298,000 تومان 74,500 تومان
ویژگی های دوره
تمامی کسب و کارها برای شناخت بهتر مشتری و حفظ آنها نیاز به طراحی پرسونا مشتری دارند. آنها برای اینکه بتوانند بهتر ویژگی های مشتریان خود را درک کنند باید یک پرسونا مناسب برای آنها طراحی کنند.
مشتریان یک کسب و کار اگر چندین هزار نفر هم باشند باید بتوانیم آنها را گروه بندی کنیم و در قالب چند شخصیت فرضی آنها را تجسم کنیم. پرسونا در واقع یک شخصیت نیمه فرضی است که نماینده ای از مشتری ایده آل ماست.
به عنوان مثال اگر شما وبسایت خرید بلیط هواپیمایی دارید پرسونای مشتری برای شما شخصی است که تمام ویژگی های مناسب را داشته باشد. مثلا در قشر مرفه جامعه باشد، فردی علاقمند به سفر باشد و چندین بار در سال مسافرت کند، همیشه آنلاین بلیط خود را تهیه می کند و… . می توانید تمامی این ویژگی ها را به عنوان پرسونای مشتری لیست کنید.
بنابراین پرسونا یعنی مشتریان خودتان را به درستی شناسایی کنید و آنها را در 3 الی 5 شخصیت نیمه فرضی دسته بندی کنید. یعنی پرسونا شرحی از خصوصیات مشتری ماست که با بررسی و شناخت و تدوین آن به وضوح مشتریان هدف خودمان را مشخص میکنیم.
بعد از طراحی پرسونا می توانیم پیامهای بازاریابی اختصاصی برای این مشتریان خود ایجاد کنیم که وقتی آنها شنیدند با خودشان بگویند ” چه جالب، دقیقا منظورش من هستم! ”
به این دو نمونه دقت کنید :
1- می خواهم یک لپ تاپ بفروشم.
2- می خواهم یک لپ تاپ به یک دانشجوی مهندسی عمران بفروشم.
به نظر شما در کدام مورد راحت تر میتوانید کار فروش را انجام دهید؟ قطعا گزینه 2 چرا که به خوبی مشتری را می شناسید و می توانید یک لپ تاپ مطابق نیازها و خواسته های او معرفی کنید و این یعنی شانس فروش شما چندین برابر است.
در این دوره چه مباحثی آموزش داده شده است؟
ما در این دوره به آموزش طراحی پرسونا مشتری می پردازیم. در این دوره به زبانی ساده و کاربردی شرح خواهم داد که چطور پرسونای مشتری خود را آنالیز کنید. همچنین از تجربیات خودم در مشاوره بازاریابی به بیش از ۳۰۰ شرکت در این زمینه صحبت خواهم کرد.
حاصل دوره
دانشجویان عزیز پس از گذراندن این دوره آموزشی می توانند پرسونای مشتریان خود را طراحی کنند و به کمک آن فروش و وفاداری مشتریان را به طرز چشم گیری افزایش دهند.
ویدئوهای دوره
معرفی دوره ویدئو
03:07
ویدئو اصلی دوره ویدئو
01:17:44
کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی از دانشگاه تهران با بیش از ۱۰ سال سابقه اجرایی در حوزه مدیریت منابع انسانی
دوره های مرتبط
آموزش مارکتینگ نسل چهارم
ارائه شده توسط< دکتر ندا مفاخری
آموزش تخصصی بازاریابی بین المللی و صادرات در عصر دیجیتال
ارائه شده توسط< موسسه کسب ناب
پکیج جامع و تخصصی مدیریت فروش و بازاریابی B2B
ارائه شده توسط< موسسه کسب ناب
آموزش جامع گوگل سرچ کنسول 2020
ارائه شده توسط< اسماعیل منصوری
آموزش جامع افزایش فروش در اینستاگرام
ارائه شده توسط< مهدی سیاح نیا
rate_reviewامتیاز دانشجویان دوره
chat_bubble_outlineنظرات
298,000 تومان 74,500 تومان
فرصت باقیمانده تا پایان جشنواره بوی ماه مهر
کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی از دانشگاه تهران با بیش از ۱۰ سال سابقه اجرایی در حوزه مدیریت منابع انسانی
قوانین ثبت دیدگاه
با سلام و احترام خدمت شما کاربر محترم