پکیج آموزش متقاعدسازی و نفوذ بر مشتری
پکیج جامع آموزش روانشناسی فروش
آموزش راهکارهای تجربی برای افزایش فروش
آموزش فروش سطح بالا
آموزش قیف فروش (Sales Funnel)
آموزش علم فروش
آموزش اصول فروش
آموزش نهایی کردن فروش
آموزش تبدیل مشتری به خریدار
آموزش 21 روش برای قطعی کردن فروش
آموزش فروش برتر
آموزش نکات کلیدی یک وبسایت آموزشی پرفروش
اهمیت فروش در کسب و کارها
تمامی تلاش ها و فرآیندهای داخل یک سازمان یا شرکت با هدف افزایش فروش انجام می شود. هرچه فروش بیشتر باشد، یک کسب و کار بیشتر می تواند رشد کند. بدون فروش هیچ کسب و کاری نمی تواند زنده بماند و فروش شرط اساسی حیات تمامی کسب و کارهاست.
از آنجایی که فروش بیشتر به سود و درآمد بیشتر منتهی می شود، بنابراین توسعه یک کسب و کار کاملا به میزان فروش آن بستگی دارد. کسب و کاری که فروش خوبی دارد می تواند نه تنها هزینه های خود را بپردازد، بلکه می تواند برای رشد در آینده سرمایه گذاری کند، تیم خود را گسترش دهد و افراد متخصص جدیدی را استخدام کند.
فروش چگونه ایجاد می شود؟
برخلاف تصور بسیاری از مردم فروش اتفاقی یا شانسی نیست. در واقع در پشت این مفهوم فرآیندهای متفاوتی وجود دارد که در نهایت منجر به فروش می شود. از طراحی محصول و بسته بندی گرفته تا برندینگ و بازاریابی صحیح و انتخاب کانال های بازاریابی مناسب برای جذب مشتری همگی در فروش تاثیر مستقیم دارند و اگر هرکدام از آنها به درستی انجام نشود، شانس فروش کاهش خواهد یافت.
تکنیک های افزایش فروش
تکنیک های بسیاری برای افزایش فروش وجود دارد که هر کدام از آنها برای یک کسب و کار خاص می تواند مفید و موثر باشد. در ادامه می توانید لیستی از بهترین تکنیک های افزایش فروش را مشاهده کنید:
1- با مشتریان خود به طور مرتب در تعامل و ارتباط باشید.
2- هویت برند و شخصیت برند خود را به درستی تعیین کنید.
3- در طراحی محصول و بسته بندی خلاق باشید.
4- برای افزایش رضایتمندی مشتری کمپین های خلاقانه برگزار کنید.
5- از تکنیک های فروش مختلف مثل Up-selling و Down-selling و Cross-selling استفاده کنید.
6- بر روی تمامی کانال های مارکتینگ سرمایه گذاری کنید و بر روی مهم ترین و موثرترین آنها بیشتر تمرکز کنید.
7- ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ را فراموش نکنید.
8- برای مشتریان خود برنامه های وفاداری جذاب طراحی کنید.
9- شاخص NPS را به صورت دوره ای رصد و اندازه گیری کنید.
10- بر روی آموزش دیجیتال مارکتینگ به کارکنان بخش بازاریابی خود سرمایه گذاری کنید و آنها را در دوره های مختلف و جدید شرکت دهید.
11- رضایت و اعتماد مشتریان خود را به دیگران نشان دهید.
12- از گیمیفیکیشن برای افزایش تعامل کاربران و تشویق به خرید بیشتر و رقابت با دیگران استفاده کنید.
مسیر آموزش فروش
فروش یک مبحث مشخص نیست که شما با مطالعه یک کتاب یا مشاهده یک ویدئو خاص به طور کامل آن را یاد بگیرید. فروش از مجموعه ای از مهارت های ارتباطی، مارکتینگ، روانشناسی و همچنین خلاقیت تشکیل می شود و نیاز است تا علم میان رشته ای خود را در این بخش ها افزایش دهید.
یک مدیر فروش حرفه ای به خوبی مشتریان خود را می شناسد و می داند که از چه روش هایی باید برای جذب آنها استفاده کند. شناخت مشتری و ترسیم پرسونا مشتری از اولین و مهم ترین کارهایی است که هر مدیر فروش باید آن را انجام دهید.
بنابراین با توجه به گسترده بودن و تجربی بودن فروش، استفاده از دوره های آموزش فروش که توسط اساتید با تجربه در این حوزه برگزار شده است می تواند بسیار مفید باشد. معمولا یادگیری فروش فقط از طریق کتاب ها کمی گیج کننده است چرا که کتاب های بسیار متنوعی باید برای تقویت مهارت فروش مطالعه شود. بنابراین می توان گفت استفاده از دوره های آموزشی به همراه کتاب ها می تواند بهترین مسیر برای یادگیری فروش باشد.