرهای فروش (Sales Pipelines) خودکار شده و دارای قابلیت پیگیری بودجه پروژه می باشد
- جریان کار (Workflow) اتوماتیک
با استفاده از این نرم افزار امکان ساخت عملیات شرطی از طریق الگوی IFTTT در اختیار شما قرار می گیرد، برای مثال شما تعیین می کنید که به محض بروزرسانی یک پروژه، یک Task جدید برای آن ساخته شود.
هزینه اشتراک : ماهیانه 24 دلار برای هر کاربر
6- Workzone
این ابزار مدیریت پروژه یکی از بهترین هاست. با استفاده از این نرم افزار تمام اعضای تیم می توانند وظایف محوله خود را به طور واضح مشاهده کنند.
- تهیه لیست وظایف فردی و شخصی سازی شده
- امکان ساخت وظایف فرعی و امور وابسته به پروژه
- ایجاد دسترسی نامحدود برخی از کاربران خاص به پروزه ها، وظایف و فایل ها
- مجهز به نمودار گانت (Gantt)
- امکان به نام زدن چندین پروژه برای یک نفر
هزینه اشتراک : 24 الی 44 دلار در ماه
7- JIRA
نرم افزار جیرا در حقیقت یک ابزار شناسایی باگ است که با تمام سیستم عامل ها سازگاری دارد؛ البته این نرم افزار ویژگی های مدیریت پروژه فوق العاده ای نیز دارد.
- امکان مدیریت کارهای برنامه ریزی نشده و خارج از اسپرینت (Plan Sprints)
- تقسیم وظایف بین اعضای تیم
- اولویت بندی و گفتگو درباره کار تیمی
- متمرکز کردن ارتباط اعضای تیم
- قابلیت تهیه گزارش آنی از وضعیت اعضای تیم
ابزار جیرا با امکانات خارق العاده ای که دارد، بهترین گزینه برای کمپانی های تولید کننده نرم افزار و IT به شمار می رود.
هزینه اشتراک : 10 دلار در ماه تا سقف 10 کاربر/ 75 دلار در ماه تا سقف 15 کاربر/ 300 دلار در ماه تا سقف 50 کاربر
8- NOTION
با استفاده از ابزار NOTION برنامه ریزی پروژه از طریق پیگیری ایده ها و تبادل اطلاعات اعضای تیم به راحتی امکان پذیر است.
- ایجاد چک لیست هفتگی برای هر فرد
- قابلیت یادداشت برداری
- دارای یک Task Board با قابلیت Drag&Drop
- امکان اشتراک گذاری فایل ها
- قابلیت قراردادن صفحات nest درون یکدیگر
این ابزار همانند LEGO کار می کند و بهترین گزینه برای تیم توسعه نرم افزار شما محسوب می شود.
هزینه اشتراک : 8 دلار ماهیانه برای هر کاربر
9- EventCollab
این ابزار بر پایه قضای ابری (Cloud) کار می کند و امکاناتی از قبیل اشتراک گذاری برنامه زمانی پروژه ها، چت و پیگیری وظایف محوله کاربران را در اختیار صاحبان کسب وکار قرار می دهد.
- دارای داشبورد همه جانبه که تمامی فعالیت های مربوطه را نمایش می دهد.
- تمام اعضای درگیر یک پروژه نظیر فروشندگان و پیمانکاران خارجی می توانند با یکدیگر در ارتباط باشند.
- مدیران پروژه می توانند استراتژی های خود را با اعضای تیم به اشتراک بگذارند.
ابزار EventCollab بهترین گزینه موجود برای مدیریت کنفرانس ها و جلسات کاری به شمار می رود.
هزینه اشتراک : 20 دلار برای یک ماه
10- Trello
با استفاده از ابزار مدیریت پروژه ترلو می توانید کارت مربوط به هر پروژه را در داشبورد آن به نام کاربران زده و وظایف مربوطه را نیز به راحتی درون کارت ها قرار دهید.
