قیمت 49,000 تومان 24,500 تومان

ویژگی های دوره
زبان: فارسی
2 ساعت و 13 دقیقه
3 فصل
169 مگابایت
روش دریافت: دانلود آنی پس از پرداخت
روش پشتیبانی: ارسال تیکت

کسب و کارهای پلتفرمی رایج ترین نوع کسب و کار در دنیای اینترنت و فضاهای استارتاپی هستند. پلتفرم ها در واقع با ایجاد ارتباط بین دو یا چند گروه تولید ارزش می کنند و از این طریق درآمدهای بسیار خوبی را کسب می کنند.

اسنپ و تپسی را فرض کنید که میان دو گروه راننده ها و مسافرین از طریق یک پل ارتباطی که همان اپلیکیشن می باشد ارتباط برقرار کرده و نیاز هر گروه را با معرفی گروهی دیگر برطرف می سازد. یعنی به راننده مسافر معرفی می کند و به مسافر راننده !

به عنوان مثالی دیگر اسنپ فود را در نظر بگیرید. اسنپ فود با ارائه یک پلتفرم فوق العاده میان شما و رستوران ها و فست فودها ارتباط برقرار کرده و هر دو گروه صاحبین رستوران و مشتریان از آن راضی هستند.

علاوه بر اینها بزرگترین استارتاپ های ایران مانند علی بابا، دیجی کالا، الوپیک و… همگی پلتفرم هستند و با ارائه یک ارزش پیشنهادی خاص به بخش مشتریان مرتبط با بازار خود درآمدهای بسیاری را کسب می کنند.

پلتفرم ها انقلابی هستند که در مدتی کوتاه دنیای تجارت را به سلطه خود درآورده اند. اوبر (Uber) که خدماتی مشابه اسنپ ارائه می کند امروز در اکثر کشورهای دنیا خدمات خود را ارائه می کند و ارزشی در حدود ۱۲۰ میلیارد دلار دارد و این درحالی است که اوبر در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد و تا به امروز توانسته چنین ارزشی را تولید کند.

Airbnb نیز یکی دیگر از پلتفرم هایی است که به سرعت رشد کرده و در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دنیا در حال فعالیت می باشد و از سال ۲۰۰۸ تاکنون توانسته به ارزش ۳۱ میلیارد دلار برسد !

 

اما آیا به نظر شما راه اندازی و گسترش یک پلتفرم مانند اسنپ به همین راحتی است؟

قطعا پاسخ این سوال منفی است. پلتفرم ها در عین حال که پر سودترین و جذاب ترین مدل های کسب و کار هستند، دشوارترین آنها نیز هستند. شاید شما پیش خودتان فکر کنید راه اندازی یک پلتفرم فقط نیاز به طراحی یک وبسایت و اپلیکیشن بی نقص و در نهایت کمی تبلیغات دارد. اما واقعیت فاصله بسیار زیادی از این تصور شیرین دارد !

اگر بخواهیم همان مثال خودمان یعنی استارتاپی مشابه اسنپ یا اوبر را در نظر بگیریم، به نظر شما زمانی که هیچ راننده و مسافری روی پلتفرم شما وجود ندارد چطور می توان آنها را جذب پلتفرم کرد؟ به نظر شما برای شروع ابتدا باید به سراغ جذب کدام گروه رفت؟ مسافرین یا راننده ها؟ (این همان مساله بزرگی است که در دنیای پلتفرم ها با نام چالش مرغ و تخم مرغ (Chicken and egg problem) آن را می شناسند.)

فرض می کنیم شما دسته درستی را برای شروع انتخاب کرده اید حال می خواهید چگونه آنها را راضی نگه دارید؟ اوبری را فرض کنید که فقط تعدادی راننده در آن فعال هستند. به نظر شما این تعداد راننده ای که شما به سختی جذب کرده اید بدون مسافر چقدر دوام خواهند آورد؟ چطور می توان آنها را راضی نگاه داشت تا مسافرین هم به تعداد قابل قبولی برسد؟

بله، این ها سوالاتی هستند که بسیاری از کارآفرینان استارتاپی بدون توجه به آنها و تعیین استراتژی مناسب برای رفع آنها به سراغ توسعه محصول خود می روند و بعد از اینکه یک محصول بی نقص را وارد بازار کردند با شکستی مواجه می شوند که هرگز آن را فراموش نخواهند کرد !

