358,000 تومان قیمت اصلی 358,000 تومان بود.71,600 تومانقیمت فعلی 71,600 تومان است.
ویژگی های دوره
تقویم محتوا یا تقویم محتوایی یک تقویم ساده و قابل فهم می باشد که تمامی محتواها و مطالبی را که در یک بازه زمانی مشخص قصد انتشار آنها را دارید، در آن به صورت منظم نوشته شده و تیم تولید محتوا می تواند به کمک آن برنامه ریزی دقیقی برای مدیریت تولید محتوا در طی ماه های آینده داشته باشد.
در واقع تدوین یک تقویم محتوایی مناسب کار خیلی سختی نیست ولی پایبند بودن به آن و بر اساس آن پیش رفتن و هماهنگ شدن با آن کاری است که نیاز به تمرین و ممارست دارد.
بازاریابی محتوایی یک امر مهم و ضروری در دنیای مارکتینگ امروز است و تقویم محتوا برنامه اجرایی و عملیاتی برای پیشبرد این امر مهم است. تقویم محتوایی یک برنامه عملی برای تولید کنندگان محتواست که مشخص می کند چه محتوایی با چه قالبی (متن، صوت یا فیلم) و در چه رسانه ای منتشر شود.
برخی از افراد فکر می کنند نوشتن یک تقویم محتوا یعنی نوشتن تاریخ انتشار پست ها بر روی یک برگه یا یک تقویم! وقتی میگوییم انواع مختلف محتوا یعنی در تدوین این تقویم به زمان بندی انتشار نوشته ها و مقالات هم باید توجه داشته باشیم.
چرا نیاز به تقویم محتوا داریم؟
به چند دلیل مهم هر کسب و کار اینترنتی که می خواهد در بازاریابی محتوایی جدی عمل کند باید حتما این تقویم را داشته باشد :
دلیل اول :
اولین دلیل این است که بدون داشتن این برنامه ریزی ممکن است ایام خاصی را فراموش کنیم. با خودتان مرور کنید چند بار پیش آمده که حواستان نبوده و به یکباره یادتان آمده که فردا مثلا عید فطر است و می خواستید در عید فطر یک محتوای خاصی را منتشر کنید که خب چون آماده نکردهاید به یک عکس یا فیلم معمولی برگرفته از اینترنت بسنده کردید. اگر این اتفاق به کرات برای شما رخ داده باید عرض کنم که حتما تدوین این تقویم را در اولویت کارهای خودتان قرار دهید.
دلیل دوم :
اگر به صورت تیمی کار میکنید اهمیت استفاده از ابزار بازاریابی محتوایی بیشتر میشود چرا که هر یک از اعضاء تیم باید بداند که روی کدام موضوع باید کار کند. تصور کنید که تیم شما فقط ۲ نفر است. شما به عنوان مدیر و یک نفر به عنوان کارمند شما که مسئول طراحی موارد مختلف است. اگر این فرد در یک موضوع کارهای طراحی را انجام دهد و هدف شما این باشد که در آخر ماه یک محصول خاص را رونمایی کنید چه می شود؟ باید کل تیم با هم یک هدف را دنبال کنند و در یک برنامه ریزی چند روزه مراحل یک کمپین را جلو ببرند.
دلیل سوم :
وجود این تقویم کمک می کند تا بدانیم در هر زمانی روی چه موضوعاتی باید تمرکز کنیم. بدین ترتیب نظم محتواهای ما هم حفظ میشود و میدانیم که مثلا قرار است در 10 پست اینستاگرام در یک موضوع خاص صحبت کنیم و همزمان همین موارد را در قالب یک متن هم می نویسیم و منتشر می کنیم. از طرفی دیگر به ما کمک میکند تا محتوای تکراری نداشته باشیم. اگر این برنامهریزی وجود نداشته باشد ممکن است یک موضوع را بارها منتشر کنیم و یک موضوع دیگر را فراموش کنیم که در موردش محتوایی منتشر کنیم.