- مدیریت آسان Task ها از طریق کارت بُرد
- امکان ایجاد فهرست های نامحدود
- قابلیت به اشتراک گذاری فایل و تصاویر
- مرتب سازی پروژه ها بر اساس تاریخ یا اولویت های دیگر
- قابلیت ارسال کامنت و تبادل اطلاعات
از استارت آپ های کوچک گرفته تا شرکت های نامدار، همگی از ترلو به عنوان یکی از بهترین ابزارهای مدیریت پروژه یاد می کنند.
هزینه اشتراک : 9.99 دلار ماهیانه برای کمپانی ها / رایگان برای استفاده شخصی
11- Redmine
نرم افزار Redmine یک ابزار مدیریت پروژه منبع باز است که توسط یک جامعه کاربری به صورت داوطلبانه پشتیبانی می شود.
- دارای تقویم و نمودارهای گانت (Gantt charts) برای کمک به برنامه ریزی هر چه بهتر صاحبان پروژه
- دارای News Feed و امکانات مدیریت فایل و مدارک
- قابلیت برنامه ریزی برای فروش محصولات
- ارسال نوتیفیکیشن ایمیل
- قابلیت پیگیری هر پروژه بر اساس تاریخ
نرم افزار Redmine از چند زبان پشتیبانی می کند و به صورت کاملاً رایگان در اختیار عموم است.
هزینه اشتراک : رایگان
12- ZOHO PROJECTS
این نرم افزار بهترین گزینه برای مدیریت پروژه های کم حجم به شمار می رود که امکان پیگیری و مشاهده پروژه های پیش رو را در اختیار کاربران قرار می دهد.
- قابلیت ایجاد فهرست وظایف به همراه ویژگی تعیین Milestone و Multiple Tasks
- پیگیری پروژه بر اساس زمان و دارای ورقه های ثبت ساعات کار
- دارای نمودارهای گانت برای پیگیری روند پروژه
- مدیریت مدارک و فایل
این ابزار را در کنار نرم افزار Zoho CRM مورد استفاده قرار دهید تا تمامی ابعاد پروژه را به صورت یکجا مدیریت کنید.
هزینه اشتراک : تا 20 پروژه ماهیانه 25 دلار/ استفاده نامحدود 99 دلار در ماه / هزینه CRM و دیگر ابازرهای به صورت جداگانه محاسبه می گردد
13- WorkBook
نرم افزار ورک بوک بهترین ابزار برای مدیریت پروژه و منابع محسوب می شود؛ این ابزار ویژگی هایی نظیر CRM، قابلیت اشتراک گذاری فایل و انجام موارد مربوط به حسابداری را درون خود دارد.
- دارای فهرست Task
- نمودارهای گانت
- دارای مسیرهای فروش (Sales Pipelines)
- پرتال مشتری
- دارای بخش های مربوط به امورمالی مانند پرداخت صورت حساب
مشتریان نیازهای مشابهی ندارند، بنابراین با استفاده از این ابزار می توانید ماژول های مورد نیاز خود را به راحتی انتخاب کنید.
هزینه اشتراک : 19 دلار در ماه برای حداکثر 30 کاربر
14- FUNCTIONFOX
این ابزار دارای یک رابط کاربری زیبا و ساده است و ویژگی هایی نظیر پیگیری Milestone و مقایسه بودجه را در اختیار کاربران قرار می دهد.
- برنامه ریزی جلسات و Task ها به صورت نامحدود
- تهیه گزارش تعاملی
- قابلیت ایجاد مایلستون و وظایف فرعی
- تخمین بودجه
- قابلیت محاسبه زمان کارو دارای لیست انجام امور (To-do-list)
مهمترین ویژگی این ابزار در حقیقت داشبورد Visual آن است که قابلیت شخصی سازی را در اختیار کاربران قرار می دهد.