 

این دوره آموزشی شامل چه مباحثی است؟

ما در این دوره آموزشی می خواهیم از صفر تا صد راه اندازی کسب و کار پلتفرمی را به شما آموزش دهیم. به شما خواهیم گفت که چطور و به کمک چه استراتژی هایی می توانید چالش مرغ و تخم مرغ بیزنس خود را حل کنید. در این دوره به شکل تخصصی با اصطلاحات کسب و کارهای پلتفرمی آشنا خواهید شد. اصطلاحات و مفاهیمی که بسیار قابل تامل و مهم هستند.

 

حاصل این دوره آموزشی چیست؟

دانشجویان عزیز پس از گذراندن این دوره آموزشی با یک دید کاملا متفاوت به مدل کسب و کار پلتفرمی و نحوه پیاده سازی آن نگاه خواهند کرد و اگر به طور کامل بر روی مباحث مطرح شده در این دوره مسلط شوند می توانند با انتخاب بازار هدفی مناسب پلتفرم خود را طراحی و راه اندازی کنند و حتی آن را به مرحله گسترش یا Scale برسانند.

فصل اول

معرفی دوره ویدئو

02:33

کسب و کارهای خطی (Pipe) ویدئو

02:10

تعریف و مفهوم پلتفرم ویدئو

02:31

چالش مرغ و تخم مرغ (Chicken and egg problem) ویدئو

02:46

خصوصی
این بخش خصوصی می باشد. برای دسترسی کامل به دروس این دوره باید این دوره را خریداری نمایید.
فصل دوم

استراتژی شماره ۱ ویدئو

01:44

خصوصی
این بخش خصوصی می باشد. برای دسترسی کامل به دروس این دوره باید این دوره را خریداری نمایید.

استراتژی شماره ۲ ویدئو

04:47

خصوصی
این بخش خصوصی می باشد. برای دسترسی کامل به دروس این دوره باید این دوره را خریداری نمایید.

استراتژی شماره ۳ ویدئو

06:11

خصوصی
این بخش خصوصی می باشد. برای دسترسی کامل به دروس این دوره باید این دوره را خریداری نمایید.

استراتژی شماره ۴ ویدئو

01:12

خصوصی
این بخش خصوصی می باشد. برای دسترسی کامل به دروس این دوره باید این دوره را خریداری نمایید.

استراتژی شماره ۵ ویدئو

05:19

خصوصی
این بخش خصوصی می باشد. برای دسترسی کامل به دروس این دوره باید این دوره را خریداری نمایید.

استراتژی شماره ۶ ویدئو

03:05

خصوصی
این بخش خصوصی می باشد. برای دسترسی کامل به دروس این دوره باید این دوره را خریداری نمایید.

استراتژی شماره ۷ ویدئو

00:55

خصوصی
این بخش خصوصی می باشد. برای دسترسی کامل به دروس این دوره باید این دوره را خریداری نمایید.

استراتژی شماره ۸ ویدئو

02:03

خصوصی
این بخش خصوصی می باشد. برای دسترسی کامل به دروس این دوره باید این دوره را خریداری نمایید.
فصل سوم

مفهوم Network effects در پلتفرم ها ویدئو

05:07

خصوصی
این بخش خصوصی می باشد. برای دسترسی کامل به دروس این دوره باید این دوره را خریداری نمایید.

پلتفرم های دو-وجهی ۴ اثر شبکه ای دارند ویدئو

05:43

خصوصی
این بخش خصوصی می باشد. برای دسترسی کامل به دروس این دوره باید این دوره را خریداری نمایید.

مثال اوبر (Uber) ویدئو

04:58

خصوصی
این بخش خصوصی می باشد. برای دسترسی کامل به دروس این دوره باید این دوره را خریداری نمایید.

جرم بحرانی (Critical Mass) چیست؟ ویدئو

07:37

خصوصی
این بخش خصوصی می باشد. برای دسترسی کامل به دروس این دوره باید این دوره را خریداری نمایید.

چگونه می توان به جرم بحرانی برسیم؟ ویدئو

05:13

خصوصی
این بخش خصوصی می باشد. برای دسترسی کامل به دروس این دوره باید این دوره را خریداری نمایید.

3 توصیه مهم برای رسیدن به جرم بحرانی ویدئو

02:37

خصوصی
این بخش خصوصی می باشد. برای دسترسی کامل به دروس این دوره باید این دوره را خریداری نمایید.

معرفی ۳ حالت Mono-homing و Switching و Multi-homing ویدئو

04:46

خصوصی
این بخش خصوصی می باشد. برای دسترسی کامل به دروس این دوره باید این دوره را خریداری نمایید.

مفهوم درجه آزادی (Openness) ویدئو

06:26

خصوصی
این بخش خصوصی می باشد. برای دسترسی کامل به دروس این دوره باید این دوره را خریداری نمایید.