دلیل چهارم :
از این طریق مجبور میشویم محتواهای خودمان را در قالب یک کمپین منتشر کنیم. کمپین یعنی مجموعهای از اقدامات بازاریابی به جای تک اقدام بازاریابی. زمانی که میخواهیم یک محصول یا خدمت را ارائه دهیم باید مجموعهای از پستها را در یک زمان خاص منتشر کنیم و این کار با همین تقویم انجام میشود. با تدوین این تقویم می دانیم که چه زمانی این کمپین شروع میشود و کی باید محصول اصلی معرفی شود. تصور کنید که من که کارم تدریس و مشاوره است می خواهم از یک محصول آموزشی خودم رونمایی کنم. از ۳ هفته قبل از رونمایی، آموزشهایی در قالب فیلم، صوت و نوشته را تولید میکنم تا مخاطب علاقه و آمادگی خرید این محصول آموزشی آن را کسب کند. بنابراین این موارد را در تقویم خودم یادداشت میکنم و روز به روز طبق آن پیش میروم.
تفاوت تقویم سردبیری با تقویم محتوا
گاها این دو اصلاح به جای هم استفاده میشوند یا هم معنی تصور میشوند که اشتباه است و این دو مورد با هم تفاوت دارند. تقویم سردبیری (Editorial Calendar) سرخط های کلی و استراتژی های محتوایی را شامل می شود ولی تقویم محتوا (Content Calendar) بسیار جزیینگر است و ریز اقدامات انتشار محتوای ما را در بر میگیرد.
در این دوره چه مباحثی آموزش داده شده است؟
مهمتر از نوشتن این تقویم، اجرای آن است. کسب و کارهای بسیاری را میشناسم که سالهاست این تقویم را مینویسند ولی درصد زیادی از آن اجرا نمیشود و فقط یک سری جدول زیبا دارند که از آن لذت میبرند. در این دوره به شما میگویم که چه کنیم که حتی یک مورد از موارد برنامهریزی شده از زیر دست ما در نرود. تمایز این دوره آموزشی با تمام آموزشهای موجود در این نکته است.
حاصل دوره
دانشجویان عزیز پس از گذراندن این دوره آموزشی به طور کامل با نحوه تدوین تقویم محتوا آشنا می شوند و می توانند برای کسب و کار خود یک تقویم محتوا بی نقص را طراحی کنند و به کمک آن به طور منظم و هدفمند محتواهای خود را منتشر نمایند.
ویدئوهای دوره
معرفی دوره ویدئو
08:45
ویدئو اصلی دوره ویدئو
01:27:42
نمونه تقویم محتوایی خام فایل های ضمیمه
کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی از دانشگاه تهران با بیش از ۱۰ سال سابقه اجرایی در حوزه مدیریت منابع انسانی
دوره های مرتبط
آموزش مارکتینگ نسل چهارم
ارائه شده توسط< دکتر ندا مفاخری
آموزش جامع سئو محتوا
ارائه شده توسط< امین هاشمی
آموزش جامع بازاریابی عصبی (نورومارکتینگ)
ارائه شده توسط< محمد وفایی
آموزش ساخت برند شخصی یا پرسونال برندینگ
ارائه شده توسط< مهدی سیاح نیا
آموزش جامع تولید محتوا سایت
ارائه شده توسط< امید کریمی
rate_reviewامتیاز دانشجویان دوره
chat_bubble_outlineنظرات
358,000 تومان قیمت اصلی 358,000 تومان بود.71,600 تومانقیمت فعلی 71,600 تومان است.
فرصت باقیمانده تا پایان جشنواره سیاره دانش
کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی از دانشگاه تهران با بیش از ۱۰ سال سابقه اجرایی در حوزه مدیریت منابع انسانی
قوانین ثبت دیدگاه
با سلام و احترام خدمت شما کاربر محترم