هزینه اشتراک : از 5 دلار در ماه (35 دلار برای اولین کاربر)
15- NUTCACHE
این ابزار ویژگی های بسیاری نظیر پرداخت صورت حساب و محاسبه زمان کار پروژه را دارا می باشد و برای شرکت های کوچکی که بعد از هر پروژه با کاربران تسویه می کنند، بهترین گزینه به شمار می رود.
- پیگیری وضعیت پروژه و پرداخت صورت حساب طبق تاریخ تعیین شده
- مدیریت هزینه
- قابلیت لینک پروژه های انجام شده به مشتریان
این ابزار با رابط کاربری بسیار شکیل بهترین گزینه برای مدیریت پروژه های کوچک محسوب می شود.
هزینه اشتراک : رایگان برای 20 کاربر همراه با امکانات محدود/ 6 دلار در ماه برای اکانات مدیریت پروژه و 15 دلار در ماه برای امکانات پریمیوم
16- WORKetc
این ابزار ویژگی هایی نظیر پرداخت صورت حساب، CRM، گردآوری گزارش کار و Helpdesk را با یکدیگر ترکیب کرده است.
- برقراری ارتباط بین گفت و گوها، مدارک، جداول زمانی و یادداشت ها به پروژه مربوطه
- تخمین بودجه پروژه های بزرگ
- قابلیت ثبت و فاکتور کردن تمام درآمدهای بخش های مختلف یک شرکت
- قابلیت ایجاد تیکت های پشتیبانی از طریق فرم های وب، ایمیل و پشتیبانی زنده
با استفاده از این ابزار می توانید مشکلات مشتریان را از طریق گقتگوی آنلاین برطرف کنید.
هزینه اشتراک : 49 دلار ماهیانه برای هر کاربر/ 65 دلار برای 3 کاربر اولیه
17- CAGE
این ابزار مدیریت پروژه یکی از بهترین هاست. ابزار مدیریت پروژه CAGE امکان گفت و گو و تبادل اطلاعات بین کاربران و اعضای تیم را فراهم می کند.
- مدیریت و ساخت پروژه
- امکان ایجاد کامنت و یادداشت زیر هر پروژه
- پیگیری تمام اصلاحیه ها
- قابلیت دریافت تاییدیه از مشتریان
- قابلیت گفت و گوی ویدیویی
- محافظت و ایجاد پسورد برای هر پروژه
این ابزار ویژگی های مدیریت پروژه و تبادل اطلاعات را با یکدیگر ترکیب کرده است که از طریق آن می توانید تماس های ویدیویی را ساماندهی کرده و هر پروژه را به نحو احسن برنامه ریزی کنید.
هزینه اشتراک : 49 دلار ماهیانه برای هر تیم
18- PAYMO
ابزار PAYMO امکاناتی نظیر مدیریت پروژه، گزارش کار و محاسبه صورت حساب را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار می دهد.
- محاسبه زمان انجام پروژه
- گردآوری گزارش کار
- امکان مشاهده فعالیت های دیگر اعضای تیم از طریق داشبورد
- محاسبه صورت حساب برای پروژه های انجام شده
- قابلیت حسابداری پروژه
همچنین با استفاده از نرم افزار پایمو پلاس قادر خواهید بود تا به صورت اتوماتیک ساعات کاری خود را محاسبه کنید.
هزینه اشتراک : رایگان / نسخه پرداختی 9.56 دلار برای هر کاربر
19- BRIGHTPOD
این نرم افزار برای مدیریت پروژه و محاسبه زمان کار مورد استفاده کمپانی های دیجیتال مارکتینگ قرار می گیرد.
- قابلیت اولویت بندی، مایلستون و تعیین تکالیف هر پروژه
- دارای تقویم ویراستاری
- کنترل زمان ورود و خروج برای هر Task
- داشبورد اختصاصی برای هر یک از اعضای تیم
- قابلیت تعامل درون برنامه ای و به اشتراک گذاری فایل
در هنگام پیشبرد یک پروزه می توان از قالب های آماده POD برای سرعت بخشیدن به روند کار استفاده کنید.