3 بعد اصلی Openness ویدئو

11:14

خصوصی
این بخش خصوصی می باشد. برای دسترسی کامل به دروس این دوره باید این دوره را خریداری نمایید.

انواع مدل های درآمدی پلتفرم ها ویدئو

06:02

خصوصی
این بخش خصوصی می باشد. برای دسترسی کامل به دروس این دوره باید این دوره را خریداری نمایید.

انواع پلتفرم ها ویدئو

11:47

خصوصی
این بخش خصوصی می باشد. برای دسترسی کامل به دروس این دوره باید این دوره را خریداری نمایید.

دلایل شکست پلتفرم ها ویدئو

20:25

خصوصی
این بخش خصوصی می باشد. برای دسترسی کامل به دروس این دوره باید این دوره را خریداری نمایید.

جمع بندی ویدئو

05:33

خصوصی
این بخش خصوصی می باشد. برای دسترسی کامل به دروس این دوره باید این دوره را خریداری نمایید.
برچسب:

moreدوره های مرتبط

۸ گام اساسی برای ثروتمند شدن

ثروتمند شدن یکی از رویاهای مشترک تمام انسانهاست. چه کسی دوست ندارد تبدیل به یک انسان ثروتمند شود؟ قطعا هیچکس.…
26,000 تومان 13,000 تومان

راهکارهای فوق العاده برای افزایش درآمد پزشکان

فکری که عموم مردم درباره پزشکان دارند این است که آنها افرادی پر درآمد و ثروتمند هستند و هیچ گونه…
44,000 تومان 22,000 تومان

۲۱ راهکار برای بهبود فرآیند جذب و استخدام

استخدام مهمترین موضوع برای سازمان و شرکت هایی است به خوبی می دانند رشد و گسترش یک کسب و کار…
39,000 تومان 19,500 تومان

فوت و فن ورود و رشد در بازارکار منابع انسانی

منابع انسانی یا HR که مخفف Human Resources می باشد در واقع بخشی از سازمان است که مسئولیت یافتن، غربال گری، استخدام…
39,000 تومان 19,500 تومان

۱۸ راهکار برای یافتن فرصت های شغلی زودتر از رقبا

کاریابی و یافتن فرصت های شغلی یکی از مهم ترین دغدغه های حال حاضر جوانان ایرانی است. همانطور که به…
19,000 تومان 9,500 تومان

تنها راه ثروتمند شدن در ایران

ثروتمند شدن رویایی است که تمامی انسانها در طول زندگی همراه خود یدک می کشند. برخی فقط در این رویاها…
18,000 تومان 9,000 تومان

chat_bubble_outlineنظرات

  • parhamzare( دانشجوی دوره )

    عالی و کاربردی

  • samanrahjoo( دانشجوی دوره )

    چیزی که برام عجیبه اینه که چرا تا به حال جایی درباره چنین موضوعات مهمی صحبت نشده و هیچ مقاله فارسی در این مورد منتشر نشده ! به نظر من این دوره چیزی فراتر از یک آموزش رو به افرادی که قصد دارن استارتاپ راه اندازی کنن منتقل میکنه و به شدت از شما بابت تهیه و انتشار این دوره سپاسگذارم جناب الهامی

  • rangers( دانشجوی دوره )

    واقعا ممنون ، بسیار عالی بود ، کاملا ارزش وقت گذاشتن و هزینه کردن را داشت و به خصوص برای من که در شرف راه اندازی یک چنین سیستمی هستم الان احساس می کنم که دانستن این موارد چقدر برام نیاز بود . ای کاش همه آموزش ها همین قدر کارآمد و ارزشمند باشن

  • raminjam66( دانشجوی دوره )

    فوق العاده بود به مباحثی پرداخته شده بود که من تا به حال جایی ندیده بودم تشکر از شما

  • pouyajam( دانشجوی دوره )

    خسته نباشید میگم بابت تولید و انتشار این دوره با ارزش و ازتون ممنونم. فقط می خوام بگم این دوره رو به دوستانی که مثل من در فضای استارتاپی فعال هستند و قصد راه اندازی یک استارتاپ پلتفرمی دارند شدیدا توصیه می کنم چون مسائل بسیار تخصصی در مورد پلتفرم ها داخلش گفته میشه. باز هم ممنون و منتظر دوره های دیگر شما در این حوزه هستم.

  • soheylkw( دانشجوی دوره )

    بسیار عالی و کاربردی بود ممنون

قوانین ثبت دیدگاه

با سلام و احترام خدمت شما کاربر محترم
  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط با دوره تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص دانشجویان دوره می باشد.