هزینه اشتراک : ماهیانه 29 دلار برای 10 کاربر
20- LIQUIDPLANNER
این نرم افزار دو ویژگی مدیریت پروژه و محاسبه ساعات کار را با یکدیگر ترکیب کرده است.
- تخمین زمان مورد نیاز برای انجام یک پروژه
- قابلیت نظر دادن در مورد Task و برنامه های زمان بندی شده
- دارای یک بُرد جداگانه برای تعامل و تبادل اطلاعات کاربران
- قابلیت اضافه کردن یادداشت به پروژه ها
این ابزار به صاحبان پروژه کمک می کند تا مهلت و زمان دقیقی را برای تحویل پروژه تعیین کنند.
هزینه اشتراک : ماهانه 39 دلار برای هر کاربر که به صورت سالانه پرداخت می شود.
21- WEEKDONE
ابزار WEEKDONE یکی دیگر از ابزارهای مدیریت پروژه محسوب می شود. این نرم افزار یک نرم افزار مدیریت پروژه برای تیم های کوچک به شمار می رود که به از طریق آن می توان وضعیت پروژه های بلند یا کوتاه مدت را بررسی کرد.
- تهیه گزارش کار هفتگی
- قابلیت تعیین اهداف سه ماهه و نتایج کلیدی OKR
- داشبورد مجهز به روش های اندازه گیری گرافیکی
- ارسال فیدبک خصوصی
اگرچه اکثر ابزارهای مدیریت پروژه به صورت هفتگی یا بلند مدت گزارش کار تهیه می کنند اما این نرم افزار به هر دو صورت این کار را انجام می دهد.
هزینه اشتراک : رایگان برای تیم های کوچک/ 49 دلار ماهانه برای تیم های بزرگ
22- Bitrix24
این نرم افزار با قابلیت ارتباط جمعی و تعامل اجتماعی مورد استفاده صاحبان کسب و کار قرار می گیرد.
- دارای شبکه اینترانت داخلی برای ارتباط بین کاربران
- نمودارهای گانت
- ابزار مدیریت حجم کار کارمندان
- مدیریت ارتباط با مشتری
- ابزار بهره مندی از تلفن
این ابزار علاوه بر ویژگی های مدیریت پروژه دارای نرم افزارهای استفاده از تلفن و سیستم منابع انسانی (HR) است.
هزینه اشتراک : رایگان / نسخه پرداختی با حافظه ذخیره سازی بیش تر 39 دلار در ماه
23- Redbooth
این نرم افزار دارای بردهای kanban و فهرست های سازماندهی Task است، علاوه بر این یک کتابخانه با نمونه پروژه های آماده دارد.
- برنامه ریزی برای پروژه های ساده
- قابلیت ایجاد یک فضای کار مجازی مشترک برای کاربران
- امکان برقراری کنفرانس های ویدیویی با کیفیت HD
- تهیه گزارش کار برای مدیران و لیدرهای تیم
- دارای اپلیکیشن های iOS و اندروید
این ابزار ویژگی های دیگری نظیر تماس تلفنی، ارسال پیام و چت های آنلاین را نیز در اختیار کاربران و مدیران پروژه قرار می دهد.
هزینه اشتراک : 5 دلار در ماه برای هر کاربر
24- Microsoft Project
این ابزار مدیریت پروژه یکی دیگر از بهترین هاست. این نرم افزار ویژگی مدیریت پروژه، منابع و پورتفولیو را به صورت یکجا دارد و جامعه کاربری آن به بیش از 20 میلیون می رسد.
- برنامه ریزی و هزینه گذاری پروژه
- مدیریت منابع
- قابلیت هوش تجاری و تهیه گزارش کار
- دارای نمونه پروژه های آماده
- جدول زمانی برای پروژه ها
هزینه اشتراک : 30 دلار برای فضای ابری/ 1159 دلار برای نرم افزار پیش فرض (برای یک سیستم کامپیوتری)
25- Barvas
این ابزار اقدامات کلیدی مربوط به انجام یک پروژه را دراختیار صاحبان کسب و کار قرار می دهد.
- مدیریت وظایف کاربران از طریق Task Board
- ابزار مدیریت نقشه ذهنی
- قابلیت تبادل اطلاعات درون برنامه ای
- دارای فضای کار اشتراکی
این نرم افزار با ویژگی های مدیریت نقشه ذهنی که دارد، بهترین گزینه برای طوفان فکری (Brainstorming) و ایده پردازی محسوب می شود.
هزینه اشتراک : 5.85 دلار به صورت ماهیانه برای هر کاربر
26- ClickUp
این نرم افزار برای انواع پروژه های کوچک و بزرگ مناسب است و برای کمپانی هایی که می خواهند تمام مراحل توسعه یک پروژه را زیر نظر داشته باشند بهترین گزینه به شمار می رود.
- دارای 3 تِم ظاهری (بُرد، باکس و فهرست)
- قابلیت نظر دادن
- 52 ویژگی سفارشی سازی (Statuses، Assignees و clickUps)
- مشاهده روند پیشرفت پروژه از طریق سلسله مراتب دقیق
- ابزارهای کاربردی نظیر جستجو و تخمین هوشمند
این نرم افزار فضایی کاملاً جدید دارد که تجربه بی سابقه ای برای کاربران به ارمغان می آورد.
هزینه اشتراک : 100 مگابایت رایگان / 5 دلار در ماه برای نسخه پریمیوم
27- Avaza
این ابزار این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا با کاربران و مشتریان به راحتی ارتباط برقرار کنید، همچنین از طریق آن می توانید ساعات کار را محاسبه کرده و صورت حساب مشتریان را نیز مدیریت کنید.
- تقسیم وظایف کامندان از طریق رابط کاربری Card Board
- مجهز به قابلیت یادآوری کننده (Reminder) اتوماتیک
- انعطاف پذیری بالا در پیگیری زمانی و ثبت ساعات کار
- ارسال فاکتور و معرفی نامه به صورت لحظه ای
هر پروژه موجود در این نرم افزار دارای یک آدرس ایمیل است که به راحتی می توانید آن ها را تبدیل به Task کنید.
هزینه اشتراک : رایگان برای حداکثر 5 پروژه ./ 39.95 دلار ماهانه برای استفاده نامحدود
28- TeamWeek
این نرم افزار برای برنامه ریزی و زمان بندی جلسات و پروژه های پیش روی یک شرکت بسیار مناسب به نظر می رسد.
- تقویم اشتراکی
- رابط کاربری مبتنی بر نمودارهای گانت
- مدیریت وظایف و تکالیف مربوط به هر پروژه از طریق Drag&Drop
- زمان بندی ساعتی هر پروژه
- امکان مشاهده آنلاین بودن دیگر اعضای تیم
اگر به دنبال ابزاری برای برنامه ریزی زمانی می گردید، TeamWeek بهترین گزینه موجود محسوب می شود.
هزینه اشتراک : رایگان برای حداکثر 5 کاربر / 39 دلار برای تیم های بزرگ تر
29- 10,000ft Plans
با استفاده از این اپلیکیشن بصری (Visual) قادر خواهید بود بهترین برنامه ریزی را برای منابع ترتیب دهید.
- مدیریت منابع
- قابلیت به نام زدن Task برای کاربران
- تطابق پروژه با منابع در اختیار
- تهیه گزارش کار دقیق
- محاسبه ساعات کار
این ابزار امکان زمان بندی و تخمین درآمد یک پروژه را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار می دهد.
هزینه اشتراک : 10 دلار ماهیانه برای هر کاربر
30- Teamwork Project
این نرم افزار در محیطی تعاملی به کاربران کمک می کند تا پروژه های خود را سازماندهی کنند.
- برنامه ریزی پروژه از طریق نمودارهای گانت
- تهیه گزارش کار و پیگیری زمانی فعالیت کاربران
- قابلیت سفارشی سازی پروژه
- دارای فهرست Task ها به همراه تکالیف فرعی
- مدیریت مایلستون (Milestone)
- قابلیت صدور مجوز برای کاربران
این نرم افزار از طریق Teamwork.com پشتیبانی می شود و دو ابزار دیگر به نام های Teamwork Desk و Teamwork Chat را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد.
هزینه اشتراک : 49 دلار ماهانه
31- FreedCamp
این ابزار تمام کارهای موجود نظیر برگزاری مراسم عروسی، سفرهای تفریحی یا پروژه های کاری را مدیریت می کند.
- دارای فهرست Task و قابلیت مدیریت وضعیت (Status)
- تقویم اشتراکی
- نمونه پروژه
- سامانه پیگیری مشکلات (Issue Tracker)
این نرم افزار مجهز به برد kanban است که می توانید یادداشت های ضروری را به آن بچسبانید.
هزینه اشتراک : رایگان / نسخه پرداختی برای استفاده از افزونه های دیگر
32- Advantage
این نرم افزار مدیریت پروژه دارای یک رابط کاربری شفاف و بسیار ساده است.
- مدیریت task، زمان و هزینه
- سرعت بخشی به کار به صورت اتوماتیک
- مدیریت مدیا
- نظارت بر فعالیت مشتریان
- ارایه گزارش کار تکمیلی
هزینه اشتراک : بستگی به نوع درخواست دارد
33- Easy Project
این ابزار نیز یکی دیگر از بهترین ابزارهای مدیریت پروژه محسوب می شود. این اپلیکیشن به عنوان ابزاری بصری (Visual) و شهودی در زمینه مدیریت پروژه به شمار می رود.
- نمودارهای گانت
- مدیریت بحران و ریسک
- مدیریت پورتفولیو
- دارای نمونه پروژه
این نرم افزار برای کمپانی های IT یا پروژه های تحصیلی و داوطلبانه گزینه مطلوبی محسوب می شود.
34- ProWorkflow
با استفاده از این نرم افزار می توانید به راحتی تکالیف و وظایف کارمندان را تعیین کرده و ساعات کار آنها را نیز محاسبه کنید.
- دارای داشبوردی با امکان مشاهده وضعیت کاری کاربران
- امکان تخصیص وظیفه هر کاربر
- امکان مشاهده وضعیت کاری تیم های مختلف
- مدیریت مخاطبین
- قابلیت اشتراک گذاری فایل ها
- نظارت بر فاکتورها و معرفی نامه ها
این نرم افزار گزینه مناسبی برای تعامل و محاسبه زمان کار به شمار می رود که در موبایل نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
هزینه اشتراک : 22 دلار ماهیانه برای هر کاربر
35- Smartsheet
این اپلیکیشن بهترین گزینه برای انجام پروژه های تعاملی محسوب می شود.
- زمان بندی و برنامه ریزی برای پروژه
- تهیه لیست مربوط به برنامه ها
- مدیریت منابع
- پیگیری بودجه
- قابلیت برنامه ریزی استراتژیک
تقریباً نیمی از 500 کمپانی معتبر آمریکایی از این برنامه استفاده می کنند.
هزینه اشتراک : 15دلار ماهیانه برای هر کاربر
36- Celoxis
این نرم افزار بهترین ابزار مدیریت پروژه های سازمانی به شمار می رود.
- زمان بندی پیشرفته
- نمودارهای گانت
- پیگیری پروژه
- مدیریت مالی
- تجزیه و تحلیل گزارش کار
با توجه نیازهای کمپانی شما، این نرم افزار امکان استفاده از هر دو روش SaaS و پیش فرض (On-Premise) را در اختیارتان قرار خواهد داد.
هزینه اشتراک : 25 دلار ماهیانه برای استفاده از فضای ابری (SaaS) / 450 دلار برای استفاده از روش پیش فرض
37- Insightly
این ابزار یکی از بهترین ابزارهای مدیریت پروژه محسوب می شود. این نرم افزار در حقیقت یک CRM قدرتمند به شمار می رود که ویژگی های مدیریت کسب وکار را نیز دارا می باشد.
- نظارت بر پیمانکاران، مشتریان، مخاطبان و شرکای تجاری
- پیگیری فعالیت و عملکرد پروژه در مقابل مایلستون
- نظارت به کسب و کار
این ابزار گزینه بسیار مناسبی برای مدیران تازه کار یا با تجربه به شمار می رود.
هزینه اشتراک : 15 دلار ماهانه
38- Copper Project
ابزار Cooper Project یک نرم افزار مدیریت پروژه مقرون به صرفه و ارزشمند است که برای پروژه های چند ملیتی یا تکالیف مربوط به خانه مورد استفاده قرار می گیرد.
- قابلیت انجام پروژه های تعاملی و نمایش Task ها
- نمونه پروژه های ار پیش ساخته
- زمان سنجی برای هر Task
- قابلیت اشتراک گذاری فایل ها
هزینه اشتراک : 49 دلار در ماه
39- Clarizen
این نرم افزار که در محیط Cloud کار می کند با هدف کمک به کسب و کار شما طراحی شده است.
- قابلیت بارگزاری پروژه به صورت نامحدود
- قابلیت تعامل اجتماعی
- انجام خودکار پروژه های تکراری
- مدیریت سرمایه و محاسبه بودجه
با استفاده از این نرم افزار می توانید حجم کار سازمان خود را تنظیم کنید.
هزینه اشتراک : 60 دلار به صورت ماهیانه
40- HighRise
شما می توانید با استفاده از این نرم افزار وضعیت کاربران را به صورت دقیق پیگیری کنید.
- ذخیره ایمیل های مهم
- قابلیت پیوست فایل یا مدارک
- تنظیمات پیشرفته مربوط به حریم شخصی
- پیگیری Task های مهم
- قابلیت تعیین وظایف هر کاربر
هزینه اشتراک : 24 در ماه برای تیم های کوچک / 49 دلار برای تیم های بزرگ
41- ACTIVE COLLAB
این ابزار مدیریت پروژه یکی دیگر از بهترین هاست. این اپلیکیشن با قابلیت هایی نظیر منشن کردن (@mention) و ویرایش متن، یکی از بهترین ابزارهای مدیریت پروژه های تعاملی به شمار می رود.
- محاسبه ساعات کار و صورتحساب
- برنامه ریزی زمانی همانند نمودارهای گانت
- کارت های kanban
- تعیین چند کاربر برای انجام یک Task
- دارای تقویم اشتراکی
هزینه اشتراک : 25 دلار برای نسخه فضای ابری / 499 دلار برای هاست اختصاصی
42- تسکولو
ابزار تسکولو یک نرم افزار مدیریت پروژه ایرانی است که دارای یک رابط کاربری بسیار ساده و روان می باشد. این نرم افزار همچنین امکان تعامل و تبادل اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می دهد.
- دارای ابزار تحلیل گر
- حریم شخصی و امنیت بالای پروژه
- محاسبه زمان کاری
- گفتگوی آنلاین
هزینه اشتراک : رایگان برای تیم های کوچک / پرداختی برای تیم های بزرگ
سوالات متداول
آیا کار با ابزارهای مدیریت پروژه ضروری است؟
مدیریت پروژه بدون استفاده از نرم افزارها و ابزارهای موجود کاری بسیار دشوار و پیچیده است. نمی توان گفت انجام این کار غیر ممکن است اما اگر حتی ممکن هم باشد به کیفیت مدیریت پروژه به کمک ابزارهای حرفه ای نیست.
بهترین ابزار مدیریت پروژه کدام است؟
از میان بهترین ابزارهای مدیریت پروژه می توان به Trello، Jira و Asana اشاره کرد.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.